Ik heb wel gezien dat er verbeteringswerken gepland staan in mijn regio voor maandag aanstaande . Zou dit hier soms mee te maken kunnen hebben ?
![Afbeelding](http://www.speedtest.net/result/2817324776.png)
Dan was dit toch origineel geen Fibernet Shake... want die koste maar 71.70 (plus 8.20 voor z'n 2e Digicorder) ?proximusboyke schreef:De persoon waarvoor ik belde had maandelijk een faktuur van rond de 99€ met 2de digicorder.
Het zijn de typische kinderziektes van product migraties... bij dergelijke veranderingen moet je steeds je factuur grondig controleren.proximusboyke schreef:Ik wilde dit gewoon even meegeven als er mensen zijn die zo overstappen van F60naar whoppa dat het kan gebeuren.
Daar ga ik niet over discussieren... maar volgens mij had de persoon dan een ander product als een Fibernet Shake (3P)... zoniet betaalde hij teveel.proximusboyke schreef:koste 74.95 + kabel + huur digicorder was iets van 99€ r2504
En in een andere regio, blijft de prijs ook hetzelfde, alleen is het bedrag dan dus iets minder dan €71.70 (zowel voor Fibernet Shake als Whoppa).philippe_d schreef:Inderdaad:
Op voorwaarde dat je in een regio woont, waar de kabelkost 15,20€ bedraagt ...
Ik ben dus zo'n 3p klant met basic shake. Maar, ik heb nog een (oude) 2.0 modem die dus niet compatibel is met whop.r2504 schreef:Ze schakelen enkel de 3P's over die een Basic of Fibernet Shake hebben naar een Whop/Whoppa.
Al de overige blijven gewoon behouden wat men vandaag heeft aan identiek dezelfde prijs !
Ik kom straks ergens waar men ook is overgegaan naar een Whop... al dacht ik dat ze nog steeds hun oude modem hadden (zal dus eens kijken).dmoderation schreef:Ik ben dus zo'n 3p klant met basic shake. Maar, ik heb nog een (oude) 2.0 modem die dus niet compatibel is met whop.
Vroeg of laat zal dat gebeuren... de vraag is alléén wanneer.dmoderation schreef:- stel dat ik alles bij het oude laat staan en geen nieuwe (gratis) 3.0 modem ga halen, gaan ze mij tegen oktober toch niet verplichten om mijn installatie aan te passen?
Ik heb geen ervaring met het zelf vervangen van modems... geen idee dus of een TN center dergelijke modems heeft en/of mag meegeven. Heb je een specifieke reden om voor een modem only te gaan ?dmoderation schreef:als ik nu toch whop wil gaat dat dus enkel met een 3.0 modem. Hebben ze bij tn centers ook de modem only versie ter beschikking?
Ja, mijn installatie staat in de kelder en die laat niet het minste wifi signaal door, ik zie dus het nut niet in om zo'n home gateway te gebruiken. Ik heb nu trouwens ook al een modem only versie (2.0).r2504 schreef:
Ik heb geen ervaring met het zelf vervangen van modems... geen idee dus of een TN center dergelijke modems heeft en/of mag meegeven. Heb je een specifieke reden om voor een modem only te gaan ?
Nonssens...jaker schreef:Want op mijn vraag om in voorkomend geval de modem dan te vervangen door een nieuwer modem-only model, zeiden ze dat die niet meer bestaan.Enkel nog de wireless home gateway.
Antwoord op mijn eigen vraagdmoderation schreef:Is dus pure misleiding enkel en alleen om hun eigen belangen (uitbreiding homespot netwerk) na te streven...
De vraag is ook of het effectief klopt dat die modem only's niet beschikbaar zijn in de Tn centers maar enkel (na expliciet aandringen) verdeeld worden via een installateur?
Je zou het ook als een limietverlaging kunnen zien voor mensen die meer upload willen.Stormlord schreef:Als Fibernet XL klant is het voor mij vooral de vraag of ze op onze abo's ook de upload gaan optrekken in september, zoals dat reeds is aangekondigd voor de Business Fibernet XL klanten.
Momenteel kan Fibernet XL niet meer worden besteld, en behouden de reeds bestaande Fibernet XL klanten de 150/5 en normale FUP zoals voorheen.
Voor sommige van hen kan het interessant zijn om de formule te behouden, wegens de hogere download/FUP en uploadsnelheden, voor andere is de bonus van de lagere kostprijs van groter belang en is 120/4 met en 150-750GB FUP voldoende... Dat is een keuze.
Bestaande Fibernet XL klanten kregen alvast een "gratis verhoging" naar 150Mbps in juni-juli bij wijze van geste.
Het zou me niet verbazen dat de upgrade van de upload afhankelijk is van een technische aanpassing binnen het Telenet netwerk en Telenet met een "opvolger" voor Fibernet XL varianten voor de pinnen komt in september (al dan niet in packs) en dan de bestaande Fibernet XL klanten ook de mogelijkheid krijgen om te schakelen naar deze nieuwe formule. De business product upgrades zijn dan eigenlijk al aangekondigd en die voor het grote publiek nog niet.
Als men het zo bekijkt is de "gratis verhoging" van 150Mbps tijdens de zomer allicht een test voor de impact van het netwerk in een doorgaans rustigere periode (waarin het meestal beter weer is, meer mensen buiten zitten dan achter hun pc - of op vakantie gaan) - zodat men in september klaar is en enigzins "voorbereid" live kan gaan met een nieuwe productvariant waarmee men een alternatief biedt met een snelheidsverhoging voor Fibernet XL.
Volgens het telenet center dient er nog activatie te gebeuren ter plaatse, daarvoor moet de nieuwe modem dus thuis aangesloten zijn. Zo doen de techniekers die langskomen het ook volgens mij. We zien wel, als het niet zou lukken -> helpdesk telenetdmoderation schreef:Waarom laat je die activatie niet gewoon door het center uitvoeren ? Je moet daar toch zijn voor de modem, en tegen de tijd dat je thuis bent is alles in orde. Gewoon kabels verzetten en alles werkt zoals voorheen. Zo heb ik het gedaan iig.
Rare tussenoplossing want volgens mij kost die meer dan een Whoppa welke een FUP heeft.iRockabizzydilly schreef:Ik ben als tussenoplossing overgestapt naar een Business Fibernet M, maar weet iemand of er daar ook trafficshaping op zit? Ik merk alleszins dat bepaalde downloads precies nog steeds 'afgeknepen' worden. Als ik even met een Fon (2,85Mbit) verbind is de download plots (veel) sneller en vice versa...
Ik wil de BGC klanten die met VDSL2 (om nog maar te zwijgen van zij die op ADSL2+ of zelfs nog ADSL zitten) noodgedwongen op een < 20 Mbit profiel zitten geen euro betalen. Als het BGC echt ernstig is start men gewoon met FTTH projecten zoals men volop in Nederland doet (maar blijkbaar wil men gewoon niet concureren).Heronic schreef:Nu dat bgc zo hard aan z'n snelheden werkt en al op veel plaatsen een serieuze inhaalbeweging aan het maken was
FUP is geen 24/7 vast volume en is dan nog eens de grootverbruikwaarden van de vroegere Fibernet en niet die van de Fibernet XL, dus nog lager. Je moet al 's nachts gaan downloaden om 500GB uit een Whoppa te halen. Het heeft dan nog eens een lagere uploadsnelheid en die van de business M wordt in september nog eens verhoogd ook samen met downloadsnelheid.r2504 schreef:Rare tussenoplossing want volgens mij kost die meer dan een Whoppa welke een FUP heeft.iRockabizzydilly schreef:Ik ben als tussenoplossing overgestapt naar een Business Fibernet M, maar weet iemand of er daar ook trafficshaping op zit? Ik merk alleszins dat bepaalde downloads precies nog steeds 'afgeknepen' worden. Als ik even met een Fon (2,85Mbit) verbind is de download plots (veel) sneller en vice versa...
Op business abonnement zit normaal geen traffic shaping op.
Welke poorten precies? Ik weet van 8080 en 12345 ofzo...ITnetadmin schreef:Nog ns gechecked, je hebt gelijk. De daluren regel is enkel van toepassing op europese gesprekken.
Moesten ze nu nog die poorten deblokkeren op de M versie dan zou ik het zeker overwegen.
[Post made via mobile device ]
Stom van me, inderdaad compleet uit het oog verloren. 'k Ging er zodanig van uit omdat deze nu in de whopp en whoppa al verrekend zijn.thamar schreef:Bij de business shakes wel niet vergeten om uw kabelabonnement te rekenen he, ruwweg een €16incl/maand.
Bij de hamburgershakes zit dat er tegenwoordig in verrekend.
Bij de business abbonementen zonder fixed IP, in se enkel de business M, worden alle poorten <1024 ook geblokkeerd, net als bij de consumenten formules.iRockabizzydilly schreef:Welke poorten precies? Ik weet van 8080 en 12345 ofzo...ITnetadmin schreef:Nog ns gechecked, je hebt gelijk. De daluren regel is enkel van toepassing op europese gesprekken.
Moesten ze nu nog die poorten deblokkeren op de M versie dan zou ik het zeker overwegen.
[Post made via mobile device ]
Ff off-topic, inderdaad enkel voor europese bestemmingen in daluren. 'k Heb het wel nooit begrepen waarom, zeker een deels Amerikaans bedrijf, niet ook gesprekken naar de VS in die bundel steken, wat wel zo is bij happy time international. Een serieus gemis hier en vandaar lijn afgezegd.
Dzju, vergeten. Maareuh, bij de whoppers is de decoder niet meegeteld en bij de business wel neem ik aan, dus zal dat wel compenseren zeker. Aangezien het weghalen van de decoder en het meetellen van het kabelabbonement bij mij op een nuloperatie uitdraait.thamar schreef:Bij de business shakes wel niet vergeten om uw kabelabonnement te rekenen he, ruwweg een €16incl/maand.
Bij de hamburgershakes zit dat er tegenwoordig in verrekend.