Vandaag heb ik al voor de 2de maal de batterijen moeten vervangen van mijn Telenet afstandsbediening in amper 2 maand tijd. Zijn er nog mensen die die vaststelling doen? (heb de afstandbediening meestal op tafel liggen zodat er niet per ongeluk op een knop blijft geduwd worden)
Het gaat over deze afstandbediening:
Kheb het probleem nog tegengekomen op een ander forum:
http://www.9lives.be/forum/hardware/911 ... ieuwe.html
Batterijen afstandbediening digicorder (nieuw zwart model)
- fieldoxide
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
- Bedankt: 25 keer
Hier ook hetzelfde probleem. Het is het tweede paar op ongeveer 2 maanden tijd. Die afstandsbediening vreet precies batterijen.
[ Post made via mobile device ]
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
- Bedankt: 22 keer
Moet dit onderwerp niet eerder bij digitale TV geplaatst worden?
Anyway, ik heb mijn nieuwe digicorder van begin maart in gebruik, nog geen vervanging doorgevoerd.
[Mod Edit] verplaatst. dank voor de opmerkzaamheid
Anyway, ik heb mijn nieuwe digicorder van begin maart in gebruik, nog geen vervanging doorgevoerd.
[Mod Edit] verplaatst. dank voor de opmerkzaamheid
- fieldoxide
- Elite Poster
Hier ook weer. Drie weken en volledig plat. Zijn nochtans duracellekes.
Heb er gisteren weer nieuwe gestoken. Als dit blijft bel ik ook eens naar de helpdesk.
Heb er gisteren weer nieuwe gestoken. Als dit blijft bel ik ook eens naar de helpdesk.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Ik ken de remote niet, daarom deze vraag: zijn het klassieke drukknoppen, of touchgevoelige oppervlakten?
Ik heb nl een Philips ambient light of hoe noemt die kleurenbol, en die remote werkt met van die touchgevoelige oppervlakten. En die staan continu actief, en vreten dus batterijen. Als dit ook bij de remote zou zijn, is het normaal.
Ik heb nl een Philips ambient light of hoe noemt die kleurenbol, en die remote werkt met van die touchgevoelige oppervlakten. En die staan continu actief, en vreten dus batterijen. Als dit ook bij de remote zou zijn, is het normaal.
- fieldoxide
- Elite Poster
Het zijn simpele klassieke drukknoppen.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 52 keer
Zit/lig jij op die afstandbediening tijdens het kijken ?fieldoxide schreef:Hier ook weer. Drie weken en volledig plat. Zijn nochtans duracellekes.
Heb er gisteren weer nieuwe gestoken
Gebruik eens Sanyo alkaline batterijen of van die witte oplaadbare Eneloops.
ben blij dat ik niet de enige ben.
Op 6 maanden tijd maar liefst 12 batterijen op!
En ik gebruik de tv gemiddeld 2 uur per avond.
Aangezien ik de batterijen (thans duracell) al een kleine 2 jaar had liggen dacht ik dat het daaraan lag.
Morgen is bellen
Op 6 maanden tijd maar liefst 12 batterijen op!
En ik gebruik de tv gemiddeld 2 uur per avond.
Aangezien ik de batterijen (thans duracell) al een kleine 2 jaar had liggen dacht ik dat het daaraan lag.
Morgen is bellen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 194 keer
Bij de BelgacomTV afstandsbediening wordt het middelste batterijtje zwaarder belast dan de andere twee, dus verwissel ik hun plaats om de twee weken of zo. Misschien helpt dat bij Telenetters ook?
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Hoe kom je daarbij ? Trouwens ongeacht of ze in serie of parallel staan... dit lijkt me een fabeltje.cptKangaroo schreef:Bij de BelgacomTV afstandsbediening wordt het middelste batterijtje zwaarder belast dan de andere twee
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 277 keer
dat zou de eerste keer niet zijn dat ze bepaalde subcircuits van een thinfilm schakeling appart voeden met 1,5 V
Dus zou dit bij de afstandsbediening ook kunnen het geval zijn !
Het is niet omdat ze in seie staan dat er geen aparte aftakking kan gebeuren op één van deze batterijen
Dus zou dit bij de afstandsbediening ook kunnen het geval zijn !
Het is niet omdat ze in seie staan dat er geen aparte aftakking kan gebeuren op één van deze batterijen
- fieldoxide
- Elite Poster
Ondertussen een nieuwe afstandsbediening gaan afhalen in het Telenet center hier in Leuven . Heb deze ondertussen al een maand en nog niet de batterijen moeten vervangen . Lag dus duidelijk aan de vorige afstandsbediening .
Ik heb dus en nieuwe afstandsbediening maar nog steeds hetzelfde probleem. Al 2x de batterijen moeten wisselen. Ik ga eens kijken om oplaadbare batterijen te kopen. Kan dit toch voor nog andere dingen gebruiken.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
- Bedankt: 222 keer
Tip: de batterijen van Aldi, dat zijn batterijen die traag ontladen. Helaas alleen maar 2 keer per jaar bij hen te vinden. Kan je dus ook gebruiken in toestellen die lang meegaan op een batterijlading. Gewone herlaadbare batterijen gaan veel sneller leeg.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 20 keer
Ik heb ook zo'n zwarte afstandsbediening maar gebruik hem niet. Toen ik mijn nieuwe digibox ophaalde zei de verkoper dat de oude (grijze) afstandsbedieningen ook nog gewoon werken. De zwarte ligt nu dus gewoon in de kast stof te happen, want vind die grijze veel "leuker" in de hand liggen.
Dus moest je nog zo'n grijze hebben liggen van een oudere / vorige digibox, dat werkt gewoon
Dus moest je nog zo'n grijze hebben liggen van een oudere / vorige digibox, dat werkt gewoon