Parkeren in Brussel (Lemonnierlaan)

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
UB_16779
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 4 keer

Ik heb zowel de parkeerzones van Brussel, Anderlecht als Sint-Gillis gecheckt en die straat (vlakbij station Brussel Zuid) valt blijkbaar in geen enkele van de parkeerzones, betekent dan dat ik daar morgen in de dag gratis ga kunnen parkeren of vergis ik mij hier zwaar? Alvast bedankt voor een 'snel' antwoord en anders laat ik het morgen wel weten moest iemand anders ooit met dezelfde vraag zitten :-)
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Als ik aan de Fonsnylaan moet zijn zet ik me altijd gemakshalve in de Q-park onder Bxl-Zuid, dus eigenlijk... nog nooit gezocht/geriskeerd naar gratis plekjes :)
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 51 keer

Ik denk dat je je vergist, er zijn niet veel (lees: volgens mij geen) gratis parkeermogelijkheden in BXL centrum. Ik parkeer meestal ook in Qpark.
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 339 keer
Bedankt: 145 keer

In de dag gratis parkeren in Brussel? :bdaysmile: Er is een zwaar tekort aan parkeerplaatsen in Brussel, ik zou ook gewoon de betaalparking nemen. (is nog eens veiliger ook)
NickG
Elite Poster
Elite Poster

Een betaalparking laat je trouwens ook toe om een hele dag te parkeren. Op straat is het op veel plaatsen max 2 of 3 uur. Je kan natuurlijk opnieuw gaan betalen elke keer... maar let op dat je dan kleingeld hebt. Als je betaald hebt met VISA kan je niet opnieuw met VISA betalen*! Tenminste niet direct, geen idee hoe lang je moet wachten vooraleer je opnieuw mag parkeren...

*ervaringsdeskundige spijtig genoeg. Enige alternatief is dan niet meer betalen en als er een parkeerwachten komt "opteren voor een halve dag ticket". Lees: een boete betalen!
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Een halvedag ticket is geen boete.
En op sommige plaatsen komt het na een paar uur zelfs goedkoper uit.
Een boete krijg je als je verkeerd parkeert, niet als je niet betaalt.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
NickG
Elite Poster
Elite Poster

Correct, maar het voelt toch als een boete :-)

Maar ik ben nog nooit een plaats tegengekomen waar een halve-dag ticket door parkeerwachters uitgeschreven goedkoper is dan zelf te betalen. Vorige maand zelfs nog een halve dag ticket gekregen terwijl ik net aangelopen kwam naar de auto. Toegegeven, ik was 6 minuten te laat (had voor het maximum betaald, namelijk 2uur), maar op een parking voor de materniteit en een bevallende vrouw zou men wat coulance verwachten... Er is daar in de buurt trouwens nergens een gratis parking, en overal max 2u parkeren!
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Provider

Te Koop forum

Qpark is wel heel duur natuurlijk, maar als het werk het betaalt...

In sommige gemeenten kan je per sms betalen, is gewoon superhandig. Maar Brussel zou Brussel niet zijn als het in sommige gemeenten niet sms was, anderen enkel kleingeld, anderen ook visa, ...
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
UB_16779
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 4 keer

Ben er uiteindelijk niet geraakt maar ben er precies niet rouwig om want zowel met klein geld sukkelen als dure parkeergarages had ik toch niet zien zitten. (Nu ja, eigenlijk hebben ze wel een punt, met de wagen kan je Brussel (e.a. steden) sowieso beter mijden (zowel vanuit gezondheids/milieu als verkeers benadering) zeker?) Soit, toch bedankt voor alle info !
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Provider

Te Koop forum

Goh ja. Ik woon in Brussel, wel in 1 van de mooiere gemeenten. Parkeren lukt me meestal wel. Maar het is wel duur. Gelukkig heb ik zelf een garage. Qua gezondheid maak ik me echt niet al te veel zorgen.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”