bbox2 in combinatie met eigen router, waarop letten?

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
koswo
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 08 maa 2005, 11:19
Locatie: Landen
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Hallo,

Ik heb Belgacom internet en dus een bbox2 modem/router. Nu heb ik zopas een LINKSYS EA6500 router gekocht en vroeg me af of ik op iets speciaals moet letten bij het aansluiten. Moet ik in de bbox2 modem/router een instelling wijzigen of gewoon "plug & play"-gewijs een ethernetkabel verbinden tussen beide toestellen en klaar is kees?

Alvast bedankt voor jullie deskundige feedback!

;-)
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

koswo schreef: Ik heb Belgacom internet en dus een bbox2 modem/router. Nu heb ik zopas een LINKSYS EA6500 router gekocht en vroeg me af of ik op iets speciaals moet letten bij het aansluiten. Moet ik in de bbox2 modem/router een instelling wijzigen of gewoon "plug & play"-gewijs een ethernetkabel verbinden tussen beide toestellen en klaar is kees?
1. De BBox in bridge mode zetten
2. De Linksys voorzien van je inloggegevens zodat die de verbinding opzet

Klaar.

Je kan ook de linksys in dezelfde range zetten (bv. 192.168.1.2) als de BBox zodat je vanop je netwerk naar het configscherm van de BBox kan (ik heb dat niet gedaan en moet mijn laptop rechtstreeks aan min sagem hangen om bij probs naar de settings te gaan kijken omdat mijn netwerk in de 192.168.178.*** staat).
Bye, Maurice
https://on4bam.com
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Ik neem aan dat het de bedoeling is om je ganse netwerk te managen (incl WiFi) met de Linksys, en de BBox2 alleen te gebruiken als modem. In dit geval is de procedure:
  • Wijzig (voorlopig) niets aan de BBox2, deze is standard voorzien van de functie "PPPoE passtrough".
  • Ik raad de meeste mensen zelfs aan om een "factory reset" te gaan doen, zodat alle instellingen die ze eventueel al "verprutst" hebben, terug goed gezet worden.
  • verbind de WAN poort van de Linksys met de LAN1 van de b-box2 (geldt ook voor de b-box3).
  • Stel de Linksys in op PPPoE, en geef je Belgacom logon (formaat fx123456@SKYNET) en paswoord.
  • De Linksys gaat nu een verbinding maken met het Internet, en zal een publiek IPv4 adres toegewezen krijgen.
  • Stel nu je volledig netwerk in op de Linksys router (WiFi enz)
Als alles goed werkt, heb je nu geen Internet meer nodig op de BBox2. Je kan dus eventueel de PPPoE verbinding van de b-box2, alsook de WiFi uitschakelen.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

En Fon werkt dat nog ?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

on4bam schreef: 1. De BBox in bridge mode zetten.
Persoonlijk vind ik dit een zeer misleidende uitspraak: "in bridge mode zetten"
  • standaard wordt de b-box uitgeleverd met de optie "PPPoE passtrough" enabled. Met andere woorden: de "bridge" is actief, er moet dus niets meer "in bridge" gezet worden.
  • wat je waarschijnlijk bedoelt is de PPPoE van de b-box uitzetten. Dat is een facultatieve optie (waarbij je ook de FonSpot verliest). Het enige voordeel hiervan is dat je geen 2 IPv4 adressen verbruikt, maar dat heeft eigenlijk niets met "bridge" te zien, en is geenszins vereist om de b-box in bridge mode te "gebruiken".
AnD schreef:En Fon werkt dat nog ?
Waarschijnlijk werkt Fon niet meer als je de PPPoE verbinding uitzet, en zeker niet meer als je de WiFi uitschakelt.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

philippe_d schreef: wat je waarschijnlijk bedoelt is de PPPoE van de b-box uitzetten. Dat is een facultatieve optie (waarbij je ook de FonSpot verliest). Het enige voordeel hiervan is dat je geen 2 IPv4 adressen verbruikt, maar dat heeft eigenlijk niets met "bridge" te zien, en is geenszins vereist om de b-box in bridge mode te "gebruiken".
Klopt. Ik heb zelf een Sagem waar ik dit zo ingesteld heb. (weer wat bijgeleerd dat dit eigenlijk niet hoeft)

Wat Fonspot betreft.. niet aan gedacht wegens zelf geen BCer.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2386
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

Als je een Comfort of een Maxi abonnement hebt, hoef je niks te veranderen aan je bbox.
Je kan 2 gelijktijdige PPPoE sessies-hebben, je Fon zal dan zeker blijven werken.

Als je router geen guest-wifi ondersteunt, kan je dan de wifi van je bbox gebruiken als familie of vrienden bij jou op internet willen, zonder dat ze op je lokaal netwerk kunnen.
Bij een Start abonnement weet ik niet of je 2 gelijktijdige PPPoE sessies kan hebben.
koswo
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 08 maa 2005, 11:19
Locatie: Landen
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Vooreerst, bedankt voor alle feedback!!
philippe_d schreef:Ik neem aan dat het de bedoeling is om je ganse netwerk te managen
Bedoeling is eigenlijk een deftig WiFi signaal te hebben, is met de bbox om sommige plaatsen in het huis/de tuin nogal zwak.
philippe_d schreef:[*]Stel de Linksys in op PPPoE, en geef je Belgacom logon (formaat fx123456@SKYNET) en paswoord.
Is dat echt nodig? De Linksys heeft geen ingebouwde modem. En dat paswoord ken ik niet want dat werd door Belgacom gepusht naar de bbox.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Er zijn 2 mogelijkheden om een eigen router aan de Bbox-2 aan te sluiten:
  1. De eigen router wordt gebruikt als centrale router voor je lokaal netwerk, deze maakt een eigen PPPoE verbinding met Belgacom, krijgt een eigen IPv4 adres. De b-box wordt dus niet als router gebruikt, maar alléén als modem.
  2. De b-box word gebruikt als modem/router, en je eigen router wordt gebruikt als swicth/wireless access point. In dit geval gebruik je de router mogelijkheden van je eigen router niet, je gebruikt die gewoon om een sterker WiFi te krijgen.
De uitleg die we hierboven hebben gegeven, is voor optie 1.
In dit geval is het inderdaad echt nodig om je login en paswoord in te geven in de Linksys.
koswo schreef:De Linksys heeft geen ingebouwde modem. En dat paswoord ken ik niet want dat werd door Belgacom gepusht naar de bbox.
Dit paswoord heb je van Belgacom gekregen (brief), en kan je zelf ook wijzigen via e-services.
koswo schreef:Bedoeling is eigenlijk een deftig WiFi signaal te hebben, is met de bbox om sommige plaatsen in het huis/de tuin nogal zwak.
In dit geval moet je voor optie 2 gaan, en hier is de set-up helemaal anders ...
  • sluit één PC aan op de Linksys, en open de web interface van de router (192.168.1.1).
  • Schakel eerst DHCP uit (disable DHCP Server).
  • Geef vervolgens de Linksys een ander IP adres (binnen het domein van de b-box2, bijvoorbeeld: 192.168.1.254).
    Pas op: nadat je dit bevestigd hebt ("Save Settings") kan je de Linksys niet meer bereiken via zijn vroeger IP.
  • verbind nu de b-box2 met een LAN poort van de Linksys (géén WAN poort).
  • hernieuw eventueel het IP van de PC (zodat deze een IP krijgt van de b-box2).
Vanaf nu is je Linksys ingesteld als Wireless AP en switch: je kan dus voortaan PC's aansluiten zowel op de b-box2 als op de Linksys. Via het nieuw adres (192.168.1.254 kan je nu terug in de Web GUI van de Linksys om je wireless verder in te stellen.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Okee, als niet ADSL kenner vraag ik me af, kan je die bbox dan ook een beetje zoals een telenet modem only gebruiken, nl dat de bbox de pppoe verbinding maakt, maar een publiek ip aflevert aan je eigen router?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Neen, niet zoals de Telenet "modem only".
Maar je kan hem wel gebruiken als "only modem", waarbij de achterliggende router de pppoe verbinding maakt, en dus een publiek ip krijgt. Dat komt dus wel ongeveer op hetzelfde neer, toch?

Als de achterliggende modem ook IPv6 ondersteunt, dan zou die ook een IPv6 adres (range) moeten krijgen van zodra Belgacom native (dual stack) IPv6 aanbiedt later dit jaar.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Niet helemaal, dan ben je nog altijd beperkt in dat je een adsl router moet hebben, en de gewone netwerkvarianten die geen pppoe kunnen opzetten een probleem hebben. Nuja, tis ook geen gigantisch probleem want goeie routers kunnen dat wel...

Toch een beetje spijtig dat je hem niet telenet stijl kan hangen als "deur naar een publiek ip adres" en er dan achter hangen wat je maar wil...

[Afbeelding Post made via mobile device ]
vicnentmaxim
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 okt 2014, 16:41

Heb hier ook een klein probleempje.
Bbox 2 staat in bridge, skynet instellingen goed ingevuld in de airport extreme, alles werkt reeds jaren...
Maar nu ben ik bezig een speciale server te gebruiken voor mijn nieuw bedrijfje.
ik moet poort 8400 openzetten, airport reeds gedaan maar volgens mij moet dit ook op de bbox gedaan worden.
Ik heb echter geen connectie via 192.168.1.1 als een laptop rechtstreeks hierop is aangesloten.
dsl lampje is aan, pc1 gaat naar de airport, pc2 gaat naar de laptop om in te loggen op 192.... lukt dus niet, geraak er niet op.
airport verspreid ip range van 10.0. ...

Hoe kan ik in de bbox geraken ?

Thanks !
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

vicnentmaxim schreef:ik moet poort 8400 openzetten, airport reeds gedaan maar volgens mij moet dit ook op de bbox gedaan worden.
Als de airport zijn eigen PPPoE sessie heeft, en dus een publiek IP, dan hoef je in de B-box geen poorten open te zetten: je gebruikt de b-box alleen als modem, niet als router: je airport is je enige router.
vicnentmaxim schreef:Ik heb echter geen connectie via 192.168.1.1 als een laptop rechtstreeks hierop is aangesloten.
Heel waarschijnlijk heeft de laptop geen IP adres in hetzelfde subnet van de b-box. Dat kan divesre oorzaken hebben:
  • - als je de DHCP server van de b-box hebt uitgezet
    - of je hebt niet lang genoeg gewacht tot je laptop een nieuw IP adres kreeg
    - of jouw laptop staat op een vast IP adres
Geef jouw laptop een (voorlopig) vast IP adres, vb 192.168.1.50 en probeer eens opnieuw?
vicnentmaxim schreef:Bbox 2 staat in bridge
Zie mijn vorige post over de misleidende betekenis van "bridge"
Als jij nu eens in detail zou uitleggen, wat jij wil zeggen met "mijn b-box staat in bridge", dan kunnen we misschien beter helpen.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
vicnentmaxim
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 okt 2014, 16:41

Dag philippe,

Alvast bedankt voor je antwoord.
De airport is idd verbonden adhv een PPPoE verbinding ( inlogegevens van belgacom )
De bbow fungeert gewoon als modem om het internetsignaal door te geven naar de airport.
ik heb een poortinstelling toegevoegd in de airport nm een ipv4 met een specifiek ip adres ( publiek en privaat TCP 8400, UDP niets ingevuld )
Ik heb de betreffende files van de software ook aangepast ( localhost naar het vast ip adres ) het is een webshare server om files online te kunnen bekijken, de software gebruikt die poort.
Momenteel lukt het nog niet, zal alles nog eens overlopen.

Dus ik moet niets aanpassen op de bbox 2 dan ?

Alvast bedankt voor je antwoord ;)
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

ITnetadmin schreef:Niet helemaal, dan ben je nog altijd beperkt in dat je een adsl router moet hebben, en de gewone netwerkvarianten die geen pppoe kunnen opzetten een probleem hebben. Nuja, tis ook geen gigantisch probleem want goeie routers kunnen dat wel...

Toch een beetje spijtig dat je hem niet telenet stijl kan hangen als "deur naar een publiek ip adres" en er dan achter hangen wat je maar wil...

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Ik ben er nog geen router tegengekomen die geen PPPoE deed. Zelfs een 16.90 euro basis TP-Link geval kan dat.
vicnentmaxim
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 okt 2014, 16:41

Klopt het dat je voor een poortkoppeling een vast IP nummer nodig hebt ? Dus een bekabeld netwerk ?
Ik heb een DHCP bereik van 10.0.1.2 - 10.0.1.200
Als ik en poortkoppeling wil toevoegen komt er automatisch 10.0.1.201, dus buiten de range... is dit de beste oplossing ?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Het klopt dat het een goede praktijk is om vaste (interne) IP's te gebruiken voor portforwarding.
Dat heeft niets te maken met bekabeld netwerk, ook draadloze adapters kunnen ingesteld worden op een vast IP.
  • - bij sommige routers kan de DHCP server een vast IP toewijzen (op basis van MAC) - ook aan draadloze toestellen.
    - anders moet je de draadloze adapter instellen op een vast IP
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
vicnentmaxim
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 okt 2014, 16:41

Ik zie dat dit mogelijk is met de airport extreme.
Nu krijgt ider toestel dat online gaat automatisch een ip adres tss 10.0.1.2 en 10.0.1.200
Moet ik dan het mac adres nemen van de computer waar ik een vast te kiezen ip adres voor wens?
Dus ik wil bv dat die bepaalde computer het ip adres van 10.0.1.50 krijgt.
En daarna nog de poortkoppeling toevoegen
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

vicnentmaxim schreef:Moet ik dan het mac adres nemen van de computer waar ik een vast te kiezen ip adres voor wens?
Uw computer heeft geen MAC adres, iedere netwerkkaart heeft een eigen MAC adres.
  • Als je deze computer draadloos verbindt, moet je het MAC adres nemen van de wireless adapter.
    Als je deze computer bedraad verbindt, moet je het MAC adres nemen van de ethernet kaart.
vicnentmaxim schreef:Dus ik wil bv dat die bepaalde computer het ip adres van 10.0.1.50 krijgt.
En daarna nog de poortkoppeling toevoegen
Correct!
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
vicnentmaxim
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 okt 2014, 16:41

Thanks voor de info, zal dit eens bekijken !!!
Gebruikersavatar
FeesLess
Plus Member
Plus Member
Berichten: 102
Lid geworden op: 27 jan 2006, 08:18
Locatie: Heist O/D Berg

philippe_d schreef:Ik neem aan dat het de bedoeling is om je ganse netwerk te managen (incl WiFi) met de Linksys, en de BBox2 alleen te gebruiken als modem. In dit geval is de procedure:
  • Wijzig (voorlopig) niets aan de BBox2, deze is standard voorzien van de functie "PPPoE passtrough".
  • Ik raad de meeste mensen zelfs aan om een "factory reset" te gaan doen, zodat alle instellingen die ze eventueel al "verprutst" hebben, terug goed gezet worden.
  • verbind de WAN poort van de Linksys met de LAN1 van de b-box2 (geldt ook voor de b-box3).
  • Stel de Linksys in op PPPoE, en geef je Belgacom logon (formaat fx123456@SKYNET) en paswoord.
  • De Linksys gaat nu een verbinding maken met het Internet, en zal een publiek IPv4 adres toegewezen krijgen.
  • Stel nu je volledig netwerk in op de Linksys router (WiFi enz)
Als alles goed werkt, heb je nu geen Internet meer nodig op de BBox2. Je kan dus eventueel de PPPoE verbinding van de b-box2, alsook de WiFi uitschakelen.
Hallo, indien ik het bovenstaande wens uit te voeren, wat is dan de te volgens procedure voor het aansluiten van mijn 2 TV's ?, blijven die op de B-box2 aangesloten
Afbeelding
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Inderdaad
  • - Bij een B-box2: TV's rechtstreeks aansluiten op poort 3 of 4 van de B-box, eigen router op poort 1 of 2
    - Bij een B-box3: TV's rechtstreeks aansluiten op willekeurige poort van de B-box.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Fietser123
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 jan 2016, 14:26

philippe_d schreef:Ik neem aan dat het de bedoeling is om je ganse netwerk te managen (incl WiFi) met de Linksys, en de BBox2 alleen te gebruiken als modem. In dit geval is de procedure:
  • Wijzig (voorlopig) niets aan de BBox2, deze is standard voorzien van de functie "PPPoE passtrough".
  • Ik raad de meeste mensen zelfs aan om een "factory reset" te gaan doen, zodat alle instellingen die ze eventueel al "verprutst" hebben, terug goed gezet worden.
  • verbind de WAN poort van de Linksys met de LAN1 van de b-box2 (geldt ook voor de b-box3).
  • Stel de Linksys in op PPPoE, en geef je Belgacom logon (formaat fx123456@SKYNET) en paswoord.
  • De Linksys gaat nu een verbinding maken met het Internet, en zal een publiek IPv4 adres toegewezen krijgen.
  • Stel nu je volledig netwerk in op de Linksys router (WiFi enz)
Als alles goed werkt, heb je nu geen Internet meer nodig op de BBox2. Je kan dus eventueel de PPPoE verbinding van de b-box2, alsook de WiFi uitschakelen.
Vraagje:
Ik volg de bovenstaande procedure op, maar ik krijg uiteindelijk geen internet verbinding met mijn TP-link archer C8 terwijl deze er wel is.
Heb alles meerdere malen nieuw gestart. Het netwerk met de router kan ik dus wel opzetten (en daarmee verbinden), maar de wizard van TP-link geeft aan dat er geen internet vebinding gevonden is.

Enig idee wat het probleem kan zijn?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Wij hebben geen glazen bol, je zal toch wat meer info moeten geven
  • Welke provider? Welke B-box?
  • Is de WAN poort van de TP link verbonden met de B-box?
  • Heb je Internet type ingesteld op PPPoE (Basic > Internet > Wan Connection Type > PPPoE/Russian PPPPOE)
  • Heb je jouw correcte login (vb. fx123456@PROXIMUS) en paswoord gebruikt van jouw internet provider?
De meeste problemen met een eigen router zijn een gevolg van de onjuiste login!
Een b-box krijgt deze gegevens automatisch, maar je eigen router niet.
Het eenvoudigste is een nieuwe paswoord instellen op "Mijn Proximus" (e-services).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Fietser123
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 jan 2016, 14:26

Bedankt voor de login tip.
Zonder glazen bol is het inderdaad moeilijk.

Mijn provider is Scarlet.

Ik heb mijn wachtwoord gewijzigd en met deze wijziging is het uiteindelijk ook gelukt om internet verbinding met de router te krijgen.
Direct daarna kreeg ik helaas de melding (op het moment dat ik inlogde op de router) dat mijn internet connectie geblokkeerd is door Scarlet aangezien ik het wachtwoord nog niet in de BBox-2 had gewijzigd.
Na meerdere pogingen (om het gewijzigde wachtwoord in te voeren) kreeg ik geen verbinding meer met het internet via mijn BBox-2 en heeft Scarlet uiteindelijk de modem op moeten resetten.

Mij is niet duidelijk waarom die verbinding niet lukt en waarom ik uiteindelijk zelfs de BBox-2 internet verbinding niet meer aan de praat keeg.
Aangezien Scarlet geïrriteerd was na mijn 3e telefoontje konden zij mij niet meer vertellen dan "..onze mening is dat u een technieker voor 55 euro moet inschakelen om een extern apparaat te connecteren..."
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Fietser123 schreef:Mij is niet duidelijk waarom die verbinding niet lukt en waarom ik uiteindelijk zelfs de BBox-2 internet verbinding niet meer aan de praat keeg.
Dat is zeer duidelijk
Door het paswoord te wijzigen, heeft jouw B-Box een (te groot) aantal mislukte pogingen gedaan om in te loggen, waarna Scarlet automatisch jouw logon heeft geblokkeerd :(
Je had de B-box2 gewoon moeten terugzetten (factory reset), waar door deze via ZTC automatisch terug het juiste paswoord zou krijgen.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”