Hoi,
Sinds een dikke week heb ik een probleem met mijn adsl verbinding. Ik gebruik hiervoor nog de standaard dommel FRITZ!Box Fon WLAN 7113 Annex A. De verbinding valt regelmatig weg, en komt dan ook bijna nooit meer terug zonder veelvuldig resetten van de FritzBox. Wanneer de verbinding wegvalt is de FritzBox ook onbereikbaar via het netwerk en valt ook het volledige wifi signaal weg. Het lijkt alsof de box crashed en zichzelf herstart (ook de event log is terug leeg als je nadien er toch terug op ingelogd raak, wat er dus op lijkt te wijzen dat hij zichzelf herstart heeft). Dit is natuurlijk heel vervelend . Aan mijn netwerk setup is niets veranderd, aan de telefoon bekabeling ook niet. Ik gebruik geen splitters want de FritzBox is het enige toestel dat aan de telefoonlijn hangt. De FritzBox heb ik ook al eens volledig teruggezet naar de fabrieksinstellingen met de tool op de AVM website, maar ook zonder resultaat.
Ik heb ook nog mijn vroegere siemens SX762 liggen en daar eens mee geprobeerd verbinding te maken, maar deze ontbreekt de RFC 1483/RFC2684 setting, dus daarmee raakte ik ook niet online. Het adsl lampje ging echter wel snel branden dus de adsl sync was wel ok denk ik.
Op welke manier kan ik te weten komen of de FritzBox de oorzaak is, of dat er misschien iets mis is met de telefoonlijn? Een nieuwe modem kopen om dan vast te stellen dat het daar toch niet aan lag wil ik vermijden
bedankt voor de hulp
adsl2+ cityline - Meerdere disconnects / moeilijke reconnect
Ik zou toch ergens proberen aan een modem te raken hoor, maar ik begrijp dat dat niet makkelijk is, lenen bij vrienden of familie?
Het is in elk geval zeer vreemd dat de FritzBox volledig herstart, ik denk niet dat dat normaal is.
Kan je naast het resetten misschien ook een nieuwe versie van de firmware opladen?
Kan je eens in je modem zoeken naar de statistieken van de ADSL-verbinding? Dus de "attenuation" en "SNR" enzo?
Misschien herstart hij omdat het ADSL signaal faalt ofzo? Maar ook dat lijkt me sterk.
Het is in elk geval zeer vreemd dat de FritzBox volledig herstart, ik denk niet dat dat normaal is.
Kan je naast het resetten misschien ook een nieuwe versie van de firmware opladen?
Kan je eens in je modem zoeken naar de statistieken van de ADSL-verbinding? Dus de "attenuation" en "SNR" enzo?
Misschien herstart hij omdat het ADSL signaal faalt ofzo? Maar ook dat lijkt me sterk.
ik heb nu de Siemens toch aan de praat gekregen, ik ga die een week uittesten...
De lijnwaarden net na verbinding zijn ongeveer zo:
De lijnwaarden net na verbinding zijn ongeveer zo:
- Bijlagen
-
- fritz2.png
- (12.89 KiB) 109 keer gedownload
-
- fritz.png
- (13.49 KiB) 109 keer gedownload
- GeertAki
- Pro Member
- Berichten: 276
- Lid geworden op: 09 jan 2006, 13:28
- Locatie: Mechelen
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Contacteer:
Ik heb sinds gisteren exact hetzelfde probleem (Mechelen). Eerst was de Fritz ook niet via het netwerk te bereiken, wat vrij lastig was, want hij doet ook dienst als routers en dhcp server.
Intussen is het enkel de dsl verbinding die weg is. De lampjes vd box blijven aan/uit gaan alsof hij aan het herstarten is.
De foutmelding op het overviewscherm vd fritzbox is:
Connection tot DSL interrupted.
Edit: firmware versie op Fritz: 90.04.84
Bij DSL staan alle lijn waarden e.d. op 0.
Heb je hierover toevallig al contact gehad met Dommel support?
[ Post made via mobile device ]
Intussen is het enkel de dsl verbinding die weg is. De lampjes vd box blijven aan/uit gaan alsof hij aan het herstarten is.
De foutmelding op het overviewscherm vd fritzbox is:
Connection tot DSL interrupted.
Edit: firmware versie op Fritz: 90.04.84
Bij DSL staan alle lijn waarden e.d. op 0.
Heb je hierover toevallig al contact gehad met Dommel support?
[ Post made via mobile device ]
- GeertAki
- Pro Member
- Berichten: 276
- Lid geworden op: 09 jan 2006, 13:28
- Locatie: Mechelen
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Contacteer:
Intussen heb ik contact gehad met Dommel en daar gaan ze ervan uit dat de oude FritzBox 7113 het heeft laten afweten.
Aangezien ik toch al van plan was om mijn draadloze verbinding te upgraden naar N of AC, werd beslist om een nieuwe modem (FritzBox 7360) (door Dommel voorgeconfigureerd) aan te kopen. Deze zou plug and play het euvel moeten kunnen verhelpen. De 7360 kan ook met VDSL overweg, dus op termijn kan eventueel geupgrade worden naar een snellere verbinding.
Nu maar hopen dat ze deze op hetzelfde subnet configureren dan de oude of ik ga wel wat werk hebben in mijn intern netwerk...
Aangezien ik toch al van plan was om mijn draadloze verbinding te upgraden naar N of AC, werd beslist om een nieuwe modem (FritzBox 7360) (door Dommel voorgeconfigureerd) aan te kopen. Deze zou plug and play het euvel moeten kunnen verhelpen. De 7360 kan ook met VDSL overweg, dus op termijn kan eventueel geupgrade worden naar een snellere verbinding.
Nu maar hopen dat ze deze op hetzelfde subnet configureren dan de oude of ik ga wel wat werk hebben in mijn intern netwerk...
Ik heb sinds deze week ook hetzelde probleem, dsl interrupted.
Naar dommel gebeld en ze zeide dat het bleek dat de modem kapot was en best een nieuwe kon bestellen 180 euro normaal, 120 euro "omdat ik zo'n goede klant was", dikke bullshit dus. Ik heb dan eerst geprobeerd de kabel te vervangen en toen werkte het terug maar sinds gisteren ineens terug hetzelde probleem, en kabel vervangen werkt niet meer.
Dus ik ben nu van plan gewoon een modem te gaan kopen voor 20-ish euro ipv 120, maar ik ben niet zeker of het wel gaat werken dan.
De huidige fritzbox heeft geen login instelling dus is pregeconfigureert, maar in mijn account details e-mail staan wel login gegevens.
Kan ik dan gewoon een andere modem gaan kopen en die login details gebruiken?
En ik heb cityconnect, met fritzbox 7113 annex A, als ik den een modem koop, moet het dan alleen adsl2+ ondersteunen?
Naar dommel gebeld en ze zeide dat het bleek dat de modem kapot was en best een nieuwe kon bestellen 180 euro normaal, 120 euro "omdat ik zo'n goede klant was", dikke bullshit dus. Ik heb dan eerst geprobeerd de kabel te vervangen en toen werkte het terug maar sinds gisteren ineens terug hetzelde probleem, en kabel vervangen werkt niet meer.
Dus ik ben nu van plan gewoon een modem te gaan kopen voor 20-ish euro ipv 120, maar ik ben niet zeker of het wel gaat werken dan.
De huidige fritzbox heeft geen login instelling dus is pregeconfigureert, maar in mijn account details e-mail staan wel login gegevens.
Kan ik dan gewoon een andere modem gaan kopen en die login details gebruiken?
En ik heb cityconnect, met fritzbox 7113 annex A, als ik den een modem koop, moet het dan alleen adsl2+ ondersteunen?
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Berichten: 1614
- Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
- Bedankt: 169 keer
Met Cityconnect kan je gewoon elke ADSL2+ modem gebruiken, met Cityline moet je eerst nog de logingegevens voor VoIP uit de Fritz!Box prutsen.
Het is idd cityline, maar de voip gegevens zijn dan voor te telefoneren, neem ik aan?
De telefoon heb ik mss maar 2 keer gebruikt, dus als het een hele klucht is om die gegevens eruit te halen, moet het niet per se.
De telefoon heb ik mss maar 2 keer gebruikt, dus als het een hele klucht is om die gegevens eruit te halen, moet het niet per se.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1881
- Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 187 keer
Hmm, je telefoneert gratis naar alle Belgische nummers incl. gsm en naar alle vaste lijnen internationaal en je gebruikt dat niet ?
Vind ik raar.
Gegevens kan je er uit halen met rukerneltool
[ Post made via mobile device ]
Vind ik raar.
Gegevens kan je er uit halen met rukerneltool
[ Post made via mobile device ]