Apple kan enkele oudere modellen van de iPhone en iPad in de VS blijven verkopen. De regering van de Amerikaanse president Barack Obama sprak een veto uit over het importverbod voor deze producten van Apple. Dat importverbod was in juni na een klacht van concurrent opgelegd door de Amerikaanse Internationale Handelscommissie (ITC). Het is de eerste keer sinds 1987 dat een president zijn veto gebruikt tegen de beslissing van de ITC om een product te bannen.
De ITC had dat importverbod in juni opgelegd omdat Apple een patent van zijn concurrent Samsung heeft geschonden. Het gaat concreet om de modellen iPhone 4, iPhone 3 en 3GS en de iPad en iPad 2 3G.
Bron: http://www.demorgen.be/dm/nl/5401/Multi ... Pads.dhtml
Obama spreekt veto uit over importverbod iPhones en iPads
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
- Bedankt: 172 keer
Daar heeft het nu eens NIKS mee te maken...
- Ofloo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
Verklaar, patenten zijn intellectuele eigendommen, .. wat is een copyright dan, en wat het heeft daar niks mee te maken als jij morgen een patent schend dan zal je wel eens wat meemaken, .. het is simpel apple is schuldig bevonden heeft een import verbod, apple kan ook gewoon het patent, dat ze geschonden hebben vergoeden, dan is de kous af, maar dat zelfs doen ze niet, want apple staat daar boven, erger nog een president vind dat als jij morgen iets kopieert, dat men jouw in de gaten mag houden met allerlei verdragen zoals ACTA en varianten, wat de Amerikanen hebben proberen op te dringen aan zowat de wereld, na massaal protest is het er niet doorgekomen, .. maar er zijn er al andere in de lift, .. maar how maar, als bedrijven dat moeten betalen die geld in het laatje brengen, laat die maar hun gang gaan!iRockabizzydilly schreef:Daar heeft het nu eens NIKS mee te maken...
Wat het heeft er NIKS mee te maken het heeft er ALLES mee te maken, uw vrijheid zou aan banden moeten gelegd worden, om zulke zaken tegen te gaan en nu zal men het eens gaan goed praten, omdat het apple is!?
Begrijp me niet verkeerd patenten copyrights heel de zever voor mij part in de vuilbak! Kennis is voor iedereen en het zou een plicht moeten zijn kennis te delen! Maar ik vind dit gewoon hypocriet! Eigenlijk zelfs schandalig en onrechtvaardig.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 140 keer
Het is wel ietsje ingewikkelder dan dat.Jordy1990 schreef:Een staaltje van Amerikaans chauvinisme zeker?
Het ergste vind ik nog dat Apple zelfs niet van plan is het geschonden patent te kopen.
Samsung vroeg een hogere licentiekost aan Apple, dan aan al de rest.
Apple wilde slechts evenveel betalen als de rest, en besloot dus niet te betalen.
In deze kan ik ze dus geen ongelijk geven.
Nietemen is dit toch wel een symptoon van de zieke patentenwetgeving.
[ Post made via mobile device ]
- Trojan
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Als hun ITC al van oordeel is dat Apple in fout is, dan nog zover wil gaan om een verkoopsverbod uit te spreken.
Dan zegt het wel genoeg over de politieke macht van apple als ze de president zover krijgen om zijn veto te gebruiken.
Dit is protectionisme pur-sang.
En ondertussen maken ze zich hier zorgen omwille van TE goedkope chinese zonnepanelen.
Ik zou nog gaan denken dat het een complot is van electrabel zodat we elektriciteit bij hun moeten blijven afnemen. (/tinfoilhat)
Dan zegt het wel genoeg over de politieke macht van apple als ze de president zover krijgen om zijn veto te gebruiken.
Dit is protectionisme pur-sang.
En ondertussen maken ze zich hier zorgen omwille van TE goedkope chinese zonnepanelen.
Ik zou nog gaan denken dat het een complot is van electrabel zodat we elektriciteit bij hun moeten blijven afnemen. (/tinfoilhat)
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
- Ofloo
- Elite Poster
Als ik een patent heb, mag ik dat toch verkopen aan wie ik wil onder welke voorwaarden dat ik wil, .. als ze een prijs geven aan apple die hoger is, dan andere, dan geeft het apple nog altijd niet het recht om te stelen! En hoe complex jij dat ook vind, het is heel simpel, als uw buurman een auto verkoopt aan eender wie voor 1000 euro, maar aan jouw voor 1200 dan geeft dat u nog altijd niet het recht om deze te stelen! Hoe oneerlijk jij dat ook vindt.Stroper schreef:Het is wel ietsje ingewikkelder dan dat.Jordy1990 schreef:Een staaltje van Amerikaans chauvinisme zeker?
Het ergste vind ik nog dat Apple zelfs niet van plan is het geschonden patent te kopen.
Samsung vroeg een hogere licentiekost aan Apple, dan aan al de rest.
Apple wilde slechts evenveel betalen als de rest, en besloot dus niet te betalen.
In deze kan ik ze dus geen ongelijk geven.
Nietemen is dit toch wel een symptoon van de zieke patentenwetgeving.
[ Post made via mobile device ]
Niemand verplicht apple toch, om een patent te kopen of patenten te schenden, dat hebben ze zelf gedaan, dus wat jij daar ook van vindt of hoe complex jij dat ook ziet, dat is het niet, het is niet omdat jij niet tevreden bent met een prijs die iemand vraagt, dat jij dan mag stelen.
Apple wil een beetje slachtoffer rol spelen, om goed te praten wat er gebeurd, als jij daar intrapt.
Trouwens denk nu niet dat eender welk patent aan iemand wordt verkocht voor dezelfde prijs, daar wordt altijd over onderhandelt! Die prijs is nooit gelijk.
En als jij een beetje durft, kan jij ook onderhandelen over alles wat jij vandaag in winkels koopt! De prijs voor U, is ook niet altijd dezelfde als die voor mij, .. of voor andere mensen.
- Trojan
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Als het over een Standards Essential patent gaat mag je niet zomaar vragen wat je wil. De vraagprijs moet fair zijn en mag niet zomaar één "klant" viseren/uitsluiten. Dat is het nadeel als je wil dat je technologie en patenten tot standaard verheven worden.
Klucht aan heel die situatie van FRAND patenten is dat er nergens beschreven staat wat een faire prijs is, dus alsnog kunnen ze een exhuberant hoge prijs vragen.
http://en.wikipedia.org/wiki/Reasonable ... _licensing
Een mooi voorbeeld is de strijd tussen Motorola en Microsoft over videoencodershizzle. Motorola wilde procenten per verkocht toestel, Microsoft wou niet betalen. Uiteindelijk krijgt Motorola maar een paar centiemen per toestel.
http://www.bloomberg.com/news/2013-04-2 ... osoft.html
Klucht aan heel die situatie van FRAND patenten is dat er nergens beschreven staat wat een faire prijs is, dus alsnog kunnen ze een exhuberant hoge prijs vragen.
http://en.wikipedia.org/wiki/Reasonable ... _licensing
Een mooi voorbeeld is de strijd tussen Motorola en Microsoft over videoencodershizzle. Motorola wilde procenten per verkocht toestel, Microsoft wou niet betalen. Uiteindelijk krijgt Motorola maar een paar centiemen per toestel.
http://www.bloomberg.com/news/2013-04-2 ... osoft.html
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
- Ofloo
- Elite Poster
Dan uiteindelijk is het nog zo dat, dit een zaak is voor een rechter en indien je niet akkoord bent dan ga je in beroep, wat trouwens voor iedereen is rechtbanken zijn niet perse rechtvaardig ze spreken recht uit en als hun advocaat dit niet verkocht gekregen heeft dan is het een slechte, maar ik betwijfel dat dit het geval zal zijn, .. ik denk dat er gewoon meer stront aan de knikker is. Maar uiteindelijk is het dan nog niet aan apple om dit patent te negeren en eigenlijk al zeker geen rechter.