Europa stelt op 10 November een plan voor,om alle romingkosten af te schaffen in het buitenland.Johan van de Lanotte zet zich al schrap,voor een robbertje met de Telecom sector..
Telecom bedrijven moeten in heel de EU actief kunnen zijn,en er hun packs kunnen aanbieden.Nelie kroes wil zo de prijzen drukken,maar ook de dig.achterstand in de EU wegwerken.Op 10 Sep.stelt ze een pakket maatregelen voor,die de telecomsector flink doorheen gaan schudden.Het parlement gaf zijn steun aan Kroes,dus het zou heel vlug kunnen gaan.Tussen het duurste en het goedkoopstste telecom tarief in de EU gaapt een kloof van maar liefst een 774%.
Johan van de Lanotte richt zijn pijlen op de Telecom sector.
Prioriteiten zijn vooral nu het wegwerken van oudere formules,waar klanten nog mee zitten,dikwijls zonder te beseffen.
Ook bij de packs met internet,dig tv en vaste tel is de prijs eveneens veel te hoog.Er is maar een alternatieve aanbieding,nl deze van Snow,maar dat is zeker onvoldoende aldus VDL.
Ook zijn er nog zeer veel mensen die met een oude tel. lijn zitten,die veel te duur is.Bovendien zijn daar veel mensen bij die v/e sociaal tarief genieten,zij krijgen dus vermindering maar op een veel te hoog tarief.
Het werk dat ons te doen staat in de Telecom sector is te vgl met deze uit de energysector.Sommige telecomtarieven zijn nog altijd veel te hoog.
Op de vraag of Belgacom milder zal behandeld worden als Electrabel,antwoorde VDL "natuurlijk niet'.Ik hoop dat Belgacom zo veel mogelijk winst maakt,maar niet door te dure produkten aan te bieden aan hun klanten.
Europa en Belgie pakken Telecom prijzen aan
- metal
- Elite Poster
- Berichten: 767
- Lid geworden op: 03 aug 2003, 12:44
- Locatie: mol
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 8 keer
Nice one. Maarja, hoelang zijn ze dit nu al aant zeggen he. Misschien nu dat het op Europees vlak bekeken zal worden dat er toch iets zou kunnen veranderen. Alleen maar positief he.
[ Post made via mobile device ]
[ Post made via mobile device ]
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
VDL zou graag alles aanbieden aan 1 euro, maar op 1 euro kan je geen winst maken. Socialistische dromen zijn bedrog.
Constant wordt gezegd dat telecomprijzen te hoog zijn, maar er wordt maar al te graag enkel de duurste tarieven vergeleken met het buitenland, terwijl de inhoud en de lagere tarieven natuurlijk buiten beschouwing blijven. Perfect voorbeeld is alweer dat er enkel één low-cost aanbieder is in België, namelijk Snow, terwijl ook Scarlet recent low-cost diensten aanbiedt (nog lager dan vroeger).
Zo vergelijken ze graag de mobiele diensten van Mobistar/BASE met die van Belgacom, maar superbe kwaliteit is er niet gekomen door uw producten aan 1 euro aan te bieden.
Constant wordt gezegd dat telecomprijzen te hoog zijn, maar er wordt maar al te graag enkel de duurste tarieven vergeleken met het buitenland, terwijl de inhoud en de lagere tarieven natuurlijk buiten beschouwing blijven. Perfect voorbeeld is alweer dat er enkel één low-cost aanbieder is in België, namelijk Snow, terwijl ook Scarlet recent low-cost diensten aanbiedt (nog lager dan vroeger).
Zo vergelijken ze graag de mobiele diensten van Mobistar/BASE met die van Belgacom, maar superbe kwaliteit is er niet gekomen door uw producten aan 1 euro aan te bieden.
- Trojan
- Elite Poster
- Berichten: 3229
- Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
- Locatie: Kontich
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Die superbe kwaliteit is er gekomen door als eerste op de markt te zijn en woekerprijzen te vragen.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Berichten: 5339
- Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
De waarheid ligt, zoals al wel eens voorvalt, vermoedelijk weer ergens in het midden.
Maar ik begrijp wel dat pakweg een Verizon Wireless geen interesse heeft in Europa zolang er geen echte ééngemaakte telecommarkt is. En zo zullen er nog wel internationale spelers zijn.
Als je regelmatig reist, sta je toch te wachten op een europees abonnement aan een goede prijs, niet ?
Maar van de andere kant moet het voor een operator ook nog leefbaar blijven.
J.
Maar ik begrijp wel dat pakweg een Verizon Wireless geen interesse heeft in Europa zolang er geen echte ééngemaakte telecommarkt is. En zo zullen er nog wel internationale spelers zijn.
Als je regelmatig reist, sta je toch te wachten op een europees abonnement aan een goede prijs, niet ?
Maar van de andere kant moet het voor een operator ook nog leefbaar blijven.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
in het begin liggen de prijzen natuurlijk hoger dan na een aantal jaar. Je wil natuurlijk zeker zijn dat je je investeringen terugverdient.Trojan schreef:Die superbe kwaliteit is er gekomen door als eerste op de markt te zijn en woekerprijzen te vragen.
Nogmaals: je kan je diensten aanbieden aan 1 euro, maar daar maak je als gezond bedrijf geen winst op en die kan inkomsten kan je dan niet aanwenden tot betere diensten.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Eén prijs voor heel europa? Ik teken direct (nuja, als de prijzen wat mee vallen uiteraard). Zeker als er meteen ook data bij zit (vereiste).
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Welke providers hebben in Belgie dan "superbe kwaliteit" ?Trojan schreef:Die superbe kwaliteit is er gekomen door als eerste op de markt te zijn en woekerprijzen te vragen.
Misschien moet hij dat ook eens doen voor die bedrijven waar al z'n vriendjes werken (intercommunales, netbeheerders, ...) ! Ik ontken niet dat hij goed werk doet, maar het is een werk van twee maten en twee gewichten.Lord Utopia schreef:VDL zou graag alles aanbieden aan 1 euro, maar op 1 euro kan je geen winst maken. Socialistische dromen zijn bedrog.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Proximus bestaat sinds 1 januari 1994. Mobistar sinds 1 november 1995. Base sinds 2 april 1999 (onder merknaam Orange).
Proximus heeft dus welgeteld 1 jaar en 11 maanden voordeel gehad van zijn monopolie positie. En dan spreken we nog over midden de jaren 90, waar GSM's (of beter toen : mobilofoons) niet echt voor jan modaal betaalbaar waren. Een GSM'pje toen kostte meer dan de duurste iPhone op dit moment. En dan spreek ik over een toestel met monochroom scherm waarmee je enkel kon bellen. Geen sms, mms, spelletjes, internet, niks! Vrij logisch dus dat de abonnementprijzen toen ook vrij fors waren...
Proximus heeft dus welgeteld 1 jaar en 11 maanden voordeel gehad van zijn monopolie positie. En dan spreken we nog over midden de jaren 90, waar GSM's (of beter toen : mobilofoons) niet echt voor jan modaal betaalbaar waren. Een GSM'pje toen kostte meer dan de duurste iPhone op dit moment. En dan spreek ik over een toestel met monochroom scherm waarmee je enkel kon bellen. Geen sms, mms, spelletjes, internet, niks! Vrij logisch dus dat de abonnementprijzen toen ook vrij fors waren...
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Een beetje kortzichtig... het is zelfs zo dat vandaag de dag Proximus nog steeds een voordeel heeft vanwege het vereiste netwerk om de masten met elkaar te verbinden. Andere providers moeten hier gebruik maken van straalverbindingen (met beperkte capaciteit wat nu vooral kritisch wordt met 3G en LTE) of lijnen gaan huren.krisken schreef:Proximus heeft dus welgeteld 1 jaar en 11 maanden voordeel gehad van zijn monopolie positie.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Ik noem de uitspraak "Die superbe kwaliteit is er gekomen door als eerste op de markt te zijn en woekerprijzen te vragen." eerder kortzichtig, maar goed...
Ik weet dat zowel Mobistar als Base SDSL lijnen gebruiken om hun masten te connecteren. De straalverbindingen zijn er voornamelijk om het verkeer van een aantal masten te groeperen en dan op een lijn te duwen. Echter met de komst van 3G (en zeker nu 4G) is men volop bezig met alle masten met glas te verbinden.
Dat Proximus een dochterbedrijf is van Belgacom klopt, maar wie van ons kent die boekhouding daarvan? Ik denk dat binnen UB niemand weet wat men factureert tussen beide bedrijven. Het kan allemaal gratis zijn, uiteraard! Maar voor hetzelfde geld is er factureert Belgacom de lijnen gewoon door naar haar dochter Proximus en moet deze laatste dus ook huurgeld betalen. Iets dat overigens bij moeder/dochterbedrijven niet zo zeldzaam is als je zou denken...
Het is niet omdat Proximus een dochter is van Belgacom dat er meteen een vanzelfsprekendheid is dat alles "for free" is hé. Vergeet niet dat Proximus nog maar sinds 2010 volledig geïntegreerd is in de Belgacom Group (Belgacom kocht alle vodafone aandelen in 2005 of 2006 ergens). Oorspronkelijk was Proximus gestart door Belgacom en AirTouch (het latere Vodafone). Dus denk niet dat Belgacom bij de start al cadeau'tjes uitgaf...
Ik weet dat zowel Mobistar als Base SDSL lijnen gebruiken om hun masten te connecteren. De straalverbindingen zijn er voornamelijk om het verkeer van een aantal masten te groeperen en dan op een lijn te duwen. Echter met de komst van 3G (en zeker nu 4G) is men volop bezig met alle masten met glas te verbinden.
Dat Proximus een dochterbedrijf is van Belgacom klopt, maar wie van ons kent die boekhouding daarvan? Ik denk dat binnen UB niemand weet wat men factureert tussen beide bedrijven. Het kan allemaal gratis zijn, uiteraard! Maar voor hetzelfde geld is er factureert Belgacom de lijnen gewoon door naar haar dochter Proximus en moet deze laatste dus ook huurgeld betalen. Iets dat overigens bij moeder/dochterbedrijven niet zo zeldzaam is als je zou denken...
Het is niet omdat Proximus een dochter is van Belgacom dat er meteen een vanzelfsprekendheid is dat alles "for free" is hé. Vergeet niet dat Proximus nog maar sinds 2010 volledig geïntegreerd is in de Belgacom Group (Belgacom kocht alle vodafone aandelen in 2005 of 2006 ergens). Oorspronkelijk was Proximus gestart door Belgacom en AirTouch (het latere Vodafone). Dus denk niet dat Belgacom bij de start al cadeau'tjes uitgaf...
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 4954
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Ik hoop dat Jogan bedoelt dat de lokale overheden gaan stoppen met frequenties te veilen tegen woekerprijzen en dat telecomwetgeving een exclusieve bevoegdheid wordt van Europa.
En ook dat overheden met aandelen in telecombedrijven tevreden zullen zijn met een jaarlijks dividend van 0 euro.
Alleen op die manier kunnen de telecomtarieven naar omlaag terwijl er ruimte blijft voor investeringen in netwerken van de volgende generatie. Want als Europa een ééngemaakte telecommarkt wil dan kan het toch niet dat iemand als Crevits of Lieten elk apart bevoegd blijven voor stralingsnormen of een tv-signaal dat nota bene over Europese telecomnetwerken "stroomt".
En ook dat overheden met aandelen in telecombedrijven tevreden zullen zijn met een jaarlijks dividend van 0 euro.
Alleen op die manier kunnen de telecomtarieven naar omlaag terwijl er ruimte blijft voor investeringen in netwerken van de volgende generatie. Want als Europa een ééngemaakte telecommarkt wil dan kan het toch niet dat iemand als Crevits of Lieten elk apart bevoegd blijven voor stralingsnormen of een tv-signaal dat nota bene over Europese telecomnetwerken "stroomt".
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Ik weet niet waar jij dat leest ? Volgens mij wil VDL gewoon dat de kost voor de consument in verhouding staat tot de kost voor de provider.lithion schreef:Zegt VDL nu dan eigenlijk dat er moet bespaard worden op uitgaven om toch de winst zo hoog mogelijk te houden?
Aangezien we nu met een verschil zitten van 774% is dit duidelijk niet het geval (er zijn landen waar arbeid goedkoper is, maar ook weer niet in die orde). Tevens zijn er een aantal cashcows zoals roaming die weinig te maken hebben met de reeele kost van dergelijk gesprek.
De winst voor een bedrijf zal echter wel dalen als gevolg daarvan... en onder de druk van de markt (beurs) zou dit inderdaad kunnen zorgen voor ontslagen (maar op zich is dat niet de rechtstreekse aanleiding).
-
- Premium Member
- Berichten: 484
- Lid geworden op: 18 jan 2010, 16:56
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 41 keer
Eenmaken van Telecom in Europa
Het princiepe kan men alleen maar toejuichen, de evidentie zelve... maar,...
waarom het allemaal zolang moet duren voor de beleidsmakers WILLEN tussenkomen.
Zelfs eigenlijk huichelachtig; de overheden hebben al altijd het wettelijk kader
bepaald. Idem zoals met energie: enerzijds de leveranciers doen concureren en
tegelijk anderzijds het eigen overheidsdeel verhogen (distributie en taksen...)
Men zou zich bijna afvragen of er weer een verdoken overheids(inkomsten) agenda is?
De consument kan eigenlijk maar beter af zijn als OOK de overheid in deze inlevert.
En van dit laatste is in Belgie nog niet veel in huis gekomen (teveel mandaten...?)
De belgische beleidsmakers krijgen vooral weer eens last van profileringsdrang voor
de verkiezingen. Ik ben vooral benieuwd hoeveel de consument daarvan overhoud erna.
Het princiepe kan men alleen maar toejuichen, de evidentie zelve... maar,...
waarom het allemaal zolang moet duren voor de beleidsmakers WILLEN tussenkomen.
Zelfs eigenlijk huichelachtig; de overheden hebben al altijd het wettelijk kader
bepaald. Idem zoals met energie: enerzijds de leveranciers doen concureren en
tegelijk anderzijds het eigen overheidsdeel verhogen (distributie en taksen...)
Men zou zich bijna afvragen of er weer een verdoken overheids(inkomsten) agenda is?
De consument kan eigenlijk maar beter af zijn als OOK de overheid in deze inlevert.
En van dit laatste is in Belgie nog niet veel in huis gekomen (teveel mandaten...?)
De belgische beleidsmakers krijgen vooral weer eens last van profileringsdrang voor
de verkiezingen. Ik ben vooral benieuwd hoeveel de consument daarvan overhoud erna.
-
- Elite Poster
- Berichten: 8446
- Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Een eind maken aan roaming meerkosten (zeker voor data belachelijke prijzen) en mss roaming in het binnenland?
Waarom kan ik in het buitenland meestal op het beste netwerk connecteren terwijl hier in het binnenland dat niet gaat?
Als mobistar geen signaal heeft en proximus wel, laat me dan op proximus connecteren he...
[ Post made via mobile device ]
Waarom kan ik in het buitenland meestal op het beste netwerk connecteren terwijl hier in het binnenland dat niet gaat?
Als mobistar geen signaal heeft en proximus wel, laat me dan op proximus connecteren he...
[ Post made via mobile device ]
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Persoonlijk zou ik dit super vinden mocht ik kunnen roamen binnen BE tussen de netwerken van Base, Proximus en Mobistar. Echter kan ik mij goed voorstellen dat als er iets dergelijks zou doorkomen ze alle drie stoppen met verder te investeren. Immers waarom zou (bijvoorbeeld) proximus verder investeren in masten, apparatuur, vergunningen, personeel, etc als (bijvoorbeeld) mobistarklanten gebruik maken van hun netwerk zonder extra kost? Zou niet logisch zijn, toch?ITnetadmin schreef:Als mobistar geen signaal heeft en proximus wel, laat me dan op proximus connecteren he...
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Berichten: 1278
- Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
- Uitgedeelde bedankjes: 339 keer
- Bedankt: 145 keer
Wel dan krijgt ge situaties dat de masten NET genoeg onderhouden worden om ze meestal werkend te houden, en NET genoeg masten om te kunnen bellen.
Een beetje zoals communisme, een algemene afvlakking naar omlaag toe. (want waarom zou Proximus nog investeren om het beste netwerk te hebben?)
En mocht men dit willen moet men belgacom maar terug van de beurs halen en wordt het zwaar verlieslatende boite gelijk den NMBS.
(kwaliteit trekt op niks, prijzen hoog en nog wordt het grootste deel bijgepast door de overheid.)
Een beetje zoals communisme, een algemene afvlakking naar omlaag toe. (want waarom zou Proximus nog investeren om het beste netwerk te hebben?)
En mocht men dit willen moet men belgacom maar terug van de beurs halen en wordt het zwaar verlieslatende boite gelijk den NMBS.
(kwaliteit trekt op niks, prijzen hoog en nog wordt het grootste deel bijgepast door de overheid.)
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Dat kan jij in het buitenland ook niet... je Belgische provider heeft specifieke roaming overeenkomsten met buitenlandse providers (en dat is dus ook meestal maar één per land, en normaal uit dezelfde groep of een strategische partner).ITnetadmin schreef:Waarom kan ik in het buitenland meestal op het beste netwerk connecteren terwijl hier in het binnenland dat niet gaat?
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Wat die roamingovereenkomsten betreft : dit klopt. Maar slechts één operator per land? Zowel in NL als in FR kan ik connecten op de verschillende netwerken die er zijn. Dus ik denk dat ze in de meeste landen wel meerdere roamingcontracten zullen hebben.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Berichten: 3288
- Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
- Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
- Bedankt: 60 keer
Wat de Triple Play packs betreft,het is duidelijk dat deze van Scarlet niet meetelt(Trio) Van De Lanotte spreekt alleen over de Snow aanbieding,en vind het dan ook veel te weinig(en terecht!).Kvraag mij af of hij de Nieuwe aanbieding van Scarlet al kende,of dat hij er gewoon geen rekening mee houd,omdat Belgacom de eigenaar is van Scarlet.
- Splitter
- Elite Poster
- Berichten: 4578
- Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 446 keer
nu nog nummerportatie tussen de landen van de EU en we zijn helemaal vertrokken...
ergens "jeuj" (voornamelijk dus voor de consumenten), maar ergens... sja, het gaat nog meer bedrijven problemen opleveren,
en problemen in de centen van bedrijven komen uiteindelijk terecht bij... de klanten
ik zou eerder zeggen "afwachten" ipv gelijk te juichen, het zou niet het eerste gevalletje van "mooi op papier, maar..." zijn dat de EU ons "schenkt"
ergens "jeuj" (voornamelijk dus voor de consumenten), maar ergens... sja, het gaat nog meer bedrijven problemen opleveren,
en problemen in de centen van bedrijven komen uiteindelijk terecht bij... de klanten
ik zou eerder zeggen "afwachten" ipv gelijk te juichen, het zou niet het eerste gevalletje van "mooi op papier, maar..." zijn dat de EU ons "schenkt"
-
- Elite Poster
- Berichten: 833
- Lid geworden op: 04 jul 2012, 16:55
- Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
- Bedankt: 167 keer
Stel dat je in het buitenland een provider vindt met veel goedkopere tarieven dan in belgie, en je gaat de sim-kaart in belgie gebruiken.
Het kan toch niet zijn dit geen problemen oplevert? Wie betaalt dit dan?
Het kan toch niet zijn dit geen problemen oplevert? Wie betaalt dit dan?
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Dit probleem is toch identiek aan mensen die elders een goedkoper VoIP provider vinden !brubbel schreef:Stel dat je in het buitenland een provider vindt met veel goedkopere tarieven dan in belgie, en je gaat de sim-kaart in belgie gebruiken.
Het geeft gewoon aan dat de marges vandaag de dag véél te hoog liggen (en zelfs niet naar de verbetering van het netwerk gaan).
- Splitter
- Elite Poster
- Berichten: 4578
- Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 446 keer
het enige "probleem" dat dit zou opleveren, is bv:brubbel schreef:Stel dat je in het buitenland een provider vindt met veel goedkopere tarieven dan in belgie, en je gaat de sim-kaart in belgie gebruiken.
Het kan toch niet zijn dit geen problemen oplevert? Wie betaalt dit dan?
- jij bent belg
- je neemt een nederlandse sim (met dus een 06 nummer)
=> al je contacten moeten 0031/+31 gebruiken om je te bereiken
=> je gesprek zal dan wss ook tussen belgie en nederland gerouteerd worden, ondanks dat beide partijen in belgie zitten (?)