Bbox 2 config voor ip camera over internet

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
timmekevs
Starter
Starter

Ik heb al het hele web afgezocht en zaken gevonden maar het werkt nog niet.

De camera werkt bij m'n interne netwerk op alle apparaten (laptop,smartphone,..)

Maar als ik over internet er naartoe wens te gaan niets.....

Ik heb de volgende aanpassingen gedaan:

Ip camera (elro c9103) heeft een vast ipadres en als poort ingesteld: 192.168.1.150 en poort 2301

In de bbox 2 deed ik de volgende zaken:
Bij lanservers heb ik een UDP en TCP toevoeging gedaan met startpoort 2301 eindpoort 2301 naar ipadres 192.168.1.150
Ik heb de DMZ host aangezet (aangevinkt) en ip 192.168.1.150 ingegeven

Ik heb dan geprobeerd met m'n smartphone de beelden op te vragen over internet via DDNS die onder camera staat met als instelling de poort 2301 -> GEEN BEELD
Ik heb ook geprobeerd via het ipadres van belgacom opgevraagd via http://www.mijnipadres.be/ en nagekeken in router was hetzelfde.
Ook met poort instelling 2301 -> GEEN BEELD

Wat kan ik nog aanpassen om het te doen werken???
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Moeten er niet meerdere poorten geforward worden?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Fatsie
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 79 keer
Bedankt: 36 keer

Heb je al eens geprobeerd vanaf een andere internetverbinding ? Sommige firewalls/NAT routers hebben het niet graag als je buiten en direct terug naar binnen wil via dezelfde verbinding, ...
Nedbelg
Starter
Starter

Met hetzelfde type camera heb ik (met BBOX-3) het volgende gedaan:
- in je camera setup moet je je camera een vast IP adres ingeven
- in je camera setup vind je ook je DDNS adres (via System, DDNS Status); je ziet dan je gipcam adres
- je internet adres is nl. niet je IP adres wat je krijgt via je router, maar je IP adres van Belgacom, aangevuld met een poortnummer
- dit adres verandert als Belgacom je weer eens ander IP adres geeft, maar de DNS server vangt dit op
- bij mij wordt automatisch poort 128 toegevoegd
- DMZ staat open (in de BBOX-3) voor de camera (die ik in de setup een naam heb gegeven (System, Alias) en dezelfde naam staat ook in de router
- op deze manier werkte e.e.a. en heb ik verder niets aan portforwarding o.i.d. gedaan.

Succes
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”