Ja dat klopt, maar het gaat hem niet per se om het maandbedrag, maar om het principe:
1) Je moet betalen om minder te krijgen, dat is gewoon absurd. Er is geen enkele kost aan mij, alles is aanwezig. Misschien een persoon die een mail moet sturen en een aanpassing moet doen. Dit is gewoon 50€ recht in de pocket.
2) Ik heb nooit een hoger profiel dan 30/2 gehad. Recentelijk is dit verlaagd naar 20/2 na 2,5 jaar stabiel op 30/2 gestaan te hebben. Op zich is dit ook absurd, je betaalt al enkele jaren voor een dienst, die dienst bestaat uit 3 onderdelen, en opeens krijg je op één bepaald onderdeel
33% minder. Dat is zoals je gsm-provider opeens zou zeggen: "U heeft vanaf heden 1/3 minder belminuten. Kunnen wij niets aan doen, dat gebeurt automatisch, blijkbaar teveel fouten op uw lijn."
En ik weet dat dit inherent is aan de techniek en daar kan/kon ik mee leven, moesten ze een tegemoetkoming doen. Maar 50€ betalen voor iets waar ik sowieso al zit qua internet en nog wat minder kanalen... Sorry, dan wordt het een andere provider. Spijtig, want ik was tevreden over Scarlet.
3) Vectoring, ja... wie, wat, waar, wanneer, hoe?
4) Het is niet dat ik meteen weg wou. Ik heb mijn zeg en feedback gegeven aan de klantendienst. Ik kreeg als antwoord: "Ja dat is dan spijtig om horen meneer."
Ik ben niet iemand die dan maar aanmodderd in de hoop van ooit wordt het wel beter. Telenet it is then. Het maandbedrag wordt wel hoger, maar de lijn zal dan ook een pak beter zijn.