30Mb 60 euro is 3 herlaadbeurten en je krijgt maar 10Mb per herlaadbeurt wel jammer dat er een limiet op staat, zou gerust naar 250Mb mogen om op te sparen.iRockabizzydilly schreef:Connect geeft immers 6GB voor 60 EUR en 60MB in het buitenland (toch iets voor eens een dagje over de grens) en als je meer data nodig hebt betaal je geen 100 EUR voor een extra gigabyte nationaal (10 cent/MB) maar gewoon nog eens herladen voor 20 EUR et voila.
Netwerkproblemen Proximus Gent
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
- Bedankt: 172 keer
Haha daar ging ik ferm de mist in
Klopt! Natuurlijk, 100MB kunnen opsparen is het equivalent van minstens 200 EUR herladen
'k Kan alleen maar dromen van meer MB's per herlading...
Klopt! Natuurlijk, 100MB kunnen opsparen is het equivalent van minstens 200 EUR herladen
'k Kan alleen maar dromen van meer MB's per herlading...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
- Bedankt: 267 keer
Extra masten zetten heeft in dergelijk geval wel zin, zo creeert men kleinere, maar meerdere cellen (bereik rond een mast), elke kleine cel heeft evenveel capaciteit als een grote. Op voorwaarde dat de kleinere cellen goed afgesteld zijn; minder hard stralen en niet direct interfereren met andere cellen.nickz schreef:Extra masten plaatsen zal in zo'n geval weinig zin hebben. Elke operator heeft licenties voor een bepaald aantal frequenties (kanalen). Indien deze kanalen allemaal bezet zijn op een bepaalde locatie, dan valt daar weinig aan te doen. Wellicht zal er verbetering komen eens de 800 MHz en 2600 MHz frequenties in gebruik worden genomen voor LTE. De 1800 MHz frequenties die daar momenteel voor worden gebruikt kunnen dan eventueel opnieuw worden ingezet om de capaciteit van het GSM-netwerk te verhogen. Wel pech voor mensen met Apple-apparatuur, want die ondersteunt geen LTE op 800 MHz en 2600 MHz.
Extra frequenties is de makkelijkere stap om meer capaciteit te krijgen bij een mast die er al staat, een nieuwe mast ergens moeten plaatsen is een drukke bezigheid.
-
- Elite Poster
4G loste gisterenavond alles op, alleen wisselde gsm constant tussen 4G en 3G omdat de dekking toch niet voldoende is blijkbaar (2 tot 3 bars...) en op 3G was het dus gewoon steeds dezelfde miserie. Alleen op m'n terras heb ik maximale 4G dekking maar met dat weer...donneo schreef:Heb geen problemen ook niet in de feestzone, zat daar wel bijna altijd op 4G
Voor de volledigheid: Ook Edge had zelfde probleem als 3G al waren het minder grote vertragingen
-
- Elite Poster
Da's ook deel van heel de discussie in Brussel. Met de normen daar zouden kleinere masten de oplossing zijn.AndRo555 schreef:Extra masten zetten heeft in dergelijk geval wel zin, zo creeert men kleinere, maar meerdere cellen (bereik rond een mast), elke kleine cel heeft evenveel capaciteit als een grote. Op voorwaarde dat de kleinere cellen goed afgesteld zijn; minder hard stralen en niet direct interfereren met andere cellen.nickz schreef:Extra masten plaatsen zal in zo'n geval weinig zin hebben. Elke operator heeft licenties voor een bepaald aantal frequenties (kanalen). Indien deze kanalen allemaal bezet zijn op een bepaalde locatie, dan valt daar weinig aan te doen. Wellicht zal er verbetering komen eens de 800 MHz en 2600 MHz frequenties in gebruik worden genomen voor LTE. De 1800 MHz frequenties die daar momenteel voor worden gebruikt kunnen dan eventueel opnieuw worden ingezet om de capaciteit van het GSM-netwerk te verhogen. Wel pech voor mensen met Apple-apparatuur, want die ondersteunt geen LTE op 800 MHz en 2600 MHz.
Extra frequenties is de makkelijkere stap om meer capaciteit te krijgen bij een mast die er al staat, een nieuwe mast ergens moeten plaatsen is een drukke bezigheid.
Meer kleinere masten zouden heel veel oplossen maar de publieke opinie over masten zit op dat vlak ook tegen. Men wil meer en beter en goedkoper liefst ook nog maar er mogen geen masten staan in de omgeving
Ik zou niet willen weten wat voor wispelturig problematisch netwerk er zou zijn moesten we de hele setting van de Gentse Feesten naar Brussel verhuizen.
-
- Elite Poster
Ontvangst is inderdaad niet echt een probleem, wel de serieus oplopende vertragingen bij sms'en verzenden en ontvangen, oproepen die niet doorkomen en data dat als een pudding in elkaar zakt qua snelheid en stabiliteit. Met momenten lijkt het alsof ik een Mobistar simkaart heb en ergens in the middle of nowhere ben.Tomsworld schreef:Gisteren een paar keer problemen met een proximus abbo dat het traag was, maar al bij al vrij goede ontvangst.
(In maart eens een mobistar abonnement getest: Station Leuven 0.7Mbits down, 0.1Mbits up en ping 176. What the...)
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 10 keer
Ja zie, dat bevestigd het dus waarom ik geen problemen had. Jammer natt dat je niet kan forcen op 4G.iRockabizzydilly schreef:4G loste gisterenavond alles op, alleen wisselde gsm constant tussen 4G en 3G omdat de dekking toch niet voldoende is blijkbaar (2 tot 3 bars...) en op 3G was het dus gewoon steeds dezelfde miserie. Alleen op m'n terras heb ik maximale 4G dekking maar met dat weer...donneo schreef:Heb geen problemen ook niet in de feestzone, zat daar wel bijna altijd op 4G
Voor de volledigheid: Ook Edge had zelfde probleem als 3G al waren het minder grote vertragingen
-
- Elite Poster
Jammer inderdaad, maar telefoneren kan (voorlopig nog) niet over 4G. Forcing zou dan wel een probleem op zich zijn.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
4G forceren op Android gaat wel maar dan ben je inderdaad niet telefonisch bereikbaar.
SMS gaat wel, andere mensen komen op jouw voicemail terecht indien deze actief staat.
Hoe 4G forceren?
Voeg deze code in op je dialer: *#*#4636#*#*
Klik op telefooninformatie
En bij voorkeursnetwerktype instellen LTE only
SMS gaat wel, andere mensen komen op jouw voicemail terecht indien deze actief staat.
Hoe 4G forceren?
Voeg deze code in op je dialer: *#*#4636#*#*
Klik op telefooninformatie
En bij voorkeursnetwerktype instellen LTE only
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 217 keer
Normaal gezien werkt *#*#INFO#*#* (*#*#4636#*#*) en *#*#TALK#*#* (*#*#8255#*#*) op elke Android-smartphone.donneo schreef:btw die *#*#4636#*#* werkt niet bij mijn S4 op android 4,2,2
Verder heb je ook nog specifieke codes per fabrikant, bv. voor Sony *#*#SERVICE#*#* (*#*#7378423#*#*).
EDIT: Blijkbaar heeft Samsung de code *#*#INFO#*#* uitgeschakeld. Om toch in dat menu te geraken, kan je deze app gebruiken: https://play.google.com/store/apps/deta ... secretcode
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Die app werkt ook niet, waarschijnlijk omdat het gewoon een shurtcut is? Maar TelInfo https://play.google.com/store/apps/deta ... th.telinfo werkte wel, en daar kon ik LTE only selecteren.
-
- Elite Poster
Hoe dan ook moet er toch een oorzaak zijn voor een precies minder stabiele 3G. Zou het kunnen zijn doordat men op de masten voor 4G, omdat men alle generaties tegelijk broadcast, om ruimte vrij te maken en omdat de verschillende types netwerk elkaar niet zouden opheffen capaciteit en zendkracht terugschroeft? In ieder geval merk ik in Gent op sommige plaatsen waar vroeger al minder sterke dekking aanwezig was nu sinds lancering van 4G in Gent dat er geen service meer is
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 217 keer
Voor LTE gebruikt men momenteel frequenties uit de 1800 MHz band, die vroeger wellicht gebruikt werden voor GSM (2G). Aan het 3G-netwerk is op zich niets veranderd volgens mij, alleen zijn er wel hoe langer hoe meer mensen die gebruik maken van 3G.
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Ik heb gisteren enkele keren getest op de groentenmarkt (rond 20u) en haalde daar toch iets van een 4/5mbit en was continue bereikbaar via SMS in elk geval. Telefoon...no idea
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
- Bedankt: 267 keer
Voor/in het station van Leuven haal je met Proximus of Base dezelfde resultaten op 3G.iRockabizzydilly schreef: Ontvangst is inderdaad niet echt een probleem, wel de serieus oplopende vertragingen bij sms'en verzenden en ontvangen, oproepen die niet doorkomen en data dat als een pudding in elkaar zakt qua snelheid en stabiliteit. Met momenten lijkt het alsof ik een Mobistar simkaart heb en ergens in the middle of nowhere ben.
(In maart eens een mobistar abonnement getest: Station Leuven 0.7Mbits down, 0.1Mbits up en ping 176. What the...)
Tomorrowland was van het weekend even erg, op Base geen mogelijkheid tot bellen/sms, en data was onbruikbaar ( ping van boven de 2000ms ), al geluk dat er nog diensten bestaan zoals Hangouts.
Btw, is er eigenlijk een provider die binnelands roamen toestaat?
-
- Elite Poster
Klopt, zone Korenmarkt, groentenmarkt enzoverder gaven geen problemen, maar rond de Kouter en van daar door naar het station is het niet meer van deze tijd met momenten.krisken schreef:Ik heb gisteren enkele keren getest op de groentenmarkt (rond 20u) en haalde daar toch iets van een 4/5mbit en was continue bereikbaar via SMS in elk geval. Telefoon...no idea
'k Heb het gisteren nog maar eens gemeld... we zullen zien wat ze zeggen zeker?
-
- Elite Poster
Met andere woorden: geen mobiele masten of verhoogde capaciteit of toch zeker onvoldoende verhoogd? Men zou denken dat pukkelpop al uit het geheugen aan't verdwijnen is. 'k Ga eens polsen om te weten of daar iets gedaan is door de 3 operatoren (kan toch haast niet anders). 't Was nu ook niet dat die twee onweerszones die ons land tijdens Tomorrowland passeerden onschuldig waren...AndRo555 schreef:Voor/in het station van Leuven haal je met Proximus of Base dezelfde resultaten op 3G.iRockabizzydilly schreef: Ontvangst is inderdaad niet echt een probleem, wel de serieus oplopende vertragingen bij sms'en verzenden en ontvangen, oproepen die niet doorkomen en data dat als een pudding in elkaar zakt qua snelheid en stabiliteit. Met momenten lijkt het alsof ik een Mobistar simkaart heb en ergens in the middle of nowhere ben.
Tomorrowland was van het weekend even erg, op Base geen mogelijkheid tot bellen/sms, en data was onbruikbaar ( ping van boven de 2000ms ), al geluk dat er nog diensten bestaan zoals Hangouts.
Btw, is er eigenlijk een provider die binnelands roamen toestaat?
Ofwel dacht men dat hun kanon alles zou oplossen?
Nee, er is geen operator in België die binnenlands roamen toelaat, het verst dat ze gaan is een virtuele operator zijn gebruik makend van een andere fysieke provider (en zou zijn er dus maar 3) en die zogeheten MVNO's hebben enkel en alleen deals met 1 fysieke provider en kunnen dus niet wisselen naargelang betere dekking e.d.
-
- Moderator
- Contacteer:
Dit zijn de mobiele masten die ik vond tijdens de Gentse Feesten ter hoogte van Klein Turkije. Zowat rechtover Moochie stonden deze. Daar deze er kwamen 2 dagen voor de feesten begonnen, en 4 dagen achter de feesten weg zijn vermoed ik dat het gaat om mobiele masten.
Operator : ik vermoed Base. Deze masten stonden namelijk vlakbij een mast van Mobistar (Post Plaza) en Proximus (Emile Braunplein, aan het Novotel)
Overigens zat ik dit weekend met mijn vriendin in de "Wok Away" en viel het mij ook op dat het ontvangst daar erg bedroevend was : zelfs edge was niet mogelijk!
Operator : ik vermoed Base. Deze masten stonden namelijk vlakbij een mast van Mobistar (Post Plaza) en Proximus (Emile Braunplein, aan het Novotel)
Overigens zat ik dit weekend met mijn vriendin in de "Wok Away" en viel het mij ook op dat het ontvangst daar erg bedroevend was : zelfs edge was niet mogelijk!
- Bijlagen
-
- IMG_20130728_193333.jpg
- (376.68 KiB) 30 keer gedownload
-
- IMG_20130728_193233.jpg
- (634.05 KiB) 30 keer gedownload
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Moderator
- Contacteer:
En nog twee foto's ervan...
- Bijlagen
-
- IMG_20130728_193248.jpg
- (371.68 KiB) 30 keer gedownload
-
- IMG_20130728_193322.jpg
- (250.12 KiB) 30 keer gedownload
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Moderator
- Contacteer:
Yeps, same place!
Telefonie = EDPnet + OVH
- sirWard
- Erelid
- Twitter: sirWard
- Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
- Bedankt: 87 keer
Dat is daar al jaren een donkere vlek voor proximus (weliswaar binnen). Recent ontdekt dat ze er eindelijk WiFi hebben...
Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk 4
Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk 4
-
- Moderator
- Contacteer:
Klopt, overal is er plots gratwifi
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Elite Poster
Om even een ouder interessant topic weer op te vissen;
Krisken, intussen al meer zekerheid over deze antennes?
In ieder geval, na alle problemen die ik ondervond met Proximus tijdens gentse feesten, ben ik meer beginnen letten op ontvangst en stabiliteit. Opmerkelijk lijkt het me in Gent althans (en Drongen) serieus achteruit te boeren.
Ik ben eens op stap gegaan door grote delen van Gent en Drongen met m'n zus. Zij heeft een iPhone 4 met iOS6 (op dat moment) en Base B-39 abonnement. Ik gebruikte een iPhone 5 met Generation Connect en iOS7 (dat algemeen gezien betere dekking aangeeft als voorheen). 't Is algemeen geweten dat een iPhone 4 veel minder goede antennes heeft als de 5, en toch...
De ondervindingen waren wat mij betreft een complete verrassing. Op alle grotere/drukkere/bekendere plaatsen of simpelweg haast overal in centrum had zij met een minder toestel continu betere dekking met Base (3G) dan ik met Proximus en beter toestel. Speedtests hier waren niet relevant omdat zij niet over HSPA+ en Dual carrier toestel beschikt. Op de enkele keren dat we het wel deden had zij continu een upload tot bijna 3Mbits, gemiddeld 2.85Mbits. Ik geraakte niet over 2Mbits, gemiddeld 1.72mbits. Ik had alleen lagere ping maar dat lijkt me eerder door de nieuwere ondersteunde technologie in het toestel. Gingen we meer en meer buiten het centrum, werd het verschil alleen maar groter. In Drongen had zij minstens '3 strepen' dekking 3G waar ik gemiddelde dekking edge had. In een enkele hoek van Drongen (in lijn met Blaarmeersen enkele KMs verder, vermoedelijk zat ik op die mast) had ik goede 3G dekking (beter als met iOS6 op m'n iPhone 5 voorheen). Zij had hetzelfde ontvangst, maar haalde 3.7Mbit down en 2.85Mbit up, ik mocht het doen met 2.3Mbit en 1.2Mbit upload...
Ben ik nu de enige met deze ondervinding? Base lijkt gewoon zowel qua prijzen globaal als qua dekking in Gent en deelgemeente(n) beter?
Krisken, intussen al meer zekerheid over deze antennes?
In ieder geval, na alle problemen die ik ondervond met Proximus tijdens gentse feesten, ben ik meer beginnen letten op ontvangst en stabiliteit. Opmerkelijk lijkt het me in Gent althans (en Drongen) serieus achteruit te boeren.
Ik ben eens op stap gegaan door grote delen van Gent en Drongen met m'n zus. Zij heeft een iPhone 4 met iOS6 (op dat moment) en Base B-39 abonnement. Ik gebruikte een iPhone 5 met Generation Connect en iOS7 (dat algemeen gezien betere dekking aangeeft als voorheen). 't Is algemeen geweten dat een iPhone 4 veel minder goede antennes heeft als de 5, en toch...
De ondervindingen waren wat mij betreft een complete verrassing. Op alle grotere/drukkere/bekendere plaatsen of simpelweg haast overal in centrum had zij met een minder toestel continu betere dekking met Base (3G) dan ik met Proximus en beter toestel. Speedtests hier waren niet relevant omdat zij niet over HSPA+ en Dual carrier toestel beschikt. Op de enkele keren dat we het wel deden had zij continu een upload tot bijna 3Mbits, gemiddeld 2.85Mbits. Ik geraakte niet over 2Mbits, gemiddeld 1.72mbits. Ik had alleen lagere ping maar dat lijkt me eerder door de nieuwere ondersteunde technologie in het toestel. Gingen we meer en meer buiten het centrum, werd het verschil alleen maar groter. In Drongen had zij minstens '3 strepen' dekking 3G waar ik gemiddelde dekking edge had. In een enkele hoek van Drongen (in lijn met Blaarmeersen enkele KMs verder, vermoedelijk zat ik op die mast) had ik goede 3G dekking (beter als met iOS6 op m'n iPhone 5 voorheen). Zij had hetzelfde ontvangst, maar haalde 3.7Mbit down en 2.85Mbit up, ik mocht het doen met 2.3Mbit en 1.2Mbit upload...
Ben ik nu de enige met deze ondervinding? Base lijkt gewoon zowel qua prijzen globaal als qua dekking in Gent en deelgemeente(n) beter?
-
- Moderator
- Contacteer:
Hmmm ik zou die test eens herhalen met 3 identieke toestellen. (mobistar/proximus/base).
Ga eens kijken of ik niet zoiets kan regelen
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
- Bedankt: 253 keer
kan je verzekeren dat hier (antwerpen-noord) Base/MV al maanden het beste netwerk biedt! En dit is geen toeval, het verschil is dagelijks merkbaar...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
-
- Elite Poster
krisken schreef:Hmmm ik zou die test eens herhalen met 3 identieke toestellen. (mobistar/proximus/base).
Dat lijkt me ook best, maar toch wel opmerkelijk dat het toestel dat sowieso benadeeld is, bijzonder benadeel zelfs, alsnog continu de betere blijkt. Met andere woorden, ondanks het oneerlijke voordeel kwam Proximus toch als de mindere uit de bus. Mijn MV kaart ligt klaar, nu nog wachten op overdracht (testnr). Dan kijk ik eens op iPhone 5 wat de resultaten zijn. Ik verwacht alleszins serieuze cijfers nu met DC.
-
- Moderator
- Contacteer:
Het kan perfect zijn wat je zegt. Zoals reeds irl gezegd heb ik geen iPhone en heb ik dus ook geen kennis van de exacte specificaties van dit toestel. Maar zoals je zegt eens een testkaart nemen bij de 3 operatoren die masten uitbaten en je kan al eens testen
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Elite Poster
iPhone 4 was gekend voor 'Antennagate' kort gezegd algemeen gesteld/beweert "minder goed" bereik als gemiddeld ander toestel door ligging van antennes e.d., vandaar. Als een toestel dan toch nog betere resultaten boekt dan een toestel met veel betere antennes... Ik had geen last met m'n iPhone 4's van wegvallende gesprekken e.d. maar merkte wel op dat m'n 4S'en destijds inderdaad beter ontvangst had en betere indicaties gaf overal.
Inderdaad, testtijd. 'k Vind alleszins verrassend want ze blijven luidkeels claimen de beste te zijn en iedereen gaat daar vanuit door ervaring doorheen de jaren maar het begint de schijn te hebben van het feit dat we op een kantelmoment zitten. Want als proximus de beste dekking-claim verliest is er geen reden meer om te blijven. Niet de prijs, niet de dienstverlening, niet de klantvriendelijkheid, ...
Inderdaad, testtijd. 'k Vind alleszins verrassend want ze blijven luidkeels claimen de beste te zijn en iedereen gaat daar vanuit door ervaring doorheen de jaren maar het begint de schijn te hebben van het feit dat we op een kantelmoment zitten. Want als proximus de beste dekking-claim verliest is er geen reden meer om te blijven. Niet de prijs, niet de dienstverlening, niet de klantvriendelijkheid, ...
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 47 keer
De prijs is bij Proximus vergeleken met de concurrentie vrij "normaal", de dienstverlening en hun klantvriendelijkheid daar zwijg ik over.
Ondanks mijn klacht bij de ombudsdienst van de telecom zijn ze nog niks veranderd.
Heb er een tijdje terug naar gebeld, heb 2u aan de telefoon gehangen zonder er iemand opneemt, 2min later bel ik terug en dan duurde het geen min of ik had iemand aan de telefoon. Mr vroeg men klantennummer. Dat had ik niet direct in mijn bezit dus ik vroeg om even aan de telefoon te blijven. Dat kon volgens mr niet want er waren nog wachtende. Als ik dan van men oren maak dat ik al meer dan 2u trachten binnne te geraken bij hen werd ik nog beschuldigd van een leugenaar te zijn.
Nu beweerd Proximus tegenover de ombudsdienst dat hun medewerker wel aan de telefoon is blijven wachten omdat ik men klantennummer binnen handbereik had.
Dikke leugenaars zijn het er. Maar bewijs dat maar eens als kleine man tegen zo een groot bedrijf.
Ondanks mijn klacht bij de ombudsdienst van de telecom zijn ze nog niks veranderd.
Heb er een tijdje terug naar gebeld, heb 2u aan de telefoon gehangen zonder er iemand opneemt, 2min later bel ik terug en dan duurde het geen min of ik had iemand aan de telefoon. Mr vroeg men klantennummer. Dat had ik niet direct in mijn bezit dus ik vroeg om even aan de telefoon te blijven. Dat kon volgens mr niet want er waren nog wachtende. Als ik dan van men oren maak dat ik al meer dan 2u trachten binnne te geraken bij hen werd ik nog beschuldigd van een leugenaar te zijn.
Nu beweerd Proximus tegenover de ombudsdienst dat hun medewerker wel aan de telefoon is blijven wachten omdat ik men klantennummer binnen handbereik had.
Dikke leugenaars zijn het er. Maar bewijs dat maar eens als kleine man tegen zo een groot bedrijf.
-
- Elite Poster
De prijs is op eerste zicht misschien normaal vergeleken met, maar als je dieper kijkt...De prijs is bij Proximus vergeleken met de concurrentie vrij "normaal", de dienstverlening en hun klantvriendelijkheid daar zwijg ik over.
Onbeperkt bij base kan vanaf 39 EUR. Ok, da's maar 2GB. Maar 2GB is over het algemeen genoeg. Telenet bijvoorbeeld biedt bij de Kong max 2GB en de Kong is duurder en niet echt onbeperkt.
Proximus heeft onbeperkt voor 65 EUR, wel met 5GB ipv 2 maar als je meer verbruikt is het 10 cent per MB tegenover vroeger 3 cent, bij Base is het nog steeds 3 cent/MB.
En Base heeft de B-59 die tegenover de Px Smart+ 65 staat en biedt 6GB ipv 5GB, 60min europees bellen ook naar mobiel en spotify ter waarde van 10 eur per maand. Da's een serieus voordeel tov de Smart+ 65.
En dan zwijgen we nog over de serieuze verschillen in prijs per minuut van België naar buitenlandse nummers tussen de operatoren. Iets waar weinigen op letten, maar het is dus letterlijk goedkoper om vanuit het buitenland met een Belgisch nummer naar een buitenlands nummer te bellen of sms'en dan vanuit België zelf met een Belgisch nummer. Net als dat de prijs per sms voor wie nog per sms betaald hoger is van België naar België dan van buitenland naar België of van buitenland naar buitenland. Where is the logic
En inderdaad, de klantvriendelijkheid, we've all heard the stories.
-
- Moderator
- Contacteer:
Je moet ook de kleine lettertjes lezen voor "onbeperkt" bij base. Dit zowel bij de particuliere als de professionele abonnementen...
Uw gebruik zal in onderstaande gevallen bijvoorbeeld als frauduleus beschouwd worden.
Voor mobiele telefonie:
- u belt regelmatig meer dan 6 uur per dag en/of 30 uur per week ;
- u belt regelmatig meer dan 3 uur ononderbroken en/of met gesprekken die meteen na onderbreking hervat worden ;
- u verstuurt meer dan 350 sms'en per dag en/of 10.000 sms'en per maand.
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Elite Poster
Weet ik, maar die zijn waarschijnlijk hetzelfde bij Proximus en wat mij betreft zijn de grenzen niet onredelijk, zeker niet zoals de FUP van Telenet
-
- Moderator
- Contacteer:
Kleine lettertjes Belgacom...
3.11.
De tariefplannen met een 'onbeperkt' volume beogen een normaal gebruik van de Dienst in het kader van een onbeperkt aanbod.
Belgacom behoudt zich het recht voor de levering van de Dienst te beperken en/of het contract op te schorten en/of te beëindigen wanneer het gebruik van
de Dienst per maand regelmatig tien (of meer) keer hoger ligt dan het gemiddelde gebruik van alle gebruikers van het onbeperkte aanbod of in geval van abnormaal gebruik van de Dienst zoals het gebruik van het toestel als babyfoon, het gebruik van de Dienst voor callcenter - of simboxdoeleinden of de terbeschikkingstelling van de Dienst aan derden.
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Elite Poster
Zo vaag als maar kan zijn... en vermoedelijk zijn de cijfers achter de schermen quasi hetzelfde.
Daarbij, vind je die van Base problematisch laag?
Daarbij, vind je die van Base problematisch laag?