Kijk jij ook TV met een kaartje (CI+)?

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
skank
Plus Member
Plus Member
Berichten: 181
Lid geworden op: 06 feb 2013, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

Zucht i give up :)
tom 2012
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 05 mei 2012, 11:41
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer

Is de CI+ module ook te gebruiken op vakantie (natuurlijk in België en waar een Telenet kabel is)? Of kan je het alleen gebruiken op het adres waar hij voor geactiveerd is?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Een CI+ kaart weet niet waar hij gebruikt wordt... je kan hem dus overal in het Telenet gebied gebruiken (ook op locaties welke geen digitale TV hebben aangezien het signaal altijd op de kabel zit).

Dezelfde opmerking is trouwens van toepassing op de TN decoders.
MJ
Pro Member
Pro Member
Berichten: 345
Lid geworden op: 07 mei 2005, 19:07
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 15 keer

In Nederland gaan ze nu ook interactieve diensten aanbieden via CI+

https://www.ziggo.nl/#producten/televis ... nteractief
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Men kan ook Music Choise toevoegen aan de CI+ module, alleen kan men enkel zien welk soort muziekkanaal het is, maar informatie over titel en naam van de artiest ontbreekt, dat soort informatie is blijkbaar enkel mogelijk via Digibox/Digicorder. :-(
Dat is natuurlijk vervelend als men niet weet welk liedje er aan het afspelen is. :-(
Ik weet niet of dat in de toekomst zal mogelijk zijn.
Amazor
Pro Member
Pro Member
Berichten: 424
Lid geworden op: 01 jan 2008, 21:50
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 60 keer

apestaart schreef:Men kan ook Music Choise toevoegen aan de CI+ module, alleen kan men enkel zien welk soort muziekkanaal het is, maar informatie over titel en naam van de artiest ontbreekt, dat soort informatie is blijkbaar enkel mogelijk via Digibox/Digicorder. :-(
Ik weet niet of dat in de toekomst zal mogelijk zijn.
Sterker nog, tot voor enkele jaren geleden was er meer info te vinden in de DVB-EPG, dan via de Telenet-decoders zelf.

De now/next-EPG bevatte naast de uitvoerder en de titel, ook de naam van het album, het platenlabel en soms zelfs nog meer. Telenet heeft later de originele EPG vervangen door een korte omschrijving van het kanaal.
Ik denk niet dat het aantal abonnees van Music Choice via CI+ groot zal zijn, maar mocht het je storen kan het altijd eens melden aan de klantendienst.
Internet: Telenet Internet Fiber 200
TV: Telenet (DC-AD2200 + CI+) /// TV Vlaanderen Basic+ (VU+ Duo 4K SE)
Fixed: Telenet FreePhone Europe /// WeePee Telecom (Gigaset C530 IP)
Mobile: Proximus Enterprise Mobile M (Xiaomi Poco F3) /// BASE 0
Roland3
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 jun 2013, 12:26
Locatie: Peer
Bedankt: 1 keer

Kan telenet niks doen aan de EPG die via tv binnenkomt, op de Telenet Boxen kon je op de EPG meer informatie zien bij bepaalde serie/film/programma maar via de EPG van de tv is maar sober hoor, nu dat de Telenet CI+ er is vind ik dat ze dat ook kunnen veranderen
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Het is gewoon een kwestie van niet willen.
De EPG die je doorkrijgt via CI+ of via een niet-Telenet toestel is de standaard EIT EPG.
Telenet geeft via die manier een paar dagen door, maar ze zouden daar evengoed 1 week of 2 weken kunnen doorgeven.
Het is hun manier om hun eigen boxen een voordeel te geven tov. andere hardware.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1739
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

als je hun eigen box niet interactief maakt, heb je ook geen EPG, en dat fenomeen is er al zolang als er digiboxen/digicorders bij Telenet zijn, lang voor er sprake was van CI kaartjes.
Dus ze doen dat volgens mij heus niet om eigen hardware te verkopen.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Klopt niet, Sylvester.
Ze doen het :

1. Om eigen hardware te slijten
2. Om je tot interactiviteit te forceren.

Maar dit heb ik opgemerkt :

Ik kijk heel veel naar de VRT zenders op Dreambox, die zenders zijn niet versleuteld, en dus kan ik ze archiveren, om later te bekijken.
Tot een tijdje geleden had ik altijd 1 a 2 dagen EPG op de VRT zenders.
Mijn ma, die een SD digicorder heeft, maar niet interactief aangesloten is, had dezelfde EPG informatie op die zenders.
Een tijdje geleden, kort na het stopzetten van de Indi boxen, had ik geen EPG meer behalve de now/next informatie (huidig en volgend programma).
Ik dacht dus dat alle niet-interactieve digiboxen/corders ditzelfde fenomeen zouden hebben, maar vreemd genoeg had mijn ma nog altijd 1 à 2 dagen EPG, ook al was de box nog altijd niet interactief...
Een tijdje voor het introduceren van CI+ was de 1 à 2 dagen EPG weer terug.

Maar als het niet om opdringen van hardware gaat, wat is dan het nut van de EPG opsplitsen in 3 delen (een paar dagen via EIT, een paar dagen via een eigen applicatie, en dan de rest van de dagen via een eigen applicatie als je box interactief is) ?
Feit is dat als je CI+ hebt, en je gaat op vakantie, je niet voor 1 week kunt programmeren, en op digicorders wel.
Merk ook op dat TV Vlaanderen ook jarenlang een dergelijk spel heeft gespeeld.
Ze hadden een Mediahighway EPG, die met hun ontvangers werkte, en de rest moest het maar met now/next doen.
Hun systeem werkte echter zo slecht, dat ze uiteindelijk naar EIT EPG overgeschakeld zijn, en dat werkt precies veel beter...
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Volgens mij zijn er drie manieren dat je EPG kan krijgen...

1. De standaard EPG via DVB-C
2. De EPG via de MHP carrousel (2 dagen)
3. De EPG via interactiviteit (14 dagen)

Daarom dat jij dus het verschil merkt tussen 1 en 2.
Roland3
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 jun 2013, 12:26
Locatie: Peer
Bedankt: 1 keer

Ze kunnen de klanten met een CI+ kaartje ook wat meer EPG informatie geven, ik ben nu op 2BE de actiefilm G.I. Joe aan kijken, als ik de EPG bekijk van die film krijg ik alleen "Actiefilm gebaseerd op de G.I. Joe animatiereeks en speelgoedlijn" maar als ik via een Telenet Box zou kijken zou er zelfs en stuk samenvatting zijn?
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Klop, r2504, daarmee bevestig je technisch wat ik waarneem.
Maar dat is geen verklaring waarom het niet ineens 14 dagen EIT is voor iedereen.
Welk voordeel biedt deze opsplitsing in 3 delen, behalve interactieve digibox/digicorder gebruikers bevoordeligen tov. niet-interactieve digibox/digicorder gebruikers, en digicorder/digibox gebruikers tov. niet-Telenet toestel gebruikers ?
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

boulder schreef:Welk voordeel biedt deze opsplitsing in 3 delen
Geen idee... misschien technische beperkingen ? Hoeveel geheugen moet een TV bijvoorbeeld bezitten om EPG data in op te slaan (zijn daar trouwens standaarden rond ?)... het zou best kunnen dat indien men uitgebreide information voor meer dan twee dagen geeft dat dit een probleem is ?
realworldneo
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 jan 2011, 15:25
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

r2504 schreef: Geen idee... misschien technische beperkingen ? Hoeveel geheugen moet een TV bijvoorbeeld bezitten om EPG data in op te slaan (zijn daar trouwens standaarden rond ?)... het zou best kunnen dat indien men uitgebreide information voor meer dan twee dagen geeft dat dit een probleem is ?
Het is nu ook niet dat een beetje EPG data voor 14 dagen terrabytes aan informatie is he. Ik denk wel dat de meeste DVB-C toestellen voorzien zijn om ten minste 7 dagen EPG op te slaan en weer te geven. En indien meer wordt aangeboden dan het toestel kan weergeven/onthouden zal het wel enkel dat opslaan wat het aan kan neem ik aan. Zelfs mijn analoge harddiskrecorder met GuidePLUS+ dat zijn info via teletekst krijgt heeft al jaren 7 dagen info.

Voordat Telenet nu begonnen is met CI+ aan te bieden had ik mijn eigen oplossing. Ik had een eerste generatie INDI kaartje wat nog bij de Nokia decoder destijds zat en dit was nog niet gekoppeld aan een boxkey. Dus ik ben hiervoor gewoon een CI CAM module gaan halen en heb zo reeds jaren gewoon DVB-C gekeken met mijn TV. Met deze oplossing kon je ook vrij opnemen ed op alle toestellen, maar sinds men het INDI platform volledig heeft opgedoekt werkt dit helaas niet meer. Denk ook dat dit een van de redenen is waarom men het volledige INDI platform ineens volledig heeft opgedoekt omdat dit dus nog een pad was waarover men geen volledige controle had.

Wat mij opviel was dat men voor de zenders die vrij te ontvangen waren (EEN HD/Canvas HD) enkel now/next info aanbood en voor de gecodeerde zender, die ik dus op deze manier ook kon ontvangen, ten minste toch een EPG aanbood van 2 dagen. Als dat geen voorbeeld is van mensen pesten dan weet ik het ook niet. Dat was echt zo van, dit kan je gratis ontvangen, maar we gaan het zo onaantrekkelijk mogelijk maken en zeker onmogelijk maken om opnames te plannen op deze manier zodat je toch maar een decoder huurt/koopt. De rest voorzien we wel van meer info want is in principe enkel met onze hardware te bekijken.

Dus technisch is het perfect mogelijk maar ik denk ook dat Telenet nog altijd het liefste heeft dat je bij hen decoders koopt/huurt en dit op deze manier een beetje probeert te motiveren en dat men ook het liefst heeft dat als men dan toch een kaartje koopt dit enkel gebruikt wordt om live TV te kijken en niet om op te nemen.
sissel1950
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 19 nov 2012, 14:27
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Telenet heeft langs geweest en konden het probleem ook niet oplossen, moest een nieuwe module gaan halen, ook negatief. Heb contact opgenomen met Samsung en die hebben me gemeld dat de D serie's niet geschikt zijn voor deze module enkel de F serie. Als dit klopt vraag ik mij af waar Telenet de info heeft gehaald om te melden dat die wel geschikt is. Zijn er hier personen die wel een tv hebben van de D serie en waar de module wel werkt. Indien dit zo is weet ik niet meer wat te doen, waarschijnlijk opnieuw digibox indien deze dan HDMI heeft en opnieuw de problemen met mijn bejaarde moeder die dikwijls de verkeerde afstandsbediening gebruikte met telkens opnieuw instellen. Daarom zou de module een goede oplossing geweest zijn. Niet dus.
Dank.

NB: tv is ue37d5700.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

sissel1950 schreef:waarschijnlijk opnieuw digibox indien deze dan HDMI heeft
De HD Digibox welke ondertussen toch al heel wat jaartjes bestaat heeft altijd HDMI gehad.
sissel1950 schreef:en opnieuw de problemen met mijn bejaarde moeder die dikwijls de verkeerde afstandsbediening gebruikte met telkens opnieuw instellen.
Gewoon de andere afstandsbediening weg stoppen :lol:
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1154
Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
Locatie: Bevergem :-)
Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
Bedankt: 147 keer

Eigenaardig want volgens http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=102&t=38231 werkt dit met een Samsung UE40C6800 uit de C-reeks van 2010
sissel1950
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 19 nov 2012, 14:27
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

r2504 schreef:
sissel1950 schreef:waarschijnlijk opnieuw digibox indien deze dan HDMI heeft
De HD Digibox welke ondertussen toch al heel wat jaartjes bestaat heeft altijd HDMI gehad.
sissel1950 schreef:en opnieuw de problemen met mijn bejaarde moeder die dikwijls de verkeerde afstandsbediening gebruikte met telkens opnieuw instellen.
Gewoon de andere afstandsbediening weg stoppen :lol:
Bijlagen
FW_ [ANSWER]CI module.txt
(3.11 KiB) 39 keer gedownload
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

De digibox/corder heeft HDMI maar je moet de kabel wel zelf kopen, die krijg je nog steeds niet bij Telenet (om een of andere vage reden)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

MClaeys schreef:De digibox/corder heeft HDMI maar je moet de kabel wel zelf kopen, die krijg je nog steeds niet bij Telenet (om een of andere vage reden)
Het is inderdaad een essentieel onderdeel om HDTV te kunnen bekijken... wat mij betreft totaal onaanvaardbaar al zijn die enkele euro's er bij TN blijkbaar teveel aan ?
sissel1950 schreef:FW_ [ANSWER]CI module.txt
Laat ons het gewoon bij een "domme" Samsung helpdesker houden... ik kan het moeilijk geloven dus, daar het toestel ook bij Ziggo als CI+ gecertificieerd staat.

Waarom het bij jou dan niet werkt... goede vraag.
schizm
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 29 jun 2013, 09:22
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 1 keer

Officieel is de mijne geen D-reeks (omdat het een monitor/TV combo is) maar vermits het een model is uit hetzelfde bouwjaar en de handleiding van je TV hetzelfde hoofdstuk over de CI+ bevat als de mijne denk ik wel dat je hem als zodanig kunt beschouwen.

en hier werkt de module nu perfect, eerst niet maar dat heb ik al uitgelegd ( had het geluk dat ik deze thread over de CI+ van ziggo en mijn TV vond http://ziggo-gebruikers.nl/forum/archiv ... 34188.html )
sissel1950
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 19 nov 2012, 14:27
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

r2504 schreef:
sissel1950 schreef:en opnieuw de problemen met mijn bejaarde moeder die dikwijls de verkeerde afstandsbediening gebruikte met telkens opnieuw instellen.
Gewoon de andere afstandsbediening weg stoppen :lol:
Kunt dit misschien lachwekkend bedoelen maar ge moet wel twee afstandsbedieningen hebben al was het om met ééntje op en af te zetten. Weet dat het bij sommige tv's gaat met één kast.
sissel1950
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 19 nov 2012, 14:27
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Deze week twee techniekers van telenet over de vloer gehad en kunnen het niet oplossen. Heb nu eens naar Samsung Antwerpen gebeld en kreeg daar het volgende te horen 'Telenet heeft enkel een contract voor het leveren van CI+ module van de series F. Geconfronteerd met de eerdere mail die ik had ontvangen vielen telenet techniekers uit de lucht. Geven wel toe dat ze weinig ervaring hebben met het nieuwe spul. Hebben zelfs geprobeerd om de instellen van de module van Nederland te installeren omdat er dit en dat moest enz. Resultaat nul, nul. Komt er nog iemand anders en heb weinig vertrouwen in wat komen zal. Plug en play telt niet voor deze module eerder bloed zweet en tranen.
Gebruikersavatar
xplorr
Plus Member
Plus Member
Berichten: 119
Lid geworden op: 29 jul 2013, 18:38
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 61 keer

Kan ik een geactiveerde CI+ module + smartcard verplaatsen bv. naar mijn buitenverblijf op een ander adres, in een andere provincie?
De website van Telenet zelf is daar vaag over, maar laat toch uitschijnen van wel: http://klantenservice.telenet.be/conten ... ders-geven
Enerzijds zeggen ze ja, het kan, bv. naar je buitenverblijf, anderzijds zeggen ze dat doorverkopen niet werkt, alhoewel dat technisch hetzelfde is, je plaatst het in beide situaties in een ander toestel op een andere plaats waar gewoon analoge kabel is.
Daarom even naar de helpdesk van Telenet gebeld: ik stelde de vraag en de medewerker antwoordde dat het absoluut niet kon, want de kaart wordt geactiveerd op adres. Ik opperde dat een gewoon tv-kabelsignaal van de buurman (ik spreek niet over internet over de kabel) hetzelfde is als dat van mij?
De digitale zenders worden erop gemoduleerd en die bevatten geen lokatieinformatie bij mijn weten? Of ben ik fout? Daarop antwoordde de medewerker dat hij niet wist hoe het technisch in elkaar zat en dat hij het ook niet kon vragen aan 2nd line of 3rd line support, maar dat hij pertinent zeker was dat het niet werkt. En ergens heeft hij misschien gelijk, want per provincie heb je ook andere regionale zenders op de kabel, dus kan ik me voorstellen dat er wel een regioverschil is in het tv-signaal. Maar stel dat de CI+ smartcard een regio of klant-id bevat dat afgecheckt wordt op het binnenkomende kabelsignaal, dan kan ik me voorstellen dat het niet per huis verschilt, misschien wel per straat of per gemeente of per provincie.
Mijn vraag is dus: heeft er iemand de nodige technische kennis om te stellen dat een CI+ kaart + geactiveerde smartcard overal in Vlaanderen zal werken of zal het slechts werken in een bepaalde regio? Straat? Gemeente?
Zijn er mensen die het al praktisch hebben uitgeprobeerd: CI+ Module+kaart versteken in andere tv op een totaal ander adres? Werkt dit?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

xplorr schreef:Kan ik een geactiveerde CI+ module + smartcard verplaatsen bv. naar mijn buitenverblijf op een ander adres, in een andere provincie?
Ja, geen probleem... zolang het maar TN gebied is en je een TN aansluiting hebt.
xplorr schreef:Daarom even naar de helpdesk van Telenet gebeld: ik stelde de vraag en de medewerker antwoordde dat het absoluut niet kon, want de kaart wordt geactiveerd op adres.
Pure nonsens.
xplorr schreef:Daarop antwoordde de medewerker dat hij niet wist hoe het technisch in elkaar zat en dat hij het ook niet kon vragen aan 2nd line of 3rd line support, maar dat hij pertinent zeker was dat het niet werkt.
Als hij niet weet hoe het werkt zou hij dan ook beter zwijgen... of gewoon vertellen dat ze het niet ondersteunen.
xplorr schreef:Maar stel dat de CI+ smartcard een regio of klant-id bevat dat afgecheckt wordt op het binnenkomende kabelsignaal, dan kan ik me voorstellen dat het niet per huis verschilt, misschien wel per straat of per gemeente of per provincie.
Voor zover ik weet moet je de regio ID ingeven de eerste keer als je het kaartje in je toestel steekt en laat scannen.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

xplorr schreef:Kan ik een geactiveerde CI+ module + smartcard verplaatsen bv. naar mijn buitenverblijf op een ander adres, in een andere provincie?
Deze vraag werd hier al verschillende keren beantwoord. Lees aub eerst even de "TV met een kaartje Infobase", daar vind je alle uitleg.
xplorr schreef:Daarom even naar de helpdesk van Telenet gebeld: ik stelde de vraag en de medewerker antwoordde dat het absoluut niet kon, want de kaart wordt geactiveerd op adres.
Dat wel, maar dat is een puur administratieve link naar een Klantennummer, zonder technische impact.
r2504 schreef:
xplorr schreef:Maar stel dat de CI+ smartcard een regio of klant-id bevat dat afgecheckt wordt op het binnenkomende kabelsignaal, dan kan ik me voorstellen dat het niet per huis verschilt, misschien wel per straat of per gemeente of per provincie.
Voor zover ik weet moet je de regio ID ingeven de eerste keer als je het kaartje in je toestel steekt en laat scannen.
Er zijn maar 2 regio's: Vlaanderen (22) en Brussel (12)
Dus je moet niets veranderen, als je de CI+ module op een andere plaats in Vlaanderen gebruikt. Het zal (nog) niet werken in Wallonië (op het netwerk van Voo) ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
evertvdb
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 11 nov 2009, 18:23

http://www.lg.com/uk/support-product/lg-32LE3300#

Zou iemand kunnen zeggen of het kaartje al dan niet in deze tv werkt?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Voor zover ik kan zien heeft het toestel enkel CI... en niet CI+

Je toestel (staat trouwens ook niet op de Telenet lijst) zal dus NIET werken met "TV met een kaartje".
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Op pag 34 van de user manual staat:
  • When using a CAM (Conditional Access Module), please make sure it meets fully the requirements of
    either DVB-CI or CI plus
    .
Waarschijnlijk ondersteunt dit toestel toch wel CI+
Er zit in ieder geval een DVB-C tuner in, ik zou dus proberen !
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
jeffke
Plus Member
Plus Member
Berichten: 172
Lid geworden op: 24 jun 2012, 14:27
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 15 keer

r2504 schreef:Voor zover ik kan zien heeft het toestel enkel CI... en niet CI+

Je toestel (staat trouwens ook niet op de Telenet lijst) zal dus NIET werken met "TV met een kaartje".
Ik heb dit onlangs op een panasonic TV ook geprobeerd en dat werkte hier ook op.
Ook op een recente Medion heb ik het getest en werkte het.
Ik denk dat telenet bewust niet alle merken er op zet om problemen te vermijden.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

philippe_d schreef:Op pag 34 van de user manual staat:
  • When using a CAM (Conditional Access Module), please make sure it meets fully the requirements of
    either DVB-CI or CI plus
    .
Oops... dan heb ik er serieus naast gekeken... want had in dezelfde manual aan het kijken geweest :oops:
philippe_d schreef:Er zit in ieder geval een DVB-C tuner in, ik zou dus proberen !
Het probleem is dat je het kaartje niet kan terugbrengen als het niet werkt.
jeffke schreef:Ik denk dat telenet bewust niet alle merken er op zet om problemen te vermijden.
Het gekke is dat men net van LG wel een zeer uitgebreide lijst erop heeft staan (in tegenstelling tot Panasonic wat er helemaal niet op staat).
Gebruikersavatar
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 16 nov 2007, 12:53
Twitter: bollewolle
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 166 keer
Bedankt: 89 keer

r2504 schreef: Het probleem is dat je het kaartje niet kan terugbrengen als het niet werkt.
Oei, wist niet dat dat het geval was. Wilde er eigenlijk een gaan halen maar nu zie ik dat op hun site de Samsung UE40D8000 er ineens niet meer bijstaat terwijl de lagere D reeksen er wel tussen staan :s Zeer bizar, hij stond er nochtans een paar weken terug wel tussen toen ze nog met een pdf werkte (die link werkt trouwens niet meer op hun site)
Gebruikersavatar
xplorr
Plus Member
Plus Member
Berichten: 119
Lid geworden op: 29 jul 2013, 18:38
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 61 keer

r2504 schreef:
philippe_d schreef:Er zit in ieder geval een DVB-C tuner in, ik zou dus proberen !
Het probleem is dat je het kaartje niet kan terugbrengen als het niet werkt.
Je zegt dat je het kaartje niet kan terugbrengen als het niet werkt. Dit is maar gedeeltelijk waar.
De help pagina van Telenet zelf zegt hetvolgende: http://klantenservice.telenet.be/conten ... patibel-is
Mag ik mijn CI+ module terugbrengen als mijn tv-toestel niet compatibel is?
Voor je aankoop
We raden aan om vóór je aankoop van een CI+ module zeker te controleren of je tv-toestel geschikt is via deze handige tool
Is je tv-toestel niet geschikt? Dan raden we de aankoop van ‘TV met een kaartje’ ten zeerste af omdat we geen perfecte werking kunnen garanderen
Na je aankoop
Kocht je jouw CI+ module online of telefonisch, maar wil je hem later toch terugbrengen? Dan kun je dat tot 14 dagen na de aankoop doen.
Breng je CI+ module terug naar het Telenet-winkelpunt waar je het ophaalde
Je krijgt het aankoopbedrag van € 69 volledig terug via je volgende Telenet-aanrekening
Opgelet: kocht je jouw CI+ module rechtstreeks in een Telenet-winkelpunt en is die al geactiveerd? Dan kun je die helaas niet meer terugbrengen.
Dat betekent dat als je niet zeker bent over de werking, je best de bestelling online of telefonisch doet! Dan heb je wel het recht om het terug te brengen binnen de 14 dagen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

xplorr schreef:Je zegt dat je het kaartje niet kan terugbrengen als het niet werkt. Dit is maar gedeeltelijk waar.
De help pagina van Telenet zelf zegt hetvolgende: http://klantenservice.telenet.be/conten ... patibel-is
Mmm... interessante link.
xplorr schreef:Dat betekent dat als je niet zeker bent over de werking, je best de bestelling online of telefonisch doet! Dan heb je wel het recht om het terug te brengen binnen de 14 dagen.
M'n conclusie was inderdaad gebaseerd op iemand op het forum welke het in een TN winkel had aangekocht. Het feit dat het bij een online of telefonische bestelling wel kan is vanwege de wet op aankopen op afstand... daar heb je als consument steeds dat recht (al is het absurd dat TN dit niet toepast op aankopen in een TN winkel).

Maar probeer maar eens TV met een kaartje online te bestellen... ik vond alvast nergens een link.
Gebruikersavatar
xplorr
Plus Member
Plus Member
Berichten: 119
Lid geworden op: 29 jul 2013, 18:38
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 61 keer

k heb zopas een kaartje "online" besteld via chatsessie met een Telenetmedewerker, omdat er gewoon geen echte online bestelmogelijkheid bestaat (om zo te kunnen genieten van de "14 dagen niet goed, geld terug" garantie te genieten volgens de aanduiding van de website van Telenet: http://klantenservice.telenet.be/conten ... patibel-is )

Ik blijf echter met verwarring achter. De medewerker vertelde mij eerst: "ok ik kan dit voor u online bestellen". Ik zou het kaartje dan moeten gaan afhalen in een Telenet winkel. Ik vroeg: "wanneer kan dit dan?", "vanaf nu" vertelde de medewerker. "geeft u mij dan het bestelnummer van mijn bestelling zodat ik dat kan afgeven aan de balie van de winkel", "ja, maar eigenlijk heb ik gewoon voor u een 'digitale lijn' opengezet, er is eigenlijk geen bestelnummer". U moet het kaartje afhalen in de winkel en ons dan zowel het serienummer op de module als het serienummer op het smartkaartje doorbellen en dan is de activatie ok.
Ik vraag me nu het volgende af:

1/-wat betekent technisch een lijn "digitaal zetten"? Schakelt Telenet ergens iets in dat het digitale deel van het kabelsignaal doorgelaten wordt naar dat adres van de klant? Volgens mij bevat het ruwe videokabelsignaal zowel de digitale als de analoge kanalen en moet je daar niks "digitaal" voor zetten, en is dat gewoon een flag in hun database, en kan ik ook zonder probleem mijn kaartje op een ander adres, bv. buitenverblijf gebruiken, zolang dat maar in Vlaanderen is?

2/-waarom moet die registratie gebeuren van zowel het serienummer van de CAM als van de smartcard? Is dat ook gewoon administratief of wordt er iets via de kabel gestuurd of geactiveerd die dat kaartje vanop afstand kan in of uitschakelen?

Kan iemand met technische achtergrond hierop een duidelijk antwoord geven aub?
Laatst gewijzigd door philippe_d 30 jul 2013, 18:10, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: onnodige fullquote weggelaten
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

xplorr schreef:er is eigenlijk geen bestelnummer". U moet het kaartje afhalen in de winkel en ons dan zowel het serienummer op de module als het serienummer op het smartkaartje doorbellen en dan is de activatie ok.
Tja, en bewijs dan achteraf maar eens dat het een telefonische bestelling was en je recht op teruggave hebt.

Trouwens het TN center kan evenzeer de kaart activeren... ze moet trouwens geactiveerd zijn volgens mij of anders kan je het niet testen.
xplorr schreef:1/-wat betekent technisch een lijn "digitaal zetten"?
Het is synoniem voor ... we laten blijken dat we hard werken voor jou en dan ben je ook tevreden, stop nu met zeuren en loop naar de winkel.
xplorr schreef:Schakelt Telenet ergens iets in dat het digitale deel van het kabelsignaal doorgelaten wordt naar dat adres van de klant? Volgens mij bevat het ruwe videokabelsignaal zowel de digitale als de analoge kanalen en moet je daar niks "digitaal" voor zetten
Zoals jezelf schrijft bevat iedere coax zowel het analoge als digitale signaal en valt er niets te doen (behalve later het kaartje activeren).
xplorr schreef: en is dat gewoon een flag in hun database, en kan ik ook zonder probleem mijn kaartje op een ander adres, bv. buitenverblijf gebruiken, zolang dat maar in Vlaanderen is?
Nee, het is zelfs geen flag in hun database... het is gewoon "lucht" ! En ja, je kan je kaartje overal gebruiken in Vlaanderen.
xplorr schreef:2/-waarom moet die registratie gebeuren van zowel het serienummer van de CAM als van de smartcard? Is dat ook gewoon administratief of wordt er iets via de kabel gestuurd of geactiveerd die dat kaartje vanop afstand kan in of uitschakelen?
Beide zijn gekoppeld (CAM en smartcard)... maar de activering gaat inderdaad over de coax (en kan men ook gewoon uitschakelen op dezelfde manier). In theorie zou men dus wel deactiveringscodes kunnen sturen op andere netten in Vlaanderen dan jou eigen net (al betwijfel ik ten zeerste dat men dit zou doen... men heeft het ook nooit gedaan voor de decoders).
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

xplorr schreef:wat betekent technisch een lijn "digitaal zetten"?
De klantendienst medewerker moet aan jouw klantennummer een "niet interactieve digitale lijn" toevoegen. Hiervoor heeft hij het nummer van de CAM module en de smartcard nodig.
Als je straks in "Mijn Telenet" gaat kijken, zal je, onder "Mijn Televisie", een extra lijn zien voor je CI+ module, met een eigen "DTV" nummer.
Hier kan je ook extra zenderpaketten toevoegen aan jouw CI+ module (je krijgt alle betaalpaketten gratis, gedurende 14 dagen na activatie.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Maar het zou me verwonderen dat hij dat meteen gaat doen als je aan de telefoon hangt... als je uiteindelijk niet naar het TN center gaat dan staat die lijn daar gewoon maar (nu ja, misschien dat ze hun database af en toe wel opkuisen als er geen kaartje op geregistreerd staat... dan kunnen ze je nog eens een herinneringsmail sturen ook).
NWW
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 dec 2012, 13:28

Heeft iemand de kaartje in Oscam te steken geprobeert?
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”