De concrete situatie:
- eigenaar van studentenkoten met gebouwen in Gent en Kortrijk
- 2 nieuwe VDSL-lijnen nodig, gespreid over 2 locaties
- technisch contact, administratief contact (facturen), installatie-adressen
Ik heb het lang uitgesteld omdat ik geen zin had in de typische Belgacom-rompslomp. Uiteindelijk ben ik er nu toch mee gestart en natuurlijk loopt alles mis.
De vragen:
* Kan ik ergens zo een voorbeeld-opzegbrief terugvinden?
* Naar welk nummer kan ik bellen om afspraken voor installatie te verzetten?
* Naar welk nummer kan ik bellen om goede afspraken te maken omtrent dergelijke dossiers (waarvan Belgacom nu totaal nog niet op de hoogte is van de complexiteit) in plaats van gewoon van het kastje naar de muur gestuurd te worden?
* Als er via de website exclusief een internetverbinding besteld wordt voor een nieuwe lijn, krijg je dan automatisch een telefoonnummer? Worden er naast het internetabonnement (bv. 35 euro) nog andere verdoken kosten aangerekend? (zoals voor dat telefoonnummer dat je dan niet gevraagd had)
De details heb ik weggelaten omdat dit duidelijk niet geapprecieerd werd.
Klantendienst BGC
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Er kunnen 2 redenen zijn waarom je dit hier post:
* Kon het ook niet laten ...
- gewoon om je frustratie kwijt te geraken (dat is je goed recht, als je je daar beter bij voelt).
- of om hulp te zoeken voor je probleem.
* Kon het ook niet laten ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Starter
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 2 keer
Dag Philippe
Inderdaad, ik ben me bewust van de lange uiteenzetting en ik wil zeker niet iedereen over dezelfde kam scheren, maar op de duur moet je het ergens kwijt kunnen. Daarom dat ik de vragen gescheiden heb van de tekst. De tekst heb ik laten staan in de hoop dat er misschien toch eens iets aan zo'n dingen gedaan wordt mocht een verantwoordelijke dat zien en omdat ik geen zin heb om voor zoiets stom brieven te beginnen schrijven.
Het is een combinatie van de twee waar ik naar op zoek ben
Inderdaad, ik ben me bewust van de lange uiteenzetting en ik wil zeker niet iedereen over dezelfde kam scheren, maar op de duur moet je het ergens kwijt kunnen. Daarom dat ik de vragen gescheiden heb van de tekst. De tekst heb ik laten staan in de hoop dat er misschien toch eens iets aan zo'n dingen gedaan wordt mocht een verantwoordelijke dat zien en omdat ik geen zin heb om voor zoiets stom brieven te beginnen schrijven.
Het is een combinatie van de twee waar ik naar op zoek ben
- Splitter
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 446 keer
tip: als je een professionele relatie met belgacom verwacht, stap dan een bgc center binnen en vraag een professionele aansluiting.
"you get what you pay for", ook al is dat in belgie de facto teveel, is en blijft iets dat gewoon klopt.
en als je overigens enkel internet wou, en meld dat het bij edpnet allemaal geen probleem was... waarom dan switchen van edpnet ?
"you get what you pay for", ook al is dat in belgie de facto teveel, is en blijft iets dat gewoon klopt.
en als je overigens enkel internet wou, en meld dat het bij edpnet allemaal geen probleem was... waarom dan switchen van edpnet ?
-
- Starter
1) Ik moet werken van 8u30 tot 18u dus kan mij niet fysiek verplaatsen naar een Belgacom verkooppunt. Ik wil mij ook niet binden aan een bepaald verkooppunt omdat ik zelf afkomstig ben uit Brecht, de voornaamste lijn in Kortrijk geactiveerd moet worden en het administratief contact uit Lendelede is terwijl de andere lijn in Gent geactiveerd moet worden ...
2) Voor dezelfde acties rekent Belgacom een SNA door aan EDPNET die dat op zijn beurt aan ons doorrekent wat ons per lijn 650 euro kost, 1300 euro in totaal. Als we de lijnen gewoon bij BGC aanvragen vervalt deze kost...
Ik ben misschien verkeerd van start gegaan door bepaalde formuleringen in mijn oorspronkelijk eerste bericht.
Iemand die me van een antwoord kan voorzien op mijn vragen?
Thx alvast.
2) Voor dezelfde acties rekent Belgacom een SNA door aan EDPNET die dat op zijn beurt aan ons doorrekent wat ons per lijn 650 euro kost, 1300 euro in totaal. Als we de lijnen gewoon bij BGC aanvragen vervalt deze kost...
Ik ben misschien verkeerd van start gegaan door bepaalde formuleringen in mijn oorspronkelijk eerste bericht.
Iemand die me van een antwoord kan voorzien op mijn vragen?
Thx alvast.
- Splitter
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 446 keer
De belgacom centers zijn ook open op zaterdag, dus dan kan je op zaterdag langsgaan.
je "binden" aan een bgc center doe je niet, net zomin dat je je gaat "binden" aan een medewerker via de telefoon.
het maakt het gewoon eenvoudiger.
dat er niet gerekend word met een "technisch contactpersoon" vind ik in principe nog relatief normaal,
dat word namelijk gewoon de contactpersoon, zou ik denken?
alweer, dat je 2 aansluitingen moet hebben maakt niets uit, en je kan ze in principe in elk bgc center aanvragen.
en dat zal veel vlotter gaan dan dat je het online of via de telefoon probeert.
maar ik blijf je aanraden, als je een professionele service wil, neem dan geen residentieel product...
het feit van de SNA kost, maakt dan weer de beslissing om voor belgacom te kiezen vrij duidelijk.
(of je moet een keer gaan luisteren bij Destiny?)
=> voorbeeld-opzeg brief: http://www.scarlet.be/downloads/abonnem ... ovider.doc
=> installatie verzetten kan via de klantendienst: 080022800
=> goede afspraken omtrent "dossiers" zoals jij het wil noemen: neem een professioneel abonnement, via een bgc center, en je krijgt een account manager
=> het "telefoonnummer" is een *referentienummer* voor belgacom: dat nummer kan je gebruiken om jouw lijn te laten opzoeken ipv het klantennummer, bv.
=> de prijs is, dacht ik, de vermelde prijs op de website, en anders staat er een sterretje bij met de verwijzing naar extra kosten.
al geloof ik niet dat extra kosten bij belgacom echt "verdoken" zijn als je het naleest.
je "binden" aan een bgc center doe je niet, net zomin dat je je gaat "binden" aan een medewerker via de telefoon.
het maakt het gewoon eenvoudiger.
dat er niet gerekend word met een "technisch contactpersoon" vind ik in principe nog relatief normaal,
dat word namelijk gewoon de contactpersoon, zou ik denken?
alweer, dat je 2 aansluitingen moet hebben maakt niets uit, en je kan ze in principe in elk bgc center aanvragen.
en dat zal veel vlotter gaan dan dat je het online of via de telefoon probeert.
maar ik blijf je aanraden, als je een professionele service wil, neem dan geen residentieel product...
het feit van de SNA kost, maakt dan weer de beslissing om voor belgacom te kiezen vrij duidelijk.
(of je moet een keer gaan luisteren bij Destiny?)
=> voorbeeld-opzeg brief: http://www.scarlet.be/downloads/abonnem ... ovider.doc
=> installatie verzetten kan via de klantendienst: 080022800
=> goede afspraken omtrent "dossiers" zoals jij het wil noemen: neem een professioneel abonnement, via een bgc center, en je krijgt een account manager
=> het "telefoonnummer" is een *referentienummer* voor belgacom: dat nummer kan je gebruiken om jouw lijn te laten opzoeken ipv het klantennummer, bv.
=> de prijs is, dacht ik, de vermelde prijs op de website, en anders staat er een sterretje bij met de verwijzing naar extra kosten.
al geloof ik niet dat extra kosten bij belgacom echt "verdoken" zijn als je het naleest.
- Devilzown
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 59 keer
* google *naam operator* opzegbrief en je bent 9/10 geholpen met het eerste resultaatXsaron schreef: De vragen:
* Kan ik ergens zo een voorbeeld-opzegbrief terugvinden?
* Naar welk nummer kan ik bellen om afspraken voor installatie te verzetten?
* Naar welk nummer kan ik bellen om goede afspraken te maken omtrent dergelijke dossiers (waarvan Belgacom nu totaal nog niet op de hoogte is van de complexiteit) in plaats van gewoon van het kastje naar de muur gestuurd te worden?
* Als er via de website exclusief een internetverbinding besteld wordt voor een nieuwe lijn, krijg je dan automatisch een telefoonnummer? Worden er naast het internetabonnement (bv. 35 euro) nog andere verdoken kosten aangerekend? (zoals voor dat telefoonnummer dat je dan niet gevraagd had)
De details heb ik weggelaten omdat dit duidelijk niet geapprecieerd werd.
* 0800/22800 voor mass market 0800/22500 prof market
* 0800/22800 voor mass market 0800/22500 prof market
* je kan een lijn zonder telefonie kiezen, je zal echter altijd een "telefoonnummer" krijgen als unique identifier voor uw lijn.
Ik zou in uw geval eerder voor professionele markt gaan, gezien ze bij mass market niet echt gewoon zullen zijn van zo'n verzoeken te krijgen en dit is om problemen vragen. Prof market internet overal maxi heb je al voor 43 euro, voor een meerprijs zelfs met sla (uw studenten zullen u dankbaar zijn )
-
- Starter
Ok bedankt voor de reacties.
@ professioneel, daar twijfelde ik over omdat in dit geval geen BTW-nummer gebruikt wordt, of maakt dat niet uit?
het gaat om 8 gebouwen waarvan de ene helft onder een NV zit en de andere helft van de persoon 'persoonlijk' zijn, maar dus nog wel professioneel gebruikt worden
Wel raar dat die persoon van de klantendienst me zei dat ik voor het verzetten van afspraken moest bellen naar 080021347 :/, de hoofdreden waarom ik momenteel telefonisch contact de voorkeur gaf was omdat ik niet wist hoe snel de online aanvragen verwerkt zouden worden en ik was nog niet zeker of ik wel ter plaatse zou kunnen gaan deze week (ter plaatse = bgc-center), kga probere zsm er naartoe te gaan.
@ professioneel, daar twijfelde ik over omdat in dit geval geen BTW-nummer gebruikt wordt, of maakt dat niet uit?
het gaat om 8 gebouwen waarvan de ene helft onder een NV zit en de andere helft van de persoon 'persoonlijk' zijn, maar dus nog wel professioneel gebruikt worden
Wel raar dat die persoon van de klantendienst me zei dat ik voor het verzetten van afspraken moest bellen naar 080021347 :/, de hoofdreden waarom ik momenteel telefonisch contact de voorkeur gaf was omdat ik niet wist hoe snel de online aanvragen verwerkt zouden worden en ik was nog niet zeker of ik wel ter plaatse zou kunnen gaan deze week (ter plaatse = bgc-center), kga probere zsm er naartoe te gaan.