Kijk jij ook TV met een kaartje (CI+)?

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
bartd
Member
Member
Berichten: 64
Lid geworden op: 29 aug 2010, 11:50
Bedankt: 6 keer

Heeft de keuze van de landinstelling (Nederland ipv België) van je tv (Philips 42PFL9664) enige invloed op het al of niet werken van de CI+ module ?
De niet gecodeerde (één HD ,Canvas, ...) kan ik bekijken, maar de andere blijven voorlopig zwart.
Al 2x heractivatie van de kaart aangevraagd via mijn telenet. Of is dit niet hetzelfde als wat ze doen als je telefonisch een activatie vraagt ?
Die activatie kan tot 30 min op zich laten wachten, speelt het een rol op welke zender je tv dan staat ?

Deze tv staat wel niet op de lijst van Telenet, maar werkt blijkbaar wel met de CI+ van Ziggo.
De laatste firmware is ook geinstalleerd.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Het lijkt erop dat jouw kaartje niet ge-activeerd is. Ik zou eens bellen met Telenet.

Voor de (telefonische) activatie heb je je klantennummer nodig, het nummer van de CI+ module, en het nummer van de smartcard.
Kijk eens in het CI+ menu op je Philips TV [Home > Configuratie > Diversen > Common Interface], daar vind je deze nummers (en controleer eens of ze kloppen).

De landinstelling heeft waarschijnlijk geen invloed, mijn SamsungTV staat op Polen. Gezien je de niet-versleutelede digitale zenders ziet, lijkt alles OK met je TV?
Ben je zeker dat je een CI+ slot hebt (Ziggo werkte tot voor kort met CI, en er zijn dus heel veel "Ziggo gecertifiëerde" (van voor de omschakeling) toestellen die geen CI+ zijn ...

Edit
Volgens de handleiding (blz 235) ondersteunt de philips 42pfl9664 CI+:
5.6.2 Common Interface Plus CI+
Op deze TV wordt CI+ Conditional Access ondersteund.
CI+ biedt serviceproviders de mogelijkheid om digitale
HD-programma's van zeer hoge kwaliteit met een zeer
sterke kopieerbeveiliging aan te bieden.
Lees het hoofdstuk CAM - Conditional Access Module om
een CI+ CAM te plaatsen
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Ontvangt er iemand Nick Jr. op zo'n CI+ kaartje?
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1308
Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
Locatie: Arendonk
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 69 keer

Ja, probleemloos... (postcode 2370)
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Ah, uitleg van @Telenet:
Twitter: https://twitter.com/telenet/status/365775757601030144
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Gebruikersavatar
sirWard
Erelid
Erelid
Berichten: 928
Lid geworden op: 05 jan 2009, 20:15
Twitter: sirWard
Locatie: Sint-Amandsberg - 91OOS0
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 87 keer

Bij installatie zeker rekening houden met de stappen! Eerst zenders zoeken en dan pas ji7w kaartje in de tv plaatsen.

Mijn Philips 9604 (als ik mij niet vergis) werd niet ondersteund en ik kreeg het niet aan de praat. Toevallig is dat toestel kapot en staat er ondertussen een samsung F5500 en die werkt zeer goed samen (staat ook op de lijst van Telenet)

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk 4
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

selder schreef:Ah, uitleg van @Telenet:
[tweet]
De uitleg van Telenet is niet helemaal correct
Nick Junior behoort tot "Kids & Music" van het Plus Pakket. Dit pakket bestaat uit 4 onderdelen (Docu & Lifestyle, Entertainment, Kids & Music, Sprot & Adult) en het ganse pakket kost inderdaad €13.99 per maand.
Maar je kan het onderdeel "Kids € Music" ook apart nemen voor €6.43 per maand.

bron: Zenderkaart Vlaanderen: http://klantenservice.telenet.be/attach ... vlaanderen
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
bartd
Member
Member
Berichten: 64
Lid geworden op: 29 aug 2010, 11:50
Bedankt: 6 keer

philippe_d schreef:Het lijkt erop dat jouw kaartje niet ge-activeerd is. Ik zou eens bellen met Telenet.

Voor de (telefonische) activatie heb je je klantennummer nodig, het nummer van de CI+ module, en het nummer van de smartcard.
Kijk eens in het CI+ menu op je Philips TV [Home > Configuratie > Diversen > Common Interface], daar vind je deze nummers (en controleer eens of ze kloppen).

De landinstelling heeft waarschijnlijk geen invloed, mijn SamsungTV staat op Polen. Gezien je de niet-versleutelede digitale zenders ziet, lijkt alles OK met je TV?
Ben je zeker dat je een CI+ slot hebt (Ziggo werkte tot voor kort met CI, en er zijn dus heel veel "Ziggo gecertifiëerde" (van voor de omschakeling) toestellen die geen CI+ zijn ...

Edit
Volgens de handleiding (blz 235) ondersteunt de philips 42pfl9664 CI+:
Na een weekje te laten rusten nog maar eens een poging gewaagd. De kaart was wel degelijk geactiveerd bij Telenet.
De tv gereset naar de fabrieksinstellingen (blijkbaar was dit noodzakelijk) en alle stappen nog eens doorlopen en nu werkt het.
bunnybugs
Member
Member
Berichten: 63
Lid geworden op: 17 nov 2010, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 3 keer

Bizar Probleem ! Van zodra ik BBC3 selecteer crasht de CI+ decoder. Vanaf dan worden ALLE gecodeerde kanalen als "Gescrambeld Programma" getoond. Alleen uit/aanschakelen van de TV helpt om uit die situatie te geraken. Mijn LG 26LE3300 staat niet in de lijst van goedgekeurde toestellen , dus ik weet dat ik geen voet heb om op te staan. Ik zou het echter wel interessant vinden te weten indien andere personen dit fenomeen ook voor hebben. Voor mij is het alleszins duidelijk dat de CI+ descrambler de BBC3 MPEG transport stream niet aan kan , en daar heeft de DVB decoder van de TV zelf weinig of niets mee te maken ( tenzij die laatste voordien al 't één en 't ander zou uitfilteren ).

Blijkbaar is de ingave van de Netwerk-ID ook maar stiefmoederlijk behandeld geweest. Nergens staat vermeld dat je "OK" moet drukken om die cijfers te bewaren. Slordig !
bunnybugs
Member
Member
Berichten: 63
Lid geworden op: 17 nov 2010, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 3 keer

Update ! Het hierboven beschreven probleem trad gisteren op ! Vandaag toont BBC3 een totaal zwart beeld ( ook geen melding "gescrambeld programma" ) en crasht de decoder niet.

Ik laat nu de TV een paar uurtjes werken om temperatuursinvloeden uit te sluiten.
Amazor
Pro Member
Pro Member
Berichten: 424
Lid geworden op: 01 jan 2008, 21:50
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 60 keer

bunnybugs schreef:Update ! Het hierboven beschreven probleem trad gisteren op ! Vandaag toont BBC3 een totaal zwart beeld ( ook geen melding "gescrambeld programma" ) en crasht de decoder niet.
Het is normaal dat BBC THREE overdag (tussen 7 en 20 uur) gewoon zwart blijft zonder melding, want de zender is op dat ogenblik off-air. BBC THREE deelt zijn zendtijd met CBBC, maar op 2 verschillende kanalen.
Ik vermoed dat je op dit ogenblik terug last hebt van de crash. Heb je dit probleem ook op BBC FOUR, of op CBBC en CBeebies (overdag dan, mits je er een abonnement op hebt tenminste)?
Internet: Telenet Internet Fiber 200
TV: Telenet (DC-AD2200 + CI+) /// TV Vlaanderen Basic+ (VU+ Duo 4K SE)
Fixed: Telenet FreePhone Europe /// WeePee Telecom (Gigaset C530 IP)
Mobile: Proximus Enterprise Mobile M (Xiaomi Poco F3) /// BASE 0
bunnybugs
Member
Member
Berichten: 63
Lid geworden op: 17 nov 2010, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 3 keer

Amazor schreef:
bunnybugs schreef:Update ! Het hierboven beschreven probleem trad gisteren op ! Vandaag toont BBC3 een totaal zwart beeld ( ook geen melding "gescrambeld programma" ) en crasht de decoder niet.

Ik laat nu de TV een paar uurtjes werken om temperatuursinvloeden uit te sluiten.
Het is normaal dat BBC THREE overdag (tussen 7 en 20 uur) gewoon zwart blijft zonder melding, want de zender is op dat ogenblik off-air. BBC THREE deelt zijn zendtijd met CBBC, maar op 2 verschillende kanalen.
Ik vermoed dat je op dit ogenblik terug last hebt van de crash. Heb je dit probleem ook op BBC FOUR, of op CBBC en CBeebies (overdag dan, mits je er een abonnement op hebt tenminste)?
Om temperatuursinvloeden te testen heb ik de TV zowat 12 uur laten werken , tot 22h00. De decoder crashte inderdaad terug om 22h00 op BBC3.
Ik heb hem nu om ongeveer 23h00 terug aangezet , en BBC3 doet terug de CI+ decoder crashen. Moeilijk te geloven dat het dus een temperatuursfout zal zijn.

De andere zenders die je vernoemt doen de decoder NIET crashen. Ik geef hierbij ook de kanaal nummers die bij het automatisch zoeken door Telenet werden toegewezen.

814 : CBBC -- zwart beeld - geen melding "geen signaal" , geen melding "gescrambeld programma" zolang de decoder werkt , WEL melding "gescrambeld programma" als de decoder gecrasht is.

818 : BBC3 -- zwart beeld - MET melding "gescrambeld programma" , hierna melden alle kanalen "gescrambeld programma". De niet gecodeerde kanalen ( bvb. VRT , VRT-HD kanaal 802 ) kunnen verder bekeken worden.

837 : BBC4 -- programma , normale ontvangst zolang de decoder werkt ( blijkbaar geen abonnement voor nodig )

838 : CHEEBIES -- zwart beeld - geen melding "geen signaal" , geen melding "gescrambeld programma" zolang de decoder werkt , WEL melding "gescrambeld programma" als de decoder gecrasht is.

Bijkomende Info :

Wat hierboven geschreven staat is het gedrag van gisteren om 23h00

Nu vandaag , om ongeveer 9h00

814 : CBBC -- normale ontvangst , kinderprogramma , GEEN crash

818 : BBC3 -- zwart beeld - geen melding "geen signaal" , geen melding "gescrambeld programma" , GEEN crash !

837 : BBC4 -- zwart beeld - geen melding "geen signaal" , geen melding "gescrambeld programma" , GEEN crash !

838 : CHEEBIES -- normale ontvangst , kinderprogramma , GEEN crash
bartd
Member
Member
Berichten: 64
Lid geworden op: 29 aug 2010, 11:50
Bedankt: 6 keer

Met het CI+ kaartje kan ik alle digitale zenders ontvangen enkel de regionale zender wtv blijft zwart.
Iemand een idee wat het probleem kan zijn ?

Bij een digibox moet je ergens een regiocode invullen, maar waar moet je dat invullen met zo een kaartje ?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Je moet geen regiocode invullen (alleen regio_id 22 voor "Vlaanderen")
Je krijgt normaal alle regionale zenders te zien die in jouw buurt op de kabel zitten.
Ik ontvang WTV en AVS Eeeklo (ik woon op de grens West/Oost-Vlaanderen.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
bartd
Member
Member
Berichten: 64
Lid geworden op: 29 aug 2010, 11:50
Bedankt: 6 keer

Op welke nr vind je die dan terug. Volgens de Telenet lijst vind je de regionale zenders terug op nr 8.
schizm
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 29 jun 2013, 09:22
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 1 keer

Op 8 zit bij mij de regionale TV van St-Niklaas, de andere regionale zenders hebben allemaal hun eigen nummer maar degene die niet in jouw regio zitten blijven gecodeerd (Als ik me niet vergis kan ik hier een drietal regionale zenders ontvangen via Het CI+kaartje)).
bartd
Member
Member
Berichten: 64
Lid geworden op: 29 aug 2010, 11:50
Bedankt: 6 keer

Maar onder welk nr vind je de andere regionale zenders dan terug. Kan ik dat ergens terugvinden ?
Of moet ik ze allemaal overlopen ? Mijn tv sorteerde de zenders automatisch volgens de telenet volgorde.
Ik veronderstelde dan ook dat de regionale zender van mijn regio op 8 zou staan.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 16 nov 2007, 12:53
Twitter: bollewolle
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 166 keer
Bedankt: 89 keer

Hier in Gent zit AVS Eeklo op 13 en AVS Gent op 14 (kan er eentje naastzitten maar dacht dat ze bij na Op12 stonden). Post 8 is AVS maar staat op zwart in Gent.
schizm
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 29 jun 2013, 09:22
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 1 keer

Hier zit WTV op 49

de rest tussen 8 en 48

Geen idee waar precies, behalve op je TV, je een lijst daarvan kan vinden.
bartd
Member
Member
Berichten: 64
Lid geworden op: 29 aug 2010, 11:50
Bedankt: 6 keer

Ondertussen heb ik ze hier ook teruggevonden. Bij mijn Philips stond op 8 ATV Gent. De andere regionale stonden ergens achteraan (ergens vanaf nr 820 ). Bij de andere TV (Sony die op lijst Telenet staat) op 8 ook ATV, de rest vanaf nr 900.

Telenet zou in hun faq van `TV met een kaartje` beter vermelden dat de regionale zenders niet staan zoals in hun zenderlijst.
MJ
Pro Member
Pro Member
Berichten: 345
Lid geworden op: 07 mei 2005, 19:07
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 15 keer

Afbeelding

Ik hoop/veronderstel dat dit toch ook inbegrepen is voor CI+?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Natuurlijk.
Met CI+ ontvang je alle zenders van het "basisaanbod" ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
bunnybugs
Member
Member
Berichten: 63
Lid geworden op: 17 nov 2010, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 3 keer

bunnybugs schreef:Bizar Probleem ! Van zodra ik BBC3 selecteer crasht de CI+ decoder. Vanaf dan worden ALLE gecodeerde kanalen als "Gescrambeld Programma" getoond. Alleen uit/aanschakelen van de TV helpt om uit die situatie te geraken. Mijn LG 26LE3300 staat niet in de lijst van goedgekeurde toestellen , dus ik weet dat ik geen voet heb om op te staan. Ik zou het echter wel interessant vinden te weten indien andere personen dit fenomeen ook voor hebben. Voor mij is het alleszins duidelijk dat de CI+ descrambler de BBC3 MPEG transport stream niet aan kan , en daar heeft de DVB decoder van de TV zelf weinig of niets mee te maken ( tenzij die laatste voordien al 't één en 't ander zou uitfilteren ).

Blijkbaar is de ingave van de Netwerk-ID ook maar stiefmoederlijk behandeld geweest. Nergens staat vermeld dat je "OK" moet drukken om die cijfers te bewaren. Slordig !
Probleem opgelost ! ( of toch niet ? ... ) BBC3 behoort blijkbaar tot het betalende zenderpakket dat men de eerste 14 dagen na aankoop gratis kan bekijken. Nu dat die periode verstreken is , krijg ik een scherm met melding "bel 015.66.66.66 blablabla" op dat kanaal , en zonder crash.

Voor mij is dit duidelijk een CI+ decrypteringsprobleem en ligt de oorzaak niet bij mijn LG 26LE3300. Nu , ik hoef dat pakket niet , dus maak ik er me verder ook geen zorgen over.
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1503
Lid geworden op: 12 nov 2005, 18:54
Uitgedeelde bedankjes: 110 keer
Bedankt: 102 keer

Kan er iemand mij zeggen of er in de CI+ module van Telenet een SIM slot aanwezig is? Eventueel niet direct zichtbaar onder een sticker?


Thanks
MJ
Pro Member
Pro Member
Berichten: 345
Lid geworden op: 07 mei 2005, 19:07
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 15 keer

Even een vraagje ivm opnemen via USB HDD :

Ik gebruik een PANASONIC TX-L42DT60E in combinatie met SEAGATE EXPANSION 3.5 2TB.

Telkens als ik iets wil opnemen stopt de opname na +-8 minuten (zowel via EPG als via directe opname, ingesteld op 120 min.)

Volgens Panasonic zijn enkel deze schijven compatibel : http://panasonic.jp/support/global/cs/t ... k_cis.html
Blijkbaar zijn deze schijven specifiek gemaakt om als PVR schijf te gebruiken, al weet ik niet wat de technische verschillen zijn met een "gewone" externe HD.

Zou dit de oorzaak zijn van mijn probleem, of ligt het mogelijk ergens anders?

Hopelijk heeft iemand hier ervaring mee die mij kan helpen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

MJ schreef:Blijkbaar zijn deze schijven specifiek gemaakt om als PVR schijf te gebruiken, al weet ik niet wat de technische verschillen zijn met een "gewone" externe HD.
Er bestaat zoiets als "AV" disken die betere specificaties hebben... maar echt veel verschil maakt dat niet. Ik betwijfel of dat dus een reden kan zijn.
MJ
Pro Member
Pro Member
Berichten: 345
Lid geworden op: 07 mei 2005, 19:07
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 15 keer

Ondertussen getest met een andere externe HDD, een (lagere) opname was perfect gelukt (50 min.), een andere geplande opname was gewoon niet gemaakt. Met beide externe HDD 's heb ik ook het probleem dat ik ze soms niet kan lezen in het menu "gemaakte opnames", dan moet ik mijn TV af en opzetten.
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1308
Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
Locatie: Arendonk
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 69 keer

Zijn deze externe schijven voorzien van een eigen voeding? Of neem je voeding uit de TV? Indien het laatste, gebruik je de USB poort met een hoog Ampèrage of één zonder melding?

Hoedanook, als de schijven niet van voeding voorzijn zijn, probeer eens met een schijf met eigen voeding ?
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
MJ
Pro Member
Pro Member
Berichten: 345
Lid geworden op: 07 mei 2005, 19:07
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 15 keer

Tzijn 3.5" modellen met een eigen voeding.
yvesvn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 352
Lid geworden op: 20 okt 2010, 14:21
Locatie: Schilde
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 2 keer

Iemand een idee welk NetwerkID ik moet vullen ??
Volgens boekje ingevuld 22 ,maar hierdoor krijg ik GEEN ATV wel oostvlaamse stations

[Mod Edit] Deze discussie samengevoegd met bestaande topic over CI+
Fritzbox 7590 en traag Internet Proximus 20/4 :evil:
Telenet: TV Samsung 8500
Inkomend Voip: Weepee
Uitgaand Voip: Free Voip deal en VoipTiger
GSM :Motorola G9-Proximus
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Woon je in de regio Antwerpen?
Zoneen, dan is het normaal dat je ATV niet ontvangt.
Zoja, dan moet je inderdaad ATV ontvangen en als dat niet het geval is, contact opnemen met Telenet zou ik zeggen.
En je moet inderdaad 22 ingeven als regio code aangezien je in Vlaanderen woont.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Moet je bij een CI+ kaartje geen postcode ingeven zoals bij een standaard decoder ?

Het is namelijk op basis daarvan dat je een bepaalde regionale TV zender krijgt (ik kan zo kiezen tussen ATV en RTV).
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Kan zijn dat die code iets bepaalt, maar het is wel zo dat tegenwoordig niet alle regionale zenders overal te zien zijn, maw. als je in West-Vlaanderen op een digibox een postcode van Limburg ingeeft, zul je de regionale zender van Limburg niet kunnen zien.
De streams lijken erop te zitten, maar de bitrate is 0.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

boulder schreef:het is wel zo dat tegenwoordig niet alle regionale zenders overal te zien zijn
Dat is nooit geweest... enkel in overlappende regio's. Als je dus op een grens woont dan zitten wel beide zenders erop, maar kan je slechts één bekijken.
bartd
Member
Member
Berichten: 64
Lid geworden op: 29 aug 2010, 11:50
Bedankt: 6 keer

Met een CI+ kaartje kan je alle regionale zenders bekijken die in je regio aktief zijn, aangezien je geen code kan invullen.
Als je tv de telenet nummering volgt zal atv op 8 staan (ook al woon je niet in die regio). De andere regionale (waarvan de meeste dus zwart beeld geven) staan ergens achteraan in de de lijst (nr 800+ ,900+ afhankelijk van je tv).
yvesvn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 352
Lid geworden op: 20 okt 2010, 14:21
Locatie: Schilde
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 2 keer

ja ik zie dat het toch niet volledig is zo als jullie denken.
Ik woon in de regio Antwerpen en door het ingeven van de code "22" zie ik verschijnen de
zenders van oost-vlaanderen(dat zag ik gisteren bij het opstarten) zoals bv St Niklaas.............maar ik kan ze NIET bekijken.(gedecodeert)
De zender die ik mis nml "ATV" staat er NIET tussen en na TV kanaal 8 komt de 9 zonder dat ik hier eventueel kan kiezen.
Fritzbox 7590 en traag Internet Proximus 20/4 :evil:
Telenet: TV Samsung 8500
Inkomend Voip: Weepee
Uitgaand Voip: Free Voip deal en VoipTiger
GSM :Motorola G9-Proximus
yvesvn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 352
Lid geworden op: 20 okt 2010, 14:21
Locatie: Schilde
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 2 keer

r2504 schreef:Moet je bij een CI+ kaartje geen postcode ingeven zoals bij een standaard decoder ?

Het is namelijk op basis daarvan dat je een bepaalde regionale TV zender krijgt (ik kan zo kiezen tussen ATV en RTV).

Er staat NIETS hierover in de documentatie en ik zou ook niet weten WAAR je dit zou moeten invullen
Fritzbox 7590 en traag Internet Proximus 20/4 :evil:
Telenet: TV Samsung 8500
Inkomend Voip: Weepee
Uitgaand Voip: Free Voip deal en VoipTiger
GSM :Motorola G9-Proximus
Gebruikersavatar
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 16 nov 2007, 12:53
Twitter: bollewolle
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 166 keer
Bedankt: 89 keer

yvesvn schreef:Ik woon in de regio Antwerpen
Hangt ervan af wat je de regio Antwerpen noemt misschien? Voor de zekerheid eens kijken of je effectief binnen de ATV zone valt zoals die weergegeven wordt op hun site: http://atv.be/atv-regionale-televisieze ... antwerpen/

Zoals reeds gezegd ga je normaal enkel en alleen maar die regionale zenders krijgen die in het uitzendgebied vallen waar je toe behoort. Je kan hier niets voor instellen op je CI+ kaart trouwens. Die landcode is voor iedereen hetzelfde binnen Vlaanderen en verschilt niet voor zover ik weet.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

r2504 schreef:Dat is nooit geweest... enkel in overlappende regio's. Als je dus op een grens woont dan zitten wel beide zenders erop, maar kan je slechts één bekijken.
In een overlappende regio kan je beide zenders ontvangen (gezien er inderdaad geen selectie gebeurt op basis van postcode).
Hier (Waregem) heb ik WTV en ook AVS Eeklo
Ik heb AVS Eeklo op kanaal 13 geprogammeerd, WTV heb ik op de normale positie (kanaal 8 ) gezet.

Alle andere regionale zenders worden ook gevonden tijdens het zoeken naar zenders, maar blijven zwart.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

philippe_d schreef:In een overlappende regio kan je beide zenders ontvangen
Dat schreef ik toch, al is er een klein verschil... op een decoder kan je er maar één bekijken op basis van je postcode, op een CI+ kaartje kan je ze beide bekijken.
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”