Foutieve Paketten HD Decoder

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
Plaats reactie
Soete01
Plus Member
Plus Member
Berichten: 110
Lid geworden op: 20 okt 2012, 14:26
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Hallo iedereen,

Ik heb sinds vandaag last van foutieve paketten, wanneer ik een controle doen op de signaalsterkte van een zender, dan zie ik 3 foutieve paketten, staan.

Na een tijdje zijn het 30 paketten enz...

Ik heb dit op alle zenders dus , niet bepaald 1 vaste zender.

Ook waneer ik beweeg of draai aan het beginpunt van de coax kabel, bij de versterker, dan vliegen mjin foutieve paketten omhoog tot +1000

Maar het rare is dat ik tijdens die foutieve paketten GEEN hapering stilstaand beeld, blokjes zie.


Nu ik heb mijn decoder al een fabrieksreset gegeven met behoud van opnames, (dit heeft niks geholpen)

Ik heb gebeld naar Telenet , en zij vertelde mij dat de signalen perfect waren, en ik voor de zekerheid anders morgen eens kan langs gaan bij een Telenet Center.
Als ze morgen bij het center geen foute vinden , tijdens die testen, wat kan dan nog de oorzaak zijn?

Slechte versterker, coax kabels vervangen door deze Profigold PROV8705 , of ligt dit aan het verdeelkastje aan mijn gevel?

mvg
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Slecht coax signaal, maar blijkbaar nog altijd genoeg voor een goed digitaal beeld.
Kan kastje aan de muur zijn, de NUI, connectoren, of zelfs verderop in het TN netwerk.
Fouten op zichzelf is geen probleem, zolang de decoder die kan corrigeren ....
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Soete01
Plus Member
Plus Member
Berichten: 110
Lid geworden op: 20 okt 2012, 14:26
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Ok. Ik ga morgen mijn hd decoder eens laten testen, in het center.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Soete01 schreef:Maar het rare is dat ik tijdens die foutieve paketten GEEN hapering stilstaand beeld, blokjes zie.
Waarom maak je er dan eigenlijk een probleem van ? Op internet gaan ook wel eens pakketjes verloren... maar daarom loop je niet meteen naar de winkel met je netwerkkaart !

Gezien de temperaturen kan het best zijn dat een versterker in je straat ondertussen het kookpunt heeft bereikt en dat dit na een nachtje afkoelen terug in orde is.
BBaarrtt
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 apr 2013, 19:19

Soete01 schreef: ......
... coax kabels vervangen door deze Profigold PROV8705 , of .....

mvg
Wat je nu zeker niet moet gaan doen, is die goede (goedkope) coax van telenet (deze die bij de STB zat) gaan vervangen door dure rommel.

Enkele foutieve pakketten kunnen echt geen kwaad hoor. Je zou eens moeten zien wat zo'n decoder aan foutieve pakketten moet binnenkrijgen alvorens er blocking is.
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”