ook in frankrijk borg betalen diesel

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

gisteren bij E lecler in BAILLEUL diesel getankt, stond gisteren 1.272 en in izegem 1.329 en ik was er toch dusja kan je maar gebruik van maken.
Het moment dat ge uw pincode ingeeft ben je meteen 500€ kwijt om te tanken.
Een borg die je pas na een paar dagen terug krijgt.
Het schijnt in frankrijk normaal te zijn.
Mijn schoonzus bij esso in izegem ook 300€ kwijt.
Nochthans hadden het afgeschaft toen het in de media kwam maar sinds eind juni terug in voege.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

bankkaart of creditkaart ?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

proximusboyke schreef:Een borg die je pas na een paar dagen terug krijgt.
Als het dit is wat recentelijk in de media was dan heb je die reeds terug bij het beeindigen van je tankbeurt. Men legt namelijk "beslag" op een bedrag (omdat men op voorhand niet weet hoeveel je gaat tanken) en bij het beeindigen wordt dit terug vrij gegeven en neemt men het effectieve bedrag van je rekening.
proximusboyke schreef:Mijn schoonzus bij esso in izegem ook 300€ kwijt.
Dit kan normaal niet en dat recht heeft men ook niet.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Is dat niet enkel bij pompen die voorzien zijn voor vrachtwagens? Zelf nog nooit tegengekomen, ook nogal een groot bedrag (tenzij dan voor een vrachtwagen).
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Ik denk dat ik ooit heb voorgehad dat de pomp gewoon stopte met lopen omdat mijn rekening leeg was. Het is wel al minstens 7 jaar terug, want ik studeerde nog :)
Afbeelding
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

Was gewone ing bankkaart
Eerlijk gezegd ik snap het nie goed je kan toch maar tanken als er geld op staat of gedekt is door de bank.
Ik begrijp hun systeem niet goed

opgezocht op het internet

http://www.autokanaal.be/nieuws/aid1408 ... beurt.aspx

frankrijk

http://www.anwb.nl/vakantie/frankrijk/t ... -frankrijk

bij mij was het 500€ en nog niet terug getankt gisteren om 17.47u
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Hier bij ons als je Casch betaald,moet je eerst naar binnen gaan,en 50€ geven (ik rij met een Nissan Almera) daarna,na de tankbeurt krijg je al of niet terug,of moet je bijbetalen.
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Zou ik ook doen. Genoeg grapjassen die gewoon wegrijden na het tanken...

[Afbeelding Post made via mobile device ]
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

uhu dat snap ik volkomen, maar een regel van waarborg bij bankkaart dat snap ik niet
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Ik vermoed dat ze om privacy redenen niet mogen weten hoeveel er nog op de rekening staat en bijgevolg een voldoende grote marge nemen.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

Klopt, banken geven niet door hoeveel er op de rekening staat. Al zou het systeem toch iets anders moeten werken dan in mijn ogen.
Gewoon een paar bedragen polsen, of deze op de rekening staan. Bvb de terminal stuurt 500, 300, 100, 50 en 25 naar de bank. De bank stuurt nee, nee, ja, ja, ja terug (simplistisch gezien). Dan kunt ge voor maximum 100 euro tanken dus. Een beter systeem dan een groot bedrag van de rekening te halen en nadien terug te storten in mijn ogen. En dan weten ze nog niet wat er precies op je bankrekening staat.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Als je in een Hotel incheckt, dan gebeurt het ook dat ze je credit kaart vragen, en een waarborg transactie uitvoeren, die er net uitziet als een gewone betaling (met handtekening, of met PIN code)
Dit is een fictieve transactie, die geannuleerd wordt bij uitchecken, wanneer het definitieve bedrag verrekend wordt.
Die waarborg transacties heb ik nooit op mijn uittreksels gezien.

Blijkbaar is dit hier een andere methode: ze nemen het geld van je rekening, en je krijgt het verschil (tot 2 weken later :() terug?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

eigenlijk zie ik deze ook nergens staan al ik naar homebanking ga.
Aleen is er een verschil van 500€ tussen mijn rekeningstand en het beschikbare bedrag
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Curieus - ik heb recent nog voorgehad dat ik maar voor bedrag X kon tanken, gezien de rekening plat was. De pomp stopte gewoon na verloop.

Nog nooit voorgehad dat ze zo'n borg blokkeren.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Tim H.
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 38 keer

idem hier...Nog nooit gehad...Wel dat er staat "u mag voor max XXX tanken"
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

inderdaad neem nu dat er maar 20 euro op uw kaart staat, wel dan moet ik nog de eerste pomp zien die u voor 21€zal geven.
Ik zie echt nie in waarom ze zo een hap nemen.
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Dat ze dan de terminals aanpassen en vragen voor hoeveel je wilt tanken en dat bedrag reserveren. Als het minder is, dan wordt het verschil weer vrijgegeven.
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

Vooral klaar en duidelijk aangeven dat ze dit van de rekening neme,zo een bedragen dan kan de klant nog altijd beslissen of ze daar tanken of niet.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

philippe_d schreef:Blijkbaar is dit hier een andere methode: ze nemen het geld van je rekening, en je krijgt het verschil (tot 2 weken later :() terug?
Tot 2 weken? Lekker, als je 3 keer tankt op 2 weken omdat je een grote tocht doet moet je dus al 1500 euro op je rekening hebben staan of je kan fluiten naar je tankbeurt? Het kan niet zotter worden...
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Als ik het goed begrijp kan het dus perfect zijn dat je 499 euro op je rekening hebt staan en je niet kan tanken omdat ze geen 500 euro kunnen afhouden?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Amai, nog nooit meegemaakt want ik tank meestal met kredietkaart, ofwel met tankkaart als ik met een wagen van de firma rij.
Maar als ik met een normale bankkaart tank wat soms gebeurd, zie ik nooit wat afgaan van m'n rekening tenzij het bedrag zelf van de tankbeurt.

Wat ik ook al meemaakte was dat ik zo rond de 50 eur op een rekening had staan, en ik kon maar voor 40 eur tanken, plots stopte de toevoer.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Wat ook niet juist is, het saldo van de je rekening is een afspraak tussen jou en je bank, daar hoeft de oliemaatschappij zich niet mee te bemoeien. Of hebben al die mensen die dat voor gehad hebben een rekening waarmee ze niet negatief kunnen gaan ?

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

wij gaan 10 dagen naar zuid frankrijk begin september, de rekeningzal nog een beetje slinken
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Joe de Mannen schreef:Wat ook niet juist is, het saldo van de je rekening is een afspraak tussen jou en je bank, daar hoeft de oliemaatschappij zich niet mee te bemoeien.
Het heeft imho niets te maken met je saldo, maar simpelweg met het bedrag dat met je kaart betaalbaar is. Ik weet niet of het standaard is (blijkbaar niet) maar ik kan probleemloos €1000 in het rood gaan. Het enige dat de tankhouder (of zijn systeem) zich interesseert is of je effectief zal kunnen betalen.

Het is wel de eerste keer dat ik hoor van een soort reservatie/borg bij een gewone bankkaart. Zoals hierboven al vermeld is dit wel courant met credit cards, bvb als je een hotel reservatie maakt. Heb zo ook eens een farce meegemaakt dat het hotel de eigenlijke betaling niet gedaan had met het vastgezette bedrag. Het gevolg was dat ik op die manier ineens wel aan mijn limiet zat en dit op zeer genante manier moest vaststellen toen ik bij een familie-traktatie op restaurant niet kon betalen wegens over mijn limiet :-o .
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

Ik kan niet negatief gaan op mijn rekening, en er staat ook zelden meer dan 100 euro op. Nog nooit problemen gehad met het tanken weliswaar, al staat er wel altijd voldoende op voor die tankbeurt dan.
toerist
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 4 keer
Contacteer:

MClaeys schreef:Ik kan niet negatief gaan op mijn rekening, en er staat ook zelden meer dan 100 euro op. Nog nooit problemen gehad met het tanken weliswaar, al staat er wel altijd voldoende op voor die tankbeurt dan.
Ik ben onlangs van bank veranderd.ben nu ook bij record bank.
en daar heb ik wel het probleem, mag 200 € opstaan, ik kan niet beginnen te tanken.
volgens men bank nemen de benzinestations gemiddeld 250-300 eerst in bewaring, daardoor kan ik niet tanken als ik eronder zit.
ik wil niet negatief gaan op men rekening, en er staat niet veel op omdat ik werk met een spaarrekening op internet....

bij ING kon ik tanken totdat mijn kaart op 0 euro staat bij wijze van spreken, was nooit een probleem.
vroeger waren er meer stations open, en kon je vb 's avonds met zo'n geldapparaat geld insteken cash.
tegenwoordig kan je niet meer zonder kaart tanken na 6 uur 's avonds.

ik vind het NIET kunnen, ze verplichten ons om alles elektronisch te betalen en nu gijzelen ze ons omdat er geen bepaald bedrag opstaat die 4x hoger is dan nodig?
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

Bij sommige banken (ik zit bij Fortis voor de bankkaart waarmee ik tank) doen ze het misschien niet omdat deze banken gemakkelijker meewerken om de niet-betaler te vinden? Sommige banken doen daar namelijk niet echt moeilijk over. Laatst is zo iemand gewoon het adres gaan vragen van de eigenaar van een rekeningnummer omdat deze hem had opgelicht. Vervolgens met dat adres naar de politie gegaan.

Maar ik ben ook van mening dat dergelijke praktijken niet kunnen, er moet een ander systeem voor bestaan.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

MClaeys schreef: Laatst is zo iemand gewoon het adres gaan vragen van de eigenaar van een rekeningnummer omdat deze hem had opgelicht. Vervolgens met dat adres naar de politie gegaan.
<OT>Serieuze inbreuk op de privacywetgeving. Dat zou de bank wel eens zuur kunnen opbreken, net als het slachtoffer van de oplichting omdat die onrechtmatig aan dat adres is gekomen.</OT>

Lang geleden dacht ik wat voordeel te halen uit een tankbeurt in Luxemburg. Kaart in de automaat (was toen een Visa CC) en na 500BEF sloeg de pomp af. De limiet van de kaart was nog lang niet bereikt en ook de rekening was meer dan voldoende gevuld.

Het vasthouden van een bedrag langer dan de tanktijd is alvast onaanvaardbaar en zou niet mogen toegelaten zijn. Aangezien het de bank is die toelating geeft om een te hoog bedrag te "gijzelen" zou ik de bank toch om uitleg vragen. "Het is nu eenmaal zo" is geen aanvaardbare uitleg :bang:
Bye, Maurice
https://on4bam.com
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

<OT>Serieuze inbreuk op de privacywetgeving. Dat zou de bank wel eens zuur kunnen opbreken, net als het slachtoffer van de oplichting omdat die onrechtmatig aan dat adres is gekomen.</OT>
Ook verhalen van te vinden online, van mensen die echt achter de persoon gaan die hen heeft opgelicht. Als je met de nodige bewijzen afkomt doen ze daar soms niet moeilijk over. Sommigen kregen het niet zelf mee maar dan werd het wel doorgegeven aan de politie etc...
Niet bij een buitenlandse rekening weliswaar.
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

Ik zou dat eens doormailen naar test aankoop of naar journalisten dat het eens in de aandacht komt want dat kan nu toch niet dat je 500euro nodig hebt om 30euro te tanken.
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
toerist
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 4 keer
Contacteer:

q-tec schreef:Ik zou dat eens doormailen naar test aankoop of naar journalisten dat het eens in de aandacht komt want dat kan nu toch niet dat je 500euro nodig hebt om 30euro te tanken.
heeft al in de krant gestaan.
denk dat we daar niets kunnen tegen doen, oliekartel en banken doen wat ze willen tegenwoordig :(
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”