gezocht X uit sint-truiden
-
- Pro Member
- Twitter: AllAboutEve
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 21 keer
Beste,
ik heb een console gekocht (lees reeds betaald maar niet ontvangen) via kapaza.
Het betreft hier 120 euro.
Na betaling is de advertentie verdwenen van de site.
Ik heb naam van x, zijn e-mailadres, rekeningnr en gemeente.
Het is nu al 7 werkdagen en nog niets ontvangen, behalve excuserende e-mails.
In feite ben ik heel boos en zou ik eens op zijn deur willen bonken maar ik weet geen adres.
Dit is uitermate niet erg geciviliseerd maar zo voel ik me nu uit woede, frustratie en onmacht.
Vraagje: kan de politie aan de hand van het rekeningnr adres te weten komen?
Ik ben namelijk van plan pv te laten opstellen, zo kan kapaza zijn gsm nr doorgeven aan politie (=wel geciviliseerd).
Wie heeft ervaring met de verdere afhandeling van de politie voor dergelijke zaken?
mvg
Eve
ik heb een console gekocht (lees reeds betaald maar niet ontvangen) via kapaza.
Het betreft hier 120 euro.
Na betaling is de advertentie verdwenen van de site.
Ik heb naam van x, zijn e-mailadres, rekeningnr en gemeente.
Het is nu al 7 werkdagen en nog niets ontvangen, behalve excuserende e-mails.
In feite ben ik heel boos en zou ik eens op zijn deur willen bonken maar ik weet geen adres.
Dit is uitermate niet erg geciviliseerd maar zo voel ik me nu uit woede, frustratie en onmacht.
Vraagje: kan de politie aan de hand van het rekeningnr adres te weten komen?
Ik ben namelijk van plan pv te laten opstellen, zo kan kapaza zijn gsm nr doorgeven aan politie (=wel geciviliseerd).
Wie heeft ervaring met de verdere afhandeling van de politie voor dergelijke zaken?
mvg
Eve
- FunkStar
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
- Bedankt: 92 keer
Je zou de witte gids kunnen proberen.
Maar best aangifte doen bij de politie.
Console dubbel verkocht, console werkt niet meer,...?
Natuurlijk zou je u geld dan wel moeten terug ontvangen.
Maar best aangifte doen bij de politie.
Ik zie dat je wel mails terug ontvangt, zeker dat het hier niet om een menselijke fout gaat?eve.sabbe schreef: Het is nu al 7 werkdagen en nog niets ontvangen, behalve excuserende e-mails.
Console dubbel verkocht, console werkt niet meer,...?
Natuurlijk zou je u geld dan wel moeten terug ontvangen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 85 keer
Als je excuserende mails ontvangt, dan is de persoon misschien toch niet van extreem slechte wil (tenzij de excuserende mails geen oplossing bieden).eve.sabbe schreef:Het is nu al 7 werkdagen en nog niets ontvangen, behalve excuserende e-mails.
In de eerste plaats zou ik (vriendelijk) mijn geld terugvragen. Als dat niet werkt, zou ik eens bij Kapaza informeren. Ondanks zij geen wettelijk kader creëren (in tegenstelling tot eBay), hebben ze vermoedelijk wel ervaring met dit soort voorvallen. Ik verwacht niet dat Kapaza die gebruiker kan overhalen, maar zij kunnen je wel adviseren over de volgende stappen (Politie?).
Mocht je aangifte willen doen: https://www.ecops.be/
- Dafke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
- Bedankt: 142 keer
- Contacteer:
Hmmml ecops moet je niet doen.. Je kan het doen, maar voor dit is het standaard antwoord: we hebben er geen tijd voor.
Wat je wel best kan laten doen is klacht indienen bij de politie. Ten eerste omdat je wel zijn email adres hebt en rekening nummer. Dit kan makkelijk door de politie opgespoord worden en zo je geld recupereren. Ten tweede: hij zal dan wel een 2e keer nadenken vooraleer nog zo iets doen.. Moest iedereen reageren als: ja ik zal maar is naar kapaza sturen, of nekeer probeen zijn deur te zoeken, gebeurd er niets en blijft hij verder doen.
Ik heb een zelfde voorval gehad, en 1.5j later ineens bericht gekregen dat ze die kerel voor de rechtbank gingen brengen. Ik had ook enkel emailverkeer en een rekeningnummer. Hij is veroordeeld en ik heb mijn geld terug gekregen (iets van een 200€) zonder dat ik aanwezig moest zijn Het heeft mij dus geen tijd of extra geld gekost.
Wat je wel best kan laten doen is klacht indienen bij de politie. Ten eerste omdat je wel zijn email adres hebt en rekening nummer. Dit kan makkelijk door de politie opgespoord worden en zo je geld recupereren. Ten tweede: hij zal dan wel een 2e keer nadenken vooraleer nog zo iets doen.. Moest iedereen reageren als: ja ik zal maar is naar kapaza sturen, of nekeer probeen zijn deur te zoeken, gebeurd er niets en blijft hij verder doen.
Ik heb een zelfde voorval gehad, en 1.5j later ineens bericht gekregen dat ze die kerel voor de rechtbank gingen brengen. Ik had ook enkel emailverkeer en een rekeningnummer. Hij is veroordeeld en ik heb mijn geld terug gekregen (iets van een 200€) zonder dat ik aanwezig moest zijn Het heeft mij dus geen tijd of extra geld gekost.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Het is niet duidelijk of de topicstarter eerst alle mogelijkheden heeft geprobeerd: vriendelijk vragen bvb.
Er is blijkbaar nog email verkeer, alleen weten we niet wat er in staat of wat de boodschap is.
Zonder die info is het moeilijk oordelen over zo'n zaak.
J.
Er is blijkbaar nog email verkeer, alleen weten we niet wat er in staat of wat de boodschap is.
Zonder die info is het moeilijk oordelen over zo'n zaak.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Pro Member
Allen,
er is geen enkele reactie meer geweest op mijn mails sinds vrijdag.
ter info ik heb alles zeer vriendelijk en beleefd gevraagd.
In één van zijn laatste mails zegt hij dat de nintendo niet bij hem ligt, dat het geen zin heeft om langs te komen.
Deze namiddag ga ik naar de politie aangifte doen.
Volgens kapaza mogen ze enkel op basis van een pv gsm/tel nr doorgeven, aan politie, niet aan mij.
Tenminste als het geen fake nr is.
De bankrekening is zeker niet fake, maar mogen ze dat op 1-2-3 achterhalen???
Zal de politie van Sint-Truiden hier dan in betrokken worden?
Dat burgerlijk partij stellen is dat niet middels een advocaat? Dan kost dat toch geld?
Zou ik moeten de e-mails afprinten en meedoen?
pff het is 120 euro maar ik zal er begot moeite voor doen!
vriendelijke groeten
Eve
er is geen enkele reactie meer geweest op mijn mails sinds vrijdag.
ter info ik heb alles zeer vriendelijk en beleefd gevraagd.
In één van zijn laatste mails zegt hij dat de nintendo niet bij hem ligt, dat het geen zin heeft om langs te komen.
Deze namiddag ga ik naar de politie aangifte doen.
Volgens kapaza mogen ze enkel op basis van een pv gsm/tel nr doorgeven, aan politie, niet aan mij.
Tenminste als het geen fake nr is.
De bankrekening is zeker niet fake, maar mogen ze dat op 1-2-3 achterhalen???
Zal de politie van Sint-Truiden hier dan in betrokken worden?
Dat burgerlijk partij stellen is dat niet middels een advocaat? Dan kost dat toch geld?
Zou ik moeten de e-mails afprinten en meedoen?
pff het is 120 euro maar ik zal er begot moeite voor doen!
vriendelijke groeten
Eve
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Ik zou hem ook duidelijk zeggen dat je naar de politie bent gegaan, misschien zal je dan opeens wel antwoorden beginnen krijgen?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Grote kans dat dit naar de jongens van FCCU zal gaan...dus zeker doen!
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Pro Member
Beste,
ben zonet naar de politie geweest.
Nu zal ik mail zenden naar "X" om hem te zeggen dat ik aangifte gedaan heb.
Misschien dat een beetje dreigen helpt...
groetjes
Eve
ben zonet naar de politie geweest.
Nu zal ik mail zenden naar "X" om hem te zeggen dat ik aangifte gedaan heb.
Misschien dat een beetje dreigen helpt...
groetjes
Eve
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
en hoe is het afgelopen?
goeie raad: haal 2dehands spullen ALTIJD af! zelfs dan koop je nog regelmatig kat in zak.
Ik begin de 2dehands 'koopjes' af te bouwen, al paar nare ervaringen, vooral als je thuis komt, en artikel nader bekijkt of verkoper verzwijgt dingen.
CD-ROM van fietsgps die er niet blijken bij te zitten, touchpad laptop reageert niet goed....
moet al serieus goedkoop zijn eer ik nog 2dehands koop, dus bij mij gsm ed. max 1 maand oud en MET factuur!
goeie raad: haal 2dehands spullen ALTIJD af! zelfs dan koop je nog regelmatig kat in zak.
Ik begin de 2dehands 'koopjes' af te bouwen, al paar nare ervaringen, vooral als je thuis komt, en artikel nader bekijkt of verkoper verzwijgt dingen.
CD-ROM van fietsgps die er niet blijken bij te zitten, touchpad laptop reageert niet goed....
moet al serieus goedkoop zijn eer ik nog 2dehands koop, dus bij mij gsm ed. max 1 maand oud en MET factuur!
Laatst gewijzigd door satsurfer 02 jun 2013, 23:10, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Pro Member
Beste,
ik heb dus aangifte gedaan bij mijn lokale politie.
Die hebben het overgebracht naar parket Kortrijk.
Die zouden het zogezegd verstuurd hebben naar parket Oudenaarde omdat daar sectie webcrime is.
Maar in Oudenaarde hebben ze nog niets ontvangen...
Mijn kwaaie mail naar fake verkoper werd beantwoord met een héél erg dreigende mail.
Ik heb gereageerd dat ik ferm moest lachen, "they are looking for me not you".
Daarna zero respons.
Ik kijk wel af en toe op verkoopsite of ik nog dezelfde afbeelding zie verschijnen.
Nu geduld hebben hé... (en af en toe bellen).
vriendelijke groeten
Eve
ik heb dus aangifte gedaan bij mijn lokale politie.
Die hebben het overgebracht naar parket Kortrijk.
Die zouden het zogezegd verstuurd hebben naar parket Oudenaarde omdat daar sectie webcrime is.
Maar in Oudenaarde hebben ze nog niets ontvangen...
Mijn kwaaie mail naar fake verkoper werd beantwoord met een héél erg dreigende mail.
Ik heb gereageerd dat ik ferm moest lachen, "they are looking for me not you".
Daarna zero respons.
Ik kijk wel af en toe op verkoopsite of ik nog dezelfde afbeelding zie verschijnen.
Nu geduld hebben hé... (en af en toe bellen).
vriendelijke groeten
Eve
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
- Bedankt: 215 keer
CCU doet hier verder niets mee, tenzij het over een massa klachten gaat tov dezelfde persoon.
Men kan niet op basis van 1 klacht zomaar de naam achter een rekeningnummer achterhalen...
Je bent je geld dus kwijt ... jammer maar helaas!
Ik hoop uiteraard dat je wel een stap verder geraakt, maar gebaseerd op feiten is die kans nihil.
Men kan niet op basis van 1 klacht zomaar de naam achter een rekeningnummer achterhalen...
Je bent je geld dus kwijt ... jammer maar helaas!
Ik hoop uiteraard dat je wel een stap verder geraakt, maar gebaseerd op feiten is die kans nihil.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Vraag eens vriendelijk aan je kantoorhouder... niet dat het mag maar soms doen ze het weleve.sabbe schreef:De bankrekening is zeker niet fake, maar mogen ze dat op 1-2-3 achterhalen???
- Dafke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
- Bedankt: 142 keer
- Contacteer:
Er zijn programma'tjes die zoeken naar een referentiefoto
Da's handiger dan zelf manueel zoeken:
http://www.tineye.com/
google kan het nu ook..
Da's handiger dan zelf manueel zoeken:
http://www.tineye.com/
google kan het nu ook..
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Euh... volgens mij heeft Eve enkel een rekeningnummer van de persoon... geen foto ???
- Kenw00t
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
- Bedankt: 250 keer
Ik denk dat hij het op de foto van het product heeft zoals weergegeven op de veilingsite. Als die uniek is kan je zo'n zoekmachine gebruiken om eventueel andere (malafide) advertenties tegen te komen, of in het beste geval zelfs een persoonlijke website van de crimineel die een doorslaggevende link kan leggen.
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
Of als die snoodaard zo idioot was om een foto met zijn mobiele telefoon te nemen, dan heb je misschien nog de GPS gegevens via EXIF?
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
- Petrikske
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
- Bedankt: 52 keer
Wat een ellende pff..., hopelijk komt het nog goed.
Heb ooit ook es iets 2é hands in Belgie gekocht en laten opsturen (Wallonie) is nooit toegekomen. (verlies 10€)
Als ik via Ebay iets bestel in China, Hong Kong etc... komt het altijd toe, en verzending is dan nog meestal gratis ook.
Dus ik koop enkel nog in Belgie als ik langs kan gaan.
Dit weekend nog een volledige satellietset gekocht voor 50€, en voor betaling nog werkend gezien.
Heb ooit ook es iets 2é hands in Belgie gekocht en laten opsturen (Wallonie) is nooit toegekomen. (verlies 10€)
Als ik via Ebay iets bestel in China, Hong Kong etc... komt het altijd toe, en verzending is dan nog meestal gratis ook.
Dus ik koop enkel nog in Belgie als ik langs kan gaan.
Dit weekend nog een volledige satellietset gekocht voor 50€, en voor betaling nog werkend gezien.
-
- Elite Poster
goeie ingesteldheid!
nooit vertrouwen op de goede wil van de verkoper! Ik heb 25 pos. waarderingen op 2dehands.be, en vragen om U te waarderen, ondanks dat je niet afbiedt, direct ophaalt,....en 200 € geeft is al te veel moeite....
Meestal 'vergeten' de verkopers altijd iets te zeggen, wat dan later defect blijkt....enkel heel recente zaken mét factuur vind ik interessant om te kopen.
en idd. haal altijd op om discussies (je staat nadien nergens) nadien te vermijden....
nooit vertrouwen op de goede wil van de verkoper! Ik heb 25 pos. waarderingen op 2dehands.be, en vragen om U te waarderen, ondanks dat je niet afbiedt, direct ophaalt,....en 200 € geeft is al te veel moeite....
Meestal 'vergeten' de verkopers altijd iets te zeggen, wat dan later defect blijkt....enkel heel recente zaken mét factuur vind ik interessant om te kopen.
en idd. haal altijd op om discussies (je staat nadien nergens) nadien te vermijden....
-
- Pro Member
Beste,
voor wie interesse heeft, stand van zaken:
het dossier is overgemaakt van eigen gemeente, naar Kortrijk, vandaar naar Oudenaarde.
Een vriendelijke mevrouw geeft het dossiernummer gegeven.
Zij geeft terzijds laten weten dat X al ondervraagd is geweest.
Wil ik op de hoogte gebracht te worden van resultaten in het dossier, dien ik dat in een brief te vragen.
Zo gezegd, zo gedaan.
Daags nadien beleefd briefje ontvangen dat zolang het dossier lopende is, zij geen info kunnen mededelen tenzij middels een advocaat...
Ik denk er aan om misschien via verzekeraar beroep te doen op advocaat.
Heeft iemand hier ervaring mee???
vriendelijke groeten
Eve
voor wie interesse heeft, stand van zaken:
het dossier is overgemaakt van eigen gemeente, naar Kortrijk, vandaar naar Oudenaarde.
Een vriendelijke mevrouw geeft het dossiernummer gegeven.
Zij geeft terzijds laten weten dat X al ondervraagd is geweest.
Wil ik op de hoogte gebracht te worden van resultaten in het dossier, dien ik dat in een brief te vragen.
Zo gezegd, zo gedaan.
Daags nadien beleefd briefje ontvangen dat zolang het dossier lopende is, zij geen info kunnen mededelen tenzij middels een advocaat...
Ik denk er aan om misschien via verzekeraar beroep te doen op advocaat.
Heeft iemand hier ervaring mee???
vriendelijke groeten
Eve
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
Lol, hoop er maar niet op. Die zijn ze aan het afslanken want ze krijgen een pak minder geld nu, enkel de KP-afdeling blijft.krisken schreef:Grote kans dat dit naar de jongens van FCCU zal gaan...dus zeker doen!
Zelf nog nooit negatieve ervaringen gehad met 2ehands aankopen eigenlijk, maar ik koop uitsluitend via Ebay.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 49 keer
Ik koop regelmatig voor mijn hobby materiaal via tweedehands / marktplaats / ebay enzo.
Nog nooit heb ik problemen ermee gehad maar dat komt ook doordat ik altijd en altijd het ga ophalen.
Vorige week nog 700km geredeb om iets te gaan ophalen in groningen.
Ook als ik iets verkoop doe ik nooit aan verzending zelfs als de koper daar om vraagt.
Dus ofwel breng ik het ofwel komen ze erzelf om.
En altijd kijken naar het materiaal dat je koopt en ter plaatse grondig testen.
Ok er kan nog altijd iets aan zijn dat je niet gezien hebt bij het testen maar de kans dat je een kat koopt in een zak is dan toch wel al kleiner.
Nog nooit heb ik problemen ermee gehad maar dat komt ook doordat ik altijd en altijd het ga ophalen.
Vorige week nog 700km geredeb om iets te gaan ophalen in groningen.
Ook als ik iets verkoop doe ik nooit aan verzending zelfs als de koper daar om vraagt.
Dus ofwel breng ik het ofwel komen ze erzelf om.
En altijd kijken naar het materiaal dat je koopt en ter plaatse grondig testen.
Ok er kan nog altijd iets aan zijn dat je niet gezien hebt bij het testen maar de kans dat je een kat koopt in een zak is dan toch wel al kleiner.
Dreambox 800 / Open-Pli image / eSATA 750Gb / CCcam 2.1.4 / Schotel draaibaar
Core2duo E6600 Debian CCcam 2.1.4 server
Core2duo E6600 Debian CCcam 2.1.4 server
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 12 keer
Heb dit hier nog niet zien passeren maar het valt te proberen.
Geef zijn gsm nummer eens in bij www.1207.be
Of zijn naam + gemeente (als deze correct zijn), kan zijn dat je hem zo kan terugvinden.
Geef zijn gsm nummer eens in bij www.1207.be
Of zijn naam + gemeente (als deze correct zijn), kan zijn dat je hem zo kan terugvinden.
-
- Pro Member
Beste,
het is een verhaal in verschillende hoofdstukken aan het worden.
Hier een vervolg.
Zondag heb ik wat rond gesurft en vond volgende site opgelichtopinternet.nl en ben daar wat wijzer geworden.
Blijkbaar kan je aan je bank mededelen dat je een overschrijving hebt op een verkeerd rekeningnr.
Zij dienen een brief te schrijven naar de verkeerde ontvanger met het vriendelijk verzoek om het geld terug te storten.
Indien geld niet terugbezorgd wordt, moeten zij jou de naam bezorgen van de ontvanger zodat je een civiele procedure kan starten.
Dit alles is in een (Nederlandse) wet gegoten.
Nu kwam ik op het idee om ook eens een mailtje te sturen naar mijn bank "heb verkeerd rekeningnr gebruikt bij overschrijving".
In dezelfde e-mail heb ik copie geplaatst van de verwijzing naar die wet samen met beknopte omschrijving.
Ik heb ook een beetje druk uitgeoefend: in CC zette ik het e-mailadres van de ombudsman van de Belgische financiële banken.
Zondagavond mail verzonden. Nu komt het: maandagmorgen 9u10 al vriendelijke telefoon ontvangen van "mijn" bank.
Hij vroeg wat details: hoeveel was het bedrag en wanneer de foutieve overschrijving.
Enkele muisklikken verder en een minuutje later kreeg ik de werkelijke naam te horen van ontvanger, dus niet Koen Simons.
Ik kreeg meteen er ook de gemeente bij en dat de rekening afgesloten is.
Blijkbaar zag de bediende ook de transacties van de oplichter want in diezelfde periode zag hij meerdere (meer dan 2) transacties met zelfde referentie nintendo 3ds xl. Hij zag ook dat de oplichter heel wat grote bedragen ontving (periode eind augustus!) met oa ref samsung galaxy tab, iphone, ipad, etc.
Ik heb mijn X gevonden. Blijkbaar moet je bij de bank op de juiste knop drukken en dan wordt het bankgeheim voor jou poeslief geschonden.
De opmerking dat ik deze gegevens zou gebruiken om aangifte te doen bij de politie, mocht onder geen beding. Zij zouden alle moeite doen.
In werkelijkheid heb ik al maanden geleden aangifte gedaan maar dat weet bank niet.
Nu ik meer weet over X, heb ik hem gevonden op google+. Ik weet zijn beroep, zijn werkgever, zijn thuisadres, zijn e-mailadres, zijn tel nr, gegevens van zijn vorige school, zelfs foto.
Het jeukt bij mij op stappen te ondernemen. Ik heb zelfs al gedacht om hem te bedriegen. Poets wederom poets
Ik weet dat ik geduldig moet zijn: afwachten op antwoord van bank.
Misschien naam van topic veranderen naar "opgelicht op internet: en nu?"
Zodra ik meer weet, hou ik je op de hoogte!
het is een verhaal in verschillende hoofdstukken aan het worden.
Hier een vervolg.
Zondag heb ik wat rond gesurft en vond volgende site opgelichtopinternet.nl en ben daar wat wijzer geworden.
Blijkbaar kan je aan je bank mededelen dat je een overschrijving hebt op een verkeerd rekeningnr.
Zij dienen een brief te schrijven naar de verkeerde ontvanger met het vriendelijk verzoek om het geld terug te storten.
Indien geld niet terugbezorgd wordt, moeten zij jou de naam bezorgen van de ontvanger zodat je een civiele procedure kan starten.
Dit alles is in een (Nederlandse) wet gegoten.
Nu kwam ik op het idee om ook eens een mailtje te sturen naar mijn bank "heb verkeerd rekeningnr gebruikt bij overschrijving".
In dezelfde e-mail heb ik copie geplaatst van de verwijzing naar die wet samen met beknopte omschrijving.
Ik heb ook een beetje druk uitgeoefend: in CC zette ik het e-mailadres van de ombudsman van de Belgische financiële banken.
Zondagavond mail verzonden. Nu komt het: maandagmorgen 9u10 al vriendelijke telefoon ontvangen van "mijn" bank.
Hij vroeg wat details: hoeveel was het bedrag en wanneer de foutieve overschrijving.
Enkele muisklikken verder en een minuutje later kreeg ik de werkelijke naam te horen van ontvanger, dus niet Koen Simons.
Ik kreeg meteen er ook de gemeente bij en dat de rekening afgesloten is.
Blijkbaar zag de bediende ook de transacties van de oplichter want in diezelfde periode zag hij meerdere (meer dan 2) transacties met zelfde referentie nintendo 3ds xl. Hij zag ook dat de oplichter heel wat grote bedragen ontving (periode eind augustus!) met oa ref samsung galaxy tab, iphone, ipad, etc.
Ik heb mijn X gevonden. Blijkbaar moet je bij de bank op de juiste knop drukken en dan wordt het bankgeheim voor jou poeslief geschonden.
De opmerking dat ik deze gegevens zou gebruiken om aangifte te doen bij de politie, mocht onder geen beding. Zij zouden alle moeite doen.
In werkelijkheid heb ik al maanden geleden aangifte gedaan maar dat weet bank niet.
Nu ik meer weet over X, heb ik hem gevonden op google+. Ik weet zijn beroep, zijn werkgever, zijn thuisadres, zijn e-mailadres, zijn tel nr, gegevens van zijn vorige school, zelfs foto.
Het jeukt bij mij op stappen te ondernemen. Ik heb zelfs al gedacht om hem te bedriegen. Poets wederom poets
Ik weet dat ik geduldig moet zijn: afwachten op antwoord van bank.
Misschien naam van topic veranderen naar "opgelicht op internet: en nu?"
Zodra ik meer weet, hou ik je op de hoogte!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Een vrouw met ballen... nice
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
-
- Elite Poster
Titel laten zoals hij is. Het is toch van de gekke dat oplichters alle rechten hebben en dat de eerlijke mensen onder ons de toorn van het gerecht moeten vrezen omdat ze een oplichter met naam en toenaam op het net zetten. Typisch Belgisch, de wereld op zijn kop of hoe slachtoffer uiteindelijk dader wordt.
- FunkStar
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
- Bedankt: 92 keer
Zou wel handig zijn deze gegevens hier ook even te linkeneve.sabbe schreef:In dezelfde e-mail heb ik copie geplaatst van de verwijzing naar die wet samen met beknopte omschrijving.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
Zeker dat je de juiste persoon hebt op G+? Er durven al eens mensen zijn met dezelfde naam.
Moest ik zeker zijn, die mens zou niet lang zijn job behouden. Als baas heb je het recht te weten dat hij met een oplichter werkt, dus hem inlichten kan geen kwaad. En uiteraard eens gaan aankloppen en je geld terug vragen, bij voorkeur op zijn werk want daar zal hij minder snel een scène maken. Hij heeft kansen genoeg gekregen (en jammer genoeg nog vele gedupeerden gemaakt die hun geld vast nooit terug zien).
Moest ik zeker zijn, die mens zou niet lang zijn job behouden. Als baas heb je het recht te weten dat hij met een oplichter werkt, dus hem inlichten kan geen kwaad. En uiteraard eens gaan aankloppen en je geld terug vragen, bij voorkeur op zijn werk want daar zal hij minder snel een scène maken. Hij heeft kansen genoeg gekregen (en jammer genoeg nog vele gedupeerden gemaakt die hun geld vast nooit terug zien).
-
- Elite Poster
"En uiteraard eens gaan aankloppen en je geld terug vragen, bij voorkeur op zijn werk want daar zal hij minder snel een scène maken"
Denk dat werkgever niet zou appreciëren dat jij zijn werknemer lastigvalt & evt. klanten een negatieve indruk geeft. Wat heeft hij op dat moment met een ruzie tussen 2 personen te maken?
Maar blijf erbij...2dehands kopen (en 15 jaar ervaring) is altijd speciaal....haal altijd af! haal altijd af, en ik zeg nog eens 'haal af'...
ze gaan factuur opsturen, ligt bij vader e.d. komt niets van in huis! en weet ook dat sommige merken geen garantie geven als artikel doorverkocht is (en ze het weten natuurlijk). Dus dure carbonfiets van 2500 € en er zit een breuk in kader, na enkele malen te rijden op te merken....nada nieuwe kader....
zonet een rugzak gekocht, laten ophalen door een vriend die 150 km. verder woont. Nog gevraagd aan verkoper: hoeveel gebruikt? 'slechts enkele keren'....blijkbaar bleek die 'enkele keren' enkele jaren te zijn
Denk dat werkgever niet zou appreciëren dat jij zijn werknemer lastigvalt & evt. klanten een negatieve indruk geeft. Wat heeft hij op dat moment met een ruzie tussen 2 personen te maken?
Maar blijf erbij...2dehands kopen (en 15 jaar ervaring) is altijd speciaal....haal altijd af! haal altijd af, en ik zeg nog eens 'haal af'...
ze gaan factuur opsturen, ligt bij vader e.d. komt niets van in huis! en weet ook dat sommige merken geen garantie geven als artikel doorverkocht is (en ze het weten natuurlijk). Dus dure carbonfiets van 2500 € en er zit een breuk in kader, na enkele malen te rijden op te merken....nada nieuwe kader....
zonet een rugzak gekocht, laten ophalen door een vriend die 150 km. verder woont. Nog gevraagd aan verkoper: hoeveel gebruikt? 'slechts enkele keren'....blijkbaar bleek die 'enkele keren' enkele jaren te zijn
-
- Elite Poster
Hmmm.... topicje starten over tweedehands kopen en verkopen? Krijg de indruk dat we hier naar zo een onderwerp aan het afglijden zijn.
- mailracer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
- Bedankt: 318 keer
Stuur hem eens een e-mail (met fictief adres) met de vraag of hij de nintendo 3DS nog komt brengen. En vraag meteen ook of hij nog een i-pad heeft voor een prijsje. Kijk op het profiel eens wat er zoal opstaat rond de oplichtingsperiode.eve.sabbe schreef:
Dat je dit te weten komt wijst er maar weer eens op hoe dom mensen kunnen zijn met hun facebook/g+ profielen.
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Anders gooi zijn e-mailadres hier even. We zullen allemaal even een mailtje sturen voor een elektronicagadget
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti