jaarlijkse betaling
-
- Plus Member
- Berichten: 158
- Lid geworden op: 16 jan 2009, 12:57
- Locatie: Leuven
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 9 keer
Met de helpdesk gebeld, voor bestaande klanten gaat er niets veranderen aan de voorwaarden,
wat betreft prijs en optie voor jaarlijkse betaling.
Voor nieuwe klanten wordt het product speedconnect en de optie voor jaarlijkse betaling niet meer aangeboden.
wat betreft prijs en optie voor jaarlijkse betaling.
Voor nieuwe klanten wordt het product speedconnect en de optie voor jaarlijkse betaling niet meer aangeboden.
- proximusboyke
- Elite Poster
- Berichten: 6939
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
- Locatie: kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
jaarlijkse betalingen vind ik zowat het domste die er is.
Andere providers verlagen hun prijs, dan kan je niet weg want je hebt betaald
of in het ergste geval de provider gaat op de fles en je bent u geld kwijt.
Andere providers verlagen hun prijs, dan kan je niet weg want je hebt betaald
of in het ergste geval de provider gaat op de fles en je bent u geld kwijt.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Dat is heel goed nieuws . Misschien had ik mijn vraag via mail niet goed gesteldUser_Rudy schreef:Met de helpdesk gebeld, voor bestaande klanten gaat er niets veranderen aan de voorwaarden,
wat betreft prijs en optie voor jaarlijkse betaling.
Voor nieuwe klanten wordt het product speedconnect en de optie voor jaarlijkse betaling niet meer aangeboden.
-
- Plus Member
- Berichten: 213
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 23:34
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 3 keer
Dommel voert jaarlijkse betaling in om ervoor te zorgen dat hun klanten minder rap weg kunnen gaan. ( voordeel klant=extra korting)
Klanten kunnen bv. na 6 maand niet meer opzeggen.
Sinds de nieuwe telecomwet van 2012 kan dit wel.
Sommige klanten maken daar gebruik van en zijn weg na bv. 6 maand zonder extra kosten. ( ondertussen toch genoten van extra korting )
Dommel schaft jaarlijkse betaling af voor nieuwe klanten, maar heeft schrik dat bestaande klanten gaan weglopen als ze het voor hun ook afschaffen.
Resultaat: Nieuwe klanten krijgen die mogelijkheid niet en de oude klanten die genieten van de extra korting door hun jaarlijkse betaling krijgen dezelfde opzeg rechten als de klanten die maandelijks betalen. Maar de laatste groep betaalt wel een stuk meer.
Klanten kunnen bv. na 6 maand niet meer opzeggen.
Sinds de nieuwe telecomwet van 2012 kan dit wel.
Sommige klanten maken daar gebruik van en zijn weg na bv. 6 maand zonder extra kosten. ( ondertussen toch genoten van extra korting )
Dommel schaft jaarlijkse betaling af voor nieuwe klanten, maar heeft schrik dat bestaande klanten gaan weglopen als ze het voor hun ook afschaffen.
Resultaat: Nieuwe klanten krijgen die mogelijkheid niet en de oude klanten die genieten van de extra korting door hun jaarlijkse betaling krijgen dezelfde opzeg rechten als de klanten die maandelijks betalen. Maar de laatste groep betaalt wel een stuk meer.
-
- Premium Member
- Berichten: 544
- Lid geworden op: 12 aug 2007, 17:18
- Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
- Bedankt: 117 keer
Ik vind hier dan eigenlijk de afschaffing van de jaarlijkse betaling minder significant dan de afschaffing van speedconnect/VDSL2 voor nieuwe klanten bij Dommel - of ben ik dan de enige die hier om maalt?
Reden?
Te veel problemen?
Dommel die gaan facturen meer kan of wil betalen hiervoor bij Belgacom?
Ze hebben iets nieuw in de pipeline zitten dat het Belgisch internet landschap met verstomming zal slaan? (e.g. FTTH?)
Heeft iemand meer info?
Reden?
Te veel problemen?
Dommel die gaan facturen meer kan of wil betalen hiervoor bij Belgacom?
Ze hebben iets nieuw in de pipeline zitten dat het Belgisch internet landschap met verstomming zal slaan? (e.g. FTTH?)
Heeft iemand meer info?
-
- Elite Poster
- Berichten: 2472
- Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 208 keer
Inderdaad bizar dat ze stoppen met VDSL2 producten, aangezien het hetzelfde netwerk is om te interconnecteren adsl of vdsl.
Misschien stoppen ze alle broba en worden ze een regionale aanbieder enkel op hun dslams, alleen weet ik niet of dat levensvatbaar is op langere termijn.
Misschien stoppen ze alle broba en worden ze een regionale aanbieder enkel op hun dslams, alleen weet ik niet of dat levensvatbaar is op langere termijn.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1881
- Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 187 keer
Er is geen enkele provider in belgie en omringende landen die een beter aanbod heeft prijs/kwaliteit dan dommel cityline met jaarlijkse betaling. Dit is gewoon exact wat ik nodig heb tegen een onklopbare prijs.proximusboyke schreef:jaarlijkse betalingen vind ik zowat het domste die er is.
Andere providers verlagen hun prijs, dan kan je niet weg want je hebt betaald
of in het ergste geval de provider gaat op de fles en je bent u geld kwijt.
Verleden maand mijn jaarlijkse betaling weer gedaan se.
[ Post made via mobile device ]
Juist met Dommel gebeld, en VDSL wordt wél nog aangeboden - maar dan als optie op het Net Line pakket. Dus gecombineerd met gratis 24/7 telefonie naar vaste lijnen (en GSM - maar ben niet zeker). Er was ook nog een uitleg over het overzetten van de mensen van ADSL naar VDSL, dat hen 200 euro per aansluiting zou kosten, en dus moeilijk werd voor bestaande gebruikers ... anyway, ziet er naar uit dat we nog niet moeten denken aan doemscenarios
-
- Elite Poster
- Berichten: 1626
- Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
- Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
- Bedankt: 88 keer
Ze vermelden er toch helemaal niets meer van op hun website en ze hebben ook hun speedconnect producten van de website gehaald, dit is toch duidelijk een teken dat er toch iets aan de hand is.
Enfin, laten we beste hopen.
Enfin, laten we beste hopen.
- Fatsie
- Pro Member
- Berichten: 342
- Lid geworden op: 29 dec 2010, 20:15
- Uitgedeelde bedankjes: 79 keer
- Bedankt: 36 keer
Dit pakken ze op zijn minst qua marketing niet echt handig aan dan, ... net eens de beschikbaarheid getest en ze zouden me maximaal 12/0,6 (dus ADSL2) kunnen aanbieden terwijl ik nu een 70/6 VDSL2 heb bij hun.
Het lijkt toch echt of ze VDSL2 willen verstoppen, de reden daarvoor gaan enkel zij weten natuurlijk.
Het lijkt toch echt of ze VDSL2 willen verstoppen, de reden daarvoor gaan enkel zij weten natuurlijk.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
VDSL2 bij Dommel is alleen mogelijk als een extra optie "SPEEDPACK" (€4.99) op hun NETLINE pakket.
Zou dit geen gevolg zijn van de nieuwe telecomwet, waarbij het niet mee toegelaten is om klanten te binden voor 1 jaar (max 6maanden)?
Wat betreft de jaarbetaling, die niet meer aangeboden wordt aan nieuwe klanten.mogelijke extra opties
speedpack: €4.99 /maand, verhoog uw download tot max 50 mbit/sec en uw upload tot max 6 mbit/sec! (1)
Zou dit geen gevolg zijn van de nieuwe telecomwet, waarbij het niet mee toegelaten is om klanten te binden voor 1 jaar (max 6maanden)?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 879
- Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 15 keer
- Contacteer:
Euhm..... dan kunnen ze evengoed een nieuwe formule van telkens 6 maanden op de markt gooien. Normaal was je na het eerste jaar ook vrij om op te zeggen wanneer je wilde.... dus zie niet direct een verschil op dat vlak.
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Ik was tot nu klant via jaarlijkse betaling bij Dommel voor product Cityline. Dit kostte me €264,99 per jaar.
Mijn jaar was afgelopen deze week en ik kreeg een dag voor vervaldatum een email waarin vermeld stond dat jaarlijkse betaling niet meer aangeboden wordt aangezien dit nu verboden is bij wet om een facturatiecyclus aan te bieden die langer is dan 6 maanden. Dit betekent dat je automatisch terug wordt overgezet naar maandelijkse betaling. Mijn eerste maandelijkse factuur is er één van €29,95, dus dat wordt omgerekend +/- €360 per jaar.
Internet wordt dus terug 25% duurder voor klanten die jaarlijkse betaling hadden.
Dit is ook wel begrijpelijk aangezien ze u niet meer 1 jaar aan zich kunnen binden.
Ik had hier echter gelezen dat iemand via klantendienst had gehoord dat er niets zou wijzigen aan de voorwaarden voor bestaande klanten.
Dit is helaas dus niet het geval.
Het enige verschil met nieuwe klanten is dat deze €33,95 dienen te betalen na 15 maanden. Oude klanten waaronder ik betalen dus maar €29,95 per maand (zonder domiciliëring)
Mijn jaar was afgelopen deze week en ik kreeg een dag voor vervaldatum een email waarin vermeld stond dat jaarlijkse betaling niet meer aangeboden wordt aangezien dit nu verboden is bij wet om een facturatiecyclus aan te bieden die langer is dan 6 maanden. Dit betekent dat je automatisch terug wordt overgezet naar maandelijkse betaling. Mijn eerste maandelijkse factuur is er één van €29,95, dus dat wordt omgerekend +/- €360 per jaar.
Internet wordt dus terug 25% duurder voor klanten die jaarlijkse betaling hadden.
Dit is ook wel begrijpelijk aangezien ze u niet meer 1 jaar aan zich kunnen binden.
Ik had hier echter gelezen dat iemand via klantendienst had gehoord dat er niets zou wijzigen aan de voorwaarden voor bestaande klanten.
Dit is helaas dus niet het geval.
Het enige verschil met nieuwe klanten is dat deze €33,95 dienen te betalen na 15 maanden. Oude klanten waaronder ik betalen dus maar €29,95 per maand (zonder domiciliëring)
- EotT
- Premium Member
- Berichten: 550
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 13:11
- Uitgedeelde bedankjes: 127 keer
- Bedankt: 188 keer
Hier hetzelfde met speedconnect. Ik kreeg ook zonet een mail dat het jaarlijks betalen niet meer gaat, en dat het nu per maand zal zijn.
Hierdoor wordt het wel veel duurder: Vroeger betaalde ik €348.93 per jaar, wat neerkomt op €29.08 per maand. Nu zou de prijs stijgen naar €39 per maand! (met domiciliëring, zonder domiciliëring is het €40) Dit is een verhoging van 34%!
Veel goeie alternatieven zijn er niet:
Hierdoor wordt het wel veel duurder: Vroeger betaalde ik €348.93 per jaar, wat neerkomt op €29.08 per maand. Nu zou de prijs stijgen naar €39 per maand! (met domiciliëring, zonder domiciliëring is het €40) Dit is een verhoging van 34%!
Veel goeie alternatieven zijn er niet:
- * EDPnet (newer and faster) is €35.95/maand. --> €3 per maand minder
* Belgacom (Comfort) is ook €35.95, maar met 150GB downloadlimiet, wat te weinig is. Maxi daarentegen is dan al €45.20/maand
* Telenet : €66.50/maand als je meer dan 100GB downloadlimiet wilt...
- EotT
- Premium Member
- Berichten: 550
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 13:11
- Uitgedeelde bedankjes: 127 keer
- Bedankt: 188 keer
Die was ik ook tegengekomen, maar ik had daar nog nooit van gehoord. Daar zou ik inderdaad veel goedkoper zijn: €22.95/maand. Maar dat is wel veel goedkoper. Is dit te vertrouwen?
-
- Premium Member
- Berichten: 734
- Lid geworden op: 30 dec 2009, 23:49
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 22 keer
Ik vermoed dat ze wel te vertrouwen zijn. Dit is de thread over hun .
Ik wou ook eerst overstappen, maar ik ben toch bij edpnet gebleven. Door de goede ervaring en omdat ik nog altijd hoop dat ze eens zullen komen met een deftig packs.
Ik wou ook eerst overstappen, maar ik ben toch bij edpnet gebleven. Door de goede ervaring en omdat ik nog altijd hoop dat ze eens zullen komen met een deftig packs.
-
- Starter
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 12 nov 2009, 11:07
- Bedankt: 1 keer
Net ook het befaamde mailtje ontvangen van dommel dat jaarlijkse betaling niet meer mogelijk is.
Dus gaat mijn jaarlijks bedrag van 313,93 veranderen naar 40 per maand (NETLINE) voorheen NETCONNECT.
Als ik dan naar het aanbod kijk bij united telecom (surf@home 12) welke dezelfde verbinding heeft als dommel denk ik dat het sommetje snel gemaakt is (17,95 euro!!!)
Wel zal ik dan een eigen nieuwsgroep account moeten aanschaffen maar dat is ook maar enkele euro's per maand.
Klopt toch, niet?
Dus gaat mijn jaarlijks bedrag van 313,93 veranderen naar 40 per maand (NETLINE) voorheen NETCONNECT.
Als ik dan naar het aanbod kijk bij united telecom (surf@home 12) welke dezelfde verbinding heeft als dommel denk ik dat het sommetje snel gemaakt is (17,95 euro!!!)
Wel zal ik dan een eigen nieuwsgroep account moeten aanschaffen maar dat is ook maar enkele euro's per maand.
Klopt toch, niet?
-
- Elite Poster
- Berichten: 3288
- Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
- Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
- Bedankt: 60 keer
Ik heb daarnet even gekeken op de site van UT,voor internet lijkt mij alles heel duidelijk,voor tel echt niet,kan men geen pack nemen met vaste tel en internet te samen gewoon al om de kosten v/d Belgacom tel lijn te vermijden??
Als U alleen internet neemt,moet u 10€ extra betalen voor de raw copper lijn,en dan kan je ook niet bellen met een vast toestel,vandaar mijn vraag.
Als U alleen internet neemt,moet u 10€ extra betalen voor de raw copper lijn,en dan kan je ook niet bellen met een vast toestel,vandaar mijn vraag.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Dan heb je toch niet goed gekeken ?fluppie schreef:Ik heb daarnet even gekeken op de site van UT
- SURF @ HOME 12 (ADSL2+) = €17.95 per maand
- SURF @ HOME 30 (VDSL) = € 22,95 per maand
- SURF & TALK 12 (ADSL + Telefoon) = € 37,95 per maand
- SURF & TALK 30 (VDSL + telefoon) = € 39,95 per maand
Bij de 2 laatste formules is dit inbegrepen.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.