[Slingbox] Vertraagt Telenet sommige stromen ?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

r2504 schreef:Misschien moet je het topic eens terug doornemen; De TS heeft namelijk Telenet BasicNet wat geen traffic shaping heeft in de zin van groene/rode uren. Tevens vermeld Telenet duidelijk...
Telenet BasicNet heeft net als alle andere Telenet-internetabonnementen een tweevoudig traffic shaping-mechanisme:
1) P2P-vertraging (én reeds bewezen dat eventuele onbekende protocollen zoals de Slingbox-plugin ook last kunnen hebben van hetzelfde mechanisme)
2) Smalband vanaf een bepaald dataverbruik

Het is duidelijk dat je nog nooit het artikel Telenet-netwerkbeheer volledig hebt doorgenomen en begrepen.
snowoli
Starter
Starter

Ik woon in Berchem, Antwerpen. Buiten antwerpse ring.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

raf1 schreef:1) P2P-vertraging (én reeds bewezen dat eventuele onbekende protocollen zoals de Slingbox-plugin ook last kunnen hebben van hetzelfde mechanisme)
Tot op heden is daar nog geen concreet bewijs voor (en een stream van een Slingbox voldoet totaal niet aan de eigenschappen van P2P)... de enige opmerking van de TS is dat het 's nachts wat sneller is. Misschien moet hij daar eens wat extra testen rond doen (telkens uur en snelheid noteren).
raf1 schreef:2) Smalband vanaf een bepaald dataverbruik
Moest je het TN netwerkbeheer gelezen hebben zou je weten dat dit slechts 0.128 Mbps is... waarmee je video streamen in z'n geheel wel mag vergeten.
snowoli
Starter
Starter

r2504 schreef:de enige opmerking van de TS is dat het 's nachts wat sneller is.
Niet altijd maar soms is het wel sneller 's nachts.

Maar ik denk meer en meer dat dat een kwestie van onbekende protocollen is;
In het begin (8 maanden geleden) had ik dit probleem niet (opgemerkt). Nu 't blijkt dat dat systematisch gelimiteerd wordt. Het blijkt dus, wat mij betreft, zoals Telenet heeft iets onbekend op mijn verbinding gezien die veel Giga's gebruikt en heeft dus automatisch iets op mijn lijn gedaan.
Moet ik nog herinneren dat het geen probleem geeft via mijn Telenet Homespot ?
Maar toch ! Ik ben ervan overtuigd dat het probleem niet daar zit. Ik gebruik persoonlijk geen P2P software maar toch kan ik niet geloven dat Telenet de P2P tot 1 Mbps zou limiteren...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

snowoli schreef:Telenet heeft iets onbekend op mijn verbinding gezien die veel Giga's gebruikt en heeft dus automatisch iets op mijn lijn gedaan.
Telenet kijkt niet naar jou lijn op zich... behalve voor het volume (en in jou geval heb je 100 GB... dus zolang je daar niet over zit is er geen probleem).
snowoli schreef:Maar toch ! Ik ben ervan overtuigd dat het probleem niet daar zit. Ik gebruik persoonlijk geen P2P software maar toch kan ik niet geloven dat Telenet de P2P tot 1 Mbps zou limiteren...
Overtuigd kan je pas zijn als je heel wat meer testen doet en de resultaten daarvan logged (en zelfs dan blijft het moeilijk omdat je niet weet of er wel degelijk traffic shaping actief is op de node of niet). Dergelijke data kan je later ook gebruiken indien je beslist je probleem te melden bij de helpdesk.
snowoli
Starter
Starter

Ik ga akkord met jij. Normaal gezien wordt er geen "mesure" op een Basic Internet genomen. In principe...

De Telenet medewerker dat ik op vorig week per telefoon had heeft mij ook gezegd :

"Sorry Meneer, ik zie niks speciaal op uw lijn."
"Het spijt me en ik geloof u maar er is op mijn scherm niks vermeld van een enkel probleem of shaping."

En ik ga zeker niet beginnen te loggen. Als ik niet meer klant bij Telenet wil blijven dan bel ik ze op om op te zeggen en voilà ! Dankzij de nieuwe wet is het nu zeer gemakkelijk.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

snowoli schreef:En ik ga zeker niet beginnen te loggen. Als ik niet meer klant bij Telenet wil blijven dan bel ik ze op om op te zeggen en voilà ! Dankzij de nieuwe wet is het nu zeer gemakkelijk.
De keuze van provider staat je vrij... maar dat is een beslissing die je best neemt op basis van feiten en niet van vermoedens.

Het is niet de eerste keer dat blijkt dat het probleem uiteindelijk toch bij de klant zit en niet bij de provider.
achaos
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 9 keer

Anders eens proberen met een VPN-verbinding ? Daar heeft Telenet zeker geen vat op.

Mvg

[Afbeelding Post made via mobile device ]
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

@r2504: Je kan anderzijds niet ontkennen dat Telenet wel heel veel afknijpt en dat het toevallig veel kenmerken hiervan vertoont.
In't algemeen wisten we voordat Telenet toegaf traffic shaping toe te passen ook niks echt zeker, maar de vermoedens...

Maar inderdaad, om 100% zekerheid te hebben moet je feiten opbouwen en continu bijhouden en meten. Dat gewoon weigeren te doen en zeggen dat het met de nieuwe telecomwet makkelijk opgelost is geeft u nog totaal geen antwoord op u eigen initiële vraag, tenzij je met die vraag gewoon zoekt naar een reden om weg te gaan bij u huidige provider.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”