Chinese smartphones
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Iedereen kent de grote spelers onder de smartphones (Apple, Nokia, HTC, Samsung...) maar heeft het zin om hier een (apart) topic te starten over Chinese smartphones? Ik krijg de indruk dat er (tenminste op dit forum) steeds vaker gekozen wordt voor Chinese merken gezien de prijs/kwaliteit verhouding. In mijn zoektocht ben ik al een hele reeks merken tegen gekomen die misschien zelfs op dit forum onbekend zijn. Om er maar enkele op te noemen: Neken, iOcean, Zopo, Goophone, ZoPhone, Faea, Umi, Xiaomi, Cubot, Vowney, Xiaocai, ...
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
-
- Elite Poster
Waar ik mee kan starten: zo goed als al die Chinese smartphones hebben problemen met de GPS software. Op het internet zijn er dan ook tal van fixes te vinden voor deze bug. Maar mijn volgende aankoop wordt in elk geval een Chineesje. Voor mij persoonlijk is het eerder uit financiële overwegingen. Als je ziet wat je krijgt aan hardware en tegen welke prijs, dan ben ik niet langer geneigd om mijn centen te stoppen in een HTC of een Nokia of een... (vul zelf maar in). Ik denk dat ik ruim 3 jaar geleden voor mijn HTC Desire rond de 400 euro heb betaald. Ik ben wel tevreden van mijn HTC maar als ik eens naar filmpjes kijk op Youtube dan krijg ik toch sterk de indruk dat al deze Android smartphones qua gebruik(sgemak) sterk aan elkaar gewaagd zijn. Meer nog: ze zijn zo goed als allemaal gebaseerd op een chipset van Mediatek of van Qualcomm.
Misschien meteen een oproep aan bezitters van Chinese smartphones om hier hun bevindingen mee te delen? Kan altijd handig zijn voor eventuele geïnteresseerden.
Misschien meteen een oproep aan bezitters van Chinese smartphones om hier hun bevindingen mee te delen? Kan altijd handig zijn voor eventuele geïnteresseerden.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
- Bedankt: 40 keer
We hebben afgelopen donderdag een Jiayu G4 besteld voor m'n vrouw, deze is gisteren aangekomen. Eerste indruk: best een mooi toestel! Maar heb er nog maar 5 minuten mee gespeeld, dus veel kan ik er nog niet over kwijt. Meer info wil ik hier later wel neerpennen indien gewenst!
Misschien ook interessant: veel van die Chinese smartphones hebben 2 sim-kaart sloten. Niet dat het voor mij interessant is, maar voor velen onder jullie misschien wel.
Misschien ook interessant: veel van die Chinese smartphones hebben 2 sim-kaart sloten. Niet dat het voor mij interessant is, maar voor velen onder jullie misschien wel.
-
- Elite Poster
Ook altijd handig om weten is bij welke (web)winkel jullie gekocht hebben.
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Niet alle Chinese Smartphones hebben problemen met hun GPS, ze staan gewoon ingesteld op de Chinese markt......met "faster gps fix" kan je die waarden makkelijk aanpassen naar Belgie of elk ander land. (De meest populaire? Smartphone van dit/vorig jaar, de Jiayu G3 had idd problemen met z'n gps antenne)
Heb nu de zopo C2 in gebruik, is weer iets helemaal anders dan de G3
Heb nu de zopo C2 in gebruik, is weer iets helemaal anders dan de G3
-
- Elite Poster
Die Zopo C2 was ook al onder de aandacht gekomen bij mij. Niet bang zijn om uw ervaringen mee te delen. Verder meen ik begrepen te hebben (uit verschillende artikels op het net) dat de GPS problemen voornamelijk voor zouden komen bij smartphones met Mediatek chip en niet zozeer bij smartphones met Qualcomm chip.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Besteld bij mixeshop (nadat ik hier goede ervaringen over gelezen had op userbase). Qua levertijd in elk geval niets op aan te merken: vrijdagmorgen verstuurd, maandagmorgen aan de deur geleverd.Jack Daniels schreef:Ook altijd handig om weten is bij welke (web)winkel jullie gekocht hebben.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
- Bedankt: 10 keer
Ik heb mijn Xiaomi Mi2S gekocht bij Ibuygou en ben er zeer tevreden over.
Supersnel toestel met een mooi scherm, goede camera en stevige behuizing. Alles werkt gewoon zoals het moet, snelle gps fix, wifi & 3G werken perfect, en hij krijgt via miuiandroid elke week een update.
Ok, dit is al geen goedkope chinees meer maar voor dezelfde specs betaal je hier bijna het dubbele.
Supersnel toestel met een mooi scherm, goede camera en stevige behuizing. Alles werkt gewoon zoals het moet, snelle gps fix, wifi & 3G werken perfect, en hij krijgt via miuiandroid elke week een update.
Ok, dit is al geen goedkope chinees meer maar voor dezelfde specs betaal je hier bijna het dubbele.
- Sinna
- Elite Poster
- Twitter: KrSi78
- Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
- Bedankt: 152 keer
Kan ik (helaas) bevestigen voor de Acer E350 Gallant Duo. Duurt tijden voor een fix en tijdens het rijden merk je dat er van maar weinig satellieten data binnenkomt (verliest vaak focus op de weg, begint in het rond te draaien bij stilstand aan een kruispunt, ...).Jack Daniels schreef:Verder meen ik begrepen te hebben (uit verschillende artikels op het net) dat de GPS problemen voornamelijk voor zouden komen bij smartphones met Mediatek chip en niet zozeer bij smartphones met Qualcomm chip.
Computer(k)nul
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 11 keer
Jazeker. Gelieve te melden of bij de dual-sim smartphone(s) de simkaarten afzonderlijk uitschakelbaar zijn en of de beide simkaartjes tegelijkertijd bereikbaar zijn.BMaster schreef:Misschien ook interessant: veel van die Chinese smartphones hebben 2 sim-kaart sloten. Niet dat het voor mij interessant is, maar voor velen onder jullie misschien wel.
Alvast bedankt
-
- Elite Poster
Ziet er inderdaad een lekker ding uit. Iets duurder dan de andere Chinese toestellen, maar zoals je zelf zegt: een toestel van een of ander bekend merk met dezelfde specs zou hier makkelijk het dubbele kosten. Die 300 euro vind ik zeker een meevaller.StinkyPanda schreef:Ik heb mijn Xiaomi Mi2S gekocht bij Ibuygou en ben er zeer tevreden over.
- Kitt
- Elite Poster
- Twitter: kitt1977
- Uitgedeelde bedankjes: 129 keer
- Bedankt: 45 keer
- Contacteer:
Ik had mijn een Goophone N2 gekocht in China ... een Samsung Galaxy note II clone ..
Heeft om te beginnen heel lang geduurd .. ook al had ik voor "snelle" shipping gekozen .. ( denk 4-5 weken minstens ) .
Dan nog eens 50 euro douane kosten .. ( heeft me in totaal 230 euro gekost .. ) .
Phone ziet er uit als een NOTE II .. maar ermee werken is iets anders .. traaag .. scherm niet zo goed ... veel apps die je niet kan installaren ( foursquare / ing etc )
GPS heeft nooit gewerkt .. krijg maar geen sync . nergens ..
Tot overmaat van ramp laten vallen op het glas .. gebarsten dus ... werkt nog maar uiteraard barsten in het glas ..
Uiteindelijk toch maar een echte Note II gekocht .. wat een verademing .. vliegmachien .. alle apps werken zoals het hoort ..
Toeval wil nu dat hij vorige week de geest gegeven heeft .. zonder iets speciaals te doen .. gelukkig heb ik hier wel garantie ... ( is al opgestuurd voor repair ) .
anyway geen chinese phone ( clone met geeen support in Benelux ) meer voor mij .. bezint voor je er aan begint .. garantie mag je uiteraard vergeten als je in China rechtreeks koopt ...
En uiteindelijk heb ik nu 230 euro teveel betaald ...
Heeft om te beginnen heel lang geduurd .. ook al had ik voor "snelle" shipping gekozen .. ( denk 4-5 weken minstens ) .
Dan nog eens 50 euro douane kosten .. ( heeft me in totaal 230 euro gekost .. ) .
Phone ziet er uit als een NOTE II .. maar ermee werken is iets anders .. traaag .. scherm niet zo goed ... veel apps die je niet kan installaren ( foursquare / ing etc )
GPS heeft nooit gewerkt .. krijg maar geen sync . nergens ..
Tot overmaat van ramp laten vallen op het glas .. gebarsten dus ... werkt nog maar uiteraard barsten in het glas ..
Uiteindelijk toch maar een echte Note II gekocht .. wat een verademing .. vliegmachien .. alle apps werken zoals het hoort ..
Toeval wil nu dat hij vorige week de geest gegeven heeft .. zonder iets speciaals te doen .. gelukkig heb ik hier wel garantie ... ( is al opgestuurd voor repair ) .
anyway geen chinese phone ( clone met geeen support in Benelux ) meer voor mij .. bezint voor je er aan begint .. garantie mag je uiteraard vergeten als je in China rechtreeks koopt ...
En uiteindelijk heb ik nu 230 euro teveel betaald ...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 156 keer
Ik heb al anderhalf jaar een B1000 van bij Pandawill. Was iets van een 70 of 80 dollar. Het is een HTC Desire clone.
Ben er eigenlijk wel tevreden over. Maar m'n verwachtingen waren dan ook niet zo heel hoog gezien de prijs.
De grootste negatieve punten zijn dat hij wel heel traag is en het is niet mogelijk om een deftige foto te nemen. Dus als je heel snel een berichtje kan typen komt de telefoon soms wel eens achter... Maar dat is voor mij niet echt een probleem.
Belangrijkste voor mij was dat ik kan bellen, mails lezen, de bluetooth moet goed werken, de mp3 speler en de app voor m'n domotica moest erop werken en dat doet hij allemaal prima!
Er is ook al wat verf af van veel te vallen en van tussen het gereedschap te liggen...
Mijn volgende gsm wordt waarschijnlijk weer een chinees, maar dan wel eentje met een beetje een snellere processor.
Ben er eigenlijk wel tevreden over. Maar m'n verwachtingen waren dan ook niet zo heel hoog gezien de prijs.
De grootste negatieve punten zijn dat hij wel heel traag is en het is niet mogelijk om een deftige foto te nemen. Dus als je heel snel een berichtje kan typen komt de telefoon soms wel eens achter... Maar dat is voor mij niet echt een probleem.
Belangrijkste voor mij was dat ik kan bellen, mails lezen, de bluetooth moet goed werken, de mp3 speler en de app voor m'n domotica moest erop werken en dat doet hij allemaal prima!
Er is ook al wat verf af van veel te vallen en van tussen het gereedschap te liggen...
Mijn volgende gsm wordt waarschijnlijk weer een chinees, maar dan wel eentje met een beetje een snellere processor.
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
- Splitter
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 446 keer
ik denk dat we een scheiding moeten maken tussen
- chinese smartphones
- chinese smartphone-clones
zoals hierboven al aangehaald, als je een clone gaat bestellen zal je 9 vd 10 gewoon een koude douche krijgen,
gewoon omdat de clones nog steeds (grotendeels) zoals vroeger "goedkope rommel kopies" zijn,
terwijl de "echte" chinese gsm's tegenwoordig (minstens) evenwaardig zijn aan hun bekende tegenhangers.
@xming: omgeruild? welke shop heb je gebruikt als ik vragen mag?
EDIT: het enige wat ik me afvraag, nu ik ook weer aan het rondkijken ben naar een ander chineesje....
belgie zit voor 3g op de 900mhz band, maar zowat al de chinese gsm's hebben de 900mhz als 2G band.
ik heb nu een amoi n821, net hetzelfde verhaal, en 3g werkt wel... maar ik vraag me af op je eigenlijk wel de volle snelheid van 3g kan halen?
- chinese smartphones
- chinese smartphone-clones
zoals hierboven al aangehaald, als je een clone gaat bestellen zal je 9 vd 10 gewoon een koude douche krijgen,
gewoon omdat de clones nog steeds (grotendeels) zoals vroeger "goedkope rommel kopies" zijn,
terwijl de "echte" chinese gsm's tegenwoordig (minstens) evenwaardig zijn aan hun bekende tegenhangers.
@xming: omgeruild? welke shop heb je gebruikt als ik vragen mag?
EDIT: het enige wat ik me afvraag, nu ik ook weer aan het rondkijken ben naar een ander chineesje....
belgie zit voor 3g op de 900mhz band, maar zowat al de chinese gsm's hebben de 900mhz als 2G band.
ik heb nu een amoi n821, net hetzelfde verhaal, en 3g werkt wel... maar ik vraag me af op je eigenlijk wel de volle snelheid van 3g kan halen?
- xming
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 47 keer
Het was bij een persoon/shop die proxy buying deed in Taiwan, ik was daar op vakantie. Ik moet wel zeggen dat ik tevreden ben met de service.@xming: omgeruild? welke shop heb je gebruikt als ik vragen mag?
- willem2
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 11 keer
Lenovo A820, besteld bij Antelife, gratis verzonden (ong. 10 d.) via Singapore Post.
Custom rom van Infrared - Antutu score +13.000.
Custom rom van Infrared - Antutu score +13.000.
Sims:seppe schreef:Gelieve te melden of bij de dual-sim smartphone(s) de simkaarten afzonderlijk uitschakelbaar zijn en of de beide simkaartjes tegelijkertijd bereikbaar zijn.
- afzonderlijk in- en uitschakelbaar
- tegelijkertijd bereikbaar
- als default in te stellen voor gesprek en/of SMS - of voor elk gesprek/SMS kiezen welke sim je gebruikt (met de standaard software, bv. GoSMS ondertsteunt dit -nog- niet)
- roaming per sim in te stellen
- enkel slot 1 heeft 3G
- Vladimirke
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 8 keer
Ook een Lenovo A820, besteld bij Pandawill en een custom-rom van XDA-developers.
-
- Pro Member
- Bedankt: 29 keer
Ik heb mij de oppo find 5 gekocht, oppo is bekend voor zijn bluray spelers.
Oppo is vrij bekend in China maar zijn ook begonnen met het uitrollen naar Amerika en Europa.
Ik heb mijn vanuit de UK laten komen via http://europe.oppostyle.com/
Verzend kosten waren gratis(bestelling boven de 100 euro) en als je bestelde voor augustus kreeg je er een hoesje gratis bij, screenprotector krijg je er altijd bij.
In de doos krijg je een Amerikaanse power adaptor maar ze geven er een Europese bij.
Ben er zeer tevreden van, vooral van de batterij leven (2500 mah) en door hun update genaamd project Firefly, die er voor zorgt dat het verbruik "under the hood" aanzienlijk vermindert.
Voor de rest raad ik volgende reviews aan:
MKBHD over het toestel:
MKBHD over project Firefly:
Review van sn33ky op tweakers: http://tweakers.net/productreview/72865 ... b-wit.html
Oppo is vrij bekend in China maar zijn ook begonnen met het uitrollen naar Amerika en Europa.
Ik heb mijn vanuit de UK laten komen via http://europe.oppostyle.com/
Verzend kosten waren gratis(bestelling boven de 100 euro) en als je bestelde voor augustus kreeg je er een hoesje gratis bij, screenprotector krijg je er altijd bij.
In de doos krijg je een Amerikaanse power adaptor maar ze geven er een Europese bij.
Ben er zeer tevreden van, vooral van de batterij leven (2500 mah) en door hun update genaamd project Firefly, die er voor zorgt dat het verbruik "under the hood" aanzienlijk vermindert.
Voor de rest raad ik volgende reviews aan:
MKBHD over het toestel:
MKBHD over project Firefly:
Review van sn33ky op tweakers: http://tweakers.net/productreview/72865 ... b-wit.html
-
- Elite Poster
Ik heb hier al namen zien passeren van toestellen die mij interesseren, toestellen met Qualcomm processor. Het kan puur toeval zijn, maar de hier aangehaalde merken die gebruik maken van de Qualcomm processor hebben geen slot voor een micro SD kaart om het geheugen uit te breiden. Je moet die toestellen kopen met 16 of 32 GB aan geheugen. En daar heb ik persoonlijk een probleem mee. Ik wens een smartphone met bv. 2 GB aan geheugen maar dat ik zelf kan uitbreiden. Ik heb het bv. over de Xiaomi Mi2S en de Oppo Find 5. Beiden Qualcomm processor maar geen slot voor geheugenkaartje.
-
- Elite Poster
Heeft geen Qualcomm processor aan boord. En ik heb een lichte voorkeur voor een bekend(er) merk qua processor zoals die Qualcomm. Niet dat die Chinese chipsets ondermaats zouden zijn, maar als ik een nieuwe smartphone koop en die komt van de andere kant van de wereld, dan neem ik liever het zekere voor het onzekere en ga voor die Qualcomm.
-
- Pro Member
@Nob ik ben er zeer tevreden van, vooral batterij leven
Mijn broer heeft dezelfde gekocht op mijn aanraden en is er ook heel tevreden van.
@Jack Daniels inderdaad geen microSD slot, dit is natuurlijk ieder zijn voorkeur.
Ik kreeg mijn Nexus S 16GB ook zonder SD slot niet vol, heb nu een 32GB model en dat is voor "MIJ" voldoende.
Maar het erge aan bijvoorbeeld de Samsung S4 is dat er veel bloatware opstaat, dan kan ik mij wel inbeelden dat een SD slot welkom is.
Mijn broer heeft dezelfde gekocht op mijn aanraden en is er ook heel tevreden van.
@Jack Daniels inderdaad geen microSD slot, dit is natuurlijk ieder zijn voorkeur.
Ik kreeg mijn Nexus S 16GB ook zonder SD slot niet vol, heb nu een 32GB model en dat is voor "MIJ" voldoende.
Maar het erge aan bijvoorbeeld de Samsung S4 is dat er veel bloatware opstaat, dan kan ik mij wel inbeelden dat een SD slot welkom is.
- Splitter
- Elite Poster
euh... heb je de link naar gsmarena bekeken?Jack Daniels schreef:Heeft geen Qualcomm processor aan boord.
de xiaomi mi2-a heeft een snapdragon s4 pro aan boord... wel degelijk qualcomm hoor
de volle naam voor de snapdragon is de qualcomm xiaolong s4 snapdragon <prime/pro/plus/play>
-
- Elite Poster
Ah, dat maakt veel duidelijk. Was de eerste keer dat ik die naam "xiaolong" zie staan. Anders staat er steevast Qualcomm.
- Splitter
- Elite Poster
het blijven nu eenmaal chinezen he...
het is makkelijker niet de volledige (product)naam te gebruiken
zelf ben ik van plan de jiayu g4 te halen (via belgische verdeler), en de xiaomi mi-2a
het is makkelijker niet de volledige (product)naam te gebruiken
zelf ben ik van plan de jiayu g4 te halen (via belgische verdeler), en de xiaomi mi-2a
-
- Pro Member
Helaas niet beschikbaar voor België, voor de "moment".FunkStar schreef:Samsung Galaxy S4 Google Edition dan hé
Denk ook dat deze nooit beschikbaar zullen worden voor de BeNeLux.
-
- Pro Member
@FunkStar daar heb je zeker gelijk in en als er garantie bij in zit, dubbel zo goed
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 16 keer
Toen ik mijn Lenovo a820 had besteld zat er een dummy factuur bij en daar stond iets in van een 'sample mp3, not for commercial use, €26'.
Verzending was rond de €15 en hij was op 8 dagen hier.
De lenovo a820 is trouwens ook een dual sim en zoals gezegd beide bereikbaar en alles mooi instelbaar. Wel maar dataverbinding op de eerste sim. (2 x regular sims)
Super toestel voor €105
In ieder geval altijd kijken of ze onze frequenties ondersteunen en voor als je naar de US of Canada gaat ook 850 en 1900Mhz.
http://www.worldtimezone.com/gsm.html
Verzending was rond de €15 en hij was op 8 dagen hier.
De lenovo a820 is trouwens ook een dual sim en zoals gezegd beide bereikbaar en alles mooi instelbaar. Wel maar dataverbinding op de eerste sim. (2 x regular sims)
Super toestel voor €105
In ieder geval altijd kijken of ze onze frequenties ondersteunen en voor als je naar de US of Canada gaat ook 850 en 1900Mhz.
http://www.worldtimezone.com/gsm.html
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 16 keer
Nee ging perfect hier.iceke schreef:Ik had problemen met apexlauncher te upgraden op de lenovo... had jij daar ook last van ?
Code: Selecteer alles
android 4.1.2
lenovo a820_ydss_s135_130403
cp4.0-v3
-
- Elite Poster
Die Oppo Find 5 kan mij erg bekoren. 1 bedenking echter: een Chinese smartphone met een Europees prijskaartje.