Android : kopie inhoud SD naar andere SD kaart

Plaats reactie
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Beste,

Bij de aanschaf van mijn Android telefoon (Acer E1) heb ik er gelijk een geheugenkaartje van 4GB bij gekocht (micro SD). Ruimte zat om wat apps te installeren en wat foto's en filmpjes op te slaan dacht ik. Echter met de tip ivm Navfree die ik hier onlangs kreeg (http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 3&p=506375) is deze kaart veel te klein geworden. De kaart van Duitsland bvb is al zo een 2GB groot...

Daarom heb ik vandaag via Coolblue een kaartje gekocht van 16GB (http://www.memoryshop.be/product/62502/ ... 16-gb.html). Ruimte genoeg om alle kaarten van alle landen die ik doorkruis op te zetten...

Echter... Hoe kan ik nu de volledige inhoud van mijn 4GB micro SD kaart kopiëren naar de 16GB micro SD kaart? Bestaan daar programma's voor oid die dit proces automatiseren? Ik heb namelijk via de app "appmgr III" zoveel mogelijk apps verplaatst van de telefoon naar de SD kaart.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

Nieuws micro sim in een adapter en dan in de kaartlezer van je laptop of PC, je smartphone dmv kabel aan je aan
diezelfde laptop op PC en zo alles overzetten?

skipper
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 16 keer

Ik zou dit simpeler oplossen. Gewoon je smartphone met oude sd card erin aansluiten op pc, en inhoud van sd opslaan op pc. Daarna nieuwe sd card in phone steken, en de opgeslagen data van pc naar nieuwe sd kaart overzetten.

Verstuurd van mijn GT-S5570
Tim H.
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 38 keer

is toch gewoon kopiëren van oude naar nieuwe SD...allé zo doe ik het toch altijd.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Zoooo duur dat kaartje. 30 euro voor 16 GB. Tijdje geleden eentje bij Aldi gekocht. 20 euro voor 32 GB. Ik vind het op zich al een beetje raar om maar 16 giga extra te kopen. Geheugen is iets wat je op termijn altijd te kort komt. Dus waarom niet meteen de max. er in steken die het toestel aankan? Zo doe ik het in elk geval. Bij verkoop gaat de SD kaart van 32 GB eruit en gaat de originele van 2 of 4 GB er weer in. En zeker als je van plan bent om kaarten van GPS applicaties te installeren. Dan weet je op voorhand dat die krengen (kaarten) gigabytes slikken om geïnstalleerd te geraken.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Hi Jack!

Ergens begrijp ik je post wel. Maar ik ben niet iemand die allerhande kaarten op de gsm zet en ze er dan laat op staan. Benelux, Frankrijk en Duitsland zullen er wel op blijven, maar de rest is eerder voor als ik eens op reis ga : gewoon de extra kaarten erbij zetten. En na de reis er weer van gooien...

Op zich heb ik geen klagen : ik kwam met het kaartje dat er nu in zat eigenlijk ruim toe (je hebt altijd nog intern geheugen etc). Ik neem niet om de haverklap foto's of filmpjes op en gebruik de gsm ook niet als mp3 speler. Daarom leek 16GB me genoeg.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
jaker
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
Bedankt: 81 keer

Tim H. schreef:is toch gewoon kopiëren van oude naar nieuwe SD...allé zo doe ik het toch altijd.
Zo doe ik dat ook: Oud kaartje in een SD-kaartlezer op pc en nieuw kaartje in een andere (USB) kaartlezer. En dan gewoon kopiëren 8) .
Internet/TV: All-Internet + Telenet TV
VoIP: Fritzbox 7390 met Dellmont
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
Plaats reactie

Terug naar “GSM, SmartPhones en Telefoontoestellen”