Netflix komt naar België

Ander computer/it/software/hardware nieuws.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

providers hoeven niet bang te zijn, vermits zij meer internetdata kunnen verkopen dan ooit tevoren! De zenders daarentegen zien hun aangekochte series nu aangeboden worden voor veel minder geld...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Maar sommige providers hebben ook hun eigen zenders.
Telenet heeft bijv. Prime met oa. Prime Series.
Ik ben toch benieuwd wat de impact zal zijn van Netflix hierop.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

Als je het aanbod bekijkt: geen groot succes denk ik.

Of je moet de amerikaanse netflix nemen.
wied
Elite Poster
Elite Poster

de zenders moeten hun "stievie" erg goedkoop maken, dan hebben zij een goede kans op succes!
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Zo zegt Netflix het in Nerderland:

4) Live-tv blijft op vertrouwde manier
Netflix en andere on demand-aanbieders zullen het traditionele tv-kijken niet verdringen. Vooral live-tv, zoals nieuwsgebeurtenissen, actuele talkshows, sportevenementen en talentenjachten blijven ook in de toekomst miljoenen kijkers op de vertrouwde manier bereiken. Mensen krijgen er eigenlijk gewoon een extra kanaal bij voor entertainment, een online vervanger voor die kasten vol dvd's.

5) Bestaande zenders actiever online
In Amerika is Netflix heel groot. Desondanks zijn de traditionele tv-zenders daar helemaal niet minder populair geworden. Betaalkanaal HBO, ook al zo'n grote Amerikaanse aanbieder van vooral eigen series en films, is er zelfs groter dan ooit. In Nederland worden de bestaande zenders, zoals RTL en Nederland 1, ook nog altijd zeer goed bekeken en dat zal met de komst van al die on demand-services voorlopig echt niet veranderen. Wel worden ze steeds actiever op internet. SBS biedt steeds meer programma's online aan, soms nog eerder dan ze op de reguliere zenders komen. RTL begint in de loop van dit najaar met een 'eigen Netflix', samen met de onlangs gekochte videodienst van Videoland. Ook daar zal voor een bepaald bedrag per maand onbeperkt gekeken kunnen worden naar films en series. Uiteindelijk shop je straks dus je eigen entertainment-aanbod bij elkaar.
johand
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 14 keer

Het is natuurlijk ook geen DVD of Bluray kwaliteit.... en het aanbod in Nederland is ook (nog) vrij beperkt.
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer

Teebee schreef:Als je het aanbod bekijkt: geen groot succes denk ik.

Of je moet de amerikaanse netflix nemen.
Ze zijn net gestart en passen hun content(lees : licenties die ze kopen) aan aan de kijker. Zo zit homeland wel in de nl en niet in amerikaanse netflix.
De bedoeling is om dit verder uit te breiden.

Mocht je het succes van diensten/bedrijven/whatever gaan afrekenen op hoe ze van start gaan reden we nu nog met paard en kar. :wink:

Geef ze nog wat tijd.

Nu Belgïe nog.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
jeffke
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 15 keer

Moest Bhaalu netflix ook integreren op hun toestel zou dit een goed alternatief zijn voor TLN hun digicorder en prime.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster

Naar het schijnt is Netflix verantwoordelijk voor 10% van alle internetverkeer in Nederland.Dat is dan wel gemeten op een enkele dag.
Heronic
Elite Poster
Elite Poster

Afhankelijk van de bron hebben ze zo'n 40.000-70.000 abo's. Het usenet gebruik in nederland in acht genomen zou mij dat toch sterk verwonderen hoor.
Natuurlijk kan ik mij wel voorstellen dat het gros van de abo's er de eerste dag al gelijk hongerige leeuwen opgevlogen zijn dus ja wie weet.

Vraag mij trouwens af of tekenfilms dan ook nederlands gesproken zijn? Of ook gewoon met ondertitels.
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 57 keer

Tekenfilms zijn inderdaad Nederlands (niet Vlaams) gesproken. Je kan ook kiezen voor NL ondertiteling.
Stormlord
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
Bedankt: 117 keer

Nu, als je de Amerikaanse wil gebruiken - volstaat waarschijnlijk lidmaatschap van om het even welke VPN provider met servers in de USA (zo zijn er wel wat)... Natuurlijk, is de kans op hogere latency, jitter en minder goede werking er wel stuk groter bij dan als er vanaf regionale servers wordt gestreamed.
Afbeelding
Zorba
Elite Poster
Elite Poster

Het werkt perfect via de US servers hoor, enkel HD streamen lukt soms niet, maar dan kijk je (tijdelijk) in wat mindere kwaliteit.
Stormlord
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
Bedankt: 117 keer

Het topic is netflix komt naar België, WANNEER komen ze dan naar hier? Want dat zie ik hier percies niet staan? (NL wel)
Afbeelding
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Daar is nog niets concreets voor. Denk dat het hier een stuk moeilijker zal zijn om van de grond te raken dan in nl...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Slafes schreef:Denk dat het hier een stuk moeilijker zal zijn om van de grond te raken dan in nl...
En waarom zou dat zijn... al heeft TN met Prime misschien wel redelijk wat exclusieve rechten ?
Mortov Molotov
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 17 keer

En uw Belgacom TV dan, Goztow? Buiten? :-)

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 4
Van vele Nederlandstalige forumgangers wort de spellingchecker niet vaak bijgewerkd, waardoor de correctie van DT-fouten niet langer word ondersteunt ;)
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Lijk me complementair :).

[Afbeelding Post made via mobile device ]
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster

r2504 schreef:
Slafes schreef:Denk dat het hier een stuk moeilijker zal zijn om van de grond te raken dan in nl...
En waarom zou dat zijn... al heeft TN met Prime misschien wel redelijk wat exclusieve rechten ?
Met onze strakke limieten bij Telenet? Lager potentieel (7,5 miljoen Vlamingen vs 16,5 miljoen Nederlanders) door zowel een Franstalig, Nederlandstalig en Duitstalig landsgedeelte? Prime die waarschijnlijk zoals je zelf zegt ook behoorlijk wat rechten zal hebben op bepaalde content en vermits men in België kiest voor het grote geldgewin zal men eerder geneigd zijn om filmen aan 5 euro en series aan 3 euro te verhuren via Prime dan in een aanbod van 8 euro onbeperkt. Laten we eerlijk zijn, Prime is gewoon veel te duur voor wat het maar is. Bepaalde series vallen nog steeds onder het betaalde aanbod, een reden voor mij om geen Prime te nemen.

Het verschil op vlak met Nederland kan niet groter zijn, waar uitzending gemist gewoon geheel gratis is.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster

Ik denk dat providers wel bang zijn voor Netflix,waarom ga ik even uitleggen,met mijn situatie.
Ik ben scarlet klant,en ik heb Scarlet One,en tevreden van Scarlet.Ben niet van plan echt meer uit te geven P.m. Maar als netflix in belgie komt zou het kunnen gebeuren dat ik overstap van Scarlet One naar Scarlet Trio maak,gewoon omdat in denk dat ik dan meer mogelijkheden,plezier zal hebben, voor mijn ong. 50€ p.m.(Iedereen heeft natuurlijk zijn eigen smaak)
Voor iemand die niet bij Scarlet zit(en een beperkte download heeft),zal hij een keuze moeten maken,veel meer uitgeven of ook bij Scarlet gaan,of een andere alternatieve provider nemen.
Zorba
Elite Poster
Elite Poster

Ik zit in dezelfde situatie en ga ook overschakelen naar Scarlet Trio (komende van Inet & TV). Ik bespaar liever op tientallen zenders die ik nooit bekijk, en ben heel tevreden van Scarlet dus de combinatie met Netflix is perfect.

En alvorens van provider te veranderen kan je misschien beter de trial nemen en zien hoeveel GB je verbruikt. Niet iedereen kijkt evenveel tv dus dat kan best meevallen.
wied
Elite Poster
Elite Poster

netflix mag dan (misschien) naar belgie komen, maar "stievie" kan binnenkort ook opdagen en een nog groter bedreiging gaan vormen...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Ik geloof niet in bedreigingen die niet beschikbaar zijn als setopbox voor een normale TV (en dus dito kwaliteit).

Ze zullen zeker een bepaalde niche vullen maar dat is niet voor het grote publiek.
cousinvinnie
Starter
Starter

digishine schreef:Netflix kan zowel Nederlands als franse ondertiteling geven. Zit op dit moment op netflix Brasil. en daar heb ik de keuze ofwel engels als taal of portugees braziliaans of spaans en met ondertiteling ook het zelfde.

Het verbruikt wel veel gb's :/ 1 weekje netflix bekeken verschillende tv-shows en films en 120gb al verbruikt. Ik moet wel zeggen dat het streamt aan 1080 Super HD.
Hi, hoe flik je dat ? Netflix Brasil? zit je in Belgie?
Zou ook graag gebruik maken van Netflix Brasil, maar ben geen wizkid, dus mezelf "vermommen" met een Brasiliaans IP-adres? ik zou niet weten hoe je dat doet....
Kun je je helpen?
wied
Elite Poster
Elite Poster

@r2504

tja, bedreiging is waarschijnlijk te sterk uitgedrukt... maar het GROTE publiek is wel aan het uitsterven :-)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Met meer dan 1.2 miljoen klassieke kabelaansluitingen, meer dan een miljoen IPTV kijkers, ... zit het GROTE publiek nog wel een heel tijdje goed hoor.

Zolang er geen 250.000 kijkers bijvoorbeeld echt een alternatief zoeken valt het dus nog wel mee.
Heronic
Elite Poster
Elite Poster

Voor de gewone tv zal het geen bedreiging zijn omdat er voldoende zender exclusieve programma's zijn. (kook, zing dans, vl soaps, spelprogramma's, nieuws en duiding,..)
Ik verwacht wel dat het stevige concurrentie voor ppv/prime kan zijn. Daar vissen ze pas echt in dezelfde vijver.

Voor al wie 2 films per maand huurt is het al interessant.
Voor al wie prime heeft (21,55€ vs 7,99€) is het interessant.

Als je vandaag(en ondertussen toch al iets langer) een nieuwe tv koopt de kans groot is dat het een "smarttv" is.
Netflix apps zullen wel beschikbaar zijn de dag dat netflix uitkomt.
En hoeveel xboxen en playstations zouden er zoal in de vlaamse huiskamers staan?
De kans dat 1 of beide van bovenstaande aanwezig is is toch vrij groot.
Dan heb je ook nog de mooie oplossing met mediaplayers, voor een kleine 100€ heb je een wd tv of apple tv welke netflix apps hebben. Op een dik half jaar heb je de investering al uit je besparing op prime gehaald.

Ik ken "slechts" 2 mensen met prime die anders wel al zitten te popelen hoor!
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster

Heronic, ik heb geen ps of xbox, geen smarttv... Ondanks alles zijn mijn toestellen nog vrij recent, maar helaas... Ik ben ook niet van plan om honderden euro uit te geven om dan goedkoop netflix te zien. :)
Heronic
Elite Poster
Elite Poster

Ik geloof dat je het "mediaplayer" gedeelte niet goed gesnapt hebt. Dit hoeft geen "honderden euro" te kosten.
100€ maximum. Op een dik half jaar heb je hem afgeschreven als je van prime komt.
Je hoeft ook geen netflix te kijken. Als je een goedkoper legaal aanbod weet vertel het dan gerust :wink:
fluppie
Elite Poster
Elite Poster

De hamvraag blijft wanneer het naar Belgie komt,blijkbaar zijn ze in nerderland nog 'aan het opstarten' dus dat zal dan nog wel een tijdje duren vooraleer ze daar ook een full aanbod hebben.En hier in Belgie kan er nog wel wat gaan dwarsliggen.
wied
Elite Poster
Elite Poster

weinig mensen lijken in te zien dat de migratie al volop aan de gang is! Waar komen de BGC TV klanten vandaan? Juist, van bij TN. De nieuwe TN CEO heeft dat vanaf dag 1 duidelijk begrepen. En de baas van Electrabel kon hem ook een interessant verhaal vertellen over "sleepers" die niet zijn blijven slapen :-)
Zorba
Elite Poster
Elite Poster

fluppie schreef:De hamvraag blijft wanneer het naar Belgie komt,blijkbaar zijn ze in nerderland nog 'aan het opstarten' dus dat zal dan nog wel een tijdje duren vooraleer ze daar ook een full aanbod hebben.En hier in Belgie kan er nog wel wat gaan dwarsliggen.
In Nederland is het aanbod soms actueler dan in de VS. Gisteren wilde mijn vriendin Pretty Little Liars kijken, en in de VS kon ze maar tot en met seizoen 3 kijken. Dan even met een Nederlands IP gekeken en daar was seizoen 4 wel al beschikbaar.

Ook enkele Nederlandstalige films en series zijn beschikbaar. Dus Netflix NL is al veel meer dan 'opgestart'.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

wied schreef:weinig mensen lijken in te zien dat de migratie al volop aan de gang is! Waar komen de BGC TV klanten vandaan? Juist, van bij TN.
Maar het is een migratie van setopbox naar setopbox... in beide gevallen kijk je klassiek naar zenders op je TV in de woonkamer.
wied schreef:En de baas van Electrabel kon hem ook een interessant verhaal vertellen over "sleepers" die niet zijn blijven slapen :-)
Voor een bedrijf blijft het een economische afwezig wanneer je een bepaald product aan een bepaalde prijs in de markt zet. Doe je dat te vroeg verlies je inkomsten, doe je het te laat klanten. Persoonlijk denk ik niet dat er een acute dreiging is, en ondertussen zit TN achter de schermen ook niet stil hoor.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster

Heronic schreef:Ik geloof dat je het "mediaplayer" gedeelte niet goed gesnapt hebt. Dit hoeft geen "honderden euro" te kosten.
100€ maximum. Op een dik half jaar heb je hem afgeschreven als je van prime komt.
Je hoeft ook geen netflix te kijken. Als je een goedkoper legaal aanbod weet vertel het dan gerust :wink:
Ik HEB een recente mediaspeler, en toch ook geen mogelijkheid om Netflix er op te zetten. Ik ben van het principe, ik vervang niets tot het echt stuk is.

Asus O!Play BDS-500... Toestel was anders duur genoeg voor zo mega slechte ondersteuning en rommel te zijn. Maar bon...

Maar dan kom ik weer naadloos op, als het geld moet kosten om netflix te kunnen gebruiken gaat de Belg daar niet meteen in investeren. Op dat vlak is Prime wel een voordeel, je hebt al zo'n Telenet kastje in huis, je moet enkel een abo nemen en met hetzelfde toestel kan je ineens kijken. Het gaat niet van je limiet af dus daar bespaar je ook al op. Het is alleen jammer dat het zo duur is... Misschien komt er beterschap vanaf 17 september, al geloof ik niet meer in sprookjes. :)
testertje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 68 keer

Zeer handig om te kijken welke films/series in welke landen worden gestreamed:
http://www.moreflicks.com/
Victory Not Vengeance
Heronic
Elite Poster
Elite Poster

Slafes schreef: Maar dan kom ik weer naadloos op, als het geld moet kosten om netflix te kunnen gebruiken gaat de Belg daar niet meteen in investeren. Op dat vlak is Prime wel een voordeel, je hebt al zo'n Telenet kastje in huis, je moet enkel een abo nemen en met hetzelfde toestel kan je ineens kijken. Het gaat niet van je limiet af dus daar bespaar je ook al op. Het is alleen jammer dat het zo duur is... Misschien komt er beterschap vanaf 17 september, al geloof ik niet meer in sprookjes. :)
Daar zeg je het nu toch wel zelf niet? Zelfs de kleine investering in zo'n bakje betaald zichzelf vele malen terug tegenover de meerkost van prime.
Maar bon wat baten kaars en bril eh.
Telenet zal iets moeten doen, dit gaat hun zeker en vast "prime" klanten kosten. Ik mag al 2 apple tv's gaan installeren van zodra beschikbaar bij mensen wiens belangrijkste motivatie om voor telenet te kiezen net prime is. Datavolume is geen probleem, ik leg wel eens de prijzen van de verschillende isp's naast elkaar, reken eens de totale besparing op jaarbasis na en dan kiezen ze maar. :wink:
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster

Heronic, ik den dat veel Userbasers zichzelf als richtlijn nemen, maar ik kan me best voorstellen dat de modale Telenet/Belgacom klant niet wil zoeken naar hoe ze Netflix op tv krijgen en daarna op de helft van de facturatieperiode reeds een mail krijgen dat ze op smallband staan. :)

Het gaat dus niet over wat baten kaars en bril, ik ben van mening dat ik niets verander voor het stuk is (groene gedachte), en ik ga voor 1 goedkope dienst ook geen internet nemen die het voordeel tussen Prime en Netflix teniet doet. Met 100 gig kom ik absoluut dan niet meer toe. Krijg nu al regelmatig een herinneringsmail en dan download ik nog niet eens zo gek veel en het verschil in prijs tussen de Telenet abo's is groot.

Kom nu ook niet af met, schakel over op ADSL/VDSL want ik heb geen aansluiting op het koperpaar en mijn oprit opbreken kost nog meer geld...

De enige mogelijkheid die ik voor mij zie is dat ik mijn pc via HDMI aansluit en zo kijk, maar helaas heb ik dan een versterker staan die niet meer gebruikt kan worden. Net zo met de mediaspeler die je steeds vermeld, mooi, maar heeft die een optische uitgang voor de versterker? Er zijn er niet veel, en dat is ook de reden waarom ik zo'n crap asus staan heb. Een versterker van 400 euro ruil je ook niet zomaar even in. :)

Och, we zien wel, ik zie netflix eerder als iets voor op het werk ofzo maar eerlijk, ik kijk er naar uit wanneer zo'n dienst live gaat in ons land, het kan de concurrentie alleen maar aanwakkeren. Morgen komt Telenet al met nieuwe zenderpakketten, ze reageren dus toch al.
Heronic
Elite Poster
Elite Poster

Kom nu ook niet af met, schakel over op ADSL/VDSL want ik heb geen aansluiting op het koperpaar en mijn oprit opbreken kost nog meer geld...
Ja maar de meeste mensen hebben dat probleem niet, voor hen is er wel een alternatief zonder limieten. :wink:

Jouw versterker is geen receiver met hdmi ingangen dan? Want je kan wel degelijk beeld+audio over hdmi sturen he.
Oh en ja hoor die mediaspelers hebben een optische uitgang.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Heronic schreef:Telenet zal iets moeten doen, dit gaat hun zeker en vast "prime" klanten kosten. Ik mag al 2 apple tv's gaan installeren van zodra beschikbaar bij mensen wiens belangrijkste motivatie om voor telenet te kiezen net prime is.
Ik ben noch een Prime, noch een Netflix kijker... maar ik denk dat het aanbod toch niet echt vergelijkbaar is.
ispwatch
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 9 keer

Verblijf nu tijdelijk in Nederland en sinds kort dus Netflix abo, voor mij is het aanbod dat zij hebben ruim voldoende, de alternatieve methode om bepaalde series te bekijken is helemaal niet meer nodig en over de kwaliteit van het beeld kan ik ook niet klagen.

Dat ze nu vooral bezig zullen zijn met licenties te verkrijgen lijkt me logisch, je zit er immers ook nog met HBO en dergelijke, maar denk toch dat voor de doelgroep van Netflix het huidige aanbod reeds volstaat.
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”