KRC Genk en Euphony Benelux gaan uit elkaar.

Vragen, opmerkingen, klachten over een aanbieder die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Plaats reactie
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer
Provider

KRC Genk en Euphony Benelux gaan uit elkaar. Dat maakte Genk vandaag bekend in een persbericht. Volgens de Limburgse club voldeed de shirtsponsor niet aan financiële afspraken.

Lees verder: http://www.voetbalnieuws.be/news/67905/ ... z2YqMYQSjZ
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
lirec
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 82 keer
Provider

Het verbaast mij eigenlijk meer dat het ******-bedrijf dat euphony is uberhaupt nog bestaat. De verkoops en management praktijken ervan zijn al vaker beklaagd door allerhande partijen. Werkende binnen een overheidsbedrijf kan ik melden dat bij de meeste administraties de ogen al rollen van het moment iemand afkomt met het woord euphony, zo schitterend zijn de ervaringen/problemen rond hun praktijken.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer
Provider

lirec schreef:Het verbaast mij eigenlijk meer dat het ******-bedrijf dat euphony is uberhaupt nog bestaat.
Blijkbaar zijn er niet veel centen meer over voor sponsering... het zou dus wel eens een teken aan de wand kunnen zijn.
lirec
Premium Member
Premium Member
Provider

@r2504....het is erg om te zeggen maar: laten we hopen dat ze snel op de fles gaan:
-minder misleide consumenten => minder klachten bij ombudsdienst telecom
-geen massa's mensen meer die maar voor enkele maanden werken voor euphony in bijberoep = heel wat minder werk voor btw en directe belastingen
-zelfs bij justitie lopen een aantal dossiers inzake. Als hunne nest in faling gaat bespaart dat ook daar heel wat gedoe.
Een van de weinige falingen, initieel verlies van jobs die de maatschappij uiteindelijk voordelig zal uitkomen.
Steven7
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 36 keer
Provider

Lirec,

ik werk al meer dan 10 jaar voor Euphony.
Ik heb een 2000-tal actieve klanten die mij op elk moment mogen bellen als er vragen of problemen zijn.
Klanten komen van mond-aan-mond-reclame. Bijna allemaal rond eigen dorp of nabije omgeving. Wat heb ik eraan om mensen te misleiden dan?
In tegenstelling tot veel verkoopkanalen werken wij met wederkerige commissie. Klant tevreden, zal klant langer blijven en dus ook meer commissie voor mij.
Ontevreden klanten heb ik niks aan. Negatieve reclame en percent op factuur gaat verloren.
Wat misbruiken betreft, die gebeuren overal. Zowel bij Euphony als elders. Denk je dat ze in trouwens winkels gratis werken en dat daar geen verkopers zitten die meer denken aan een zo zwaar mogelijk tariefplan verkopen of abonnement, al dan niet met verzekering aansmeren, dat mensen niet nodig hebben?
Wat te denken dan van verkoopskanalen die medewerkers in dienst nemen in loondienst als interim met verkoopsaantallen die gehaald moeten worden. Denk je dat daar niets fout loopt.
Overal gebeuren misbruiken en die verkopers mogen wat mij betreft ook streng aangepakt worden, voor welke verkoopsorganisatie ze dan ook mogen werken.
Ik lees dat je in een overheidsbedrijf tewerk gesteld bent. Als ik de verhalen die ik daarover hoor allemaal moet geloven kunnen ze "die gesubsidieerde nest" om in uw terminologie verder te gaan ook best zo snel mogelijk afschaffen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Provider

Steven7 schreef:Wat misbruiken betreft, die gebeuren overal. Zowel bij Euphony als elders. Denk je dat ze in trouwens winkels gratis werken en dat daar geen verkopers zitten die meer denken aan een zo zwaar mogelijk tariefplan verkopen of abonnement, al dan niet met verzekering aansmeren, dat mensen niet nodig hebben?
Tja... daar heb je ook gelijk in... bel je 5x naar TN krijg je ook 5x een ander antwoord... ook niet echt professioneel (je mag trouwens al blijf zijn dat van die 5 antwoorden er minsten één juist is).
lirec
Premium Member
Premium Member
Provider

@steven7. Chapeau voor jou al jij inderdaad wel correct werkt, ik ga niet betwisten dat er allicht wel nog correct functionerende personen zijn binnen Euphony.

Het bedrijfsmodel en zijn praktijken is echter herhaaldelijk door verschillende partijen zwaar op de korrel genomen. Op dat moment kan je niet meer spreken van toevallige misbruiken hier en daar. Als ik dat samenvoeg met mijn persoonlijke ervaringen met euphony die bijna allen zwaar negatief zijn en dit zowel vanuit de consument zijn oogpunt als vanuit de startende/stoppende verkopers die zelf over hun (ex)-tewerksteller klagen dan is het plaatje wel compleet voor mijn part.

Hetgeen je aanhaalt (aggressieve verkoopspraktijken bestaan ook elders) is geheel correct. De grote verschillen zijn echter in mijn opinie:
-de consument moet daar de winkel nog steeds binnenstappen en zich blootstellen aan het "advies" <=> huis aan huisverkoop die zwakkere doelgroepen (al dan niet gericht) kan bereiken
-echt zware misbruiken worden (hopelijk) door de manager die ook rondloopt in die winkel aangepakt <=> weinig tot geen mogelijkheid op controle (op het ontslaan van medewerkers die te veel klachten genereren na)
-het deel vast loon is nog steeds een pak groter dan het variabele <=> niks verkocht deze maand = geen inkomsten maakt de neiging tot misbruik groter

Over die overheidsbedrijven en wat je daarover hoort klopt 100% ... als je 20 jaar terug gaat in de tijd. Intussen is er echter enorm veel veranderd hoewel er zeker nog veel werk aan de winkel is & op lokaal niveau zeker nog niet alles goed functioneert. Bij de term "overheidsbedrijven" gaat het echter wel om honderden entiteiten die elk op zich zo groot zijn als bvb euphony. Om hier "het kind weg te gooien met het badwater" zoals ze zeggen is echter een factortje erger. Ik ben de eerste die graag schiet op mijn "werkgever" maar ik moet vaststellen dat er (helaas voor mijzelf :wink: ) tussen werken voor de overheid of voor een groot bedrijf niet zo veel verschil meer bestaat.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Provider

Telecomwet brengt Euphony in financiële problemen... linkje.
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:
Provider

Had het ook net geplaatst, maar onder een nieuw topic. Zie http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=37&t=38354

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer
Provider

Euphony kan je bezwaarlijk een toevoeging noemen aan het telecomlandschap.

Gewoon Mobistar-producten doorverkopen, biedt geen enkel voordeel voor de klant, integendeel, enkel Mobistar en Euphony-verkopers halen hier voordeel uit. Wat voor inovatie hebben zij de voorbije jaren gebracht? Elke provider hier op de Belgische markt heeft wel ìets gedaan: Dommel deed hun City/HomeConnect, Edpnet hun supersnelle VDSL2, Scarlet kwam met One-producten, en wat deed Euphony? Exact hetzelfde verkopen wat Mobistar verkoopt. Ben verwonderd dat dat bedrijf nog steeds bestaat...
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer
Provider

Ik ga niemand beoordelen of veroordelen, ik geef aktijd iedereen het voordeel van de twijfel.
Maar het grappigste is je mag 1000 euphonyverkopers hebben ze zijn allemaal goudeerlijk en blablabla. :-D
en toch zoveel klachten.
Het stond in de sterren geschreven door de nieuwe telecomwet euphony het grootste verliezer ging zijn.
Gedaan met mensen 36 maand contract aan te smeren.
Want dat was hun dada en dan nog liefst op cafe de mensen trakteren en als ze half dronken waren doen tekenen.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”