Situatie nu:
Op het punt waar de BGC lijn binnenkomt is de (nog steeds oude originele 5-pin) stekker aanwezig maar loopt de telefoonkabel door naar de eerste verdieping waar de TF2007 als aansluitpunt staan (BGC installatie door tech toen A- naar V-DSL werd omgezet).
Hier staat de Sagem modem (in bridge) en daar achter de FRITZ!Box 7170 Annex A die voor PPPoE voor zijn rekening neemt. De Fritz krijg zijn telefoonsignaal (inkomende gesprekken) van de TF2700 discoverylijn. Uitgaande telefoongesprekken zijn VOIP.
De Fritzbox zorgt ook voor WiFi voor 2 tablets.
Achter de Fritzbox staat een gigabit switch waar de computers aan "hangen". Dit systeem werkt perfect maar aangezien er nu op een tweede plaats (2e verdieping) netwerkaccess moet zijn en ik met het idee zit op het gelijkvloers ook netwerkaccess te voorzien (smartTV/IPTV... )
Het idee is het volgende:
TF2007 op het originele aansluitpunt plaatsen (gelijkvloers) en daar de Sagem + Fritz zetten en dus ook inkomende telefoon.
Netwerkkabel naar 1e verdieping tot aan de switch voor de PC''s
Netwerkkabel naar 2e verdieping waar een AP moet komen voor de PC's (wired) en ook WiFi toegang moet zijn. Ik dacht aan een D-Link DAP-1522 tenzij dit beter kan.
Enig probleem: De Fritzbox staat nu op 6% vermogen voor WiFi omdat de tablets in dezelfde kamer gebruikt worden en moet op vol vermogen om door de betonnen vloer een werkbaar signaal te geven op het gelijkvloers. Staat de Fritz beneden dan moet die ook 100% geven om op de 1e verdieping een goed signaal te hebben. Mogelijk is het signaal van de 2e verdieping een betere optie maar er zit even veel beton tussen

Iemand een idee of suggesties?
Indien nodig kan ik een schema tekenen om het wat duidelijker voor te stellen...