telenet/weepee sip probleem

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Plaats reactie
j
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 17 okt 2008, 15:47

Sip adapter type E-Tech VPAD01.
Rechtstreeks aangesloten met netwerkkabel op Telenet Wireless Modem met vast ip.
Krijg niet ingelogd op ssw6.brussels.weepee.org.
Geprobeerd :
- sip adapter in DMZ plaatsen
- stun

Weepee support wijst naar Telenet en vice versa.

Iemand enige suggesties ?

alvast bedankt
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 18369
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
Bedankt: 3720 keer
Provider

j schreef:Weepee support wijst naar Telenet en vice versa.
Het probleem van "niet kunnen aanmelden" heeft noch met WeePee, noch met Telenet te maken, maar met de instellingen op jouw SIP telefoon.
Ik zou toch nog eens alles nakijken, te beginnen met de IP settings van de VPAD01: je hebt die een vast IP gegeven: in de juiste range (192.168.0.xxx), het juiste subnet ingevuld, de gateway (192.168.0.1) en DNS?
Je kan ook eens proberen met een andere WeePee switch, of het IP adres ingeven van de WeePee regsitrar?
j schreef:Geprobeerd :
- sip adapter in DMZ plaatsen
- stun
Dit zal geen verschil maken, en heeft alléén invloed op inkomende gesprekken.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
weepeechris
Plus Member
Plus Member
Berichten: 201
Lid geworden op: 18 okt 2010, 09:45
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 80 keer

Er is een gekend probleem bij bepaalde Telenet-klanten. Wie een wifi-router van Telenet heeft, kan na een firmwareupgrade van Telenet een probleem ervaren waarbij inkomend of uitgaand bellen niet mogelijk is. (maar het andere wél)

Indien dat het geval is, hier de oplossing:


inloggen op mijn.telenet.be

Mijn internet
Draadloze instellingen - Geavanceerd
Daar zie je de geconnecteerde toestellen staan waaronder bv. S685IP (Siemens Gigaset).
Voor het ip-adres waar die gigaset op geconnecteerd is, moet er port forwarding geactiveerd worden.
Dat kan in de tab IPv4 Firewall & Port forwarding


Lokaal IP-adres: ip-adres van telefoon (gigaset)
Beginpoort: 5004
Eindpoort: 5020
Protocol: UDP
Status: Actief

Opslaan en het is in orde.
j
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 17 okt 2008, 15:47

weepeechris schreef:Voor het ip-adres waar die gigaset op geconnecteerd is, moet er port forwarding geactiveerd worden.
Dat kan in de tab IPv4 Firewall & Port forwarding

Lokaal IP-adres: ip-adres van telefoon (gigaset)
Beginpoort: 5004
Eindpoort: 5020
Protocol: UDP
Status: Actief

Opslaan en het is in orde.
port forwarding is toch enkel voor inkomend ?
j
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 17 okt 2008, 15:47

philippe_d schreef:Het probleem van "niet kunnen aanmelden" heeft noch met WeePee, noch met Telenet te maken, maar met de instellingen op jouw SIP telefoon.
Ik zou toch nog eens alles nakijken, te beginnen met de IP settings van de VPAD01: je hebt die een vast IP gegeven: in de juiste range (192.168.0.xxx), het juiste subnet ingevuld, de gateway (192.168.0.1) en DNS?
Je kan ook eens proberen met een andere WeePee switch, of het IP adres ingeven van de WeePee regsitrar?
Ip, subnet en DNS staan juist ja. Registrar kan ik nergens invullen, enkel sip proxy en domain.
De adapter werkt (werkte met weepee over edpnet).
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”