Aangezien mijn vriendin en ik dezelfde telefoon hebben, en dus beiden NFC, hebben we in het begin wel eens een foto gestuurd naar elkaar. Alleen...dit ging immens traag! Dat was zowat mijn eerste aanraking met NFC in het algemeen. Maar nu wil ik het eens verder er mee gaan. Via een webshop heb ik 5 NFC tags besteld die ik wil programmeren om bepaalde zaken te automatiseren in mijn GSM...
Eén sticker in de auto. Scan ik deze sticker dan gaat de GPS functie automatisch aan, start hij de GPS software (freenav, bedankt voor degene die het hebben aangeraden btw), zet hij bluetooth aan en maakt verbinding met de GPS receiver in de auto.
Eén sticker aan de voordeur : Wifi gaat aan, bluetooth gaat uit, gps gaat uit, en een automatische login op foursquare
Eén sticker aan het bed : Wifi gaat uit, dataverbinding gaat uit, bluetooth uit, gps uit, trillen gaat uit, wekker word ingesteld
Het leuke aan sommige NFC tags is dat ze niet alleen de functies kunnen aanzetten, maar ook terug uitzetten (of omgekeerd, uiteraard). Dus sta je s morgens op en je tikt tegen de sticker aan het bed dan gaat de wifi en dataverbinding terug aan, trillen idem dito en de wekker gaat uit!
't Is een leuk projectje om mij eens mee bezig te houden. Goedkoop zijn de stickers niet (reken op €1/sticker) maar om eens te spelen lijkt het mij wel tof!
Hebben jullie al eens NFC geprobeerd? Of iets geprogrammeerd hier rond? Gebruik je het eigenlijk wel? En wat is een leuke toepassing voor NFC denk je? Let me know
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)