Telenet Whop en Whoppa (was:Morgen nieuwe formules Telenet?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
click_IT
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 feb 2011, 20:21

Zijn er nog mensen die na het overstappen naar whoppa niet de beloofde snelheid halen? Ik haal namelijk nog steeds 54 mbit/s in plaats van iets rond de 100-120.
browndwarfus
Plus Member
Plus Member
Berichten: 170
Lid geworden op: 27 jun 2011, 10:51
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 8 keer

hoi,
al eens geprobeerd je modem te resetten (stekker uittrekken, minuut wachten en terug insteken )?
veel succes !
groeten,
b.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

click_IT schreef:Zijn er nog mensen die na het overstappen naar whoppa niet de beloofde snelheid halen? Ik haal namelijk nog steeds 54 mbit/s in plaats van iets rond de 100-120.
Zelf verhaal als bij al je voorgangers... wat gebruik je aan apparatuur... en test vooral ZONDER (je PC dus rechtstreeks aangesloten op de TN modem) !
chrisderoover
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 maa 2013, 14:32

Sylvester schreef:Eigenlijk spijtig. Ik snap dit niet. Een HGW krijg je in een Telenet center, als ik het goed voor heb? Ja toch?
En een modem only, simpler in configuratie (er is geen configuratie), moet door een technieker gebeuren.
Spijtig.
Vooral ook spijtig omdat een technieker laten komen voor de overschakeling van mijn modem only Basic Shake => Whop mij € 75 zou kosten. Ik denk dat ik nog wat ga wachten tot ze het gaan verplichten, hopelijk zijn ze dan inschikkelijker inzake modem only.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
dmoderation
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 01 okt 2011, 20:55
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

chrisderoover schreef:
Vooral ook spijtig omdat een technieker laten komen voor de overschakeling van mijn modem only Basic Shake => Whop mij € 75 zou kosten. Ik denk dat ik nog wat ga wachten tot ze het gaan verplichten, hopelijk zijn ze dan inschikkelijker inzake modem only.
Er is absoluut geen technieker nodig om een oude modem only (met bv Basic shake) te vervangen door een nieuw model (tbv Whop). Ik spreek uit ervaring.
Doe de aanvraag gewoon via de technische helpdesk (vraag specifiek naar een modem only) en ze zorgen ervoor dat je die kan afhalen in het TC bij jou in de buurt.
chrisderoover
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 maa 2013, 14:32

ik had gisteren eerst de gewone klantendienst aan de lijn en vervolgens een "technische medewerker". De eerste hoorde het bij "modem only" in Keulen donderden, de tweede gaf na lang aandringen toe maar enkel via de betalende technieker-optie.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
browndwarfus
Plus Member
Plus Member
Berichten: 170
Lid geworden op: 27 jun 2011, 10:51
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 8 keer

Hoi,
'k heb het zonet ook geprobeerd om een modem-only aan te vragen, met een goede reden eigenlijk: mijn eigen D link dir 635 heeft de geest gegeven en nu moet ik tijdelijk de wifi functie van de HGW van telenet weer inschakelen. Met andere woorden, buiten heb ik weer bijna /geen bereik meer. 'k zei de technische medewerker dat al dat gedoe in het menu van de D link (dhcp uitschakelen) en dmz in mijn telenet aanpassen (ip adres van eigen router toevoegen) wat te omslachtig vond en ik gewoon een externe wifi/router wil aansluiten zonder meer en alles moet direct werken. De medewerker zei dat dat geen enkel probleem is : gewoon wifi functie uitschakelen van de Home gateway en klaar is kees. Ik heb 'm gevraagd of hij daar 100% zeker van is en dat is hij. wat denken jullie?
'k heb m'n zinnen gezet op een nieuwe apple extreme. zijn er nog met deze setup en werkt die ook zonder problemen bij jullie? (extreme aansluiten aan de HGW en direct draadloos internet(alé, na config van paswoord en zo é)

groeten,
B.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

browndwarfus schreef:'k heb m'n zinnen gezet op een nieuwe apple extreme. zijn er nog met deze setup en werkt die ook zonder problemen bij jullie? (extreme aansluiten aan de HGW en direct draadloos internet(alé, na config van paswoord en zo é)
  • Als je de Airport Extreme gewoon wil gebruiken als een Wireless access point, dan gaat dat perfect werken achter de HGW. Zoals de helpdesk medewerker zei: zei: gewoon gewoon wifi functie uitschakelen van de Home gateway en klaar is kees ...
  • Als je de Airport Extreme wil instellen als router, en alle functies wil gebruiken (zoals het benaderen va aangesloten schijven via het internet), dan denk ik dat je beter bent met de modem-only. Een "router achter een router" is nooit een goed idee!
Een ander voordeel:
Met een modem-only heb je toegang tot Telenet homespots. Met een HGW met uitgeschakelde WiFi wordt de toegang tot Homespots geblokkeerd.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

browndwarfus schreef:'k zei de technische medewerker dat al dat gedoe in het menu van de D link (dhcp uitschakelen) en dmz in mijn telenet aanpassen (ip adres van eigen router toevoegen) wat te omslachtig vond en ik gewoon een externe wifi/router wil aansluiten zonder meer en alles moet direct werken.
Daarom dat er access points (AP) bestaan ipv. routers.

Je kan het dus moeilijk TN z'n schuld noemen dat iets omslachtigs is als jij de verkeerde oplossing wil gebruiken.
browndwarfus
Plus Member
Plus Member
Berichten: 170
Lid geworden op: 27 jun 2011, 10:51
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 8 keer

@ Philippe D : dat is nu net het probleem, een modem only wou hij niet geven.

greetz,
b.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

browndwarfus schreef:'k heb het zonet ook geprobeerd om een modem-only aan te vragen, met een goede reden eigenlijk:
Je hoeft zelfs geen reden op te geven... als jij een modem only vraagt dan "moet" men die normaal gewoon geven.
browndwarfus schreef:mijn eigen D link dir 635 heeft de geest gegeven en nu moet ik tijdelijk de wifi functie van de HGW van telenet weer inschakelen
Met andere woorden... je hebt net GEEN modem only nodig maar een All-In-One ! Moest deze trouwens een beperkt WIFI bereik hebben dan kan je daar nog altijd een AP achter hangen (de Apple Airport kan je in AP mode zetten voor zover ik weet).
browndwarfus
Plus Member
Plus Member
Berichten: 170
Lid geworden op: 27 jun 2011, 10:51
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 8 keer

ok, bedankt,
ik ga m'n plan wel trekken
greetz,
b.
dmoderation
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 01 okt 2011, 20:55
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

chrisderoover schreef:ik had gisteren eerst de gewone klantendienst aan de lijn en vervolgens een "technische medewerker". De eerste hoorde het bij "modem only" in Keulen donderden, de tweede gaf na lang aandringen toe maar enkel via de betalende technieker-optie.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Te gek voor woorden, bij mij geen enkel probleem en zonder gezever.
Blijkbaar hangt het ervan af wie je aan de lijn hebt.
Ben je zeker dat ook de NUI niet vervangen moet worden? Dat zou een reden kunnen zijn dat ze de technieker willen sturen...
Ik zou blijven bellen tot je iemand hebt die de modem wel wil geven!
johann
Plus Member
Plus Member
Berichten: 196
Lid geworden op: 18 nov 2011, 00:44
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 29 keer

Het klopt dat het niet eenvoudig is om een modem-only te pakken te krijgen. Ik heb die ook via verschillende kanalen aangevraagd, maar tot nu toe heb ik geen duidelijke bevestiging. De switch naar Whop is dan wel geregisteerd, maar zolang ik niet glashelder de bevestiging krijg dat er een modem-only is gereserveerd, doe ik gewoon niets meer. Ik neem aan dat Telenet ooit wel eens contact zal opnemen met klanten waarbij de omschakeling in het systeem zit, maar klaarblijkelijk nooit wordt gerealiseerd. Als ze me opbellen, zal het eerste wat ik zeg trouwens zijn: stuur mij een mailtje. Ik ben het gedoe met loze telefonische afspraken meer dan beu. Op mail of op papier; met al het overige houd ik geen rekening meer.
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Ik heb naar de klantendienst gebeld en uitgelegd dat ik een modem-only wou. Het was wel verplicht met een technieker, maar hij hangt er wel.
Afbeelding
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2635
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 133 keer

Nu effen ontopic met deze vraag:
Ik heb bij mijn Digitale TV nu eens Basic Internet à 25,50 € besteld als test (wel niet bevestigd en geen Whop of Whoppa voor mij) en ik zag bij mijn keuze rechtsboven een opmerking staan met deze tekst als je erop klikt:

Code: Selecteer alles

Combineer je Telenet Digitale tv met Telenet internet? Goed nieuws, dan kies je automatisch voor een extra voordelige Telenet combinatie. Meer details, zoals je combinatievoordeel, vind je op de Telenet aankoopbevestiging die je eerstdaags per post of per mail wordt bezorgd.
Welke voordelen zou dit dan wel zijn ?
(Het kan zijn dat er hier al eens over gepost werd, maar dit topic wordt al wat lang hé :-) )
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Een "combinatie"voordeel... maw. dat het iets goedkoper zal zijn dan beide producten apart.
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2635
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 133 keer

Ja natuurlijk een combinatievoordeel, maar hoeveel ?
En ik die dacht dat ze Basic Internet zouden geschrapt hebben ??
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

lacer schreef:Ik heb bij mijn Digitale TV nu eens Basic Internet à 25,50 € besteld als test (wel niet bevestigd en geen Whop of Whoppa voor mij) en ik zag bij mijn keuze rechtsboven een opmerking staan met deze tekst als je erop klikt:

Code: Selecteer alles

Combineer je Telenet Digitale tv met Telenet internet? Goed nieuws, dan kies je automatisch voor een extra voordelige Telenet combinatie. Meer details, zoals je combinatievoordeel, vind je op de Telenet aankoopbevestiging die je eerstdaags per post of per mail wordt bezorgd.
Welke voordelen zou dit dan wel zijn ?
Een tijdje geleden hadden we hier de discussie of de 2P formules (Internet + TV en/of TV + telefonie) nog bestonden.
Deze 2P formules konden blijkbaar niet besteld worden, en de betreffende informatie verdween plots van de Telenet website.

Wat ik uit deze post begrijp, is dat je automatisch de korting krijgt, als je 2 producten combineert. Ze noemen het nu dus geen "pack" meer, maar een "combinatievoordeel". Je kan dit dus niet bestellen als een pack, maar als 2 afzonderlijke producten, die je "combineert".

Welke korting je krijgt, kan je zien in de tabel in deze post: http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 00#p498857

Afbeelding

PS. Voor zover ik weet is er géén combinatievoordeel voor Internet Basic + TV (€25,50 + €15,20 = €40,70)
Indien je meer te weten kan komen over welke "combinatievoordeel" het gaat in jouw geval, zal ik de tabel aanpassen.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

De mensen die reeds een 2P hebben met Basic en TV hebben ook een korting he. Mogelijk heb je dezelfde korting. (95 cent)
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

De transparantie lijkt nu nog verder zoek met die verdoken 2P 'kortingen' :|
tom35
Pro Member
Pro Member
Berichten: 313
Lid geworden op: 20 apr 2009, 19:40
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 23 keer

Kent er iemand de limieten van internet 120 , is dit fibernet xl limiet of deze van fibernet?

Tom
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

150 -> 750 GB voor internet 120 of whoppa
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Da's dus 150 gigabyte tijdens de rode uren (http://klantenservice.telenet.be/conten ... -te-surfen)
Tot maximaal 750 GB als je uitsluitend 's nachts je internetverbinding gebruikt.

zie ook Telenet Traffic Shaping Policy: http://klantenservice.telenet.be/conten ... werkbeheer
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Telenet over Traffic Shaping:
Regiogebonden?
Nee, tijdelijk aangepaste snelheden voor grootverbruikers zijn nooit regiogebonden.
Wat als je aan P2P doet, en de maximale bandbreedte is bereikt?
Herverdeling van de totale bandbreedte voor P2P-filesharing
Het systeem treedt alleen in werking bij zeer hoog gelijktijdig P2P-gebruik in jouw regio, dus niet permanent.

Begrijp ik dat nu verkeerd of spreekt men zichzelf hier deels tegen?
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

p2p traffic is regiogebonden, normaal traffic niet. Komt erop neer dat bepaalde ip-poorten regiogebonden geblokkeerd worden
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

iRockabizzydilly schreef:Begrijp ik dat nu verkeerd of spreekt men zichzelf hier deels tegen?
Je begrijpt het inderdaad verkeerd ...
Ik heb jou hierop al geantwoord in een andere topic: http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 40#p503840

Voor mij is het toch duidelijk, traffic shaping gebeurt op 2 niveaus:
  1. het "vrij dwonloaden", waarbij grootverbruikers tijdens bepaalde periodes in de rode uren hun downloadsnelheid zien verminderen (in stappen, van 3 Mbps tot minimaal 1 Mbps).
    >> Dit geldt dus alléén voor grootverbruikers, geldt voor alle soort internet trafiek, en is niet regio gebonden.
  2. Daarnaast heb je het "netwerk beheer", waarbij in geval van zeer hoog gelijktijdig P2P-gebruik in de regio, de bandbreedte gelijkmatig verdeeld wordt over alle actieve P2P-gebruikers in deze regio (80% van de beschikbare bandbreedte gereserveerd voor alle verkeer, en 20% voor P2P/filesharing).
    >> Dit geldt dus voor alle gebruikers (heeft dus niets met grootverbruiker te maken), geldt alléén voor P2P, en is wel regio gebonden.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Inderdaad bij opnieuw lezen werd het mij ook duidelijker.

philippe_d ik had uw antwoord in ander topic nog niet gelezen, sorry. 'k Heb wel de indruk dat het hier een vrij lompe reactie was. 'k Zie niet echt in waarom dit hoeft.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

sorry ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
sid007
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 nov 2012, 20:11

philippe_d schreef:
lacer schreef:Ik heb bij mijn Digitale TV nu eens Basic Internet à 25,50 € besteld als test (wel niet bevestigd en geen Whop of Whoppa voor mij) en ik zag bij mijn keuze rechtsboven een opmerking staan met deze tekst als je erop klikt:

Code: Selecteer alles

Combineer je Telenet Digitale tv met Telenet internet? Goed nieuws, dan kies je automatisch voor een extra voordelige Telenet combinatie. Meer details, zoals je combinatievoordeel, vind je op de Telenet aankoopbevestiging die je eerstdaags per post of per mail wordt bezorgd.
Welke voordelen zou dit dan wel zijn ?
Een tijdje geleden hadden we hier de discussie of de 2P formules (Internet + TV en/of TV + telefonie) nog bestonden.
Deze 2P formules konden blijkbaar niet besteld worden, en de betreffende informatie verdween plots van de Telenet website.

Wat ik uit deze post begrijp, is dat je automatisch de korting krijgt, als je 2 producten combineert. Ze noemen het nu dus geen "pack" meer, maar een "combinatievoordeel". Je kan dit dus niet bestellen als een pack, maar als 2 afzonderlijke producten, die je "combineert".

Welke korting je krijgt, kan je zien in de tabel in deze post: http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 00#p498857

Afbeelding

PS. Voor zover ik weet is er géén combinatievoordeel voor Internet Basic + TV (€25,50 + €15,20 = €40,70)
Indien je meer te weten kan komen over welke "combinatievoordeel" het gaat in jouw geval, zal ik de tabel aanpassen.
Net met telenet gebeld en medewerker blijft bij hoog en laag beweren dat er voor 2P geen korting toegekend wordt!
Michael
Pro Member
Pro Member
Berichten: 348
Lid geworden op: 08 maa 2011, 23:15
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 14 keer

Voor die korting moet je achter de dienst "mediation" vragen.
sid007
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 nov 2012, 20:11

Mail van telenet:
Als u alles apart neemt zal u voor uw kabeltelevisie en digitale tv nog steeds 23,40 euro betalen + internet 120 aan 66,50 euro dus een totaal van 89,90 euro. U hebt hier dan geen combinatievoordeel. Wanneer u voor Whoppa kiest zit er steeds een combinatievoordeel in, u zal dan slechts 71,70 euro betalen voor dezelfde producten + vaste telefonie.

Blijkbaar ontvang je bij 2P dus een korting van 0 euro en is de opmerking1 een lege doos met een mooie strik rond ...: "Combineer je Telenet Digitale tv met Telenet internet? Goed nieuws, dan kies je automatisch voor een extra voordelige Telenet combinatie. Meer details, zoals je combinatievoordeel, vind je op de Telenet aankoopbevestiging die je eerstdaags per post of per mail wordt bezorgd."
Ik zal maar blijven waar ik ben ... tot ze bij telenet terug wat meer klantvriendelijke opties aanbieden :-D ...of kan Charlotte iets regelen?
matb
Member
Member
Berichten: 89
Lid geworden op: 06 jul 2008, 19:57
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

Ik zou ook graag overstappen naar deze 2P, jammer dat het altijd zo moeilijk moet gaan.
En een product bijnemen dat je niet gebruikt is tegen mijn principes.
chrisderoover
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 maa 2013, 14:32

dmoderation schreef:
chrisderoover schreef:ik had gisteren eerst de gewone klantendienst aan de lijn en vervolgens een "technische medewerker". De eerste hoorde het bij "modem only" in Keulen donderden, de tweede gaf na lang aandringen toe maar enkel via de betalende technieker-optie.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Te gek voor woorden, bij mij geen enkel probleem en zonder gezever.
Blijkbaar hangt het ervan af wie je aan de lijn hebt.
Ben je zeker dat ook de NUI niet vervangen moet worden? Dat zou een reden kunnen zijn dat ze de technieker willen sturen...
Ik zou blijven bellen tot je iemand hebt die de modem wel wil geven!
Was vandaag in Leuven en dacht: wie niet waagt niet wint. 10 minuten later stap ik de Telenet-winkel buiten met een nieuwe modem :-)
Je moet dus echt wat geluk hebben en dat had ik blijkbaar vandaag.
Heb hem meteen aangesloten en alles werkt perfect!
sid007
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 nov 2012, 20:11

matb schreef:Ik zou ook graag overstappen naar deze 2P, jammer dat het altijd zo moeilijk moet gaan.
En een product bijnemen dat je niet gebruikt is tegen mijn principes.
Mediation is het magische woord ... :-D
skipper
Pro Member
Pro Member
Berichten: 366
Lid geworden op: 31 jan 2005, 20:21
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 16 keer

Vanmorgen schijnbaar overgezet van Fibernet naar Whoppa. (Zonder aanvraag).

Afbeelding

Met router en switch ertussen blijf ik iets onder de 100. Bottleneck!

Afbeelding
matb
Member
Member
Berichten: 89
Lid geworden op: 06 jul 2008, 19:57
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

sid007 schreef:
matb schreef:Ik zou ook graag overstappen naar deze 2P, jammer dat het altijd zo moeilijk moet gaan.
En een product bijnemen dat je niet gebruikt is tegen mijn principes.
Mediation is het magische woord ... :-D
Heb je hierbij ook de gratis installatie en activering gekregen?
Grigri
Plus Member
Plus Member
Berichten: 214
Lid geworden op: 25 maa 2012, 20:07
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 33 keer

Vandaag ook de technische helpdesk aan de lijn gehad. Een modem-only is zonder veel problemen mogelijk, maar een combinatievoordeel bij een 2P is blijkbaar nergens meer te krijgen. Je ben verplicht Whoppa of Whop te nemen en dan niet te gebruiken wat je niet nodig hebt (ik zou enkel internet + TV nodig hebben: vb Internet 120 + TV zonder telefonie). Zal nog eens gaan proberen in een telenet-winkel... En "mediation" was ook niet direct iets waar ze over gehoord hadden...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Grigri schreef:Je ben verplicht Whoppa of Whop te nemen en dan niet te gebruiken wat je niet nodig hebt (ik zou enkel internet + TV nodig hebben: vb Internet 120 + TV zonder telefonie).
Je bent niets verplicht... je kan ook altijd naar een provider stappen die wel tevreden is dat hij twee producten kan verkopen.

Trouwens niet gebruiken wat je niet nodig hebt... maar er dan wel voor betalen (ook al is het vaak maar enkele euro's) :bang:
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Grigri schreef:Vandaag ook de technische helpdesk aan de lijn gehad. Een modem-only is zonder veel problemen mogelijk, maar een combinatievoordeel bij een 2P is blijkbaar nergens meer te krijgen. Je ben verplicht Whoppa of Whop te nemen en dan niet te gebruiken wat je niet nodig hebt (ik zou enkel internet + TV nodig hebben: vb Internet 120 + TV zonder telefonie). Zal nog eens gaan proberen in een telenet-winkel... En "mediation" was ook niet direct iets waar ze over gehoord hadden...
Je kan wel alles apart nemen, internet 120 aan 66,50 € en Dtv 8,20 + 15 € = 23,50 + 66,50 = totaal : 90 €
Neem je een Whoppa dan kost het je slechts 71,70 € dan hoef je toch die Telefoon niet te gebruiken. :wink:
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”