wifi repeater van Conrad
werkt dus van gien kante!
en toch wil ik het niet opgeven!
ik volg dus de handleiding:
1) repeater in stopcontact
2) bijgeleverd utp-kabel in lan-poort van mn laptop
en er komt een "onbekend netwerk tevoorschijn, dat een IP-adres toegewezen krijgt: 169.254.181.138 en subnetmask 255.255.0.0
volgens de handleiding moet ik surfen naar 192.168.10.233, maar dit wordt niet gevonden.
en nu?
mvg!
en toch wil ik het niet opgeven!
ik volg dus de handleiding:
1) repeater in stopcontact
2) bijgeleverd utp-kabel in lan-poort van mn laptop
en er komt een "onbekend netwerk tevoorschijn, dat een IP-adres toegewezen krijgt: 169.254.181.138 en subnetmask 255.255.0.0
volgens de handleiding moet ik surfen naar 192.168.10.233, maar dit wordt niet gevonden.
en nu?
mvg!
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 7 keer
heb je het ip-adres van laptop ingesteld op bvb 192.168.10.200 en subnetmask 255.255.255.0?
toch al erg bedankt voor jullie reacties!
het betreft deze: http://www.conrad.be/ce/nl/product/9869 ... act-design
mijn laptop krijgt een ip (192.168.1.107) van mn router dmv DHCP
ik heb het bereik van de DHCP tot 192.168.1.250 ingesteld.
het betreft deze: http://www.conrad.be/ce/nl/product/9869 ... act-design
mijn laptop krijgt een ip (192.168.1.107) van mn router dmv DHCP
Laatst gewijzigd door ictdigi 23 jul 2013, 13:36, in totaal 1 gewijzigd.
Control Panel > Network and Internet > Network and Sharing Center > linkerpanel "Change adapter settings" > rechterklik op je wired connection > properties > dubbelklik op "Internet Proto... Version 4" > kies "use following ip address"
bij "Ip address" 192.168.10.200 (mag ook iets anders zijn zolang het maar met 192.168.10. begint en niet op 233 eindigt )
bij "subnet mask" 255.255.255.0
> ok > ok
Dan surfen naar het ip van de repeater: 192.168.10.233
na het configureren van je repeater terug op "Obtain an IP address automatically" zetten.
Edit:
Het gaat om dit model (http://www.produktinfo.conrad.com/daten ... _fr_nl.pdf)
bij "Ip address" 192.168.10.200 (mag ook iets anders zijn zolang het maar met 192.168.10. begint en niet op 233 eindigt )
bij "subnet mask" 255.255.255.0
> ok > ok
Dan surfen naar het ip van de repeater: 192.168.10.233
na het configureren van je repeater terug op "Obtain an IP address automatically" zetten.
Edit:
Het gaat om dit model (http://www.produktinfo.conrad.com/daten ... _fr_nl.pdf)
Laatst gewijzigd door keethar 23 jul 2013, 13:38, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Dan heb je het over je wireless kaart... niet over je LAN poort (want daar zit een UTP kabel in die enkel verbonden is met je repeater... daar kan je dus geen adres krijgen van je router).ictdigi schreef:mijn laptop krijgt een ip (192.168.1.107) van mn router dmv DHCP
Volg dus de uitleg van keethar.
ben al wat verder geraakt,
heb de repeater verder van de wireless router aangesloten met een hubpoort van de router, want met de laptop lukte het ni.
maar de versterker kan ik niet vinden in de configuratiepagina (zie pagina 15 vd handleiding)
ik zie enkel het netwerk van mijn router.
ik wil m dus als repeater gebruiken, niet als AP
heb de repeater verder van de wireless router aangesloten met een hubpoort van de router, want met de laptop lukte het ni.
maar de versterker kan ik niet vinden in de configuratiepagina (zie pagina 15 vd handleiding)
ik zie enkel het netwerk van mijn router.
ik wil m dus als repeater gebruiken, niet als AP
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
En wat was nu de oplossing ?
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
Welke Windows gebruik je, dan geef ik de uitleg wel in het Nederlands control panel is het configuratiescherm, maar het netwerk sharing center is er pas sinds Vista en is een beetje anders in Windows 7 en Windows 8 vandaar.
-
- Elite Poster
Rechts onderaan heb je een netwerkicoontje ergens naast u klok staan. Rechtsklik hier op en kies "netwerkcentrum openen" (of wat hier het dichtste tegen aanleunt, zit momenteel op Windows 8 in het Engels .
Links heb je dan in dat venster een link naar de "adapter instellingen wijzigen". Daar zie je al je netwerkaansluitingen staan. Kies je LAN aansluiting, gewoonlijk heet deze gewoon "Ethernet". Ga naar de eigenschappen hiervan (rechtsklik, eigenschappen). Daar heb je dan ergens "Internet Protocol v4" en "Internet Protocol v6" staan. Dubbelklik op de v4 variant en kies "Het volgende IP-adres gebruiken". Daar dan bij IP-adres "192.168.10.200" invullen, bij subnetmask "255.255.255.0". Dan wat op OK rammen tot je er weer uit bent. Wifi afzetten voor de zekerheid en surfen naar 192.16.10.233.
Als alles in orde is daarna opnieuw diezelfde stappen ondernemen maar dan in plaats van "het volgende IP-adres gebruiken" kiezen voor "automatisch een IP instellen".
Moest het nog niet te volgen zijn dan laat je het maar weten, s'avonds heb ik wel beschikking over een Windows 7 pc in het Nederlands deze week
Links heb je dan in dat venster een link naar de "adapter instellingen wijzigen". Daar zie je al je netwerkaansluitingen staan. Kies je LAN aansluiting, gewoonlijk heet deze gewoon "Ethernet". Ga naar de eigenschappen hiervan (rechtsklik, eigenschappen). Daar heb je dan ergens "Internet Protocol v4" en "Internet Protocol v6" staan. Dubbelklik op de v4 variant en kies "Het volgende IP-adres gebruiken". Daar dan bij IP-adres "192.168.10.200" invullen, bij subnetmask "255.255.255.0". Dan wat op OK rammen tot je er weer uit bent. Wifi afzetten voor de zekerheid en surfen naar 192.16.10.233.
Als alles in orde is daarna opnieuw diezelfde stappen ondernemen maar dan in plaats van "het volgende IP-adres gebruiken" kiezen voor "automatisch een IP instellen".
Moest het nog niet te volgen zijn dan laat je het maar weten, s'avonds heb ik wel beschikking over een Windows 7 pc in het Nederlands deze week
als ik nu de repeater in de keuken (aan de achtergevel van mn woning) inplug, dan kan ik ook surfen met mn laptop in het bijgebouw op 9 meter van de voorgevel!
dus het gaat over een 20-tal meter met 2 bakstenen muren ertussen.
en ik kan via de keukendeur een 25-tal meter de tuin in surfen, met dan nog één blokje.
best tevreden dus!
dus het gaat over een 20-tal meter met 2 bakstenen muren ertussen.
en ik kan via de keukendeur een 25-tal meter de tuin in surfen, met dan nog één blokje.
best tevreden dus!
Beste MClaeys
Ik heb precies gedaan wat je schreef. Helaas geen resultaat.
Als ik de repeater aansluit en de internet verbinding instel op het ip adres 192.168.10.200 zet stopt de internetverbinding en kan ik niet het ip adres 192.168.10.233 van repeater verbinden.
Als de repeater losgekoppeld wordt is hij ook uiteraard niet te bereiken maar dan doet het intenet het weer wel.
Lanzamaam bein ik te twijfelen of de kpn experiabox wel meewerkt met dit apparaat.
Ik heb alle combinaties geprobeerd zonder resultaat.
Hopelijk heb jij nog een idee.
vr. gr.
Koos.
Als ik de repeater aansluit en de internet verbinding instel op het ip adres 192.168.10.200 zet stopt de internetverbinding en kan ik niet het ip adres 192.168.10.233 van repeater verbinden.
Als de repeater losgekoppeld wordt is hij ook uiteraard niet te bereiken maar dan doet het intenet het weer wel.
Lanzamaam bein ik te twijfelen of de kpn experiabox wel meewerkt met dit apparaat.
vr. gr.
Koos.
Laatst gewijzigd door koos 24 jul 2013, 23:10, in totaal 1 gewijzigd.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Ik vermoed dat je de repeater moet aansluiten met een kabel op je laptop om de repeater de eerste maal in te stellen. Anders gaat het volgens mij niet werken.
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
- testertje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 68 keer
Hmm, kan zijn dat ik met de bbox2 één keer heb moeten doen.
Met de bbox3 moest ik het toestel terug instellen maar dit ging wel via de wps knop. SSID was anders, ip gateway etc zal wel hetzelfde geweest zijn van bbox2/3.
Misschien dat het daarom wel ging met wps?
Met de bbox3 moest ik het toestel terug instellen maar dit ging wel via de wps knop. SSID was anders, ip gateway etc zal wel hetzelfde geweest zijn van bbox2/3.
Misschien dat het daarom wel ging met wps?
Victory Not Vengeance
beste koos,koos schreef:Beste MClaeys
vr. gr.
Koos.
probeer dit eens:
1) schakel de wifi op je laptop uit (bij mijne is dat F12)
2) sluit de repeater met de LAN-kabel aan op je laptop
3) surf naar 192.168.10.233
4) ga naar LAN-instellingen en wijzig het IP-adres van de repeater in 192.168.1.233
zorg dan wel dat je router een bereik heeft tot bijvoorbeeld 192.168.1.240
5) verwijder de LAN-kabel
6) schakel de wifi op je laptop opnieuw in en reset eventueel je router
je zou nu internetverbinding moeten hebben; alsook kunnen surfen naar de repeater.
laat maar iets wete!
-
- Elite Poster
Sluit je hem wel rechtstreeks aan met de UTP-kabel aan je laptop? Want anders zal dat inderdaad niet werken. Op de meeste zit ook nog een schakelaar om hem in te stellen als client, AP of repeater => belangrijk dat dit ook juist staat volgens de functie hoe je hem wil gebruiken. En zeker wifi uitschakelen. Logisch dat je geen internet hebt als je hem aansluit, hij is nog niet geconfigureerd.koos schreef:Beste MClaeys
vr. gr.
Koos.
Beste MClaeys
Het is toch gelukt om hem aan de praat te krijgen. Op mijn experiabox zit WPS . Het ledje brandde niet en daardoor dacht ik dat dit modem de mogelijkheid niet had.
Ik had deze niet geactiveerd. Toen ik aan de zijkant dat knopje ontdekte was het snel voor elkaar.
Hartelijk dank voor je meedenken! Hij doet het nu prima.
Vr. groet
Koos.
Het is toch gelukt om hem aan de praat te krijgen. Op mijn experiabox zit WPS . Het ledje brandde niet en daardoor dacht ik dat dit modem de mogelijkheid niet had.
Ik had deze niet geactiveerd. Toen ik aan de zijkant dat knopje ontdekte was het snel voor elkaar.
Hartelijk dank voor je meedenken! Hij doet het nu prima.
Vr. groet
Koos.