3G Aarschot - Leuven

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
kristofmertens
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 34 keer

Sinds enkele dagen is de 3G ontvangst van zeer slechte kwaliteit regio Aarschot - Leuven.
Haal maar snelheden van max 5 mbps down en 2 mbps up via Speedtest.net.
Nog iemand hier ervaring mee?

Wat me ook stoort is de naam van de Carrier.
Deze zit constant te switchen tussen BEL PROXIMUS en PROXIMUS?
Enkel tussen de overgang van 2G naar 3G maakt hij telkens de switch.
Volgens Belgacom hangt dit af van de mast waarop je zit.
Is dit zo moeilijk om al je masten dezelfde naam te geven, nee toch??
TV: Telenet + CI+ module + Streamz
Internet: Telenet All internet 300
GSM: Orange Go Plus + Extra Surf Card, Orange Go Light
Jordy1990
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 44 keer

kristofmertens schreef:Sinds enkele dagen is de 3G ontvangst van zeer slechte kwaliteit regio Aarschot - Leuven.
Haal maar snelheden van max 5 mbps down en 2 mbps up via Speedtest.net.
Zeer slecht noem ik deze snelheden toch niet hoor. 2 Mbps upload is tot nu toe de hoogste snelheid die ik al op 3G gezien heb.
De downloadsnelheid zou wel hoger kunnen al hangt dat af van de drukte op de mast. Is er misschien niet ergens een druk evenement in uw regio aan de gang?
kristofmertens schreef:Wat me ook stoort is de naam van de Carrier.
Deze zit constant te switchen tussen BEL PROXIMUS en PROXIMUS?
Is dit zo moeilijk om al je masten dezelfde naam te geven, nee toch??
Het maakt toch niet uit of er nu BEL PROXIMUS of gewoon PROXIMUS op uw gsm komt te staan. Zolang je maar bereik hebt, toch?
brubbel
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 167 keer

Het maakt toch niet uit of er nu BEL PROXIMUS of gewoon PROXIMUS op uw gsm komt te staan
Dat is nog niks! Die mannen van elektrabel leveren hier 237V! Twee-honderd-zeven-EN-DERTIG! Kies dan 240 of 220V he zeg.
Drie keer heb ik moeten bellen voordat ze iemand gingen langsturen.
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Da's om te lachen mag ik hopen ?
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
mattionline
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
Bedankt: 10 keer

Snelheden van "maar" 5 mbps down en 2 mbps up?!? Dat zijn zeer aanvaardbare snelheden over 3G hoor...
Hou er ook rekening mee dat de iPhone 4S een modem heeft die "slechts" 14.4 mbps aankan via HSDPA.

Ik heb hier thuis pas echt reden tot klagen, slechts 1 mbps up EN down over Proximus hun HSPA+
Mijn toestel is een HTC One. In Mechelen zelf haal ik bijvoorbeeld snelheden tot 25 mbps of meer.
Nu heb ik mijn 3G thuis niet zoveel nodig maar het kan van pas komen als Telenet er eens uitligt.

Heb reeds belgacom gecontacteerd, hun antwoord:

Naar aanleiding van uw email betreffende de snelheden van het 3G netwerk kan ik u reeds melden dat de vooropgestelde snelheden zelden haalbaar zijn. Dit omdat deze snelheden afhankelijk zijn van locatie en het aantal gebruikers op dat moment. Daar de snelheden beinvloedbaar zijn door gebruikers van buiten af kan onze technisch dienst hier helaas geen acties op ondernemen.

Sure, 's nachts zullen er vooral veel mensen op 3G zitten hier. Het probleem doet zich namelijk ALTIJD voor!
Ik snap wel dat zulke klachten lastig te onderzoeken zijn maar men kon toch iets beter hun best doen hoor.
koach
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 70 keer
Bedankt: 10 keer

Daarnet is speed test gedaan op het Proximus netwerk bij mij thuis.

ik haal 3.49mb down en 1.73mb up op H+ verbinding ping is 50ms

Vind dit cava ze.
kristofmertens
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 34 keer

Zonet nog even een speedtest gedaan met 3G (3 op 5 ontvangst) op mijn iPhone 4s.
6.70 download en 1.06 upload, 88 ping.

Iemand een idee wat de max snelheid is via 3G?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
TV: Telenet + CI+ module + Streamz
Internet: Telenet All internet 300
GSM: Orange Go Plus + Extra Surf Card, Orange Go Light
Jordy1990
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 44 keer

Zoals Mattionline in zijn post aanhaalt kan een iPhone 4S maximaal 14.4 Mbps down aan. Upload is 2 Mbps dacht ik voor een iPhone 4S. Dus uw snelheden zijn zo traag nog niet.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Ik haal 10Mbit (oude smartphone).
nete
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 14 keer

brubbel schreef:
Het maakt toch niet uit of er nu BEL PROXIMUS of gewoon PROXIMUS op uw gsm komt te staan
Dat is nog niks! Die mannen van elektrabel leveren hier 237V! Twee-honderd-zeven-EN-DERTIG! Kies dan 240 of 220V he zeg.
Drie keer heb ik moeten bellen voordat ze iemand gingen langsturen.
Wees blij dat ze 237V leveren ! Je woont waarschijnlijk niet zo ver van een verdeelpost, en op de uitgang daarvan wordt de spanning meestal op rond de 240V gezet. Dat is om te zorgen dat de laatste verbruiker op de lijn misschien nog 220V heeft, en niet ergens rond de 200V zit.
Mocht je continu meten en achter jou op die lijn worden er ineens zeer veel zware verbruikers in werking gesteld door de mensen, dan ga je misschien maar 225V meten.
Trouwens, de nominale spanning is nu al jaaaaaren 230V, dus zover zit je er niet boven. Dus: 237V is perfect normaal, tenzij je als enige op jouw laagspanningslijn zit.
sirWard
Erelid
Erelid
Twitter: sirWard
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 87 keer

Bij mijn schoonouders het zelfde probleem. Al jaren klagen zij samen met de buren over de verschrikkelijke staat van het elektriciteitsnetwerk. Met een goedkope meter uit de campeerwinkel meet men daar al jaren wisselende voltages tussen de 240 en 230! Geen wonder dat elektrische toestellen zo snel defect gaan met die wisselende spanningen. De buurtbewoners stellen zich dan ook de terechte vraag of groene stroom wel haalbaar is op een dergelijke netwerk; boer Pol heeft het ook al mogen horen; die heeft onlangs enkele zonnepanelen op zijn stal gezet! :nono:

/offtopic

En nu serieus; ik snap de vraag van de topicstarter wel, ik kreeg van een verantwoordelijke manager voor mobiele data binnen een telecombedrijf te horen hoe slecht de resultaten die ik had via LTE in hun testomgeving (die in de praktijk echter zeer mooie cijfers blijken!). Helaas bleef de manager geloven dat de theoretische snelheden de norm zouden moeten zijn (en zouden worden) in heel Belgie... :bang:

Laat ons duidelijk zijn dat er altijd een verschil al zijn tussen theoretische en snelheden in de praktijk. Wie op 3G surft mag blij zijn met 5/1,5; dat kan naargelang te technologie stijgen tot goed het dubbele en via LTE een serieuze verhoging op de upload (20/20 tot 60/20).
nete
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 14 keer

Met een goedkope meter uit de campeerwinkel meet men daar al jaren wisselende voltages tussen de 240 en 230

Maar dat is perfect normaal !!!!!
Wat wil je nu ? Aan ELKE woning een kabine die 12000V omzet naar perfect 230V ?
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

nete schreef:Maar dat is perfect normaal !!!!!
Wat wil je nu ? Aan ELKE woning een kabine die 12000V omzet naar perfect 230V ?
Al eens gehoord van sarcasme? ;)

Sent from my Xperia Z using Tapatalk 4
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Misschien voor de 220-230-240V zaken een apart topic openen in bijhorend forumonderdeel (http://userbase.be/forum/viewforum.php?f=88) en hier verder een discussie houden ivm de 3G snelheden tussen Aarschot en Leuven? :)

My 0.02 euro:
zoals meermaals gezegd is 5mbit zeker niet slecht!

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”