(ja ik kan mijn scrolwiel gebruiken maarja...dat werkt nu niet meer

Hoe implementeren ze dat dan op andere fora? Of: hoe verschilt dan de implementatie van links in phpBB op Userbase met andere phpBB-based fora?meon schreef:Externe links naar een tab openen kan *niet* door 'ons' gemaakt worden. Tabs zijn browserfunctionaliteit en het is aan de browser of zijn extensies om te bepalen wat naar een tab, popup of nieuw venster wordt gestuurd.
Code: Selecteer alles
$(document).ready(function(){
$("a.postlink").click(function() {window.open(this.href);return false;});
});
Het is zeker niet te veel moeite, maar het is gewoon omdat op veel andere websites dit reeds standaard gebeurt bij het klikkenselder schreef:Allemaal goed en wel scrollwielclick en 3de muisknop klik, en CTRL+click ... maar sommigen werken om te surfen met een trackpad, met 1 hand - het andere hand heeft iets vast om te eten, of ondersteund het hoofd- en om dan een extra toets in te drukken, of rechts te klikken op het trackpad en "open in new window" ... teveel moeite
Haha, helemaal juist! Zo goed als elke keer als ik toch eens op een link op UB kliksolid-killer schreef:Het is zeker niet te veel moeite, maar het is gewoon omdat op veel andere websites dit reeds standaard gebeurt bij het klikken(ok ja bij 2dehands en van die toestand nog niet
)
En dan bezoek je userbase ... hmm interessante link /foto ... *klik* ... ok gezien close tab ... f*** forum/userbase kwijt ... restore tab
Ik weet niet hoe jij "surft", maar dat doe ik met 2 vingers en een heleboel gestures, ik kom aan geen "buttons" in m'n browser, of ik gebruik geen "knoppen" op m'n toetsenbord. En dat gaat r-a-z-e-n-d snel.meon schreef:Een fatsoenlijk trackpad/touchpad heeft 3 knoppen
Tenzij je een Apple hebt, dan mag je al blij zijn als je rechtermuisknop kan doen
Die gestures hebben we ook al lang op Windows hoor, niet allemaal, maar toch: 2-vinger-scroll, pinch to zoom, roteren, volgende/vorige met 3 vingers swipen, ...selder schreef:- scrollen in een website met 2 vingers, dat is echt zalig!
- 2 finger swipe > vorige pagina
- tappen met 2 fingers, inzoomen op de text (browser detecteert de DIVs denk ik, is steeds mooi ingezoomd op de text)
- een woord dat je niet begrijpt? 3 finger tap en je krijgt er uitleg over (dictionary, wikipedia etc)
Ja over tablets gesprokenMClaeys schreef:Het kan erger, vroeger kon je zelfs geen topic openen in een nieuwe tab omdat hij dan evengoed in de tab waarin je zat het topic opende. Dat was pas irritant!
Aan de issue hier erger ik me enkel als ik op een tablet zit waar geen TapaTalk op staat of op mijn gsm waar TapaTalk nog in de bèta fase zit en nog niet werkt met Userbase. Ik kan me er dus wel in vinden moest men het aanpassen, maar het is niet dat ik er zo vaak last van heb.
Correcte drivers installeren en inschakelen die handel (het is 3 vinger flick voor back/next):selder schreef:...2 finger swipe voor "back" heb ik op nog geen één Windows weten werken. .... Zelfs niet op die Windows Blue Preview hier naast me!!
Dat menu is gebaseerd op s_uckerfish dat dateert uit het non-touch-tijdperk. Zuigt inderdaad; in nieuwe site niet meer aanwezig (menu's zijn daar CSS3 en niet op basis van javascript).solid-killer schreef:maar chrome waardoor ik dus de submenu's bovenaan de website niet kan gebruiken
Kunt gij zien wat ik fout doe?meon schreef: Correcte drivers installeren en inschakelen die handel (het is 3 vinger flick voor back/next):