symform backup formule of andere web-based backup oplossing

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

is er iemand die gebruikt maakt van de symform backup formule. Je kan deze namelijk gebruiken met een synology nas.
Het is zo dat je voor elke GB data je wil backuppen je er 2 voor in de plaats moet geven. Op je nas komen dat fracties te staan van iemand anders zijn files.
Voordeel is dat het gratis is, de nadelen ken ik helaas niet. iemand ?

Meer info vind je hier

http://www.symform.com/
Laatst gewijzigd door mailracer 28 jul 2013, 00:21, in totaal 2 gewijzigd.
BasicQ
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

Ik heb een tijd Symform gebruikt op een Synology NAS (DS212) in combinatie met een laptop die ook de client draaide. Het werkt goed, maar de nadelen zijn vooral een hoog geheugen en CPU gebruik zowel op de NAS als op de andere toestellen. Dit heeft toch wel een merkbare impact. Symform is ook niet echt geschikt voor het synchroniseren van NAS met laptop, aangezien je steeds eerst alles upload naar symform, waarna de andere devices alles weer downloaden. Dat ligt natuurlijk grotendeels wel aan de lage upload snelheden van je internetconnectie. Om deze redenen ben ik overgeschakeld naar Synology Cloud station, waarbij je dan rechstreeks met je NAS via het lokale netwerk werkt.

Als je kan leven met het geheugen en CPU gebruik (of een snelle NAS hebt met veel geheugen), is het echter een mooie en goedkope backup oplossing.
mailracer
Elite Poster
Elite Poster

als ik het goed begrijp dan kies je de folders die gebackupped moeten worden en degene die in de cloud moeten komen. Hoe gaat het in zijn werk als je bestanden wil recoveren ?

De cloud functie heb ik ook al ontdekt van de synology, maar ik wens een backup naar de cloud gebruiken zonder te delen op andere devices.
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 683 keer
Bedankt: 156 keer
Provider

Crashplan is een optie, weliswaar niet gratid
BasicQ
Plus Member
Plus Member
Contacteer:

mailracer schreef:als ik het goed begrijp dan kies je de folders die gebackupped moeten worden en degene die in de cloud moeten komen. Hoe gaat het in zijn werk als je bestanden wil recoveren ?
Je kiest inderdaad een aantal folders die je wil backupen, die geef je dan naam in symform. Bij het terugzetten koppel je dan een lege map aan die naam en zal hij alles terug downloaden naar die map.
mailracer
Elite Poster
Elite Poster

Ik heb symform even als trial geinstaleerd en eerlijk gezegd lijkt het me niet dat als on-line backup.
johcla schreef:Crashplan is een optie, weliswaar niet gratis
Lijkt me wel omslachtig om dit op een synology te laten draaien.

http://forum.synology.com/wiki/index.ph ... ess_Client
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 364 keer
Bedankt: 118 keer
Te Koop forum

Ik heb Symform hier enkele maanden draaien op mijn DS1010+ en 1812+.
Grootste voordeel is dat het gratis is, maar begin mij serieus op te jagen.

Moet om de week of 2 weken de NASsen herstarten omdat ofwel er geen verbinding meer zou zijn en/of dat CPU en geheugen gebruik de pan uitswingen.

Ben ook aan het kijken naar iets anders, jammer genoeg heb ik nog niet veel gevonden dat goed werkt op een Synology of is het mijn inziens te duur. (zoals HiDrive van Strato bv.)

@BasicQ, ja, het is gratis, maar aan dat CPU en geheugengebruik zou Symform toch al lang iets gedaan kunnen hebben vind ik, zelfs nu het gratis is.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin VivoSmart 5 (activity tracker)
mailracer
Elite Poster
Elite Poster

en is er iemand al op het idee gekomen op via usenet te backuppen ?
lijkt omslachtig om steeds rar en par files te maken, maar als je toch een usenet account hebt, dan kan je er op deze manier gebruik van maken :???:
BasicQ
Plus Member
Plus Member
Contacteer:

Om die reden (cpu en geheugengebruik) gebruik ik het zelf ook niet meer... Ze hadden daar inderdaad al lang iets aan kunnen doen. Over de betrouwbaarheid heb ik echter nog geen klagen gehad.
mailracer
Elite Poster
Elite Poster

cpu en geheugengebruik heb ik niet in het oog gehad. Zelf had ik afgelopen nacht een startersaccount aangemaakt en een 4 tal Gbyte via deze manier willen opslaan. Het leek me nadien wel niet duidelijk hoe ik weer kon restoren. Vandaar dat ik ermee ben gestopt.
Nu ben ik een manier aan het bedenken om via usenet te backuppen. iemand hier ervaring mee ?
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”