hoi,
een tijdje geleden vertelde ik dat m'n d-link dir635 draadloze router moest vervangen worden, dat is ondertussen gebeurd, 'k heb nu een Belkin play 450. Het vreemde is nu, toen ik 'm installeerde (cd rom en setup gevolgd) was ik in een 15min verbonden met het internet, de utp kabel zit in de wan poort, ik weet zeer goed dat dit met m'n d link nooit lukte, pas nadat dhcp werd uitgeschakeld in die router en er in Mijn telenet iets werd aangepast (dmz)
als ik nu kijk naar de instellingen in de belkin router zie ik dat dhcp nog is ingeschakeld. ik geraak zonder problemen op het internet, heb niets aangepast in "mijn telenet". De router heeft 192.168.2.1 adres. Dat het zo vlot ging vertrouw ik niet, en als ik mijn laptop aansluit op één van de Lan poorten van de router zakt m'n snelheid van 144 Mbps naar 90 Mbps. misschien een teken dat er iets niet klopt. Surfen kan ik wel.
Nu hangt alles dus rechtstreeks aan de HGW van telenet, Apple tv, bluray, smart tv's, over twee verdiepingen, met twee switchen er tussen. Ik wil die router ertussen om m'n laptop er op aan te sluiten, of kan het geen kwaad om die rechtstreeks aan de modem aan te sluiten (qua veiligheid bedoel ik)
Tips? Raadgevingen?
groeten,
Browndwarfus.
netwerk vraagje
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 8 keer
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
- Bedankt: 3720 keer
Herlees eerst eens alle raadgevingen die wij U gaven in jouw vorige topic: http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 42#p503345
De situatie is niet gewijzigd (buiten het feit dat je nu gekozen hebt voor een Belkin play 450, in plaats van de Apple Airport):
Maar zoals eerder gezegd is dit géén goed idee:
(niet dus, gezien 100 mbps).
De situatie is niet gewijzigd (buiten het feit dat je nu gekozen hebt voor een Belkin play 450, in plaats van de Apple Airport):
Met jouw Telenet router aan te sluiten op de WAN poort van de Belkin, heb je gekozen om de Belkin als router te gebruiken. Dat het zo vlot ging is volledig normaal: de Belkin is standaard geconfigureerd als router.philippe_d schreef:
- Als je de Airport Extreme gewoon wil gebruiken als een Wireless access point, dan gaat dat perfect werken achter de HGW. Zoals de helpdesk medewerker zei: zei: gewoon gewoon wifi functie uitschakelen van de Home gateway en klaar is kees ...
- Als je de Airport Extreme wil instellen als router, en alle functies wil gebruiken (zoals het benaderen va aangesloten schijven via het internet), dan denk ik dat je beter bent met de modem-only. Een "router achter een router" is nooit een goed idee!
Maar zoals eerder gezegd is dit géén goed idee:
- 1) router achter router (dubbele NAT) is zinloos
2) in deze opstelling moet je alle apparaten op de Belkin aansluiten
3) zoals je zelf ziet heb je snelheid verlies: je Belkin kan de hoge (WAN-to-LAN) snelheid niet aan.
- 1) DHCP uitschakelen, en evntueel de Belkin een IP adres geven in het subnet van de Telenet HGW (192.168.0.xxx).
2) Telenet HGW verbinden met een LAN poort van de Belkin.
3) eventueel WiFi van de HGW uitschakelen.
(niet dus, gezien 100 mbps).
Dat maakt géén enkel verschil uit, en is géén reden voor een extra router. Jouw enig probleem was toch wireless bereik ?browndwarfus schreef:Ik wil die router ertussen om m'n laptop er op aan te sluiten, of kan het geen kwaad om die rechtstreeks aan de modem aan te sluiten (qua veiligheid bedoel ik)
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 8 keer
mersie Philippe,
ik ben soms hardleers,
het draadloos probleem is wel opgelost met die belkin (en ervoor met de dlink) maar 'k krijg een punthoofd van die nat problemen/dhcp/ip instellingen..
ik volg je raad op en val jullie niet meer lastig,
B.
ik ben soms hardleers,
het draadloos probleem is wel opgelost met die belkin (en ervoor met de dlink) maar 'k krijg een punthoofd van die nat problemen/dhcp/ip instellingen..
ik volg je raad op en val jullie niet meer lastig,
B.
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
- Bedankt: 1934 keer
De specificaties van de Belkin Play N450 zijn eigenlijk veel te beperkt voor een 150 Mbps-internetabonnement.
De LAN-poorten én WAN-poort hebben een theoretische maximumsnelheid van 100 Mbps.
Ik begrijp niet hoe je dan ooit de maximumsnelheid van je internetabonnement kan halen.
Je zou de Belkin Play N450 beter terug naar de winkel brengen als je topsnelheden belangrijk vindt.
De LAN-poorten én WAN-poort hebben een theoretische maximumsnelheid van 100 Mbps.
Ik begrijp niet hoe je dan ooit de maximumsnelheid van je internetabonnement kan halen.
Je zou de Belkin Play N450 beter terug naar de winkel brengen als je topsnelheden belangrijk vindt.
- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Inderdaad : terugbrengen die handel en kiezen voor een model dat gigabit aankan...
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
- Bedankt: 3720 keer
De TS wil alleen maar betere WiFi denk ik, dus een goed simpel access point was voor hem voldoende geweest ...
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.