Hallo,
Mijn ouders hebben nog een eurodocsis 2.0 modem zitten (als ik mij zo mag uitdrukken) door een eerder abonnement. Op dit ogenblik is het de bedoeling om blu ray films, gemaakt via een Sony Camera (de naam ontsnapt me,maar die kan ik opzoeken) van pc te streamen naar een tv een paar kamers verder via powerline adapters. Ik heb de test gedaan en een router na de switch gezet en het lukt om mp4's te streamen naar TV of PS3 via Powerline 200 MBit zonder haperen. Die router kan niet blijven staan maar omdat de test geslaagd is met de powerlineadapters mag ik "iets opstellen". Dat kan een andere router in de plaats zetten of is er eventueel nog een andere mogelijkheid opdat de TV of PS3 en de PC "elkaar zouden zien"? Zit er een router functie in de Whop modem die in te stellen is of is dat nu al te doen met de oude modem die ze hebben? Om de films te sturen naar de PS3 zou ik PS3 Media Server kunnen gebruiken (gratis, dacht ik...) en ook dat werkte na de test Een gastnetwerk is handig maar dat zal wel in die nieuwe modems zitten. Internet in de tuin is ook best leuk, ook dit lukt na een test met range extenders
Ze hebben nu een basic shake met telefonie de hele dag door naar Belgische vaste lijn nummers en betalen ongeveer 66 euro. Dit zou nu ook de prijs ongeveer zijn met Whop,dacht ik...
Interessant is een werkende combinatie voor een goede prijs.
In het kort mijn vraag: Is het het slimst (lees goedkoopst) een nieuwe "Whop"-modem te halen of hou ik het beter bij een nieuwe router? Die nieuwe modems kunnen toch ook bekabeld werken? Zou ik met die nieuwe modem de TV of ps3 kunnen laten communiceren met PC? Is het eenvoudig zelf een nieuwe modem te installeren?
Goch, dit is zo wat mijn uitgebreide vraag: Alle tips zijn welkom!
Video streaming PC -> TV Whop of niet?
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
De overstap van je huidige 3P product (internet, telefonie, TV) naar Whop kost je niets meer (de prijs van beide is identiek).
Voor zover ik de noden van je ouders zie voldoet een All-In-One modem/router ook perfect... ik zou dan ook voor die stap gaan (en niet beginnen met eigen routers en dergelijke te kopen/installeren).
Voor zover ik de noden van je ouders zie voldoet een All-In-One modem/router ook perfect... ik zou dan ook voor die stap gaan (en niet beginnen met eigen routers en dergelijke te kopen/installeren).
-
- Starter Plus
r2504
Bedankt! Ik zat ook met dat idee en ik denk dan dat ook toe te passen...
Bedankt! Ik zat ook met dat idee en ik denk dan dat ook toe te passen...