Mijn vriendin en ik gaan samenwonen, in september beginnen we met het huren van een nieuwbouw appartement.
Wat mij vandaag echter opviel in het appartement, is dat er nergens een telefoonaansluiting te bespeuren is. Enkel een netwerkaansluiting is te vinden (zie bijlage voor foto).
Ook nergens in kelder of dergelijke vind ik een telefoonaansluiting. VDSL snelheid ligt hoog in deze straat dus zou zeker hiervoor willen gaan samen met belgacom tv (dacht er aan om scarlet te nemen). Natuurlijk, dan heb ik wel een telefoonaansluiting nodig??
Provider voor nieuwbouw appartement
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Splitter
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 446 keer
waarschijnlijk gaat die aansluiting naar de berging (bij de elektra),
daar zal dan ook ergens een utp of vvt (telefoonkabel) zitten die naar beneden gaat.
beneden in de kelder/technische ruimte/... (meestal bij de algemene tellers en/of de gas) zou een doos van belgacom moeten zitten,
waar meerdere utps/vvts toekomen (wss een groen/blauwe kast met een slot)
natuurlijk... als het een nieuwbouw is en ze hebben belgacom niets laten weten, is het idd mogelijk dat er géén kabel binnenkomt van belgacom,
en als het dan gebouwd is op een locatie waar vroeger een gewoon huis (met telefoonaansluiting) lag, dan ben je helemaal klaar voor een rotervaring.
best even rondzoeken, vind je niks, bel dan even naar de klantendienst en vraag na of er een aansluiting op jouw adres is.
vraag dan vervolgens ook hoeveel paar aansluiting er ligt: is het antwoord geen of 2, dan ben je zeker dat er géén aansluiting is.
daar zal dan ook ergens een utp of vvt (telefoonkabel) zitten die naar beneden gaat.
beneden in de kelder/technische ruimte/... (meestal bij de algemene tellers en/of de gas) zou een doos van belgacom moeten zitten,
waar meerdere utps/vvts toekomen (wss een groen/blauwe kast met een slot)
natuurlijk... als het een nieuwbouw is en ze hebben belgacom niets laten weten, is het idd mogelijk dat er géén kabel binnenkomt van belgacom,
en als het dan gebouwd is op een locatie waar vroeger een gewoon huis (met telefoonaansluiting) lag, dan ben je helemaal klaar voor een rotervaring.
best even rondzoeken, vind je niks, bel dan even naar de klantendienst en vraag na of er een aansluiting op jouw adres is.
vraag dan vervolgens ook hoeveel paar aansluiting er ligt: is het antwoord geen of 2, dan ben je zeker dat er géén aansluiting is.
-
- Member
Alvast bedankt voor de reacties !
In de berging in het appartement zelf zitten de aansluiting alleszins al niet, in de kelder (bij de meters) ook niets gevonden..
Het is een nieuwbouw met maar 2 appartementen, een op gelijkvloers en een op 1ste verdiep (het onze), ik weet dat hier vroeger inderdaad een gewoon (oud) huis stond, dit is afgesmeten geweest en hierop is deze nieuwbouw gezet geweest..
Er is nog 1 ruimte waar ik nog niet ben geweest op het gelijkvloers.. ga hier morgen even een kijkje nemen. (EDIT: Deze deur is van de garage (die niet van ons is)).. Het andere uiteinde van de utp kabel moet natuurlijk ergens uitkomen..
Als ik een test uitvoer op http://www.lijntest.be krijg ik wel gewoon een resultaat te zien, betekent dit dat er sowieso een telefoonaansluiting aanwezig is?
De mensen op het gelijkvloers appartement hebben telenet heb ik vernomen, heb deze mensen nog niet ontmoet.
In de berging in het appartement zelf zitten de aansluiting alleszins al niet, in de kelder (bij de meters) ook niets gevonden..
Het is een nieuwbouw met maar 2 appartementen, een op gelijkvloers en een op 1ste verdiep (het onze), ik weet dat hier vroeger inderdaad een gewoon (oud) huis stond, dit is afgesmeten geweest en hierop is deze nieuwbouw gezet geweest..
Er is nog 1 ruimte waar ik nog niet ben geweest op het gelijkvloers.. ga hier morgen even een kijkje nemen. (EDIT: Deze deur is van de garage (die niet van ons is)).. Het andere uiteinde van de utp kabel moet natuurlijk ergens uitkomen..
Als ik een test uitvoer op http://www.lijntest.be krijg ik wel gewoon een resultaat te zien, betekent dit dat er sowieso een telefoonaansluiting aanwezig is?
De mensen op het gelijkvloers appartement hebben telenet heb ik vernomen, heb deze mensen nog niet ontmoet.
Scarlet (Thuis) en Mobile Vikings (Mobiel Internet)
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Zoiets moet je niet zelf uitzoeken maar aan de eigenaar/verhuurder vragen vóór je een huurovereenkomst ondertekent.
Contacteer de eigenaar om te vragen welke nutsaansluitingen er geïnstalleerd zijn. Gas, water, elektriciteit, Telenet-coaxkabel, Belgacom-koperdraad?
Wellicht is de eigenaar de belangrijkste én universeel verplichtte nutsaansluiting vergeten aanvragen.
zie ook
http://www.bipt.be/nl/195/ShowContent/1 ... ienst.aspx
http://www.belgacom.be/nl/prive/klantvo ... truc&tab=1
Contacteer de eigenaar om te vragen welke nutsaansluitingen er geïnstalleerd zijn. Gas, water, elektriciteit, Telenet-coaxkabel, Belgacom-koperdraad?
Wellicht is de eigenaar de belangrijkste én universeel verplichtte nutsaansluiting vergeten aanvragen.
zie ook
http://www.bipt.be/nl/195/ShowContent/1 ... ienst.aspx
http://www.belgacom.be/nl/prive/klantvo ... truc&tab=1
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Wat jij ziet als een "netwerkaansluiting" is hoogstwaarschijnlijk de telefoonaansluiting die je zoekt. De kabel zal in de kelder uitkomen bij de Belgacom intro (en misschien reeds verbonden zijn).Tha_Matt_Man schreef:Wat mij vandaag echter opviel in het appartement, is dat er nergens een telefoonaansluiting te bespeuren is. Enkel een netwerkaansluiting is te vinden (zie bijlage voor foto).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Member
Er is dus wel degelijk géén telefoonaansluiting van Belgacom in het gebouw.. Blijkbaar komt dit tegenwoordig vaker en vaker voor deze keuze, bij nieuwbouwwoningen..
Maw het zal dus telenet nemen worden..
Zie bijlage, dit zijn de kabels die er liggen, heeft telenet hier genoeg mee? (nog nooit telenet genomen, altijd al alles via telefoonlijn van Belgacom genomen)
Maw het zal dus telenet nemen worden..
Zie bijlage, dit zijn de kabels die er liggen, heeft telenet hier genoeg mee? (nog nooit telenet genomen, altijd al alles via telefoonlijn van Belgacom genomen)
Scarlet (Thuis) en Mobile Vikings (Mobiel Internet)
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Telenet zal daar voldoende mee hebben, maar ze moeten ook weten waar deze kabels uitkomen (net als belgacom overigens).
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti