TV met een kaartje - Infobase

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
MJ
Pro Member
Pro Member
Berichten: 345
Lid geworden op: 07 mei 2005, 19:07
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 15 keer

OK, dan zal ik de NUI terug hangen en aansluiten, bedankt voor de info :-)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Het is trouwens een NIU... een Network Interface Unit :wink:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

apestaart schreef:Dat is eigenaardig, want toen ik dat kaartje kocht bij een Telenet verdeler zeiden ze daar dat ik nog altijd 1 keer per jaar moet betalen nl: € 182.
Inderdaad... je moet natuurlijk nog steeds je kabelabonnement betalen (al is dat slechts éénmaal ongeacht hoeveel decoders/kaartjes je bezit op dat adres) al is dit tegenwoordig maandelijk ipv. jaarlijks.
Gebruikersavatar
xplorr
Plus Member
Plus Member
Berichten: 119
Lid geworden op: 29 jul 2013, 18:38
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 61 keer

philippe_d schreef:
MJ schreef: Indien de kaart niet geactiveerd werd in de winkel, kan je de kaart telefonisch of via "Mijn Telenet" activeren. Zorg ervoor dat je de volgende gegevens bij de hand hebt:
  • 1) jouw Telenet klantennummer (vind je op de maandelijkse aanrekening).
    2) het 12-cijferig nummer van de CI+module (vind je op de module, of op het eitket op de verpakking).
    3) het nummer van je smartcard.
De klantendienst zal een nieuwe "niet-interactieve" lijn aanmaken onder jouw IDTV account met bovenstaande gegevens. Na een 20-tal minuten kan je de versleutelde kanalen al bekijken.
Kan u mij uitleggen wat er technisch gebeurt bij activatie van je kaartje? Waarom duurt dit 20 minuten?
Wordt die activatiesleutel dan na 20 minuten op de coax gestuurd door Telenet?
Betekent dat dat je een kaartje alleen kan activeren op een TV die fysisch op het adres staat dat bij het klantnummer hoort?

[Mod Edit] crosspost verwijderd. Gelieve niet dezelfde vragen te stellen in 2 verschillende topics
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

xplorr schreef:Kan u mij uitleggen wat er technisch gebeurt bij activatie van je kaartje? Waarom duurt dit 20 minuten?
Wordt die activatiesleutel dan na 20 minuten op de coax gestuurd door Telenet?
Als je geluk hebt moet je geen 20 minuten wachten: de activatiesleutel wordt bijna onmiddelijk op de coax gestuurd.
Dit gebeurt in een continue cyclus, en wordt voortdurend herhaald. Dus de volgende keer dat "jouw kaartje" passeert kan 30 minuten later zijn.
xplorr schreef:Betekent dat dat je een kaartje alleen kan activeren op een TV die fysisch op het adres staat dat bij het klantnummer hoort?
Neen, gezien die info - denk ik - op het hele coax netwerk wordt geïnjecteerd (niet interactief).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

xplorr schreef:Betekent dat dat je een kaartje alleen kan activeren op een TV die fysisch op het adres staat dat bij het klantnummer hoort?
Nee, een coax is een busstructuur... er is geen individuele adressering mogelijk.

In het beste geval kan men tot op net niveau... en da's meestal bijna een halve provincie.
Gebruikersavatar
xplorr
Plus Member
Plus Member
Berichten: 119
Lid geworden op: 29 jul 2013, 18:38
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 61 keer

Als je geluk hebt moet je geen 20 minuten wachten: de activatiesleutel wordt bijna onmiddelijk op de coax gestuurd.
Dit gebeurt in een continue cyclus, en wordt voortdurend herhaald. Dus de volgende keer dat "jouw kaartje" passeert kan 30 minuten later zijn.
Neen, gezien die info - denk ik - op het hele coax netwerk wordt geïnjecteerd (niet interactief).
Bedankt voor de info.
Vraag 1: Betekent dit dan dat de serienummers of noem het activatiesleutels van alle CI+ kaarten van Vlaanderen continu op de coax worden geinjecteerd?
Weliswaar serieel.

Vraag 2: Betekent het ook dat eens een kaartje een activatie heeft ontvangen, dat dit dan blijft werken? Moet de TV daarvoor onder stroom blijven staan om die activatiecode te bewaren? Wat gebeurt er als de TV verplaatst wordt, dus als hij zonder stroom valt, zal het kaartje dan terug de activatiesleutel moeten afwachten op de coax?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

xplorr schreef:Vraag 1: Betekent dit dan dat de serienummers of noem het activatiesleutels van alle CI+ kaarten van Vlaanderen continu op de coax worden geinjecteerd? Weliswaar serieel.
Inderdaad, zoals ik al zei: zo'n cyclus duurt max 30 minuten. En niet alleen alle CI+ kaarten van Vlaanderen, maar ook alle digicoders/digicorders !
xplorr schreef:Vraag 2: Betekent het ook dat eens een kaartje een activatie heeft ontvangen, dat dit dan blijft werken? Moet de TV daarvoor onder stroom blijven staan om die activatiecode te bewaren? Wat gebeurt er als de TV verplaatst wordt, dus als hij zonder stroom valt, zal het kaartje dan terug de activatiesleutel moeten afwachten op de coax?
Geen idee hoe lang zo'n kaart zonder stroom mag. Een digicorder verliest ook de activatie als deze te lang niet gebruikt wordt. Maar hier spreek ik over maanden, niet over uren/dagen...
Als zo'n toestel terug op net komt, moet je normaal binnen de 30 minuten beeld hebben, zoniet moet je bellen naar Telenet om je kaartje terug te laten activeren.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
xplorr
Plus Member
Plus Member
Berichten: 119
Lid geworden op: 29 jul 2013, 18:38
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 61 keer

xplorr schreef:
Vraag 1: Betekent dit dan dat de serienummers of noem het activatiesleutels van alle CI+ kaarten van Vlaanderen continu op de coax worden geinjecteerd? Weliswaar serieel.
Inderdaad, zoals ik al zei: zo'n cyclus duurt max 30 minuten. En niet alleen alle CI+ kaarten van Vlaanderen, maar ook alle digicoders/digicorders !
En bent u er zeker van dat deze codes niet per regio op het coaxsignaal worden gemuxed?
maw. als ik mijn kaartje in de provincie Antwerpen registreer en ik ga dan naar mijn buitenverblijf in de provincie Oost-Vlaanderen, zal dan de activatiesleutel daar ook worden uitgezonden zonder dat ik het kaartje opnieuw zal moeten registreren? Ik wil nl. geen 2 kaartjes aanschaffen, maar 1 gebruiken op beide adressen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Je hebt geen continue "activatie" nodig... dus eens geactiveerd kan je decoder of kaartje wel even zonder.

Of ze al dan niet regionaal zitten is moeilijk vast te stellen... maar ik betwijfel het. Trouwens na een initiele activatie zal de frequentie volgens mij ook afnemen wanneer ze het doorsturen. De eerste dagen dus misschien om het half uur, maar daarna misschien maar eens per week of zo (pure gok).
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

xplorr schreef: En bent u er zeker van dat deze codes niet per regio op het coaxsignaal worden gemuxed?
Je stelt eigenlijk 10 keer dezelfde vraag :(
Het antwoord is ook al zoveel keer gegeven: je kaart blijft werken overal in Vlaanderen waar een actieve Telenet aansluiting is.

Hoe zeker ben ik? Niet zeker, want Telenet kan zijn procedures op elk ogenblik wijzigen, maar er is al verschillende keren gerapporteerd dat mensen uit het binnenland hun digicorder meenemen naar zee, en dat deze daar blijft werken!

Je kan toch niets verliezen met één kaartje te kopen, en te proberen?
Ik zou je toch niet aanraden om die ganse CI+ module wekelijks te wisselen van toestel. Een 2de kaartje kost nu ook de wereld niet!
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”