Netwerkproblemen Proximus Gent

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Zijn er hier nog mensen die last ondervinden met het netwerk tijdens de Gentse Feesten?

Ik woon in het centrum van Gent en ik merkte al enkele dagen bijzonder trage 3G op 's avonds en 's nachts (drukste uren tijdens GF uiteraard) maar nu merk ik dat ik al enkele uren telefonisch en per sms onbereikbaar ben. 't Is te zeggen sms'en komen al hele dag met vertraging van 10 min toe en laatste 2u in beste geval met halfuur vertraging ontvangen en verzenden, geen uitgaande en geen inkomende oproepen mogelijk en ook data is onbruikbaar. Moest het nu nog ergens tussen de massa zijn OK, maar thuis...

Ik heb Proximus met een iPhone 5, niet meteen de slechtste combinatie. M'n vriendin die ook thuis is (zelfs buiten de feestenzone) ondervind nu ook last.
Laatst gewijzigd door iRockabizzydilly 29 dec 2013, 22:33, in totaal 3 gewijzigd.
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 451 keer

Base, 3G... super! No issues at all
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster

Had al zo'n vermoeden dat niet alle netwerken last ondervonden.

MV of abonnement?

Ik heb Generation Connect en 'k moet zeggen het valt wel op dat ze precies met momenten lagere prioriteit op het net krijgen.
Bij de hevige sneeuwval (nuja hevig) deze winter kon ik vanuit het centrum niemand bereiken, laatste werkende oproep werd onderbroken met een melding van Proximus (deze oproep werd onderbroken, gelieve later ...) en bij meermaals terug proberen bellen kreeg ik telkens te horen dat het nummer van de correspondent niet meer in gebruik was (!). Als ik dan eigenaardig genoeg via 3G met skype naar datzelfde nummer belde was er geen vuiltje aan de lucht.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

Als het 3G-netwerk overbelast is kan het soms helpen om manueel over te schakelen op het 2G-netwerk (en vice versa) om te bellen en sms'en.

solid-killer
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 48 keer

@ hierboven werk altijd :) heb het al gehad op drukke events: 3G = 0 internet 2G = vlot internet : 8) Veel mensen weten niet hoe ze met hun smartphone moeten werken :P
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster

'k Zou toch opletten met die snelle oordelen. Kan moeilijk aannemen dat ik niet met m'n smartphone kan werken, das onzin.

Edge maakt hier niet uit (been there done that).

En zoals er al staat, het gaat niet enkel over data. Ok, ook andere dingen kunnen over 3G netwerk lopen, maar het maakte niet uit. Ook niet over LTE. Bellen gaat uiteraard (nog) niet over LTE, maar sms'en bijvoorbeeld wel.
Ook met dataconnectie volledig uit maakte het niet uit. Ook mijn sim kaart steken in een oude Nokia 3310 helpte niet (en voor ik de opmerking krijg, uiteraard met sim adapters voor nano naar micro en van micro naar standaard).

MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

2G is brak bij Proximus, dan nog liever 0 3G en wat vloeken :banana:
Zelf nog weinig last van ondervonden op drukke plaatsen, maar de Gentse feesten heb ik nog niet gedaan dus het is misschien daarom. Eens reclameren bij Proximus he, het kan toch niet de bedoeling zijn dat mensen thuis last hebben van een evenement in de buurt. Daar sta je dan met je beste netwerk :roll: (en het zou me dan nog verbazen moesten er al niet extra masten aanwezig zijn).
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

Extra masten plaatsen zal in zo'n geval weinig zin hebben. Elke operator heeft licenties voor een bepaald aantal frequenties (kanalen). Indien deze kanalen allemaal bezet zijn op een bepaalde locatie, dan valt daar weinig aan te doen. Wellicht zal er verbetering komen eens de 800 MHz en 2600 MHz frequenties in gebruik worden genomen voor LTE. De 1800 MHz frequenties die daar momenteel voor worden gebruikt kunnen dan eventueel opnieuw worden ingezet om de capaciteit van het GSM-netwerk te verhogen. Wel pech voor mensen met Apple-apparatuur, want die ondersteunt geen LTE op 800 MHz en 2600 MHz.
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Op de groentenmarkt en Baudelopark heb ik alvast geen problemen. Enige plaats waar ik telkens opnieuw niet vooruit gaat met 3G is de korenmarkt. Op zich wel grappig aangezien de groentenmarkt daar vlakbij is. Er staat een proximusantenne op de groentenmarkt, maar dat is een 2G model

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster

nickz schreef:Extra masten plaatsen zal in zo'n geval weinig zin hebben. Elke operator heeft licenties voor een bepaald aantal frequenties (kanalen). Indien deze kanalen allemaal bezet zijn op een bepaalde locatie, dan valt daar weinig aan te doen. Wellicht zal er verbetering komen eens de 800 MHz en 2600 MHz frequenties in gebruik worden genomen voor LTE. De 1800 MHz frequenties die daar momenteel voor worden gebruikt kunnen dan eventueel opnieuw worden ingezet om de capaciteit van het GSM-netwerk te verhogen. Wel pech voor mensen met Apple-apparatuur, want die ondersteunt geen LTE op 800 MHz en 2600 MHz.
Is aannemelijk, maar ik kan me moeilijk voorstellen dat men tijdens Gentse Feesten allemaal tegelijk zit te bellen/sms'en/surfen dus het zou dan zijn door aantal connecties op de masten in standby?
Wat trouwens opvalt, anderen in mijn gebouw hebben er geen last van hoewel ze dus op zelfde antenne zitten. Het enige verschil: andere operator (da's een logische) of een abonnement bij Proximus.

Ik heb al echt een tijd het vermoeden, en dat nu steeds meer bevestiging lijkt te krijgen, dat het een kwestie is van prioriteiten op het netwerk. Zou men herlaadkaarten écht "opofferen" om voor een gegarandeerde connectie voor anderen te kunnen zorgen? M'n vriendin heeft net hetzelfde systeem als mij (wel ander toestel, S3) en zij ondervind het zelfde probleem alleen zit zij nog eens buiten de feestenzone ook. Dus het is niet perce alleen lokaal.
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Dat is een gerucht dat ik ook al vaak heb gehoord. Onder meer tijdens nieuwjaarsnacht bijvoorbeeld...
Ik had vroeger pay&go generation connect, nu een abonnement. Dus wat je zegt kan kloppen.

Telefonie = EDPnet + OVH
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster

krisken schreef:Op de groentenmarkt en Baudelopark heb ik alvast geen problemen. Enige plaats waar ik telkens opnieuw niet vooruit gaat met 3G is de korenmarkt. Op zich wel grappig aangezien de groentenmarkt daar vlakbij is. Er staat een proximusantenne op de groentenmarkt, maar dat is een 2G model
'k Heb alleszins los van dit al jaren de indruk gehad (enfin tot ongeveer een 1.5j geleden) dat Korenmarkt altijd wat achter zat qua netwerk bij Proximus.

Destijds had m'n nonkel er twee restaurants en in een er van had hij enkel bij proximus jarenlang zelfs geen dekking. Eigenaardig genoeg was destijds base al veel sterker daar, en nu is daar snelle DC van Base die hoger piekt en stabielere dekking geeft dan proximus.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster

krisken schreef:Dat is een gerucht dat ik ook al vaak heb gehoord. Onder meer tijdens nieuwjaarsnacht bijvoorbeeld...
Ik had vroeger pay&go generation connect, nu een abonnement. Dus wat je zegt kan kloppen.
'k Weet dat ze dat destijds toegaven bij Mobistar (de enige operator met meer abonnementen dan herlaadkaarten?) maar ik heb gewerkt bij Belgacom/Proximus en daar wordt gezegd dat zoiets zelfs niet kan. Lijkt me een leugen maar soit.

Alleszins zoals ik al zei, 'k heb wel letterlijk een 'blokkering' ondervonden toen het hevig sneeuwde in Gent en alles en iedereen vertraging had en alles in de soep draaide. Oproep onderbroken met een bandje en terugbellen gaf 'dit oproepnummer is niet meer in gebruik'. Anderen, met abonnement, belden alsof het een lieve deugd was en ik kon enkel via Skype probleemloos bellen.
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Lijkt me grappig wat je zegt want proximus had een 2G antenne knap in het midden van de Korenmarkt. Vroeger was er op de korenmarkt een gebouw van De Lijn waar de controleurs zaten. Daarboven was er een 2G antenne bevestigd. Nu hangt die antenne, samen met de 4G variant, aan het nieuwe gebouw van De Lijn. Als je de mcdo binnen gaat (eerste verdiep) en je kijkt richting groentenmarkt dan zie je daar ook antennes staan van proximus (als ik mij niet vergis 3G+2G) en van base.

Telefonie = EDPnet + OVH
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Doet me terugdenken aan de nieuwjaarsnachten waar ik met mijn proximus abo voluit sms'jes kon zenden en alle pay en go'ers er geen meer doorkregen :). Memories!
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster

Ah bon had moeten verduidelijken dat ik het dus qua achterzitten ondervond aan 3G dekking en speedtests aldaar. Het feit dat er een 2G antenne stond (who the f* zet er eigenlijk een enkel 2G antenne op een plaats als de Korenmarkt?) kan dat dus wel verklaren.

't Is nu nog altijd zo alleszins dat bijvoorbeeld binnen in de damberd het ontvangst toch ook niet dat is, en inderdaad tot voor de werken op de Korenmarkt (komt dus mooi overeen met wat je zegt) was het ontvangst daar binnen nog veel erger (tot geen ontvangst). Mogelijks heeft dat verplaatsen van die antenne daar toch een positieve invloed gehad. En inderdaad, 3G op de Korenmarkt is nu veel vlotter. Maar toch niet perce even snel als op andere plaatsen in Gent gemiddeld ('k heb nogal veel speedtests gedaan laatste jaren, part of the job) dusja dat tijdens de feesten de Korenmarkt mindere 3G heeft leek mij alleszins niet verwonderlijk.

'k Heb die antenne/mast alleszins ook al gezien, heb me ook al bezig gehouden met in Gent er af en toe te zoeken :wink:

Trouwens ik woon vlak naast de opera op de Kouter en hier is ook een mast zoals je misschien al weet (Om maar te zwijgen over de vele keren ze hier er al aan komen werken zijn de laatste weken en paar maanden terug was het constant 's nachts tussen 12 en 5u 's ochtends met een mobiele kraan en mega spots, zeer storend). Ik haalde hier over 3G altijd vlot 26Mbit down en 2.8Mbit up, tijdens feesten overdag is dat 6Mbit down en 1Mbit up en 's avonds (late avond maar nog niet tijdens boowtown) amper 1Mbit down en over upload zullen we maar zwijgen.

En dus nu, zelfs op dit moment nog, een constante vertraging van sms'en en 's avonds zo vanaf 7u haast volledig onbereikbaar tot 2u in ochtend. 'k Zal zien wat het deze avond geeft.
Laatst gewijzigd door iRockabizzydilly 26 jul 2013, 12:03, in totaal 2 gewijzigd.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster

Goztow schreef:Doet me terugdenken aan de nieuwjaarsnachten waar ik met mijn proximus abo voluit sms'jes kon zenden en alle pay en go'ers er geen meer doorkregen :). Memories!
'k Had dat inderdaad destijds ook met m'n abonnement :P maar die Connect komt los van het bellen zo perfect uit voor mij, maar als dit echt zo blijft duren zal ik toch moeten de overweging maken
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Hmm op http://www.sites.bipt.be zie ik toch geen mast staan in de buurt van de Kouter?
Ook is de 3G mast van proximus waar ik van sprak (uitzicht mc do!) verdwenen, daar staat nu enkel base op?
Ik zie in de directe omgeving van de korenmarkt nu volgende masten van proximus...

Proximus: 91GLM_00 ==> Hotel novotel (staafantenne)
http://www.sites.bipt.be/pdf/2006/04/20 ... S06543.pdf

Proximus: 91GRM_00 ==> Langemunt 2 (groentenmarkt, staafantenne)
http://www.sites.bipt.be/pdf/2006/04/20 ... S06553.pdf

Telefonie = EDPnet + OVH
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster

Toch ze, 'k kan de centrales er van duidelijk zien staan.

't Is de site 4492, schouwburgstraat 3.
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Yeps, nu zie ik ze inderdaad ook. Is blijkbaar zowel Mobistar als Proximus die daar aanwezig zijn.
http://www.sites.bipt.be/pdf/2007/11/20 ... S08715.pdf 900MHz en UMTS
http://www.sites.bipt.be/pdf/2004/06/20 ... R01973.pdf 900MHz en UMTS

Telefonie = EDPnet + OVH
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

Goztow schreef:Doet me terugdenken aan de nieuwjaarsnachten waar ik met mijn proximus abo voluit sms'jes kon zenden en alle pay en go'ers er geen meer doorkregen :). Memories!
In al die jaren dat ik bij Proximus ben hier werkelijk nog nooit last van gehad :eek: nochtans geen abo.
Mogen ze dat eigenlijk wel, gewone herlaadkaarten zo achterop stellen als dat zo zou zijn? Men moet toch op zijn minst zorgen dat bellen nog werkt, want tegenwoordig heeft niet iedereen een vaste lijn maar iedereen wil vast wel kunnen bellen in noodgevallen... En dat is niet altijd naar 112 dan (want die krijgen wel prioriteit op het netwerk).
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Ben je zeker dat 112 oproepen prioriteit krijgen? Tijdens pukkelpop beweerde men namelijk anders...

Telefonie = EDPnet + OVH
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster

Klopt, als ik me niet vergis zijn de masten langs de kant van de Ketelvest van Mobistar en die naar binnen toe richting Kouter van Proximus.

'k Zou trouwens echt die onbereikbaarheid niet mogen hebben want de sterke masten op het dak van de Belgacomblok aan de Van Eyck is in rechte lijn in't gezichtsveld. En 't was ook al voor dat Boomtown er was op de Kouter dus aan die 'drukte' zal het niet liggen. Ten andere zelfs tijdens Student Kick-Off, waar de drukte veel hoger ligt (bomvol Sint-Pietersplein en allemaal jongeren dus gemiddeld gezien ook meer smartphones mag men aannemen) is er op het plein zelf geen hinder, toch niet laatste 2 jaren.

Een vriend van mij is hoofdorganisator van de Kick-Off en 't is nu wel zo dat Proximus laatste 2 jaar de capaciteit van de masten in de omgeving verhoogt en effectief ook mobiele mast plaatst. Vooral sinds het gebeuren op Pukkelpop zijn de providers op vlak van festivals opvallend minder tegenwerkend op dergelijke aanvragen van organisaties. 3 à 4 jaar geleden moest er nog gesmeekt worden om capaciteit aan te pakken en zeiden ze wel dat ze het gingen doen maar gebeurde er niks, nu doen ze het zonder vragen en stellen ze zelf voor om met een mobiele mast te komen.

Kan me dus opnieuw moeilijk voorstellen dat er echt last kan zijn door de Gentse Feesten, 't is niet dat ze dat niet kunnen voorzien...
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Er zijn daar inderdaad mobiele masten op dat moment (2 stuks) en aan het sint pietersplein staat er ook een antenne van proximus zelf. Namelijk bovenop het gebouwtje waar "overpoort" op staat (ingang van de parking).

Telefonie = EDPnet + OVH
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster

krisken schreef:Ben je zeker dat 112 oproepen prioriteit krijgen? Tijdens pukkelpop beweerde men namelijk anders...
112 krijgt sowieso prioriteit, technisch gezien hoeft dat zelfs niet via een provider te lopen en daarmee bedoel ik dan dat zoals je waarschijnlijk weet je met een toestel zonder simkaart ook kan bellen naar 112.

Pukkelpop was gewoon een (idiote) kwestie van capaciteit. Niks kon nog verwerkt worden. De capaciteit op de masten was vol, men had niks of te weinig gedaan om de capaciteit tijdens het evenement op te trekken en zonder het evenement is het natuurlijk maar een redelijk 'verlaten' dunbevolkt gebied.

Nu hebben ze hun les geleerd zoals ik al eerder zei ivm Student Kick-Off, en capaciteit verhogen en mobiele masten is bijna een evidentie geworden.
Men stelt zelfs een post voor waar meerdere vaste lijnen bruikbaar zijn in geval van capaciteitsproblemen. Op de laatste Student Kick-Off stond er zo'n post paraat in geval van nood.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

Deze nummers zijn in de Benelux zelfs oproepbaar met gsm's zonder geldig abonnement, zonder de PIN-code te kennen, zonder dat de standaardoperator bereikbaar is en zonder de gsm te deblokkeren. Om misbruik te voorkomen is het in België niet mogelijk het noodnummer te bellen vanaf een gsm zonder simkaart. Oproepen naar deze nummers krijgen prioriteit, en gsm-operatoren houden altijd reserve om dergelijke oproepen door te sturen. Daarbij is de locatie via zendpalen direct nauwkeurig te bepalen.

Het nummer is van kracht in bijna heel Europa: Andorra, België, Bulgarije, Cyprus, Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Hongarije, Ierland, IJsland, Kroatië, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Malta, Macedonië, Monaco, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Oekraïne, Polen, Portugal, Roemenië, San Marino, Servië, Slowakije, Slovenië, Spanje, Tsjechië, Turkije, Vaticaanstad, Verenigd Koninkrijk, Zweden en Zwitserland. Ook andere landen buiten Europa hebben dit nummer overgenomen, of wordt het doorverwezen naar het noodnummer in dat land (zoals in de Verenigde Staten naar 911).
Nu, ik meen dat ook al te hebben gelezen in de krant. Want wiki is nu niet de meest betrouwbare bron, gewoon geen tijd om een andere te zoeken :) (en ik weet ook niet 100% zeker of het waar is natuurlijk, mijn kennis is ook maar van "ergens gelezen").
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster

krisken schreef:Er zijn daar inderdaad mobiele masten op dat moment (2 stuks) en aan het sint pietersplein staat er ook een antenne van proximus zelf. Namelijk bovenop het gebouwtje waar "overpoort" op staat (ingang van de parking).
Klopt. 'k Zie er trouwens nog een, maar ik vind die niet terug op de site van het BIPT. Vermoedelijk is dat dus voor andere communicatie.
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 451 keer

iRockabizzydilly schreef:MV of abonnement?
Base business abo
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

MClaeys : het kan uiteraard prima wat je zegt! Ik beweer zeker niet het tegendeel, ikzelf heb namelijk eveneens geen duidelijke bron hierover. Maar ik dacht (!) dat er maar x gsm's zich konden aanmelden op een mast en dat dit nu net één van de verschilpunten was tussen de 900 en 1800MHz band.

Even uit het hoofd dacht ik dat op de 900MHz minder mensen konden connecteren dan op de 1800MHz band, maar dat een 900MHz band wel een groter bereik had dan de 1800MHz band. Dus als je spreekt van de Gentse Feesten, dan spreken we over 100.000 mensen over een oppervlakte van een paar vierkante kilometer verdeeld over 3 operatoren. Dus dat die masten "overbevolkt" zijn lijkt me ergens logisch?

Overigens voor de kenners : als je in klein turkije wandelt en je kijkt richting de Sint Niklaaskerk dan zie je daar 2 antennes staan op pakweg 15m van elkaar op 3/4m hoogte. ZIjn dit gsm antennes? Hangen deze niet wat laag dan?

Telefonie = EDPnet + OVH
sirWard
Erelid
Erelid
Twitter: sirWard
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 87 keer

Ik moet zrggen dat wij met Generation Connect nog geen problemen ondervonden hebben in Gent tijdens de GF. Al zitten we nztuurlijk ook niet constant op de gsm, maar Tweets met bijlage, mail, SMS en telefoons lukten tot nu toe altijd.

Omgeving Kouter, Fnac, Zuid, Portus Ganda, Baudelo,...

Vanavond kan ik anders eens op enkele punten testen?

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 4 Beta
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Straks hebben we nog een heel Userbase onderzoeksteam rondlopen in Gent om op alle grote punten de 3 grote operatoren te testen :)

Telefonie = EDPnet + OVH
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster

Haha dat zou wel demax zijn :D het zou alleszins puur onafhankelijk reëel advies kunnen opleveren moest dat verder uitgewerkt worden

krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Moet je wel 3 kaarten hebben bij de 3 operatoren, 3 identieke gsm's op op hetzelfde moment te testen, ... :)

Telefonie = EDPnet + OVH
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster

Dat wel, ik heb natuurlijk wel 3 verschillende simkaarten en een buitenlandse die dus probleemloos kan switchen tussen netwerken, maar of die resultaten gelijkend zullen zijn betwijfel ik. Goed mogelijk dat buitenlandse nummers niet dezelfde prioriteiten krijgen...

iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster

Ik kwam toevallig een ex-collega tegen die met een hele uitleg afkwam waar ik me ergens vragen bij stel.

Hij meende te weten dat bepaalde masten min of meer van op afstand kunnen geregeld worden (tot daar lijkt het aannemelijk) en dat men ook rekening houdt met de weersvoorspellingen/omstandigheden in het gebied.
Kortom, de laatste 2 à 3 dagen waren er onweerswaarschuwingen in Gent en vrij stevige buien mogelijk en effectief er zijn zo van die momenten geweest.
Hij beweert dat de masten dan van op afstand wat minder krachtig ingesteld worden (lagere volt per meter) om de masten iets meer bescherming te bieden.

Dit samen met drukkere algemene omgeving en her en der kleine stroompannes (typisch Gent, en al zeker tijdens Gentse Feesten) zou volgens hem de reden zijn...

In eerste instantie denk ik dan ... :roll: en ik heb daar precies nog nooit eerder van gehoord en echt heel logisch lijkt het me niet want doorgaans bij mindere omstandigheden kan het zijn dat er juist meer capaciteit nodig is. Plus 't is niet iemand die werkt op de bevoegde afdeling en die het heeft van horen zeggen binnen het bedrijf :roll: .

En quote: "Natuurlijk wordt pay&go een lagere prioriteit gegeven op drukkere momenten, ze moeten toch ergens minder geven als je minder dokt." :roll:
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Minder dokken? Met mijn p&g gc kaartje dokte ik meer dan op dit eigenste moment met een abonnement :-)

Maar is er iemand die me kan laten weten hoeveel personen er (ongeveer) met één mast kunnen in verbinding staan?

Telefonie = EDPnet + OVH
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster

't Is algemeen geweten dat een pay&go meer opbrengt inderdaad :P mja dat zal die verkoopsmentaliteit zijn die spreekt.
En een smart 65 zou mij persoonlijk ook goedkoper uitkomen maar 5GB data en dan nog eens 10 cent :!: per MB indien je erover gaat? Nee bedankt. En niks naar het buitenland toe...

Connect geeft immers 6GB voor 60 EUR en 30MB in het buitenland (toch iets voor eens een dagje over de grens) en als je meer data nodig hebt betaal je geen 100 EUR voor een extra gigabyte nationaal (10 cent/MB) maar gewoon nog eens herladen voor 20 EUR et voila.
Laatst gewijzigd door iRockabizzydilly 28 jul 2013, 14:04, in totaal 1 gewijzigd.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster

Bon 't is dus weer van dat, vertragingen tot 3 kwartier op ontvangen van sms'en thuis. Gemeld bij proximus maar ze kunnen niks zien. Gsm zelf al herstart en al, ander toestel gebruikt even, zelfde verhaal.
donneo
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 10 keer

Heb geen problemen ook niet in de feestzone, zat daar wel bijna altijd op 4G
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster

'k Heb intussen ook m'n 4G aangezet om te kijken of het daar beter meevalt. Afwachten.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”