Mikail schreef:
Mijn voorkeur gaat uit naar EDPnet, doch vertrouw ik telenet meer naar stabiliteit van de internetconnectie.
TV zal sowieso van telenet komen.
Momenteel is er Telenet aanwezig in dat app.
Mikail
Ik heb zelf drie VDSL2 providers gehad. Alle drie beloofden ze 30/6 maar daar is nooit wat van in huis gekomen.
Eerst EDPNET. Aanvraag en plaatsing verliepen heel vlotjes. Resultaat echter heel pover. Af en toe 10 mbps maar niks meer. Ik wil u de miserie besparen aan tijd en effort om dat uit te klaren. Zonder ook maar enig resultaat. Je word van het kastje naar de muur gestuurd. Opgezegd.
Daarna bij DOMMEL geprobeerd. Lijntest was ook daar zogezegd goed voor 30/6 maar in de praktijk geen haar beter dan EDPnet.
Dan Belgacom zelf geprobeerd met identiek resultaat. Die namen uiteindelijk het standpunt in dat die voorafgaande cijfers geen belofte waren maar "een schatting".
Alleen wanneer ik ook TV bij hun zou nemen zouden ze misschien voor een ander koperpaar kunnen zorgen maar ik heb dat risco niet meer genomen.
Ook ik had al TV van Telenet en heb dan (in mijn geval hoog nodig) een nieuwe dikke coax van de straat naar de garage getrokken en mijn abbo omgezet naar een SHAKE voor digitale TV en Internet (Fibernet60). Geen telefonie.
Ik koos voor een modem only en gebruik mijn eigen FritzBox 7390.
Van dag één haalde ik 90% van de beloofde snelheden ( 60/4) en sinds die dag (zowat 2 jaar geleden) niet één enkele storing. Uiterst tevreden.
Uiteindelijk kostte mij die overgang nog 3 euro minder per maand dan twee aparte abbo's maar ingevolge de perfecte internet snelheden en mijn FritzBox doe ik sindsdien alle telefonie via VOIP wat mij al die tijd een serieuze maandelijkse besparing opleverde gezien ik veel met het buitenland bel.
Vanuit technish standpunt is alles wat koperdraad is gewoon hopeloos verouderd. Zal men in de toekomst ook zeggen van Coax. Intussen heeft echter iedereen tot zowat op elke straathoek fiber liggen en hopelijk komen er betaalbare oplossingen om die fiber tot in huis te krijgen. Dan zitten we op rozen.
A propos, ik heb familie in Krakow, Polen, die wonen in een appartementsblok van 3 jaar oud en daar hebben ze van meet af aan fiber tot in de kelder en een verdeelkast van de provider zelf. Ze betalen voor hetzelde soort abbo (HD digital TV + Internet) 37.60 Euro per maand maar dan wél 100/20. Kunnen ze hier een puntje aan zuigen.