surf momenteel via vodafone 3G NL op mijn VPN.
echter krijg ik sinds de update eerder deze week steeds de melding 'inhoud enkel beschikbaar op Belgisch grondgebied'
zou er wat zijn aangepast voor de locatiecheck? GPS staat af.
tv overal via VPN geblocked?
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
- Bedankt: 94 keer
Ik woon in het buitenland, dus als iemand wil dat ik het eens debug moet hij me maar contacteren via PM. Heb het vorig jaar nog werkend gekregen voor iemand anders, en het zou me verbazen dat er veel veranderd zou zijn.
Dat het niet zou werken is onzin, want met een perfect opgezette VPN kan men aan de serverkant onmogelijk detecteren dat je niet op je thuisnetwerk zit. Maar dan moet je IP-netwerking wel perfect begrijpen. Ik vrees dat dat enkel voor netwerkingenieurs gegeven is, want het gaat wel wat verder dan gewoon een Belgisch IP-adres vast krijgen.
Groeten, Gautier
Dat het niet zou werken is onzin, want met een perfect opgezette VPN kan men aan de serverkant onmogelijk detecteren dat je niet op je thuisnetwerk zit. Maar dan moet je IP-netwerking wel perfect begrijpen. Ik vrees dat dat enkel voor netwerkingenieurs gegeven is, want het gaat wel wat verder dan gewoon een Belgisch IP-adres vast krijgen.
Groeten, Gautier
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
- Bedankt: 215 keer
@gautier:
Ik gebruikte de VPN oplossing tijdens diverse businesstrips om allerlei redenen, maar sinds de laatste update werkt het dus niet meer.
Alle andere VPN toepassingen hebben geen issues....
Blijkbaar ben ik echter niet de enige die nu in het buitenland via VPN niet meer op TV overal kan.
Ik gebruikte de VPN oplossing tijdens diverse businesstrips om allerlei redenen, maar sinds de laatste update werkt het dus niet meer.
Alle andere VPN toepassingen hebben geen issues....
Blijkbaar ben ik echter niet de enige die nu in het buitenland via VPN niet meer op TV overal kan.
- testertje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 68 keer
De locatiespoofers via Cydia werken half en half. Ik zat ergens in Rusland (volgens gps programma) en zowel met als zonder vpn krijg ik geen melding.
Victory Not Vengeance
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
- Bedankt: 215 keer
Update:
Even getest op de grens met Nederland...
Met Vodafone met en zonder VPN: foutmelding: çontent is enkel beschikbaar in Belgie. Alle andere VPN toepassingen werken zonder problemen.
Met Proximus met en zonder VPN: geen enkel probleem.
VPN is een PPTP tunnel
Even getest op de grens met Nederland...
Met Vodafone met en zonder VPN: foutmelding: çontent is enkel beschikbaar in Belgie. Alle andere VPN toepassingen werken zonder problemen.
Met Proximus met en zonder VPN: geen enkel probleem.
VPN is een PPTP tunnel
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
- Bedankt: 169 keer
Ik heb wellicht een oplossing, maar ik kan het niet testen omdat ik niet in het buitenland ben.
- testertje
- Elite Poster
Een paar weken geleden in Noorwegen gezeten en daar werkte het via mijn Raspberry PI (openvpn via iphone en ipad)
Indien je wat van settings moet weten... Het is wel eventjes geleden dat ik dit ineengeknutseld heb, maar wil wel eens terug zoeken in de settings.
Indien je wat van settings moet weten... Het is wel eventjes geleden dat ik dit ineengeknutseld heb, maar wil wel eens terug zoeken in de settings.
Victory Not Vengeance
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Ik denk niet dat het de settings van de VPN zijn die belangrijk zijn.
Heb jij toevallig je iPad rechtstreeks verbonden met je RPi als AP?
Zou je dit evt. kunnen testen met je computer of dit werkt?
Heb jij toevallig je iPad rechtstreeks verbonden met je RPi als AP?
Zou je dit evt. kunnen testen met je computer of dit werkt?
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
- testertje
- Elite Poster
De rpi hangt aan een lan-poort van de bbox3, met 1194 als poort naar een hoog ip-adres (> 63).
Voor de rest zijn er geen aanpassingen gedaan in de bbox3.
Voor de rest zijn er geen aanpassingen gedaan in de bbox3.
Victory Not Vengeance
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Zn kan je nu eens testen via de computer?
Misschien worden er op de computer meer controles uitgevoerd dan op een tablet
Misschien worden er op de computer meer controles uitgevoerd dan op een tablet
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Even een oud topic oprakelen.
Ik heb gemerkt dat de Proximus TV app werkt over VPN enkel in het buitenland, maar niet in België zelf.
Wel enkel getest op Android.
Iemand hier een verklaring voor? Zitten er extra checks in wanneer je verbonden ben met een BE GSM provider?
Ik heb gemerkt dat de Proximus TV app werkt over VPN enkel in het buitenland, maar niet in België zelf.
Wel enkel getest op Android.
Iemand hier een verklaring voor? Zitten er extra checks in wanneer je verbonden ben met een BE GSM provider?