Hi,
Mijn netwerk wordt normaal altijd wired gebruikt maar tijdens de GP F1 gaat de laptop mee in de zetel (wireless) om de live timing te volgen. Dat gaat al jaren goed behalve eergisteren.
Na het inschakelen van WiFi had ik ogenblikkelijk verbinding met het netwerk (ik kon andere PCs zien) maar er was geen internetverbinding.. Lichte paniek omdat er weinig tijd was om dit nog voor de start op te lossen dus maar vlug lange kabel gelegd om toch de timing te kunnen volgen.
Na de GP was het dan tijd om de oorzaak te vinden van dit probleem. Mijn testsite cnn.com was niet te pingen of tracerten (host not found). Ping binnen het netwerk was geen probleem.
Mijn netbook met XP boven gehaald, wireless aan, netwerk OK maar geen internet. Dezelfde symptomen op 2 aparte systemen (XP en Win7). Dan maar een ping naar mijn eigen domein maar dan op IP.. geen probleem.. ping OK, Tracert OK.
Wifi staat in tegenstelling tot wired ingesteld om automatisch IP en DNS te verkrijgen (op beiden) en dat bleek het probleem te zijn. Manuele instelling van de DNSservers (Open DNS, EDPnet, Google) loste de verbindingsproblemen op.
Blijft de vraag, zonder aan enige setting iets aan te passen blijkt dat ineens 2 PCs hetzelfde probleem krijgen. Een Ipad en Android tablet konden probleemloos op internet via dezelfde WiFi verbinding (Fritzbox)
Blijft de vraag... what happened?
Geen internet op WiFi, wired wel (opgelost maar nieuwsgierig
- Splitter
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
- Bedankt: 598 keer
had ik gisteren ook voor -terwijl ik aan het surfen was- en bekabeld, overigens.
mijn fritz staat ingesteld de dns servers van mijn provider (skynet) te gebruiken, en die waren er blijkbaar ineens mee gestopt.
aanpassen naar opendns heeft het toen gewoon gefixt.
mijn fritz staat ingesteld de dns servers van mijn provider (skynet) te gebruiken, en die waren er blijkbaar ineens mee gestopt.
aanpassen naar opendns heeft het toen gewoon gefixt.