GPS voor stad Brussel, rekening houden met verkeer

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Binnenkort start ik met een nieuwe job en hiervoor moet ik 3 dagen per week van het Zuiden van Brussel naar het Noorden (Watermaal-Bosvoorde naar Sint Agatha Berchem). En dat is... file :(.

Ik weet dat er GPS'en bestaan die rekening houden met verkeer bij het plannen van de routes maar ik wou weten:
* werkt dit goed?
* werkt dit ook binnen een stad?
* kunnen jullie er aanraden?

Volgens mijn eigen ervaring zijn GPS'en niet zo goed in het stad. Ze willen je ofwel door de grote assen sturen, die vaak vol file staan, ofwel door kleine straten waar je ook vaak vast zit.

Ik weet dat er geen mirakels te verwachten zijn, Brussel zit nu eenmaal stokvast in de spitsuren (ik zal wel trachten die wat te vermijden) maar als ik af en toe wat tijd kan winnen danzkij die GPS, dan is mij dat wel wat geld waard.

Dank voor de hulp!
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

Tja Brussel...

De hoofdwegen zijn bezet door de pendelaars en de kleinere wegen door de locals die alles op hun broekzak kennen althans mijn ervaring in Brussel.
Ik denk dat het best is gewoon een redelijk aantal routes te nemen in het begin en dan zie je zelf wel wanneer welke je best neemt?
Als ik naar Gent kijk en ik neem wat sluipwegen bespaart dat hoogstens enkele minuten maar ik blijf wel rijden ipv schuiven.

Geen andere opties?
-Metro
-Fiets? goed halfuur voor 15km.
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Een uur met het openbaar vervoer. Ik zou het misschien overwegen, moest de trein op tijd rijden, wat jammer genoeg ook niet vaak het geval is. Ik ben niet moedig genoeg om 's ochtends om 7u30 op de fiets te springen, vrees ik.

Ik ken verschillende routes, maar als er eens een ongeval is of zo, dan sta je er toch. Dan lijkt zo'n GPS met verkeerkennis wel nuttig. Ook zal ik vaak op verschillende uren vertrekken en aldus is het moeilijker om te weten wat wanneer het beste is.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1503
Lid geworden op: 12 nov 2005, 18:54
Uitgedeelde bedankjes: 110 keer
Bedankt: 102 keer

Google Maps geeft je al indicaties. Groene tijdsaanduiding is normaal, geel is lichte vertraging, rood is file :)

Enige dat ik nog niet gevonden heb is alternatieve routes :)
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Het ozu trouwens nuttig zijn dat google zou kunnen indicaties geven teruggaand in de tijd. Bijvoorbeeld laatste maand was dat de beste weg om te nemen op dat uur.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

TomTom live werkt goed denk ik?

Mijn auto-gps werkt fantastisch en omzeilt goed te files, maar ik check soms ook nog wel is deze:
http://www.tomtom.com/livetraffic/?Lid= ... nk=top_nav
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

Zelf heb ik zo'n GPS die verkeersinfo ontvangt via een antenne. Weet niet hoe het werkt, maar onlangs vond hij toch de file die we zouden passeren bij het terugkeren van de kust. Ook de werkzaamheden aan de ring van leuven ontving hij zonder probleem. Deze laatste is gekend bij wegen en verkeer en zal daarom ook via de gps ontvangen worden. Op zich werkt het goed, alleen moeten de files wel gekend zijn en door iemand worden geregistreerd. Daarom denk ik niet dat het voor lokale wegen zal werken. Eerder voor nationale wegen en snelwegen.
::steven::
Pro Member
Pro Member
Berichten: 250
Lid geworden op: 31 jan 2006, 11:34
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 22 keer

Waze lijkt qua functionaliteit een van de meer passende antwoorden... :-) vraag is natuurlijk of er voldoende andere gebruikers zijn in Brussel... Zelf heb ik er wel goede ervaringen... Houdt bv rekening met gemiddelden mbt moment van de dag, welke dag,... Leert ook van jouw routes...
Als je er iets meer wil van weten, PM me gerust... :-)

Verstuurd vanaf mijn HTC One met Tapatalk 4
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

mailracer schreef:Zelf heb ik zo'n GPS die verkeersinfo ontvangt via een antenne. Weet niet hoe het werkt


Da's TMC data (onderdeel van RDS) wat wordt meegezonden met FM radio.
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Waze...
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2377
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: 2800 Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

Ik zo uu aanraden een scooterke of openbar vervoer de kans te geven :)
The eternal and true pessimist :D
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

thamar schreef:Waze...


Werkt beter en beter door stijgens aantal gebruikers.
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

De (ingebouwde) GPS in m'n F20 laat ook zien waar er file is, ook via TMC/RDS. Maar in Duitsland werkt dat bijvoorbeeld véél beter. Op de autostrade in Duitsland heb ik zelfs ooit een melding gehad "items on the road!" met een afstandsaanduiding bij, en toen lag er ook echt een band op de weg.

In België wordt de informatie over verkeersproblemen veel minder accuraat uitgestuurd. Zo geeft m'n GPS aan dat er file is, terwijl die pas enkele kilometers verderop begint - of omgekeerd.

Ik heb 10 jaar in en rond Brussel gewerkt, en ik kan je vertellen dat _alle_ alternatieve routes de moeite niet waard zijn. Je bent er niet sneller of trager door of je nu de grote wegen gebruikt of de kleinere alternatieve routes. Op de alternatieve routes heb je het gevoel dat je sneller vooruit komt, maar door alle rode lichten, ronde punten en voorrang van rechts, verlies je daar zo goed als evenveel tijd.

Een alternatief vervoermiddel lijkt mij idd nog het beste. Een scooter of fiets. De bus staat evenveel in de file als de rest...
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Over echte alternatieve routes ga je op RDS volgens mij ook weinig vinden. De RDS informatie komt namelijk grotendeels van lussen in de weg en die liggen er gewoon niet in de kleinere straatjes en binnenwegen (al krijgt men tegenwoodig ook wel de TomTom informatie door van de toestellen, alsook GSM data van bepaalde providers maar die is hier niet nauwkeurig genoeg voor).

Verder is het inderdaad zoals selder aangeeft... je hebt misschien wel het gevoel dat het sneller is, maar of het dat ook in de realiteit is is een grote vraag.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Ik ben zeer tevreden over de TomTom Live Traffic services. Soms geeft hij zelfs de vertragingen aan van enkele minuten voor een rood licht in het centrum van Gent/Leuven terwijl het niet eens druk is. (de vertragingen daar kloppen zelfs. :) ) Bepaalde files worden tot op enkele meter nauwkeurig aangegeven en de herberekeningen zijn meestal goed. Heb nog maar een paar keer meegemaakt dat hij de mist in ging. Alleen het bekijken van de problemen tijdens het rijden is niet aangenaam als kan je instellen dat hij automatisch de snelste route moet nemen en dan moet je niets doen. Je hebt dan wel het risico dat hij je ergens naartoe stuurt terwijl het ook niet nodig is. Veldwegen in om een minuut goed te maken bvb. :wink:
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Welke kost? Rijd je vaak in steden tijdens de spitsuren? Voorspelt hij ook dat er bijvoorbeeld binnen een half uur als jij daar zal passeren er gewoonlijk een file staat?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

tomtom live werkt samen met een smartphone. Deze zal de data van je GPS real-time uploaden naar de servers van tomtom. Als er op een bepaald moment iemand trager rijd dan wat de GPS normaal verwacht, dan kan dit aanzien worden als vertraging. Het systeem zal dan real-time deze info doorgeven aan al de tomtom gps-en die deze vertraging zullen tegenkomen. Maar voor hetzelfde ben jij het dus die deze vertraging als eerste opmerkt. Minpuntje is dat het systeem maar zo betrouwbaar is als het aantal mensen die hun data van hun simkaart hier aan spenderen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

mailracer schreef:tomtom live werkt samen met een smartphone.


Bevatten die toestellen geen ingebouwde GPRS verbinding ?
cyberbozzo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 727
Lid geworden op: 27 sep 2007, 23:31
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 25 keer

selder schreef:Ik heb 10 jaar in en rond Brussel gewerkt, en ik kan je vertellen dat _alle_ alternatieve routes de moeite niet waard zijn. Je bent er niet sneller of trager door of je nu de grote wegen gebruikt of de kleinere alternatieve routes. Op de alternatieve routes heb je het gevoel dat je sneller vooruit komt, maar door alle rode lichten, ronde punten en voorrang van rechts, verlies je daar zo goed als evenveel tijd.

Een alternatief vervoermiddel lijkt mij idd nog het beste. Een scooter of fiets. De bus staat evenveel in de file als de rest...


Dit is het meest correcte antwoord in deze topic vrees ik. Ik reed vroeger 100.000 km/jaar en ik kan je zeggen: verspil er geen euro aan, aan die toestellen met verkeersinformatie en dergelijke. Je staat (zeker in een stad) evenlang stil als een andere weg in de stad.

Op snelwegen kan dat werken (alternatieve wegen nemen), maar mits je een beetje je baan kent kan je dat ook inplannen als je de verkeersinformatie hoort op de radio.
::steven::
Pro Member
Pro Member
Berichten: 250
Lid geworden op: 31 jan 2006, 11:34
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 22 keer

cyberbozzo schreef:...verspil er geen euro aan...


Waze is natuurlijk een gratis app, en, tenzij je echt daarvoor een databundel moet nemen voor je smartphone, echt volledig gratis... :-)
Op zich vraagt de TS welk GPS-systeem het beste een antwoord kan bieden...
Alternatieven op verplaatsingen met de auto zijn natuurlijk ook welkom, maar bieden op zich geen antwoord op deze vraag, als ik echt strikt en eng mag antwoorden... :-D
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

r2504 schreef:
mailracer schreef:tomtom live werkt samen met een smartphone.


Bevatten die toestellen geen ingebouwde GPRS verbinding ?


niet allemaal. Ik heb even op de tomtom pagina's geneuzeld en vond er enkel die smartphone connected zijn voor de live verkeersinfo.
De Go 400, go 500 en go 600 zijn er zo een paar.
De Go live serie hebben denk ik geen smartphone nodig hiervoor, Maar hebben standaard een licentie voor één of drie jaar blijkbaar zonder gebruik van een standaard data sim-kaart voor gsm

http://www.tomtom.com/en_gb/services/live/#tab:tab6
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Ik ga Waze even installeren en testen. Baat het niet...
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
::steven::
Pro Member
Pro Member
Berichten: 250
Lid geworden op: 31 jan 2006, 11:34
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 22 keer

Goztow schreef:Ik ga Waze even installeren en testen. Baat het niet...

Alvast benieuwd naar je ervaringen en bemerkingen... Let me know!
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Openbaar vervoer toch overwegen, of evt een van de vele gele fietsen in Brussel?

(OT: ik pendel elke dag naar Brussel, maar voor geen geld ga ik in de file staan elke dag... liever dan 5-15 mins vertraging met de trein, maar op m'n gemak een boek kunnen lezen, dan 30-45 mins fileschuiven)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

devilkin schreef:maar voor geen geld ga ik in de file staan elke dag... liever dan 5-15 mins vertraging met de trein, maar op m'n gemak een boek kunnen lezen, dan 30-45 mins fileschuiven)


Voor geen geld wil ik nog met een trein rijden... 4 op 5 dagen heb je vertragingen, je zit er als sardientjes in, op sommige treinen is er geen airco, er is er slechts één per uur (of ik moet rondrijden), ... nee, dan zit ik liever comfortabel in m'n auto, muziekje wat ik graag hoor (en niet dat van m'n buur), ideale temperatuur en vertrekken wanneer ik wil !

Je moet je alléén kunnen ontspannen... aanvaarden dat er file is... maar op de trein moet je je ook kunnen ontspannen (en dat kan ik niet).
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

Een Nexus 7 3G met Google maps?
Verkeersdata is uitstekend (zeker nu de waze meldingen er in opgenomen worden), kaarten kan je grotendeels offline zetten, de navigatie en verkeersdata zelf vergen niet zoveel data dus een simpel data plan voldoet. Eventueel het dataplan dat met belgacom internet komt? (indien je het hebt)

Voordelen: groot scherm, navigatie geeft altijd drie opties en houdt rekening met het verkeer, goede verkeersinfo, up to date kaarten (altijd) en je kan de tablet nog voor iets anders gebruiken ook.
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

Wat je ook kan overwegen is een "normale eendere welke gps" applicatie gebruiken en als je in de file staat aangeven dat navigatie over x m of km niet mogelijk is. De GPS zal je dan een alternatieve route voorschotelen. Aan jou dan te testen welke de snelste/beste, ... is.
Ik ken de plaatsen waar ik veel kom in Brussel nu redelijk goed en heb iets van een 20 verschillende routes om tot 1 punt te komen :) Da's handig als de taxi's ofzo weer een staken. Ik zou iedereen aanraden om ergens een backup te hebben in geval van nood. Want de dagelijkse files omzeilen zal in het beste geval het verschil geven tussen rijden of niet rijden, want in tijd zit je uiteindelijk meestal gelijk.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Ik zie hier leuke voorstellen, die uiteindelijk zelfs duurder uitvallen dan een TomTom met live services. :) Beetje zot voor bepaalde mensen om een dure smartphone en data abo aan te schaffen als je met een eenmalige dure aanschaf 3 jaar eigenlijk zorgenvrij kan rondrijden.

Ik heb ook Waze gebruikt maar vond de TomTom een pak makkelijker, geen data abo nodig, geen smartphone nodig, geen bevestiging op het raam extra aan te kopen, redelijk groot scherm (ik wil zelf geen grote telefoon), ookbruikbaar zonder roaming in het buitenland.

Er zijn ook nadelen aan he, zoals ik al zei, een eenmalige dure aankoop van 200 tot 350 euro, daarna 50 euro per jaar voor live services na 1 of 3 jaar. Soms werken de live services ook niet en dan sta je plots aan een brandende vrachtwagen en wil je dat ding letterlijk door de voorruit knallen. Nu, ik kan me voorstellen dat soms je GSM ook geen dataverbinding kan maken en dan heb je ook een probleem.

Andere GPS fabrikanten hebben ook zo van die live services, maar ken deze zelf niet en enkel op TMC zou ik al lang niet meer verdergaan want daar heb ik vaker mee in de file gestaan dan dat ze me geholpen hebben.

Misschien wordt het tijd dat ik Waze weer eens ga gebruiken, de ene vindt dit goed, de andere niet. Kan ze eens naast elkaar draaien...
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Ik heb een smartphone (samsung galaxy s2plus) en ik heb een data abo. Ik ga zowel Waze als google maps proberen als GPS.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Maar je hebt (nog) geen telefoonhouder. :) Je moet nog een USB lader hebben ook he... Want uw scherm aan en 3G en GPS... Dag batterijlading. :-(

Dat is dus wat ik bedoel, voor iedereen is de situatie anders, je hebt al een smartphone en data abo dus Waze is (misschien) een goeie oplossing voor jou, maar voor anderen die maar een klein datavolume hebben bvb zou ik eerder een echte gps met live services voorstellen.

Ik zou zeggen, als je eens wil testen met de Live services en je passeert eens in Leuven mag je die van mij ook testen samen met Waze, ik werk in ploegen en heb eigenlijk weinig last van files maar als ik ergens de ring op moet wil ik wel de zekerheid hebben van te kunnen rijden.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

GPS lader heb ik ook ergens gevonden. En die autohouder ga ik dan wel voor 8 € gaan halen. ieder zijn situatie is indd verschillend; Ik hoop dat het me wat kan helpen.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

r2504 schreef:
devilkin schreef:maar voor geen geld ga ik in de file staan elke dag... liever dan 5-15 mins vertraging met de trein, maar op m'n gemak een boek kunnen lezen, dan 30-45 mins fileschuiven)


Voor geen geld wil ik nog met een trein rijden... 4 op 5 dagen heb je vertragingen, je zit er als sardientjes in, op sommige treinen is er geen airco, er is er slechts één per uur (of ik moet rondrijden), ... nee, dan zit ik liever comfortabel in m'n auto, muziekje wat ik graag hoor (en niet dat van m'n buur), ideale temperatuur en vertrekken wanneer ik wil !

Je moet je alléén kunnen ontspannen... aanvaarden dat er file is... maar op de trein moet je je ook kunnen ontspannen (en dat kan ik niet).


De occasional file heb ik wei ik problemen mee, maar dagelijks, nee dank je.

Waze heeft me onlangs nog voor een mega file in antwerpen behoed, dus ik ben er wel fan van ;-)

Sent from my Transformer TF101 using Tapatalk 4
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Toch, ik zou eens een vergelijking willen hebben van de Wazers versus een toestel met Live services. :) Hier komt er immers geen sociaal aspect bij kijken... De verkeerssituatie wordt daar immers via andere simkaarten opgevraagd.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Ik wil nog even iets kwijt over de tomtom met live services... Volgens mij moet je niet eens een coyote aanschaffen met een duur abo, want de live services geven dus ook mobiele flitsers aan heb ik onlangs gemerkt. Ik rij dat ding al twee jaar en nog nooit een mobiele flitser mee gepasseerd blijkbaar. Werkte perfect in ieder geval.

Wat de live ondersteuning betreft, goed, tot je in de Eifel rond rijdt, hebben we op dat ding gevloekt. Verschrikkelijk trage live services, zelden verkeersinfo dat er door komt, de google search die zo traag werkte.... Eens in België wel weer perfecte werking. Heb er al vaak mee in Nederland gereden en daar werkte het ook perfect. In Frankrijk hangt het ook af van waar je rijdt. Ik gok dus op een slecht netwerk waar TomTom op roamt?

Nu, het neemt niet weg dat je dat ook met Waze kan hebben vermits zowel de live services als Waze een dataverbinding nodig hebben om alles binnen te halen. Gezien de miserie met roaming en Telenet die ik in Duitsland had zou dat ook niet altijd fatsoenlijk gewerkt hebben vrees ik.
Plaats reactie

Terug naar “Elektrische apparaten”