5 dagen opeenvolgend downtime bij telenet

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
maxicosy
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 08 jan 2003, 11:43

Naar aanleiding van problemen bij telenet is mijn internet maar liefst 5 dagen onbeschikbaar geweest. Het was verder niet mogelijk om via telenet hotspots te werken vanwege een algemeen probleem in mijn omgeving. Om dit op te lossen in een technieker 2x moeten langskomen, maar ik heb me ook 2 halve dagen moeten vrijmaken. Tot slot heb ik quasi mijn volledig data abonnement van mijn smartphone opgebruikt om toch mijn werk te kunnen doen.

Zijn er nog mensen hier die in het verleden een lange downtime hebben meegemaakt bij Telenet en welke schadevergoeding hebben jullie gekregen?

Groetjes,
Maxi
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Ik denk niet dat er enige vorm van schadevergoeding is, maar je kan het altijd proberen via Charlotte.

Welk telenetabonnement heb je op dit moment?

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Synman
Plus Member
Plus Member
Berichten: 216
Lid geworden op: 28 jun 2013, 21:29
Locatie: Massemen (Wetteren) Belgium
Bedankt: 12 keer

Als u geen service krijgt betaald u pro rata of trekt u 5 dagen af.
Dan ligt de bal bij telenet om een voorstel te doen. U betaalt voor wat u verbruikt. Lijkt mij een redelijk voorstel.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3654
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 246 keer
Bedankt: 102 keer
Provider

Bij de introductie van Fibernet paar jaar geleden heb ik 3 dagen geen internet en telefonie gehad wegens problemen bij het provisioneren, telenet heeft mij toen gratis 1 maand internet zelf aangeboden.
Desnoods bel je naar telenet en vraag naar kwaliteits opvolging, waar je mogelijk een compensatie krijgt.
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 15063
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1673 keer
Bedankt: 1450 keer
Provider
Te Koop forum

Synman schreef:Als u geen service krijgt betaald u pro rata of trekt u 5 dagen af.
Dan ligt de bal bij telenet om een voorstel te doen. U betaalt voor wat u verbruikt. Lijkt mij een redelijk voorstel.
Daar zou ik mee oppassen. Waarschijnlijk is gans hun facturatiesysteem automatisch. Als jij een deel niet betaalt, dan krijg je waarschijnlijk automatisch gans het rappel en opvolging slechte betalerssysteem over je heen. Beter is om te bellen en een compensatie te vragen zodat ze hun facturatie hieraan kunnen aanpassen.
marijke1968
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 29 jan 2009, 14:27
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 21 keer

Ben niet zeker voor internet, bij telefoon is/was het gebruikelijk 1 maand voor iedere dag boven 2 werkdagen. Zou er zeker naar vragen, via Twitter misschien de snelste manier.

[Afbeelding Post made via mobile device ]

Edit: ...1 maand gratis abbo voor iedere dag boven 2 werkdagen ....
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 9510
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 241 keer
Bedankt: 757 keer

Hah, brief op't werk gehad dat Telenet den 22e ging werken aan de lijn. En wa dachte, vandaag (21e) ook al plat natuurlijk. Bj navraag bleek dat ze "als ns snel ne noodfix hebben gaan deployen". Hebben die chance dat er hier ook een edpnet steekt, of khad serieus van mijnen dikke gemaakt :-)

[Afbeelding Post made via mobile device ]
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

krisken schreef:Ik denk niet dat er enige vorm van schadevergoeding is
Ik herinner me toch vaag dat dit ergens beschreven staat... in ieder geval hier kan je op verzoek wel iets voor krijgen.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”