Welke Arduino kopen en waar?

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee? Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
Chris_147
Pro Member
Pro Member
Berichten: 255
Lid geworden op: 14 maa 2006, 10:40
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 2 keer

Hey,

ik heb interesse om me wat bezig te houden met een Arduino.
Maar ik zie door de bomen het bos niet meer.
Er zijn zoveel Arduinos en klonen en dan nog extra bordjes etc.
Welke is het interessantst om te beginnen, maar toch ook nog wel wat uitbreidbaar voor later?

En waar kan ik die dingen best kopen?
Zijn er verdelers in België of Nederland of zijn die allemaal een pak duurder dan internationaal?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Denk dat het ofwel de Arduino Ethernet is (denk dat dit in essentie hetzelfde is als een Uno + Ethernet shield) of Arduino Mega is ?

Heb hier onlangs eentje gekocht van Tim... en is wel leuk speelgoed (moet nu eerst nog wat Hall sensors vinden/kopen)... heb al een mini webpagina erop met uitlezing van de pinnen.
Chris_147
Pro Member
Pro Member
Berichten: 255
Lid geworden op: 14 maa 2006, 10:40
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 2 keer

Voor de rest niemand met ervaring?
Gebruikersavatar
jaker
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 948
Lid geworden op: 20 sep 2010, 21:51
Locatie: Meerhout
Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
Bedankt: 81 keer

Heb een Arduino Uno + Ethernet Shield in gebruik voor op afstand (via Internet) mijn backup-pc op te starten en mijn nas(je) op en af te zetten. Dit nasje, met SNAKE-OS, gebruik ik exclusief voor torrents. Normaal staat dit dus af. Maar indien ik ergens een interessante torrent tegenkom, kan ik dit nasje via mijn Arduino dus onmiddellijk aanschakelen, en dan via de web-interface ervan de torrent doorgeven. :-D

Mijn backup-pc kan ik ook op een soortgelijke manier opstarten en via een analoge ingang op de Arduino kan ik zien of de pc effectief op of af staat. Bediening en daarna uitschakelen van pc doe ik dan weer met Teamviewer. Hardware Arduino aangeschaft via officiële dealer voor België Tektonica te Westerlo.
Internet/TV: All-Internet + Telenet TV
VoIP: Fritzbox 7390 met Dellmont
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 451 keer

Ik koop ze ook op tektonica.com.

Als je de arduino met ethernet shield koopt, moet je ook een serial convertortje hebben, vergeet dit niet mee te kopen.
- http://shop.tektonica.com/products/ardu ... poe-module
- http://shop.tektonica.com/products/usb- ... pter-light
Totaal: €60.90

Of
- http://shop.tektonica.com/products/arduino-uno
- http://shop.tektonica.com/products/ethernet-shield
Totaal: €54.90


Heb nog een arduino teveel liggen met een relais board (8 poorts om 220V te shakelen)
Indien er interesse is zet ik deze ook op UB (toch maar er op gezet: http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=73&t=34682)

@jaker: WOL werkte niet?
Laatst gewijzigd door Tim.Bracquez 05 jul 2012, 15:53, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
jaker
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 948
Lid geworden op: 20 sep 2010, 21:51
Locatie: Meerhout
Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
Bedankt: 81 keer

Tim.Bracquez schreef:Als je de arduino met ethernet shield koopt, moet je ook een serial convertortje hebben, vergeet dit niet mee te kopen.
??? Ik heb ondertussen reeds twee Arduino Uno's met Ethernet Shield in gebruik, 1 permanent in gebruik - zie vorige post - en een tweede setje voor experimenteel gebruik. Een serieel convertor is absuluut niet nodig! Je programmeert de Arduino via de on-board USB-poort en verdere communicatie gebeurd daarna via de Ethernet-poort en I/O poorten.
Tim.Bracquez schreef:@jaker: WOL werkte niet?
Heb ik voorheen toegepast, maar WOL via Internet is niet voldoende betrouwbaar. En je hebt geen feedback zoals ik nu wel heb. :angel:
Internet/TV: All-Internet + Telenet TV
VoIP: Fritzbox 7390 met Dellmont
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 451 keer

@Jaker: lees even goed, deze heeft een build-in ethernetshield en heeft geen usb poort: http://shop.tektonica.com/products/ardu ... poe-module. Hier al stuk of 10 arduino's in gebruik, tel kwijt :-)
Het Ethernet bord verschilt van de andere, daar het geen onboard USB naar serieel driver chip heeft. Maar het heeft wel een Wiznet Ethernet interface, hetzelfde als op het Ethernet shield.

jaker schreef:Heb ik voorheen toegepast, maar WOL via Internet is niet voldoende betrouwbaar. En je hebt geen feedback zoals ik nu wel heb. :angel:
WOL op een openwrt geeft wel feedback, op mac adres, dus je ziet dat deze online gaat of niet (ook al is IP niet online)
Gebruikersavatar
jaker
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 948
Lid geworden op: 20 sep 2010, 21:51
Locatie: Meerhout
Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
Bedankt: 81 keer

Tim.Bracquez schreef:... deze heeft een build-in ethernetshield en heeft geen usb poort...
Tim, ik heb nooit over een Arduino met ingebouwde ethernetshield gesproken! Ik heb het steeds gehad over een Arduino Uno in combinatie met een aparte Ethernet Shield (lees maar na). En deze combinatie heeft dus wel een USB.
Internet/TV: All-Internet + Telenet TV
VoIP: Fritzbox 7390 met Dellmont
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 451 keer

jaker schreef:Tim, ik heb nooit over een Arduino met ingebouwde ethernetshield gesproken!
De links staan er bij, waarschijnlijk niet doorgeklikt, daarmee dat je fout gelezen had, maar wou de TS er op wijzen als je die koopt dat je dit nodig hebt. Hij vroeg dit toch wat hij nodig had?
helmuteke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 526
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:36
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 25 keer

Ik koop mn spullen voor arduino via goodluckbuy , de hall sensoren via ebay
Dit is de goedkoopste weg als je wat gedulde heb.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Ik ben ook aan het kijken naar een arduino om mee te spelen, maar hoeveel geduld moet ik hebben bij goodluckbuy ?

En begrijp ik het goed dat je iets ontwikkelt op pakweg een unoboard en dat dan in real life inzet op zo'n mini bordje om plaats te sparen ?

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Ik zou opteren voor één mer een DIL chip.
Is er iets aan, voor 3 euro een andere plaatsen en je bent terug vertrokken :lol:
Verder heb je maar zo'n 10.000 P/E cycles, klinkt veel maar ik denk dat je toch vaker een programma laadt dan je denkt hoor :wink:

(verder is honda4life een grote raspberry pi fan, maar misschien is een beagleboard wel iets voor jouw?)
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Ik denk dat een raspberri minder geschikt is voor wat ik wil doen. Dat is nl opdrachtboxen maken, met sensoren en licht en mechanische actie eventueel. Dit alles standalone want het moet ergens op een wandeling kunnen werken, in het bos en op de hei dus :)

edit: als complete leek, zijn de programma's van alle arduino boards compatibel (uiteraard mits er voldoende in en outputs aanwezig zijn) of is het processor afhankelijk ?

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
squid
Plus Member
Plus Member
Berichten: 213
Lid geworden op: 13 sep 2011, 18:10
Twitter: JoyVanAcker
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 14 keer

Ledsee.com zeer goede webshop. Eigenaar spreekt Nederlands shop situeert zich in Hongkong. Best dat je een uno een mega of eventueel de nieuwe due (ARM based) aanschaft. Je hebt veel IO pins ter beschikking dan, zodoende word de sky de limit :-)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

enig idee van de levertijden bij ledsee ?

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

om snel te kunnen beginnen heb ik een Uno besteld bij conrad.

Maar is er iemand die een "snellere leverancier" kent voor dit: http://dx.com/p/arduno-37-in-1-sensor-m ... ack-142834 of iets in die aard ?

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
squid
Plus Member
Plus Member
Berichten: 213
Lid geworden op: 13 sep 2011, 18:10
Twitter: JoyVanAcker
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 14 keer

Sorry voor late reactie. Ik heb op 25 Juli nog een bestelling gedaan en deze is (gisteren) op 7 Agusqtus aangekomen. Dus een 2 weken +/- .
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”