Wordt news.skynet.be monddood gemaakt??

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Strandkruier
Starter
Starter

Wordt de Usenetnieuwsserver van Skynet uiteindelijk toch het zwijgen opgelegd?
Ik krijg zo'n onzalig vermoeden van wel..
Vorige maand was er al een probleem: zoals hier te lezen op dit forum werd toen, in het begin van de maand, de connectie tussen deze server en de gebruikers voortdurend geweigerd..
Dit kreeg uiteindelijk een oplossing en de server werkte uiteindelijk weer een tijdje normaal. Maar sinds het begin van deze maand zie ik dat de artikelenlijst van de nieuwsgroepen van de be.-groep, waar ik op geabonneerd ben, niet meer bijgewerkt worden. Ik kan dat zien op gratis servers, die de nieuwsgroepen van de be.-groep eveneens aanbieden.
Ik voel me daar niet goed bij! Ik vermoed het ergste: dat Belgacom uiteindelijk aan 't proberen is die server uit zijn aanbod te schrappen. Als je die nieuwsgroepen niet meer verzorgt dan is het excuus gauw geldig dat er toch geen belangstelling meer voor is en dan kan je je er gemakkelijker vanaf maken.
Kom, ik hoop dat mijn vermoeden niet juist is maar ik heb toch klacht neergelegd bij Skynet. Ik vind: ofwel doe je je werk goed ofwel doe je het helemaal niet.
alpibucky
Starter
Starter

Hallo,

Inderdaad alles is stil sinds 31 juli rond kwart over middernacht en ik volg volledig uw mening
Ik heb ook een klacht neergelegd maar tot nu toe geen enkele reactie van Belgacom!

Mvg
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 101 keer

dan ben ik toch een curieus op welke groepen jullie geabonneerd zijn. Valt daar uberhaupt nog iets "legaal" te beleven?
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 426 keer
Bedankt: 208 keer

Dommel was de laatste goede usenet geleverd via isp die ik gekend heb.
Sunny was behoorlijk goed voor zijn prijs. Laatste tijd wel veel incompletes en verdwenen posts (notice and take down?)
Best is astraweb volgens mij.

http://www.news.astraweb.com/specials/96-yearly.html => 8$(6€) per maand voor betalingen per jaar.

Probeer voor 6€/maand maar eens een payserver te vinden met die retentie(1820 dagen), ongelimiteerde snelheden, zeer grote compleetheid.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
fiestaboyke
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 94 keer

Ik ben nu eens aan het proberen met usenetbucket ... 4,95€/maand met een retentie van +-1100 dagen. 40Mbit - 25 connecties en Geen datalimiet ....

https://www.usenetbucket.com/nl/
Electribe
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 37 keer

Hoe raar het ook klinkt voor sommigen, er zijn nog mensen die usenet gebruiken waarvoor het eigenlijk gemaakt is, namelijk tekstberichten lezen en schrijven :lol:

Voor binaries moet je al lang niet meer op news.skynet.be zijn, maar discussiegroepen zoals bv. be.politics zijn nog steeds vrij actief.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 384 keer
Bedankt: 740 keer

eweka
MacMini M1 - MacMini M2 - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Heronic
Elite Poster
Elite Poster

Ik heb nog eweka gehad maar eerlijk gezegd toch een van de minste usenet providers die ik al gehad heb hoor.
De compleetheid van sommige groepen was echt wel miserabel daar. ben je beter af met sunny en minder retentie.
Of het moet zijn dat eweka op dat vlak veel verbeterd is. Maar zelfs dan met z'n 7,5€ nog steeds duurder dan astraweb welke toch wel een premium is.
Vroeger was eweka ook wel een stuk goedkoper.
Persoonlijk vind ik astraweb best buy. Weinig verschil (ja compleetheid is/was minder dan bij giganews) in algemene performance maar de meerprijs van giganews is het gewoon niet meer waard. Moet wel zeggen er is volgens mij geen enkele (en ik heb er toch wel al enige gehad) usenet provider die de compleetheid van giganews heeft.
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
Bedankt: 631 keer
Provider

Ik gebruik news.aioe.org en news.eternal-september.org voor een aantal be. groepen en een aantal rec.travel.
Posten doe ik haast nooit meer gezien het troll gehalte van een deel van de groepen.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Strandkruier
Starter
Starter

Ik heb vandaag, als gevolg van mijn klacht bij Skynet, een mail gekregen van laatstgenoemde die mij, in de context, laat verstaan dat Skynet inderdaad van plan is te stoppen met het aanbieden van de Usenets.
Ziehier wat in deze e-mail stond:
"Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor je mail.

We kunnen voorlopig nog geen officiele mededeling hierover doen maar het lijkt er op dat we stoppen met dit aan te bieden.

Als alternatief kunnen we groups.google.com aanraden."

Dus: officieel is het nog niet maar dit lijkt me toch een geval waar een goed verstaander toch maar 'n half woord nodig heeft. Enfin, ik heb niets gezegd. We zullen 't maar afwachten. Maar, als het zo is dat Skynet stopt met het aanbieden van de tekstgroepen van de Usenets dan is dat een ramp voor deze laatste. Vroeger had ik de indruk dat de Usenets een vast etalagestuk waren bij Skynet. En nu niet meer? Dat zou betekenen dat een hele hoop mensen, die als klant bij Skynet pas kennis maken met het Internet helemaal niet meer op de hoogte gesteld worden van het bestaan de Usenets en zijn maatschappelijke betekenis. Dit zou echt een verlies zijn want sommige van die Usenetgroepen zijn best nog heel druk beklant. Akkoord dat Usenet best wel eens wat meer orde en opsmuk in zijn groepen had mogen steken maar het zijn -in mijn ogen althans- nog steeds de enige vrije forums waar een mens democratisch en voluit zijn mening kon zeggen.
Heronic
Elite Poster
Elite Poster

Dat zou betekenen dat een hele hoop mensen, die als klant bij Skynet pas kennis maken met het Internet helemaal niet meer op de hoogte gesteld worden van het bestaan de Usenets en zijn maatschappelijke betekenis.
Ik denk niet dat mensen die pas kennis maken met internet enig benul hebben van usenet. Laat staan van die van skynet want ze lopen er ook niet precies mee te koop.
Strandkruier
Starter
Starter

Electribe schreef:Hoe raar het ook klinkt voor sommigen, er zijn nog mensen die usenet gebruiken waarvoor het eigenlijk gemaakt is, namelijk tekstberichten lezen en schrijven :lol:
Inderdaad! En net daarom vind ik dat het "serieuze werk" moet kunnen blijven bestaan.
Electribe schreef:Voor binaries moet je al lang niet meer op news.skynet.be zijn, maar discussiegroepen zoals bv. be.politics zijn nog steeds vrij actief.
Dat is juist en er worden nog vaak héél zinnige dingen op verteld. Jammer genoeg zijn het tegenwoordig enkel maar 'oudgedienden' die er nog op posten. De jongeren hebben blijkbaar geen meningen meer. Maar het doorzettingsvermogen van de "oudjes" daar op be.politics, bijvoorbeeld, is bewonderenswaardig. We mogen dat niet laten verloren gaan!
Strandkruier
Starter
Starter

Heronic schreef:Ik denk niet dat mensen die pas kennis maken met internet enig benul hebben van usenet. Laat staan van die van skynet want ze lopen er ook niet precies mee te koop.
Dat zal voor de dag van vandaag misschien wel waar zijn, maar ik herinner me toch nog andere tijden. Als je je, zo halverwege de jaren '90, Internet aanschafte wist je gewoonlijk dezelfde dag al dat er zoiets als Usenet bestond.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”