iPhone 5 en LTE

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

En iemand vergat te stoppen met personen bashen.

Het IS dan ook allemaal nog zo een ramp niet? En ik argumenteer er bij dat het LTE netwerk nog niet helemaal is wat het zou kunnen/moeten zijn en bijkomend los van de iPhone (want het gaat tenslotte ook over LTE) dat 800Mhz een langverwachte positieve evolutie zal zijn in België en dat het hoog tijd is dat het er komt. Voor diegenen die echt al LTE wouden hebben op hun iPhone was er al lang een oplossing en dat weet u uiteraard ook heel goed, er was een workaround. Ok, het zou niet moeten nodig zijn en dat heb ik ook nooit ontkent. Maar momenteel, en dat zei ik ook, heeft 3G nog heel wat voordelen tegenover 4G en heeft 4G het snelheidsvoordeel ook nog niet echt om de simpele reden dat de stabiliteit en capaciteit nog verbetering kunnen gebruiken Enkel de upload is significant hoger, maar om echt veel te uploaden en downloaden zijn de volumes ook nog niet echt indrukwekkend omdat men toch de 3G standaard volumes blijft hanteren ook voor 4G. Is dat zo een controversiële uitspraak? Ik heb 4G gebruikt, en niet enkel via iPhone en niet eenmalig, dus ik kan niet veel meer dan mijn bevindingen tot op heden meedelen.

Ik werkte tot voor kort bij Proximus? Ik maakte de lancering en de klachten en problemen van op eerste rij mee? Proximus/belgacom is zoals je weet een WP en Android 'bastion'? Hoeveel denk je dan dat ik met deze toestellen werkte? Ga dus niet op de persoon af als je niet weet wie de persoon is. En ik weet dat van Luxemburg en Tango, dat is inderdaad absurd. Maar dan is de vraag die ik mij hierbij dan stel hoe het komt dat Belgacom wel kan zorgen voor LTE op iPhone in Luxemburg maar niet voor zijn 'eigen' iPhone klanten in België. Geen interesse in overeenkomst sluiten zoals Bellens ooit aangaf? Kijk hoe makkelijk Telenet een deal kon sluiten. Belgacom lijkt me toch grotere speler te zijn, zeker capabel tot het sluiten van een deal. ntern weet ik alleszins van op eerste rij dat er nooit echt animo is geweest om de iPhone officieel op Proximus te krijgen, laat staan voor LTE. En ja, Mobistar zelf is een te kleine speler in mijn ogen om zo veel zeggenschap te hebben voor dergelijke contractuele you name it, blame Orange. Bij de lancering van de iPhone in Europa destijds viel het toch op dat Europa haast onderling verdeeld leek tussen de Vodafone group operatoren en die van de Orange group. Ik zou eerder kijken naar die contracten van toen als de oorzaak/schuldige dan enkel Mobistar en Apple, da's al waar ik op aanstuurde.

En wat je zegt van gebruiksvriendelijk, dat Apple dan wel voor Proximus had gekozen in plaats van Mobistar. Tjah, je kan moeilijk Apple verantwoordelijk achten voor het mindere netwerk van Mobistar tegenover Proximus, da's eerder de wetgeving, publieke opinie (tov nieuwe masten), slechte investeringsagenda bij Mobistar gedurende lange periode enzoverder. En Belgacom/Proximus had of heeft een unfair advantage door de oude monopoliepositie en het feit dat ze al langer bestaan en dus technisch gezien grotere kans op voorsprong mede doordat in de beginjaren van gsm het niet zo moeilijk was om masten te plaatsen in vergelijking met nu. En het feit dat ze de vaste lijnen nog steeds beheren.

Ik geloof er in dat, net als 3G voor elke operator simlockvrij of niet beschikbaar is, ooit LTE ook voor ieder netwerk met LTE beschikbaar zal zijn. Had het van in het begin moeten zijn? Ja. Wil dat perce zeggen dat het nooit zo zal zijn? Nee. Ik bekijk het liever positief en da's geen ontkenning tegenover mensen die er problemen mee hebben, maar het is niet dat er voor LTE geen alternatief is dat voordelen kan hebben tov huidig LTE netwerk, en dus niet dat men niet overleeft zonder LTE.
Laatst gewijzigd door iRockabizzydilly 17 sep 2013, 16:24, in totaal 2 gewijzigd.
Geert2800
Pro Member
Pro Member
Berichten: 310
Lid geworden op: 14 aug 2013, 19:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 47 keer

Heb vandaag nog is een chat gehad of LTE en na 3 berichten was het einde discussie voor de adviseur van Apple.
Zegt duidelijk meer dan genoeg ;).

Daar trek ik mijn conclussies uit.

Wie heeft er hier nen LG Optimus G smartphone? Is er een grote kanshebber voor de iPhone 5 bye bye te zeggen.
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

LG Optimus G is al wat verouderd en is maar van plastic. Voor mensen die een alternatief zoeken voor iPhone lijkt de Sony Xperia Z1 mij de beste keuze. Net zoals iPhone is deze gebouwd met premium materialen (aluminium en glas), met veel aandacht voor design (zowel op hardware- als softwarevlak), maar qua specificaties en functionaliteit overtreft deze de iPhone 5S op zowat elk vlak (behalve dan die vingerafdrukscanner, voor wat het waard is). Bij voorbestellingen krijg je er in België zelfs gratis de nieuwe SmartWatch 2 (t.w.v. € 199) bij. Moest ik een half jaar geleden al geen nieuw toestel hebben gekocht, dan zou ik het wel weten.
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

nickz schreef:LG Optimus G is al wat verouderd en is maar van plastic.
Daar ga ik mee akkoord, maar als je wil vergelijken moet je ook de prijs meenemen :) 399 tegenover 699€... of hoger ;)
399€ is voor mij ook geen "premium"prijs.


Na heel die discussie hier te lezen zijn er meerdere waarheden, maar mensen die apple verkiezen kunnen ook leven mee de voorwaarde die apple vooropstelt. Ik persoonlijk zou mij genaaid voelen als mijn telefoon van zoveel centjes niet standaard op LTE kan bij elke provider (toestel is simlockvrij). Langs de andere kant vind apple waarschijnlijk het 4G netwerk van proximus nog niet voldoende voor hun toestellen (zullen ze als reden opgeven maar iedereen weet wrs beter). Mensen die echt op LTE willen raken volgens mij met een omweg perfect op (als het nog werkt).

Al moet ik eerlijkheidshalve zeggen dat ik men 4G optie terug heb laten weghalen, voor gewoon te surfen op men mobiel toestel vind ik het Hspda+ netwerk eigenlijk meer dan performant genoeg. Het enige 4G ik nu nog heb is op men Generation Connect in een vodafone 4G modem (belwaarde recupereer ik natuurlijk), die smsjes die er bij zitten stuur ik vooral via mijn pc via de interface van de modem.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Jordy1990
Premium Member
Premium Member
Berichten: 508
Lid geworden op: 25 dec 2010, 21:46
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 44 keer

Sommige mensen weten precies niet wanneer ze moeten stoppen met off topic te berichten en andere toestellen buiten toestellen van hun eigen favoriete merk te bekritiseren (lees bashen). :roll:
Zo kan ik ook een aantal nadelen van de Xperia Z1 opnoemen t.o.v. (de 300 euro goedkopere) Optimus G die overigens ook deels van glas gemaakt is. Maar of daardoor Apple ineens LTE activeert voor Proximus betwijfel ik ten zeerste.
Ik hoop dan ook dat dit het laatste off topic bericht was in deze eindeloze "discussie"!

EDIT: Volgens mij geeft Titanium in zijn post hierboven een goede interpretatie van de discussie weer.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

amen
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

Ik reageerde maar gewoon op de vraag van Geert2800 die een alternatief zoekt voor zijn iPhone 5. Op het eerste zicht kan dat misschien off-topic lijken, maar binnenkort is deze discussie wel al een jaar oud en er is nog steeds geen sprake van officiële ondersteuning van Proximus 4G op de iPhone. In tegendeel, met iOS 7 heeft Apple het blijkbaar nog moeilijker gemaakt om LTE manueel te activeren. Het is dan ook niet zo verwonderlijk dat mensen naar alternatieven beginnen zoeken, dus in zekere zin is dit wel on-topic. Over LTE op iPhone 5 valt toch niet veel meer te zeggen, behalve dan misschien eens er een jailbreak zou zijn voor iOS 7.

Nu ben ik eigenlijk wel benieuwd naar die nadelen. Met de prijs had ik geen rekening gehouden, want als je het over alternatieven hebt voor een telefoon van 690 à 850 euro, dan denk ik dat de prijs er niet zo veel toe doet. De Xperia Z1 kost dan wel 699 euro, maar de SmartWatch 2 die je er bij krijgt heeft een waarde van 199 euro (en kan je eventueel doorverkopen) en voor minder dan 50 euro breid je het geheugen uit tot 80 GB als je dat wil.
Jordy1990
Premium Member
Premium Member
Berichten: 508
Lid geworden op: 25 dec 2010, 21:46
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 44 keer

Zucht..
Gebruikersavatar
sirWard
Erelid
Erelid
Berichten: 928
Lid geworden op: 05 jan 2009, 20:15
Twitter: sirWard
Locatie: Sint-Amandsberg - 91OOS0
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 87 keer

Even wijzen op het feit dat de bestaande oplossing voor zij die persé LTE op hun iPhone 5 wouden eigenlijk maar een halve oplossing is.

Dat is mijn ondervinding en als ik het goed op heb, heeft iRockabizzydilly dat hier ook al geschreven.

Nu het met iOS7 nog moeilijker wordt om die halve oplossing toe te passen dan lijkt mij de conclusie eenvoudig:

Op dit moment kan je ondanks het wettelijk kader nog steeds niet (of beperkt en met slechtere netwerkbereik - de aangepaste en niets officiële carrierfile is al door meerdere personen bestempeld als minder stabiel) gebruik maken van LTE op je iPhone 5 bij Proximus.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Klopt, al zie ik niet direct hoe dat komt. Nuja, de carrier waarmee het werkte was bestemd voor iPad, maar naar wat men hier zegt heeft een carrier file niet echt invloed op de dekkingskwaliteit/aanduiding. Hoewel in mijn ogen dit geval het tegendeel aantoont, maar dat is dan waarschijnlijk een samenwerking tussen carrier file en andere 'drivers' die minder loopt als de carrier file niet afgestemd is op telefoontoestellen.
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

http://tweakers.net/nieuws/91374/vodafo ... ipads.html

Hoe oud is het 4G netwerk van Vodafone NL? Een maand? En die krijgen nu al de 4G 'Goedkeuring' van Apple. Proximus niet :bang:

Benieuwd hoeveel Mobistar hiervoor betaald/iphones verkocht heeft.
Geert2800
Pro Member
Pro Member
Berichten: 310
Lid geworden op: 14 aug 2013, 19:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 47 keer

Heb het ook gelezen ja. Schande is het maar weinig aan te doen en dat staatsbedrijfje Proximus schuift het in Apple zijn schoenen, en Apple in Proximus hun schoenen.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

AndRo555 schreef:http://tweakers.net/nieuws/91374/vodafo ... ipads.html

Hoe oud is het 4G netwerk van Vodafone NL? Een maand? En die krijgen nu al de 4G 'Goedkeuring' van Apple. Proximus niet :bang:

Benieuwd hoeveel Mobistar hiervoor betaald/iphones verkocht heeft.

Mobistar heeft hiervoor niet betaald, ze hebben daar totaal geen geld voor. Destijds ook al niet. Orange evt wel.
Maar dat legt de bal mijn inziens eerder bij Belgacom/Proximus zoals ik al meermaals aanhaalde. Ze hebben er gewoon geen interesse in! Of, wie weet hoeveel heeft Samsung Belgacom betaalt in alle deals die ze er mee hebben om de iPhone op Proximus niet echt te laten ondersteunen? Je kan het evengoed zo bekijken, als je denkt dat Mobistar er voor betaalde of dergelijke.
Samsung heeft het geld en het motief en heeft riante deals sinds jaren met Belgacom (tablets, destijds laptops, smartphones duidelijk gepromoot meer als alle andere, hardware voor de shops en kantoren wordt actief vervangen door alles van samsung, ...). Just saying.
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

iRockabizzydilly schreef:
AndRo555 schreef:http://tweakers.net/nieuws/91374/vodafo ... ipads.html

Hoe oud is het 4G netwerk van Vodafone NL? Een maand? En die krijgen nu al de 4G 'Goedkeuring' van Apple. Proximus niet :bang:

Benieuwd hoeveel Mobistar hiervoor betaald/iphones verkocht heeft.

Mobistar heeft hiervoor niet betaald, ze hebben daar totaal geen geld voor. Destijds ook al niet. Orange evt wel.
Maar dat legt de bal mijn inziens eerder bij Belgacom/Proximus zoals ik al meermaals aanhaalde. Ze hebben er gewoon geen interesse in! Of, wie weet hoeveel heeft Samsung Belgacom betaalt in alle deals die ze er mee hebben om de iPhone op Proximus niet echt te laten ondersteunen? Je kan het evengoed zo bekijken, als je denkt dat Mobistar er voor betaalde of dergelijke.
Samsung heeft het geld en het motief en heeft riante deals sinds jaren met Belgacom (tablets, destijds laptops, smartphones duidelijk gepromoot meer als alle andere, hardware voor de shops en kantoren wordt actief vervangen door alles van samsung, ...). Just saying.
Fair point, maar in ieder geval zit er toch iets tussen of het nu Apple of Samsung is, of de incompetentie van een belgisch staatsbedrijf is. Het zou niet mogen.

En ik denkt toch dat het Apple is, hetzelfde gebeurt/gebeurde met Swisscom en Babilon-Mobile (http://www.fiercebroadbandwireless.com/ ... 2012-12-12)
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

Dat artikel verbaast mij niets. Apple is zodanig arrogant dat ze niet eens antwoorden als een niet-partner contact opneemt i.v.m. de activatie van LTE. Als ze niets kunnen verdienen aan iets of iemand, dan zijn ze niet geïnteresseerd. Men zegt wel eens "hoogmoed komt voor de val".
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

En daar gaan we weer... compleet nutteloze toevoeging, totaal niet constructief en alleen maar bedoeld om te bashen.
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

Modbreak:
Persoonlijke aanvallen zijn tegen de regels!
@iFanboybizzydilly: Gelieve voortaan dan niet meer te reageren op mijn berichten, zeker als het toch alleen maar is om te zagen. Ik zal uw berichten eveneens negeren. Probleem opgelost.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Laatst gewijzigd door TiTanium 19 sep 2013, 13:59, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: Zie modbreak!
theduvelking
Premium Member
Premium Member
Berichten: 602
Lid geworden op: 03 okt 2006, 01:22
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 69 keer

"2 extra pagina's in dit topic!" :banana:

Dacht ik even dat iemand weer een omweg gevonden had om LTE te activeren op iOS7.
Blijken het 2 tieners te zijn die elkaar wat met woorden bestoken. Ferm. :bang:
Gebruikersavatar
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 847
Lid geworden op: 08 nov 2010, 18:29
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 57 keer

Doet misschien weinig terzake, maar ik heb voor het eerst een niet-Apple smartphone besteld (HTC One). Ben zeer benieuwd naar Android en ja 4G is mooi meegenomen :-D
Geert2800
Pro Member
Pro Member
Berichten: 310
Lid geworden op: 14 aug 2013, 19:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 47 keer

theduvelking schreef:"2 extra pagina's in dit topic!" :banana:

Dacht ik even dat iemand weer een omweg gevonden had om LTE te activeren op iOS7.
Blijken het 2 tieners te zijn die elkaar wat met woorden bestoken. Ferm. :bang:
Geen tiener meer. Al een jaar of 20 niet meer ;).
Jordy1990
Premium Member
Premium Member
Berichten: 508
Lid geworden op: 25 dec 2010, 21:46
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 44 keer

Geert, ik denk niet dat die opmerking op u bedoeld was ;-) :-)
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Modbreak:
offtopic
nickz schreef:@iFanboybizzydilly: Gelieve voortaan dan niet meer te reageren op mijn berichten, zeker als het toch alleen maar is om te zagen. Ik zal uw berichten eveneens negeren. Probleem opgelost.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
En helaas opnieuw enkel maar op de man af bashen, een comment met niks van toegevoegde waarde en ongenuanceerd uw mening delen alsof men deze nog niet kent. Een waardige forumtroll in uw laatste comments.

Ik heb al vrij uitgebreid geschreven waarom u fanboy dooddoener op niks slaat. Is iedereen die uw kleurrijke mening niet deelt een fanboy? En dus mijn antwoorden zijn enkel maar gezaag dan. Misschien vinden sommige mensen uw constante repliek met telkens dezelfde boodschap ook gezaag.

Ik zie toch niet enkel gezaag in mijn comments.
Laatst gewijzigd door TiTanium 19 sep 2013, 14:46, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: Zie modbreak!
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

theduvelking schreef:"2 extra pagina's in dit topic!" :banana:

Dacht ik even dat iemand weer een omweg gevonden had om LTE te activeren op iOS7.
Blijken het 2 tieners te zijn die elkaar wat met woorden bestoken. Ferm. :bang:
Tieners? Toch al een hele poos niet meer. Mijn fout dat ik dacht dat op de persoon af bashen telkenmale niet de bedoeling was van dit forum.
skipper
Pro Member
Pro Member
Berichten: 366
Lid geworden op: 31 jan 2005, 20:21
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 16 keer

Zouden jullie niet beter via PM met elkaar communiceren. Dan hoeft de rest van de gebruikers hier jullie discussie niet te volgen. Topic op zich is anders interessant genoeg om te volgen.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Hmm willen we dit oplossen in good old westernstyle? 2 pistolen, één lijn en elk 20 stappen. Who's in?

Weet er eigenlijk iemand wie de uitverkoren partner is van iPhone in Frankrijk? Immers is mobistar een dochter van France Télécom/Telindus (deze laatste is inmiddels overkocht door Belgacom). Dus als ze in FR al de uitverkoren partner zijn dan is dit niet zo verwonderlijk dat ze dit hier ook zijn?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Orange (France Telecom) is inderdaad partner in Frankrijk, ik denk wel dat ze nu niet meer de enige zijn. Inderdaad niet zo verwonderlijk dan, iets dat ik al hele tijd probeer te zeggen :P
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

mededeling:
Vanaf nu blijven we ontopic...
We vallen elkaar niet meer aan!
Vooral respecteer ieders mening ook ga je niet akkoord, de wereld zou maar saai zijn als iedereen hetzelfde denkt!
Als je wil discussiëren doe het op een constructieve manier


[Afbeelding Post made via mobile device ]
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

Modbreak:
offtopic
krisken schreef:Hmm willen we dit oplossen in good old westernstyle? 2 pistolen, één lijn en elk 20 stappen. Who's in?

Weet er eigenlijk iemand wie de uitverkoren partner is van iPhone in Frankrijk? Immers is mobistar een dochter van France Télécom/Telindus (deze laatste is inmiddels overkocht door Belgacom). Dus als ze in FR al de uitverkoren partner zijn dan is dit niet zo verwonderlijk dat ze dit hier ook zijn?
Leuk idee krisken, maar gewoon negeren zal eenvoudiger zijn :p
In Frankrijk is er niet één 'uitverkoren partner'. Alle mobiele netwerken zijn daar Apple-partners, inclusief twee MVNO's (zie http://support.apple.com/kb/HT1937). Zelfs indien Proximus de mogelijkheid zou hebben om een partnerovereenkomst af te sluiten met Apple, dan kan ik me voorstellen dat zij zich (terecht) niet laten chanteren met deze LTE-kwestie. Er zijn immers genoeg andere LTE-toestellen die zij aan hun klanten kunnen aanbieden (alle niet-Apple toestellen), ook zonder partnerovereenkomst, zeker nu de Apple hype toch aan het uitdoven is.
Laatst gewijzigd door TiTanium 19 sep 2013, 14:42, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: Zie modbreak!
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

iRockabizzydilly schreef:Orange (France Telecom) is inderdaad partner in Frankrijk, ik denk wel dat ze nu niet meer de enige zijn.
Zoals ik dus zei, ze zijn niet meer de enige maar bij lancering wel. Blijkbaar proberen de andere operatoren daar wel te onderhandelen, in tegenstelling tot Proximus. Waardoor ze hun iPhone klanten toch als minder belangrijk beschouwen in zekere zin. En dat is intern toch duidelijk genoeg. En hoe dan ook, dat zou niet mogen zijn of je nu zo'n toestel hebt of niet.
Laatst gewijzigd door iRockabizzydilly 19 sep 2013, 17:53, in totaal 1 gewijzigd.
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

Proximus heeft overschot van gelijk, zij hoeven ook helemaal niet te onderhandelen om LTE te 'mogen' aanbieden op iPhone, dat is bij andere fabrikanten ook niet het geval. Bovendien zijn er bij die onderhandelingen grote sommen geld en concurrentievervalsende praktijken gemoeid. Het is lovenswaardig dat Proximus niet toegeeft aan dergelijk machtsmisbruik, dat enkel tot doel heeft om de beurskoers van het AAPL aandeel opnieuw omhoog te krijgen en nog meer woekerwinsten te maken.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Belgacom is algemeen gezien moeilijk lovenswaardig te noemen, zeker als je het over concurrentievervalsing hebt.
Laatst gewijzigd door iRockabizzydilly 19 sep 2013, 17:51, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

iRockabizzydilly schreef:Tot zover het niet meer reageren op mijn posts zo te zien.
... Laat dat nu is achterwegen...
iRockabizzydilly schreef:En opnieuw ongefundeerde onzin. Belgacom/Proximus lovenswaardig, my god. Concurrentievervalsing? Ben je een rechter? Heb je hier een uitspraak rond gezien? EU startte onderzoek een hele tijd geleden inderdaad, is er daar iets uit geconcludeerd in die zin? Ik dacht het niet.
Ik vind dit persoonlijk net gefundeerd, zijn manier van denken strookt niet met die van jou wat zijn goed recht is, en hij haalt bestaande artikelen aan.
Zoals jij het recht hebt om dit onzin te vinden.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Jordy1990
Premium Member
Premium Member
Berichten: 508
Lid geworden op: 25 dec 2010, 21:46
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 44 keer

nickz schreef: Het is lovenswaardig dat Proximus niet toegeeft aan dergelijk machtsmisbruik, dat enkel tot doel heeft om de beurskoers van het AAPL aandeel opnieuw omhoog te krijgen en nog meer woekerwinsten te maken.
Volledig mee akkoord. Moest élke provider ter wereld ,net zoals Proximus, geen toestemming gevraagd hebben aan Apple om de iPhone 5 toegang te geven tot hun 4G netwerk, dan zou dit topic waarschijnlijk niet gemaakt, of althans al lang niet meer actueel, zijn.
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

Zo is het, maar veel operatoren hebben gewoon gedacht dat ze zelf ook beter zouden worden van dergelijke deals, ondanks de schandalige voorwaarden. Het probleem is ook dat Apple hen een geheimhoudingsovereenkomst laat ondertekenen, dus op die manier wordt het heel moeilijk om die praktijken aan te klagen of een blok te vormen tegen Apple. Een dergelijke constructie beschouw ik niet meer als een marketing plan, maar als regelrechte maffiapraktijken. Hopelijk zullen ze hier uiteindelijk voor worden gestraft door de EU, alhoewel die boete dan waarschijnlijk toch maar een peulenschil zal zijn in vergelijking met het profijt dat ze er uit hebben gehaald.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

1 woord: Schandalig!
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

nickz schreef:Een dergelijke constructie beschouw ik niet meer als een marketing plan, maar als regelrechte maffiapraktijken. Hopelijk zullen ze hier uiteindelijk voor worden gestraft door de EU, alhoewel die boete dan waarschijnlijk toch maar een peulenschil zal zijn in vergelijking met het profijt dat ze er uit hebben gehaald.
Laat ons de EU rechtspraak afwachten, er is nog altijd geen formele klacht, laat staan een veroordeling.
Hoewel dit machtsmisbruik is, en schandalig kan genoemd worden, is het niet onwettelijk om met partners overeenkomsten te sluiten ...

Ik vind het ook lovenswaardig van Proximus dat ze aan deze chantage niet toegeven, en hoop dat ze niet zwichten.
Er zijn genoeg alternatieven buiten de i-phone die wel 4G ondersteunen, laat de klanten maar de keuze maken of ze bij Apple willen blijven.
Tenzij Proximus i-phone klanten verliest van zodra Mobistar 4G aanbiedt, dan zou het wel moeilijk kunnen worden voor Proximus om het been stijf te houden ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Geert2800
Pro Member
Pro Member
Berichten: 310
Lid geworden op: 14 aug 2013, 19:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 47 keer

De Mobistar roddels mogen bij deze stoppen :

http://www.iphoneclub.nl/289178/apple-w ... g-netwerk/
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:


Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 847
Lid geworden op: 08 nov 2010, 18:29
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 57 keer

Zo arrogant weer van Apple. Ben een week geleden overgestapt van een iPhone naar een HTC One.
Had het al veel eerder moeten doen!
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”