De feiten:
- -vaste lijn van Belgacom
-cityconnect ADSL2+ van Dommel
- 3.6km van de centrale
Met opgelost bedoel ik dat we een snelheid van 3.6 Mbit down hebben, maar sinds enkele dagen is dit nog maar eens teruggevallen naar 1 Mbit.
Ik heb dus naar Dommel gebeld, maar er zat zeer veel storing op mijn telefoonlijn (merkbaar in het gesprek).
Dus moest ik van Dommel naar Belgacom bellen... er is dus zonet ook een technieker van Belgacom langs geweest.
De technieker van Belgacom heeft de ruis op de lijn weg gekregen, maar de snelheid van het internet is nog steeds 1 Mbit.
Dus ik heb terug naar Dommel gebeld terwijl ik de Belgacom technieker nog in huis had.
Ik heb de technieker van Belgacom dan ook laten praten met de helpdesk van Dommel.
Veel heb ik niet kunnen volgen van het gesprek spijtig genoeg.
Dommel gaat nu een "24u-test" doen waarbij ze verbinding 24u gaan monitoren en ze gaan mij morgen terugbellen.
En dan komt nu mijn zoektocht naar de waarheid:
- - de technieker van Belgacom denkt dat het de splitter-kaart is in de centrale, maar daar mocht hij niet aankomen... wat is dit? kan dit?
- ik zou normaalgezien op 3.6 km van de centrale moeten zitten, maar volgens de meting is dit bijna 6km... hoe komt dit?
- de belgacom technieker toonde mij op de laptop van zijn scherm "splitter gedecteerd"... wat wil dit zeggen?
- kan er iemand aan de hand van onderstaande adsl-waarden uitrekenen wat er aan de hand is?
Ik ben nog redelijk technisch aangelegd, dus gebruik gerust moeilijke termen, ik vraag het wel als ik iets niet begrijp.
Dit sleept nu echt al jaren aan en telkens ga ik van het kastje naar de muur, ik heb er genoeg van, ik wil de waarheid!
In elk geval al bedankt voor jullie tijd!
Hier een overzicht van mijn DSL waarden volgens mijn router: