Hoe staan jullie tegenover paypal? Gewoon accountje aanmaken en er je rekening aankoppelen, of toch maar gewoon internetaankopen via een overschrijving via de bank doen?
Thx, Johan
Paypal
- Dafke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
- Bedankt: 142 keer
- Contacteer:
Om aankopen te doen heb ik geen probleem met Paypal. Je hebt een goede bescherming en als je daaraan je Visa koppelt, ook nog een de bescherming van Visa.
Als het gaat om gelden te ontvangen, is het een heel ander verhaal.
Ik heb + 6 maanden moeten wachten om mijn geld op mijn rekening te krijgen, zonder dat énig verzet mogelijk is of extra intresten.
Als het gaat om gelden te ontvangen, is het een heel ander verhaal.
Ik heb + 6 maanden moeten wachten om mijn geld op mijn rekening te krijgen, zonder dat énig verzet mogelijk is of extra intresten.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Ik heb al jaaaaaaaren een Paypal account. Heel erg tevreden gebruiker hier. Enorm handig om te betalen, zeker gezien het toenemende aantal internetwinkels die Paypal gebruiken als betaalmiddel. Bij mij is mijn Paypal gekoppeld aan mijn Mastercard. Het verhaal over geld ontvangen heb ik nog niet meegemaakt. Tijdje geleden een draadloze telefoon verkocht aan iemand uit Duitsland en betaling geregeld via Paypal. Binnen 2 dagen stond het geld op mijn rekening. Ook heel erg goed beveiligd die Paypal. Heb ik aan den lijve ondervonden. Ik kreeg ooit een email van Paypal waairn stond dat er redenen waren om aan te nemen dat iemand geprobeerd had om toegang te krijgen tot mijn account. Gevolg: account geblokkeerd, maar alleen geblokkeerd om betalingen uit te voeren. Betalingen ontvangen was nog steeds mogelijk. Wat Paypal dan doet is het volgende: zij halen 1 euro van je rekening. Die transactie komt op je volgende afschrift van Mastercard te staan. Bij die transactie staat een code van 4 cijfers en/of letters. Wil je je account opnieuw deblokkeren, dan moet je inloggen, de code invoeren en dan pas krijg je opnieuw volledig toegang tot je account.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 65 keer
Eigenlijk nog nooit problemen gehad met PP, de meeste aankopen doe ik via PP.
Onlangs een geschil moeten openen en op 2 dagen had ik een refund (focalprice btw).
Ontvangen gaat ook goed en snel. Onlangs een betaling van iemand ontvangen, zonder problemen.
Onlangs een geschil moeten openen en op 2 dagen had ik een refund (focalprice btw).
Ontvangen gaat ook goed en snel. Onlangs een betaling van iemand ontvangen, zonder problemen.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 52 keer
Ik ben zeer tevreden van Paypal. Je kan er echt wereldwijd veilige internetbetalingen mee uitvoeren en ze hanteren een sterke refund policy.
Het enige probleem is dat ze bij betalingen in andere valuta dan je waarin je account wordt berekend, een voor hen fors voordeligere wisselkoers (>+3%) gebruiken (dan de officiële wisselkoers op dat moment). Als je weet dat een verkoper hen ook altijd een percentage van de verkoopsom verschuldigd is, dan is Paypal een goudmijn.
Het enige probleem is dat ze bij betalingen in andere valuta dan je waarin je account wordt berekend, een voor hen fors voordeligere wisselkoers (>+3%) gebruiken (dan de officiële wisselkoers op dat moment). Als je weet dat een verkoper hen ook altijd een percentage van de verkoopsom verschuldigd is, dan is Paypal een goudmijn.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
- Bedankt: 222 keer
Ik vond dat behoorlijk ergerlijk. Paypal zegt wel vermoedens te hebben, maar daar toen ze geen bewijs van. Een hele klus om dan die euro te storten, en terug te laten storten en een week uw account kwijt. Als je veel betalingen doet is dat toch wel niet ideaal.Jack Daniels schreef:Bij die transactie staat een code van 4 cijfers en/of letters. Wil je je account opnieuw deblokkeren, dan moet je inloggen, de code invoeren en dan pas krijg je opnieuw volledig toegang tot je account.
Geld onderling doorstorten is heel duur, als ik een vriend geld doorstuur naar zijn paypal dan moeten we een behoorlijk percentage bijtellen, op dat vlak niet ideaal.
Voor aankopen kan je niets beter hebben omdat het meteen werkt.
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Zeer tevreden van.
Meestal zet ik er geld op met overschrijving.
Betalen is zeer eenvoudig.
Betaald worden en overschrijven duurt iets langer, maar alvast geen 6 maanden in mijn geval.
Klantendienst doet ook snel en goed zijn werk.
Meestal zet ik er geld op met overschrijving.
Betalen is zeer eenvoudig.
Betaald worden en overschrijven duurt iets langer, maar alvast geen 6 maanden in mijn geval.
Klantendienst doet ook snel en goed zijn werk.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 30 keer
Dat kan je veranderen tijdens de aankoop. In elk geval als er een creditcard gelinkt is aan de paypal account. Hun wisselkoers of die van jouw bank.proz schreef:Het enige probleem is dat ze bij betalingen in andere valuta dan je waarin je account wordt berekend, een voor hen fors voordeligere wisselkoers (>+3%) gebruiken (dan de officiële wisselkoers op dat moment).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
- Bedankt: 149 keer
Als koper heel tevreden van. Als een site PP aanbiedt, kies ik altijd die optie. Het is ook veiliger dan je kredietkaart gegevens bij tientallen sites achter te laten.
Ik heb ook al 2 keer een dispute geopend bij hen bij eBay-aankopen die niet goed waren en waar de verkoper plots doof was.
Als verkoper nog niet zoveel ervaring. Ik reken PP-kosten altijd door aan de koper, zodat het voor mij netto niks uitmaakt. Uitbetalingen op mijn bankrekening heb ik nog nooit laten doen. Bij de volgende aankoop die ik doe, gebruikt PP dan eerst mijn saldo van mijn verkopen en dan pas mijn kredietkaart.
Ik heb ook al 2 keer een dispute geopend bij hen bij eBay-aankopen die niet goed waren en waar de verkoper plots doof was.
Als verkoper nog niet zoveel ervaring. Ik reken PP-kosten altijd door aan de koper, zodat het voor mij netto niks uitmaakt. Uitbetalingen op mijn bankrekening heb ik nog nooit laten doen. Bij de volgende aankoop die ik doe, gebruikt PP dan eerst mijn saldo van mijn verkopen en dan pas mijn kredietkaart.
- Dafke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
- Bedankt: 142 keer
- Contacteer:
En dit is dan net waarom ik problemen heb gehad. Het was een redelijk bedrag dat ik op mijn PP rekening gestort kreeg en ze moesten bijkomende ident informatie hebben. Dus ik scan mijn identiteitskaart in via de e-ID lezer en geef hen dat.Slafes schreef:
Ik vond dat behoorlijk ergerlijk. Paypal zegt wel vermoedens te hebben, maar daar toen ze geen bewijs van.
Dit was volgens hun geen geldig officieel document. En mijn rekening werd geblokkeerd tot dat ik meer info kon voorzien.
Dan maar de pas zelf ingescand via de scanner, er is niets officiëler, toch? Fout, PP denkt daar anders over want er staat geen adres meer op de pas.
Ik moest ineens een bankafschrift sturen of een officiele factuur. Bankafschrift had via online banking, dus snel even dat doorgestuurd. Dit vonden zij OOK niet voldoende, dus een officiële factuur.
Ik de factuur van Telenet genomen, doorgestuurd en mijn rekening was permanent geblokkeerd op vermoedens van fraude. Blijkbaar is Telenet geen officiële factuur voor hun, enkel GAS of ELECTRICITEIT.
Het meest frustrerende aan deze zaak is dat ze NIET duidelijk vermelden om te beginnen WAT ze verwachten, ze houden je maar een beetje bezig om dan ineens je rekening te blokkeren.
Je kan hier niets tegen beginnen, want ik heb test-aankoop en FOD economie gecontacteerd en beide hebben hier al zeer veel klachten gehad. In de gebruikersovereenkomsten staat duidelijk wanneer ze een "vermoeden" hebben, ze je rekening kunnen blokkeren. Je kan hier ook NIET tegen in beroep gaan of beroep aantekenen.
Als je googled vind je inderdaad heel veel van deze paypal blocks terug, te pas en te onpas. Het is natuurlijk wel makkelijk hoge bedragen 180 dagen te blokkeren op je rekening en gaan lopen met de intresten.
Ik zal dus nog enkel een kleine betaling met PP doen en NOOIT meer geld laten storten.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
@Dafke, dat het allemaal zo omslachtig is, is niet de fout van PayPal maar van Europa.
Ik ken de exacte bedragen niet van buiten maar het moet ongeveer zo iets zijn:
Als je een storting van 750 euro of meer ontvangt of je hebt op één jaar tijd meer dan 2000 euro ontvangen dan moet je je identiteit bewijzen en dat moet met een factuur van nutsvoorziening. Dit is opgelegd door Europa maar geldt evengoed in Monaco .
De reden dat het een factuur van een nutsvoorziening moet zijn is simpel: ze willen kunnen controleren dat er effectief op jouw adres ook iemand woont en dus electricteit of gas verbruikt.
Ik ken de exacte bedragen niet van buiten maar het moet ongeveer zo iets zijn:
Als je een storting van 750 euro of meer ontvangt of je hebt op één jaar tijd meer dan 2000 euro ontvangen dan moet je je identiteit bewijzen en dat moet met een factuur van nutsvoorziening. Dit is opgelegd door Europa maar geldt evengoed in Monaco .
De reden dat het een factuur van een nutsvoorziening moet zijn is simpel: ze willen kunnen controleren dat er effectief op jouw adres ook iemand woont en dus electricteit of gas verbruikt.