Compucity en Compudreams zijn OPLICHTERS
Mijn vorige pc was stuk, dus heb ik bij Compucity uit
Geraardsbergen een nieuw moederbord/geheugen/processor besteld.
Toen ik met de nagelnieuwe pc thuis kwam viel wou die niet
opstarten omdat deze zogezegd overclocked was.
Ik vond dit vreemd en deed de pc weer binnen.
In de winkel kenden ze het probleem niet en stuurden
de pc naar hun hoofdwinkel in Halle.
Maar dan werd de uitbater in Geraardsbergen ziek etc, en de pc
geraakte maar niet in Halle.
Met gevolg dat ik de pc daar weghaalde en bij iemand anders
binnendeed.
Bij Compudreams uit Ophasselt.
Die zei, kijk, compucity heeft dezelfde leverancier als de onze dus ik zorg ervoor dat jij een nieuwe niet overclockte pc hebt zonder veel kosten.
Een weekje later was mijn pc klaar en de man uit Compudreams zei dat er een nieuwe processor in zit.
Ik betaalde 75 euro en ging naar huis.
Eenmaal thuis merkte ik iets op.
De pc is ZEER luidruchtig, maar werkt wel.
Kort nadien kreeg ik opnieuw een melding dat de pc
overclocked was.
Dus ik heb helemaal geen nieuwe processor, ik kon mijn ogen
niet geloven.
Waarschijnlijk is de man uit Compudreams nog een grotere
oplichter als die uit Geraardsbergen.
De temp van mijn pc loopt op tot boven de 60°, dus
lang zal de 3.0 GZ processor wel niet meegaan.
De dag dat mijn pc stuk is gooi ik de pc door de voorruit van
de winkel!! Dat meen ik echt!
Stelletje oplichters...
Zucht, ik moest het even kwijt.
Geraardsbergen een nieuw moederbord/geheugen/processor besteld.
Toen ik met de nagelnieuwe pc thuis kwam viel wou die niet
opstarten omdat deze zogezegd overclocked was.
Ik vond dit vreemd en deed de pc weer binnen.
In de winkel kenden ze het probleem niet en stuurden
de pc naar hun hoofdwinkel in Halle.
Maar dan werd de uitbater in Geraardsbergen ziek etc, en de pc
geraakte maar niet in Halle.
Met gevolg dat ik de pc daar weghaalde en bij iemand anders
binnendeed.
Bij Compudreams uit Ophasselt.
Die zei, kijk, compucity heeft dezelfde leverancier als de onze dus ik zorg ervoor dat jij een nieuwe niet overclockte pc hebt zonder veel kosten.
Een weekje later was mijn pc klaar en de man uit Compudreams zei dat er een nieuwe processor in zit.
Ik betaalde 75 euro en ging naar huis.
Eenmaal thuis merkte ik iets op.
De pc is ZEER luidruchtig, maar werkt wel.
Kort nadien kreeg ik opnieuw een melding dat de pc
overclocked was.
Dus ik heb helemaal geen nieuwe processor, ik kon mijn ogen
niet geloven.
Waarschijnlijk is de man uit Compudreams nog een grotere
oplichter als die uit Geraardsbergen.
De temp van mijn pc loopt op tot boven de 60°, dus
lang zal de 3.0 GZ processor wel niet meegaan.
De dag dat mijn pc stuk is gooi ik de pc door de voorruit van
de winkel!! Dat meen ik echt!
Stelletje oplichters...
Zucht, ik moest het even kwijt.
-
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 121 keer
- Contacteer:
Als je zo met je klanten omgaat, dan hebben die winkels bij mij ook afgedaan. Goed dat je het zegt, dan koop ik daar niks
Het is echt wel iets raar hoor. Maar wat bedoel je met luidruchtig? Want die ventilatoren kunnen aardig wat lawaai maken hoor. Een neef van mij heeft zich onlangs ook een P4-3GHz gekocht en die kan ook elk moment opstijgen.
Waarschijnlijk ligt de melding dat die overclocked is aan het moederbord en niet aan de processor. Trouwens, 60° valt al bij al nog mee hoor. Die laatste P4's zijn nogal heethoofden.
Cheers
Het is echt wel iets raar hoor. Maar wat bedoel je met luidruchtig? Want die ventilatoren kunnen aardig wat lawaai maken hoor. Een neef van mij heeft zich onlangs ook een P4-3GHz gekocht en die kan ook elk moment opstijgen.
Waarschijnlijk ligt de melding dat die overclocked is aan het moederbord en niet aan de processor. Trouwens, 60° valt al bij al nog mee hoor. Die laatste P4's zijn nogal heethoofden.
Cheers
Hey,
Ik heb wat uitgezocht en ik denk dat ie nu niet meer overclocked is.
Maar ik voel me toch bedrogen omdat ze mijn pc overclocked hebben
zonder mijn toestemming en omdat ze mij wijsmaakten dat er
een nieuwe processor inzat en dit was niet het geval was.
Ik rook al onraad toen ik geen garantiebewijs of andere papieren meekreeg bij zogezegde nieuwe processor.
Dit zegt genoeg, en deze zaken zijn onbetrouwbaar...
Ik laat het jullie weten, dit kan een hoop ellende besparen.
De groeten
Ik heb wat uitgezocht en ik denk dat ie nu niet meer overclocked is.
Maar ik voel me toch bedrogen omdat ze mijn pc overclocked hebben
zonder mijn toestemming en omdat ze mij wijsmaakten dat er
een nieuwe processor inzat en dit was niet het geval was.
Ik rook al onraad toen ik geen garantiebewijs of andere papieren meekreeg bij zogezegde nieuwe processor.
Dit zegt genoeg, en deze zaken zijn onbetrouwbaar...
Ik laat het jullie weten, dit kan een hoop ellende besparen.
De groeten
- Styno
- Elite Poster
De standaard intel cooler die bij de p4 komt is redelijk luidruchtig.
Je kan hem wel makkelijk vervangen door bv. een Zalman.
Styno
Je kan hem wel makkelijk vervangen door bv. een Zalman.
Styno
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
hoezo weet je dat ie overclocked was? De multiplier bij ne P4 is fixed, dus op welke FSB stond die? in ieder geval, compucity en alles wat erop trekt is een beschermde handelsnaam, en die is NIET in het bezit van die zaken in Halle en Geraardsbergen.
60° op zich kan perfect normaal zijn, zeker als het om eentje met de nieuwe core en 1 mb cache gaat.
60° op zich kan perfect normaal zijn, zeker als het om eentje met de nieuwe core en 1 mb cache gaat.
Sorry hoor,
Als 'toevallige passant' vind ik dit een sterk staaltje van onberedeneerd flamen tov die 2 zaken...
1) zelf heb ik nog gewerkt in een pc zaak en wéét dat klanten -soms- conclusies vrij interpreteren (lees: aandikken)
2) een concurrerende winkel zal vaak meeknikken met de klant die slecht praat over een voorganger en zo het negatieve beeld versterken om zélf in een goed daglicht te staan
3) de klanten die destijds het luidst riepen waren vaak die met de meest onredelijke ingesteldheid
4) verkopen van overclockte pc's lijkt nogal sterk? en indien dit het geval zou zijn dan gaat de verkoper toch zorgen dat er geen melding over verschijnt?
5) overclocken = meer onstabiliteit = meer problemen voor winkelier ... en dat is het laatste wat je als leverancier wil, geloof me!
Kortom,
Ik had graag eens de kant van de winkels gehoord (vooraleer een naam zomaar zwart gemaakt wordt op een forum)
Grtz,
WimD
(ik ben van het verre westvlaanderen en heb dus geen banden met de vermelde zaken, alleen borrelt mijn bloed van dergelijke aanvallen)
Als 'toevallige passant' vind ik dit een sterk staaltje van onberedeneerd flamen tov die 2 zaken...
1) zelf heb ik nog gewerkt in een pc zaak en wéét dat klanten -soms- conclusies vrij interpreteren (lees: aandikken)
2) een concurrerende winkel zal vaak meeknikken met de klant die slecht praat over een voorganger en zo het negatieve beeld versterken om zélf in een goed daglicht te staan
3) de klanten die destijds het luidst riepen waren vaak die met de meest onredelijke ingesteldheid
4) verkopen van overclockte pc's lijkt nogal sterk? en indien dit het geval zou zijn dan gaat de verkoper toch zorgen dat er geen melding over verschijnt?
5) overclocken = meer onstabiliteit = meer problemen voor winkelier ... en dat is het laatste wat je als leverancier wil, geloof me!
Kortom,
Ik had graag eens de kant van de winkels gehoord (vooraleer een naam zomaar zwart gemaakt wordt op een forum)
Grtz,
WimD
(ik ben van het verre westvlaanderen en heb dus geen banden met de vermelde zaken, alleen borrelt mijn bloed van dergelijke aanvallen)
ik ben zelf ook pc dealer, en ik weet van een zaak in mijn buurt die overclockte pc's verkoopt, (hij promoot daar zelfs mee!!) ik vroeg me af hoe hij garantie kreeg van de leveranciers, niet dus, en klanten met een kapot geheugenlatje ofzo die kunnen verdergaan, maar worden niet geholpen door hem... jaja...
Nu mijn post zegt enkel dat ik 60° voor ne prescott met dit weer nog ni zo vreemd zou vinden,; en dat de naam compu-city, een geregistreerde naam is (en alles wat er wat op lijkt), en dat weet ik ook heel goed, want die is in bezit van een bevriende collega van mij. that's all.
Daarmee dat ik ook vroeg achter de fsb snelheid, om te kunnen zien of hem wel degelijk overclocked zou zijn geweest.
Nu mijn post zegt enkel dat ik 60° voor ne prescott met dit weer nog ni zo vreemd zou vinden,; en dat de naam compu-city, een geregistreerde naam is (en alles wat er wat op lijkt), en dat weet ik ook heel goed, want die is in bezit van een bevriende collega van mij. that's all.
Daarmee dat ik ook vroeg achter de fsb snelheid, om te kunnen zien of hem wel degelijk overclocked zou zijn geweest.
- bke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 6 keer
Ik vind het jammer van sommige winkels dat ze dit doen Mijn tip: doe aan zelfbouw! Je kunt alles kiezen naar eigen wensen, is veelal goedkoper, ...
Ares: (CPU) AMD Ryzen 1800x (RAM) 16GB DDR4 (HDD) Samsung Spinpoint F1 1TB (SSD) Samsung 970 EVO 250 GB (VGA) NVidia GeForce 1050 Ti 4GB (OS) Windows 10 Pro
Apollo: (CPU) AMD FX 8300 (RAM) 8GB DDR3 (HDD) Samsung Spinpoint F1 1TB (SSD) Samsung 850 EVO 256GB (VGA) AMD Radeon HD 5850 (OS) Windows 10 Pro
Apollo: (CPU) AMD FX 8300 (RAM) 8GB DDR3 (HDD) Samsung Spinpoint F1 1TB (SSD) Samsung 850 EVO 256GB (VGA) AMD Radeon HD 5850 (OS) Windows 10 Pro
ik geef wimd voor een stuk wel gelijk sommige mensen doen dit inderdaad als ze hun beklag doen (vast natuurlijke aard). Ik zie dit bijvoorbeeld in de tvreeksen zoals "het leven zoals het is de luchthaven" als er 1 keer iets mis is, ze mogen dan ook nog zoveel ervoor met die mij. meegevlogen hebben, zeggen ze dat ze NOOIT meer met die mij. willen vliegen
maar met zaken zoals deze topic weet je nooit of de topicstarter de waarheid zegt en niks aandikt, maar dit kun je niet aantonen op een forum (al liegend typen is gemakkelijker dan in dezelfde ruimte)
als dit echt waar is en je bent vastbesloten om er iets verder mee te doen kan je nog altijd beslissen om rechterlijke stappen te ondernemen alhoewel dit meestal meer zal kosten dan een nieuwe pc
maar ja wat kan je eraan doen he vrienden uit de buurt het ten sterkste afraden? ik weet het niet.
als je niets aandikt vind ik het echt kut voor je, maar als je liegt dan tsja is mijn idee over jou verkloot
maar met zaken zoals deze topic weet je nooit of de topicstarter de waarheid zegt en niks aandikt, maar dit kun je niet aantonen op een forum (al liegend typen is gemakkelijker dan in dezelfde ruimte)
als dit echt waar is en je bent vastbesloten om er iets verder mee te doen kan je nog altijd beslissen om rechterlijke stappen te ondernemen alhoewel dit meestal meer zal kosten dan een nieuwe pc
maar ja wat kan je eraan doen he vrienden uit de buurt het ten sterkste afraden? ik weet het niet.
als je niets aandikt vind ik het echt kut voor je, maar als je liegt dan tsja is mijn idee over jou verkloot
de pispaal <<
- pm
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
- Bedankt: 7 keer
Er zitten echte oplichters tussen die winkels. Ken iemand en die bracht zen pc binnen en ze rekende hem vanalles aan omdat ze zagen dat hij er niks van kende. Ergens tussenin stond er toen 5.000fr voor te formateren. Ja die "format c: hardware" moet nogal geld kosten
Hi, jaja, die IT SHOPs.......
er zijn 2 categorieên:
COWBOYS (dat benne de gozers die snel rijk wille worre)
VAKLUI (die benne al rijk)
nu we kunnen zeggen: je mot daar of daar naar toe,
MAAR want waar de 1 van houdt, verafschuwt de 2 (ander)...
moraal van het verhaal: KIJK UIT JE DOPPE.....
ik heb niets slecht te zeggen over compu city, heb der nog een pc van staan celeron 633 zo, 4/5 jaar met veel werkuren, geen stukken aan gehad. ook verschillende hd's, geheugenkaarten en netwerken kaarten werken nog allemaal(om maar even aan te tonen ) . mensen van tegenwoordig zijn ook een beetje ignorant . nadeel aan windows tijdperk . ik bedoel die mensen weten veel waar ze mee bezig zijn en gaan niet express een cpu overclocken of zo.
en @ styno als je moederbord 500 tot 700 gram aankan wel
en @ styno als je moederbord 500 tot 700 gram aankan wel
nog iets een nieuwe p4 3 ghz kost wel iets meer dan 75 euro , eerder 250 euro of zo, der zal vast iets anders gescheeld hebben.
een moederbord ofzo... en ik denk dat capriecorn het over de compu-city in limburg heeft... .
- Styno
- Elite Poster
crapiecorn. schreef:@ styno als je moederbord 500 tot 700 gram aankan wel
Had ik ook wat schrik voor, ik heb namelijk de full-copper versie... maar er kraakt toch niets
Een mogelijke oplossing is de copper-alu die iets minder zwaar is als de full copper.
Styno
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
ik moet eigenlijk ook investeren in wat betere koeling die zalman 7000 AlCu interreseert me wel, heb zo wat zitten meten , heb niet iets zoon gedacht als ik plaats genoeg heb, voor verhouding te zien, amd stock fan is zoon 60mm
- AnD
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
- Bedankt: 87 keer
Ik persoonlijk vind compu-city niks, die zeveren veel als je daar in de winkel bent (echte verkopers). Daarom ga ik daar niet meer en ik vind ze ook te duur ten opzichte van andere winkels (hier in limburg).
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Ben net nog een HP iPAQ 4150 gaan kopen bij EuroSys in Houthalen.
370 € betaald, vergelijk maar eens op:
http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf ... 69B9DB.htm
En dat zijn geen zeveraars en hebben nog het liefst dat je op voorhand op hun webshop de bestelling al hebt gemaakt
Niks dan lof over hen
(sorry Sandman )
370 € betaald, vergelijk maar eens op:
http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf ... 69B9DB.htm
En dat zijn geen zeveraars en hebben nog het liefst dat je op voorhand op hun webshop de bestelling al hebt gemaakt
Niks dan lof over hen
(sorry Sandman )
Ramses en Co,
Alvorens met verwijten te gooien naar deze 2 pc-zaken, is het misschien wel aan te raden om eerst wat informatie in te winnen en juiste informatie door te krijgen. Misschien kan je in het vervolg beter luisteren naar de verkopers in plaats van direct in de aanval te gaan. Die mensen weten echt wel waarover ze spreken. Wie heeft er een degelijke opleiding genoten, jij of zij? Deze mensen zijn meestal vakmensen die al jaren ervaring hebben maar de wereld van de pc is ondoorgrondelijk en niet altijd hebben zij een pasklaar antwoord voor elk probleem, de verkoper kan er bijvoorbeeld soms niet aan doen dat één of ander stuk niet correct werkt, er kunnen conflicten zijn tussen de verschillende kaarten en misschien moet men eens voor eenvormigheid gaan zorgen bij de basis, bij de fabrikanten dus.
Dus vooraleer verkopers uit te maken en hun naam zwart te maken is het misschien best eens na te denken waar de echte oorzaak kan liggen.
En u als klant bent inderdaad koning maar dat wil niet zeggen dat u alles weet, de meeste mensen denken omdat ze met een computer kunnen werken dat zij deze dingen ook kennen maar niets is minder waar. Want als jullie toch alles beter weten waarom gaan jullie dan nog bij vakmensen!
Dus mensen bezint er ge begint en denk 2 keer na voor je mensen hun naam gaat bekladden.
Catwoman
Alvorens met verwijten te gooien naar deze 2 pc-zaken, is het misschien wel aan te raden om eerst wat informatie in te winnen en juiste informatie door te krijgen. Misschien kan je in het vervolg beter luisteren naar de verkopers in plaats van direct in de aanval te gaan. Die mensen weten echt wel waarover ze spreken. Wie heeft er een degelijke opleiding genoten, jij of zij? Deze mensen zijn meestal vakmensen die al jaren ervaring hebben maar de wereld van de pc is ondoorgrondelijk en niet altijd hebben zij een pasklaar antwoord voor elk probleem, de verkoper kan er bijvoorbeeld soms niet aan doen dat één of ander stuk niet correct werkt, er kunnen conflicten zijn tussen de verschillende kaarten en misschien moet men eens voor eenvormigheid gaan zorgen bij de basis, bij de fabrikanten dus.
Dus vooraleer verkopers uit te maken en hun naam zwart te maken is het misschien best eens na te denken waar de echte oorzaak kan liggen.
En u als klant bent inderdaad koning maar dat wil niet zeggen dat u alles weet, de meeste mensen denken omdat ze met een computer kunnen werken dat zij deze dingen ook kennen maar niets is minder waar. Want als jullie toch alles beter weten waarom gaan jullie dan nog bij vakmensen!
Dus mensen bezint er ge begint en denk 2 keer na voor je mensen hun naam gaat bekladden.
Catwoman
- AnD
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
- Bedankt: 87 keer
Catwoman schreef:Ramses en Co,
Catwoman
cat & co
Veel verkopers willen alleen maar verkopen en niet meer.
Ik stond eens in de carrefour en daar was een verkoopster raad aan het geven aan mensen. " Intel is de tegenhanger van de Celeron, maar Intel is wel beter" dat zei die mevrouw en dat zal ik me ook altijd blijven herinneren. Dus sommige weten echt niet over wat ze bezig zijn.
Ik dat dat dit een forum was, waarop ieder zijn mening mocht verkondigen. Het onderwerp was toch oplichters of niet soms, zodus heb ik mijn mening hierover neergeschreven mr Clide.
2 maand oud of niet!
En Pro And (sorry als ik fout schrijf) je mag niet iedereen over dezelfde kam scheren, ik zou nu niet echt mijn pc in een supermarkt kopen. Er zijn inderdaad verkopers om te verkopen maar sommigen willen echt helpen.
Catwoman
2 maand oud of niet!
En Pro And (sorry als ik fout schrijf) je mag niet iedereen over dezelfde kam scheren, ik zou nu niet echt mijn pc in een supermarkt kopen. Er zijn inderdaad verkopers om te verkopen maar sommigen willen echt helpen.
Catwoman
- trobbelke
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Catwoman schreef:Wie heeft er een degelijke opleiding genoten, jij of zij? Deze mensen zijn meestal vakmensen die al jaren ervaring hebben
Catwoman
Als ze één opleiding genoten hebben, dan is het wel "verkopen", niet "computerkennis" ! Er zijn inderdaad wel verkopers met voldoende computerkennis, maar niet zoveel als gij doet denken. Onafgezien daarvan, zijn er veel verkopers met en zonder computerkennis die in de allereerste plaats willen verkopen!
Nu ja, ik weet meestal zelf wat ik wil, ik vraag dan ook altijd specifiek naar welbepaalde produkten.
Over de polemiek die hier gaande is, eventjens onze reactie:
Bitz bvba te Halle bestaat weldra 15 jaar - en bezit o.a. de CompuCity winkel van Geraardsbergen.
Deze winkel heeft niets te maken met de Limburgse confraters 'Compu-City' (verwarrende naamgeving als gevolg van een toeval, maar: geen banden).
Een bedrijf dat 15 jaar bestaat, en nauwelijks reklame maakt (onze tevreden klanten doen dit voor ons...) én blijft groeien, bereikt dit niet door oplichterspraktijken !
Een nieuwe PC gaat bij ons niet overgeklokt buiten - nooit !
En als er al een probleem is, wordt dat opgelost - gratis binnen de garantieperiode (wat hier duidelijk het geval is).
Nu, het feit dat men iemand ziekte kwalijk neemt (hopelijk blijft RAMSES kerngezond tot het einde van zijn dagen), en dat bij defect pc's door de ruiten van winkels gegooid gaan worden (écht waar, hoor !) getuigt van een onvolwassen houding...
Indien RAMSES gewoon de PC naar het moederhuis te Halle had gebracht, ipv naar Ophasselt, dat had hij zijn toestel binnen de drie dagen terug (onze gemiddelde herstelperiode), uiteraard zonder extra kosten.
Service is en blijft het verschil tussen grootwarenhuizen en speciaalzaken zoals wij, maar tegen gebrek aan goodwill kan niemand opboksen.
Bij deze wil ik een groet brengen aan de vele, tevreden klanten van zowel CompuCity Halle, Geraardsbergen als Edingen.
Alain Huwé
zaakvoerder Bitz Computers
[email protected]
www.compucity.be
02 361 10 89 - Halle
Bitz bvba te Halle bestaat weldra 15 jaar - en bezit o.a. de CompuCity winkel van Geraardsbergen.
Deze winkel heeft niets te maken met de Limburgse confraters 'Compu-City' (verwarrende naamgeving als gevolg van een toeval, maar: geen banden).
Een bedrijf dat 15 jaar bestaat, en nauwelijks reklame maakt (onze tevreden klanten doen dit voor ons...) én blijft groeien, bereikt dit niet door oplichterspraktijken !
Een nieuwe PC gaat bij ons niet overgeklokt buiten - nooit !
En als er al een probleem is, wordt dat opgelost - gratis binnen de garantieperiode (wat hier duidelijk het geval is).
Nu, het feit dat men iemand ziekte kwalijk neemt (hopelijk blijft RAMSES kerngezond tot het einde van zijn dagen), en dat bij defect pc's door de ruiten van winkels gegooid gaan worden (écht waar, hoor !) getuigt van een onvolwassen houding...
Indien RAMSES gewoon de PC naar het moederhuis te Halle had gebracht, ipv naar Ophasselt, dat had hij zijn toestel binnen de drie dagen terug (onze gemiddelde herstelperiode), uiteraard zonder extra kosten.
Service is en blijft het verschil tussen grootwarenhuizen en speciaalzaken zoals wij, maar tegen gebrek aan goodwill kan niemand opboksen.
Bij deze wil ik een groet brengen aan de vele, tevreden klanten van zowel CompuCity Halle, Geraardsbergen als Edingen.
Alain Huwé
zaakvoerder Bitz Computers
[email protected]
www.compucity.be
02 361 10 89 - Halle
ik vraag me wel af waarom de deurwaarder daar alles is gaan opschrijven gisteren.[/img]
Stond dat moederbord niet gewoon op een verkeerde bios versie?
Ik had onlangs een Asus P4C800-E Deluxe gekocht en die kon geen prescott's aan boven 2.8Ghz ... alles wat je erop stak gaf max 2.8Ghz aan.
Na lang zoeken bleek er een bios upgrade te zijn die dit fixte maar dat werkte ook niet. Ik heb dan maar (tegen mijn principes) de Live Bios Update gedaan (dus terwijl de pc in windows draait en niet met een bootdisk) en daarna werkte alles wel ...
PC draait nu op 3.0Ghz zoals het hoort ... misschien dat het een gelijkaardig probleem was?
Het rare was namelijk dat hij telkens aangaf dat er een 3.0 inzat maar het lijntje eronder (tijdens de POST) gaf aan aan dat hij op 2.8 draaide ...
De cpu op 3.0 krijgen vereiste dus een overclocking ... wat ik uiteraard niet wilde doen Ik zou dus wel kunnen aannemen dat winkelier in jouw geval de cpu op 3.0 Ghz gezet had zonder te bemerken dat dit eigenlijk overclocking was ... als je het zo bekijkt is het een onschuldige fout
Ik had onlangs een Asus P4C800-E Deluxe gekocht en die kon geen prescott's aan boven 2.8Ghz ... alles wat je erop stak gaf max 2.8Ghz aan.
Na lang zoeken bleek er een bios upgrade te zijn die dit fixte maar dat werkte ook niet. Ik heb dan maar (tegen mijn principes) de Live Bios Update gedaan (dus terwijl de pc in windows draait en niet met een bootdisk) en daarna werkte alles wel ...
PC draait nu op 3.0Ghz zoals het hoort ... misschien dat het een gelijkaardig probleem was?
Het rare was namelijk dat hij telkens aangaf dat er een 3.0 inzat maar het lijntje eronder (tijdens de POST) gaf aan aan dat hij op 2.8 draaide ...
De cpu op 3.0 krijgen vereiste dus een overclocking ... wat ik uiteraard niet wilde doen Ik zou dus wel kunnen aannemen dat winkelier in jouw geval de cpu op 3.0 Ghz gezet had zonder te bemerken dat dit eigenlijk overclocking was ... als je het zo bekijkt is het een onschuldige fout
Hey ... everybody makes mistakes! That's why they put erasers on pencils. [Lenny]
Dit zijn de feiten :
Quote:
"Met gevolg dat ik de pc daar weghaalde en bij iemand anders binnendeed. Bij computerwinkel 2 uit stad 2. Die zei, kijk, computerwinkel 1 heeft dezelfde leverancier als de onze dus ik zorg ervoor dat jij een nieuwe niet overclockte pc hebt zonder veel kosten. Een weekje later was mijn pc klaar en de man uit computerwinkel 2 zei dat er een nieuwe processor in zit. Ik betaalde 75 euro en ging naar huis."
Antwoord:
wij hebben de cpu kostenloos omgeruild ook al kwam die niet van bij ons en tegen betaling een volledige herinstallatie uitgevoerd, vandaar de 75 EUR
Quote:
"Eenmaal thuis merkte ik iets op. De pc is ZEER luidruchtig, maar werkt wel."
Antwoord:
Geluidsniveau moet exact hetzelfde zijn daar er aan de ventilatoren geen wijziging is gebeurd
Quote:
"Kort nadien kreeg ik opnieuw een melding dat de pc
overclocked was."
Antwoord:
En daar zit hem de oorzaak van het hele probleem: de man kreeg gewoon RECLAME-POPUPS die zeiden dat zijn PC overclocked was !!!!!!!
Quote:
"Dus ik heb helemaal geen nieuwe processor, ik kon mijn ogen niet geloven."
Antwoord:
Ik toon hem maar wat graag de RMA-formulieren die de omruiling kunnen bevestigen.
Quote:
"Waarschijnlijk is de man uit computerwinkel 2 nog een grotere ****** als die uit computerwinkel 1."
Antwoord:
En dat is laster en eerroof en gebaseerd op niet correcte gegevens
Quote:
"De temp van mijn pc loopt op tot boven de 60°, dus lang zal de 3.0 GZ processor wel niet meegaan."
Antwoord:
60° voor een PIV 3.0 is absoluut geen probleem
Quote:
"De dag dat mijn pc stuk is gooi ik de pc door de voorruit van
de winkel!! Dat meen ik echt!"
Antwoord:
En dat is dan weer een dreigement... Stel je nu voor dat iemand effectief onze vitrines zou ingooien, waar zouden wij de politie dan heen sturen, denk je ?
Ik ben steeds te vinden voor een verhelderend en construktief gesprek, maar een anonieme post op meerdere forumsites, steeds met vermelding van de beide handelsbenamingen, daar kan ik niet akkoord mee gaan.
En mijn laatste argumenten zijn :
1) deze persoon wou gewoon zijn woede uitten en deed dit zonder nadenken op internet. Naderhand heeft hij bijna nooit gereageerd op de responsen van de andere forum-leden.
2) met een goed anti-spyware programma en een popup-stopper was zijn 'overclockingsprobleem' onmiddelijk van de baan.
3) er zijn in de buurt heel wat IT-shops en toch is hij nog steeds klant bij ons... en draait die pc nog steeds prima !
4) wij vragen om de posts te verwijderen omdat bij het zoeken op google naar onze firma, deze posts steeds opduiken...
Beste groeten,
Kurt De Leeuw
Zaakvoerder Compu Dreams
Quote:
"Met gevolg dat ik de pc daar weghaalde en bij iemand anders binnendeed. Bij computerwinkel 2 uit stad 2. Die zei, kijk, computerwinkel 1 heeft dezelfde leverancier als de onze dus ik zorg ervoor dat jij een nieuwe niet overclockte pc hebt zonder veel kosten. Een weekje later was mijn pc klaar en de man uit computerwinkel 2 zei dat er een nieuwe processor in zit. Ik betaalde 75 euro en ging naar huis."
Antwoord:
wij hebben de cpu kostenloos omgeruild ook al kwam die niet van bij ons en tegen betaling een volledige herinstallatie uitgevoerd, vandaar de 75 EUR
Quote:
"Eenmaal thuis merkte ik iets op. De pc is ZEER luidruchtig, maar werkt wel."
Antwoord:
Geluidsniveau moet exact hetzelfde zijn daar er aan de ventilatoren geen wijziging is gebeurd
Quote:
"Kort nadien kreeg ik opnieuw een melding dat de pc
overclocked was."
Antwoord:
En daar zit hem de oorzaak van het hele probleem: de man kreeg gewoon RECLAME-POPUPS die zeiden dat zijn PC overclocked was !!!!!!!
Quote:
"Dus ik heb helemaal geen nieuwe processor, ik kon mijn ogen niet geloven."
Antwoord:
Ik toon hem maar wat graag de RMA-formulieren die de omruiling kunnen bevestigen.
Quote:
"Waarschijnlijk is de man uit computerwinkel 2 nog een grotere ****** als die uit computerwinkel 1."
Antwoord:
En dat is laster en eerroof en gebaseerd op niet correcte gegevens
Quote:
"De temp van mijn pc loopt op tot boven de 60°, dus lang zal de 3.0 GZ processor wel niet meegaan."
Antwoord:
60° voor een PIV 3.0 is absoluut geen probleem
Quote:
"De dag dat mijn pc stuk is gooi ik de pc door de voorruit van
de winkel!! Dat meen ik echt!"
Antwoord:
En dat is dan weer een dreigement... Stel je nu voor dat iemand effectief onze vitrines zou ingooien, waar zouden wij de politie dan heen sturen, denk je ?
Ik ben steeds te vinden voor een verhelderend en construktief gesprek, maar een anonieme post op meerdere forumsites, steeds met vermelding van de beide handelsbenamingen, daar kan ik niet akkoord mee gaan.
En mijn laatste argumenten zijn :
1) deze persoon wou gewoon zijn woede uitten en deed dit zonder nadenken op internet. Naderhand heeft hij bijna nooit gereageerd op de responsen van de andere forum-leden.
2) met een goed anti-spyware programma en een popup-stopper was zijn 'overclockingsprobleem' onmiddelijk van de baan.
3) er zijn in de buurt heel wat IT-shops en toch is hij nog steeds klant bij ons... en draait die pc nog steeds prima !
4) wij vragen om de posts te verwijderen omdat bij het zoeken op google naar onze firma, deze posts steeds opduiken...
Beste groeten,
Kurt De Leeuw
Zaakvoerder Compu Dreams
- Phuncz
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
- Bedankt: 24 keer
Ik spreek nu even niet over Compu-Dreams maar over CompuCity. Ik heb al meermaals (reken maar op 6-7x) gehoord van verschillende mensen (vrienden, kennissen en onbekenden) die daar een PC hebben gehaald en klagen over wanpraktijken. Dit hoor je toevallig niet van andere zaken waar je van weet dat ze eerlijk zijn. CompuCity heeft die naam voor iets gekregen, een deel van hun vestigingen staan erom bekend behoorlijk louche praktijken te voeren.
Ik verdedig dan ook niet de man die dit topic opende, maar ik zie wel een relatief erg vaak terugkerend patroon. Je hoort dan ook nog geruchten dat ze CD's en DVD's zonder Auvibel verkopen, dat ze Windows meestal met een ongeldige (lees: geen) licentie installeren, sommigen hielden zich ook bezig met het decoderen van gecodeerde satelliet en GSM-toestellen unlocken, etc.
Wat daarvan waar is, hou ik in het midden. Maar ze hebben een naam gekregen waar ze nu moeilijk vanaf geraken.
Ik verdedig dan ook niet de man die dit topic opende, maar ik zie wel een relatief erg vaak terugkerend patroon. Je hoort dan ook nog geruchten dat ze CD's en DVD's zonder Auvibel verkopen, dat ze Windows meestal met een ongeldige (lees: geen) licentie installeren, sommigen hielden zich ook bezig met het decoderen van gecodeerde satelliet en GSM-toestellen unlocken, etc.
Wat daarvan waar is, hou ik in het midden. Maar ze hebben een naam gekregen waar ze nu moeilijk vanaf geraken.