Hallo,
Heeft iemand soms tips voor het openen van een anonieme Paypal-account? De laatste tijd blijkt er daar immers wel iets veranderd te zijn. Vroeger kon je gewoon een account openen met een e-mail adres, en verder werden daar niet veel vragen bijgesteld. Nu vraagt men bij een nieuwe account, van zodra er geld op terechtkomt, dat je bepaalde gegevens bekendmaakt. Vaak gaat het dan om een kopie van een identiteitsdocument en/of de koppeling van een bankrekening of krediedkaart aan de Paypal-rekening.
En dat wil ik dus vermijden. Ik heb er geen behoefte aan gegevens bekend te maken. Ik wil gewoon een volledig anonieme rekening die ik kan gebruiken voor kleine aan- of verkopen.
bedankt
G.
Anonieme Paypal-account openen?
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
Dat is gewoon niet meer mogelijk - wat ook wel te begrijpen valt, toch?
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
- Teebee
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 40 keer
Is paysafecard geen alternatief?
Aan mijn paypal hangt een vervallen visakaart. Via een andere paypal account stuur ik dan geld naar deze account zodat ik deze ook kan blijven gebruiken.
Aan mijn paypal hangt een vervallen visakaart. Via een andere paypal account stuur ik dan geld naar deze account zodat ik deze ook kan blijven gebruiken.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 52 keer
Paysafe is relatief anoniem maar wordt door weinig handelaars aanvaard.
Je kan echter wel werken met "professionele tussenpersonen" die tegen een bepaalde commissie werken, maar in welke mate dit te vertrouwen valt ... Dat kom je o.a. terecht in de duistere wereld van e-currency exchangers enz. Heb je geen familielid die je elektronische betalingen kan uitvoeren?
Echte anonimiteit bij elektronische betalingen is een illusie. Ik zou zeggen: cash is in dit geval nog altijd king (maar daar ben je weinig mee).
Je kan echter wel werken met "professionele tussenpersonen" die tegen een bepaalde commissie werken, maar in welke mate dit te vertrouwen valt ... Dat kom je o.a. terecht in de duistere wereld van e-currency exchangers enz. Heb je geen familielid die je elektronische betalingen kan uitvoeren?
Echte anonimiteit bij elektronische betalingen is een illusie. Ik zou zeggen: cash is in dit geval nog altijd king (maar daar ben je weinig mee).
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Zelfs met een vervallen VISA kaart, ben je niet anoniem.
De gegevens van de originele VISA kaart zijn dan gelinkt aan die PayPal account.
Elektronisch betalen en "anoniem" is een dwaling
.
Let ook: bij heel wat eBay verkopers telt het PayPal adres als verzendingsadres. Als je al te anoniem door het leven wil gaan, dan zal dat ook niet werken
.
De gegevens van de originele VISA kaart zijn dan gelinkt aan die PayPal account.
Elektronisch betalen en "anoniem" is een dwaling
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Let ook: bij heel wat eBay verkopers telt het PayPal adres als verzendingsadres. Als je al te anoniem door het leven wil gaan, dan zal dat ook niet werken
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
- Bedankt: 94 keer
Ok bedankt voor de reacties. Die Paysafecard is inderdaad interessant, maar weinig aanvaard.
Ik zal nog wat verder zoeken hoe ik die Paypal geactiveerd kan krijgen. Ik voel er weinig voor om hen wat voor gegevens dan ook over te maken, dat vertrouwen zijn ze niet waard.
Ik zal nog wat verder zoeken hoe ik die Paypal geactiveerd kan krijgen. Ik voel er weinig voor om hen wat voor gegevens dan ook over te maken, dat vertrouwen zijn ze niet waard.
- heist_175
- Elite Poster
Wat kan er in het slechtste geval gebeuren, als zij uw gegevens kennen?
Je kan uw paypal account opladen met een gewone overschrijving. In het slechtste geval hebben ze dus uw bankrekeningnummer en uw naam en adres.
Dat kan je toch niet echt wereldschokkend noemen, wel?
Je kan uw paypal account opladen met een gewone overschrijving. In het slechtste geval hebben ze dus uw bankrekeningnummer en uw naam en adres.
Dat kan je toch niet echt wereldschokkend noemen, wel?
- heist_175
- Elite Poster
Wow. Dat is wel straf
.
Ik heb al langer een PayPal account en bij mij hebben ze dat nooit gevraagd.
Langs de andere kant: bij uw bank moet je ook langsgaan met uw e-ID. Anders worden uw rekeningen geblokkeerd.
Of je PayPal als bank kan beschouwen, is andere koek
. Sinds 2007 hebben ze ook wel een EU banklicentie...
Langs de andere kant: bij uw bank moet je ook langsgaan met uw e-ID. Anders worden uw rekeningen geblokkeerd.
Of je PayPal als bank kan beschouwen, is andere koek
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
- Bedankt: 94 keer
Klopt wat je daar zegt. Vroeger was dat inderdaad niet het geval, maar sinds een aantal maanden of jaren vragen ze blijkbaar kopieën van een identiteitsdocument plus bank- of kredietkaartgegevens. Ze beroepen zich daarvoor op het feit dat ze zogezegd een bank zijn (Luxemburgse licentie dacht ik), maar ja, d'er is voor mij nog wel degelijk een verschil tussen een echte bank en wat zij doen. Ik heb mijn banken nog nooit aan mijn rekeningen weten zitten zonder mijn toestemming.
- heist_175
- Elite Poster
Ik wil PayPal niet speciaal verdedigen, maar in welk geval komt PayPal ongevraagd/ongewild aan uw rekening?
De meeste banken houden ook kosten af van uw rekening bv, maar daar heb je wel goedkeuring voor gegeven door de algemene voorwaarden te aanvaarden.
De meeste banken houden ook kosten af van uw rekening bv, maar daar heb je wel goedkeuring voor gegeven door de algemene voorwaarden te aanvaarden.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
En wat is het probleem?Gautier schreef:Nee, want in mijn geval vragen ze ook een kopie van het paspoort. Dat schijnt bij hen de nieuwste gewoonte te zijn. En dat gaat voor mij wat te ver.
Paypal heeft regels, en een anonieme account is blijkbaar niet gewenst. Als je de regels niet kan/wil accepteren, dan is paypal niet voor jou bestemd?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- Ofloo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
Paypal is een betaal systeem, en dus geen bank, of ze in de toekomst ook bank zullen worden is een andere zaak.heist_175 schreef:Wow. Dat is wel straf.
Of je PayPal als bank kan beschouwen, is andere koek. Sinds 2007 hebben ze ook wel een EU banklicentie...
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 37 keer
Waarom zou Paypal anonieme accounts moeten toelaten? Om de deur wijd open te zetten voor oplichters?
Ik vind het sowieso al verdacht als iemand compleet anoniem wil blijven, vooral als het om geldzaken gaat. Wie niks verkeerd doet hoeft ook niks te verbergen.
Ik vind het sowieso al verdacht als iemand compleet anoniem wil blijven, vooral als het om geldzaken gaat. Wie niks verkeerd doet hoeft ook niks te verbergen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Ik begrijp het ergens ook niet. Als je een credit card aanvraagt bij de bank, zijn jouw gegevens toch ook allemaal bekend? Waarom zou je dan bij Paypal anoniem willen blijven? Ik heb al jaren een PP account maar in den beginne moest je geen identiteits documenten voorleggen, enkel koppelen aan je credit card. Tot nu toe ben ik een uitermate tevreden gebruiker van PP, zonder anonimiteit.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 28 keer
Google heeft ook zijn eigen "Paypal", betalingssysteem.
Het heet "Google Wallet", maar is niet bekend onder de mensen. Zal misschien verandering in komen als Google wat investeert in reclame campagnes voor Wallet?
Het heet "Google Wallet", maar is niet bekend onder de mensen. Zal misschien verandering in komen als Google wat investeert in reclame campagnes voor Wallet?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Wat ben je met een systeem à la Google Wallet of Paysafe wat niet door online winkels geaccepteerd wordt? Paypal is in de loop der jaren zo ingeburgerd geraakt dat het door een massa internet winkels geaccepteerd wordt om een betaling mee uit te voeren. Tot nu toe heb ik bij geen enkele winkel het logo gezien van Google Wallet of Paysafe.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
- bollewolle
- Elite Poster
- Twitter: bollewolle
- Uitgedeelde bedankjes: 166 keer
- Bedankt: 89 keer
Daarbij komt dat Paypal ook officieel als een bank geregistreerd staat in Europa (in Luxemburg meer bepaald) met alle voordelen van dien, vandaar dat het ook verplicht is dat je je erbij moet identificeren. En terecht vind ik trouwens. Ik zou een ander bedrijf echt niet mijn geld toevertrouwen als er geen duidelijke garanties aan verbonden zijn.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 28 keer
Wallet wordt inderdaad totaal niet ondersteund door online winkels (zal wel vermeerderen met de jaren).Jack Daniels schreef:Wat ben je met een systeem à la Google Wallet of Paysafe wat niet door online winkels geaccepteerd wordt? Paypal is in de loop der jaren zo ingeburgerd geraakt dat het door een massa internet winkels geaccepteerd wordt om een betaling mee uit te voeren. Tot nu toe heb ik bij geen enkele winkel het logo gezien van Google Wallet of Paysafe.
Pay safe cards wel meer hoor.