Generation Connect: AR of niet?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

AR?
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

Auto Reload, het maandelijks automatisch herladen.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

Gewoon 6000 bellen en AR opzeggen dan. Heb ik zo voor mijn zus moeten doen omdat ze haar belkrediet dan kon opgebruiken om naar een abo over te stappen.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

Als je bij Proximus overstapt van prepay naar abbé dan wordt je belkrediet gewoon behouden, het werkt als een voorafbetaling en gaat er maand na maand af. Ik heb zo ooit jaren P&G gehad, overgestapt naar een abbo en de 1e 15 maanden nooit een euro betaald. En van dat krediet was veel bonus en extra geweest ooit.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

Dat is enkel als je bij dezelfde provider blijft.
johcla
Elite Poster
Elite Poster

Ik wil ook mijn krediet opgebruiken voordat ik weer naar MV stap.
Dikke maand geleden van MV naar GC gegaan omdat 3G in Brussel zo rampzalig is.
Maar het weegt toch niet op tegen de voordelen van MV tov GC, dan zal ik in Brussel maar op 2G surfen.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 190 keer

Je moet daarvoor niet eerst je AR op te zeggen. Als je in de 3e week MV aanvraagt, dan ben je normaal op enkele dagen tijd overgezet. Zo heb ik het ook gedaan toen ik van GC naar MV ging (ondertussen weer de omgekeerde beweging gemaakt...). Overschot aan belwaarde heb ik toen gewoon gecasht, dan gaat het snel naar beneden... 8)
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

Mijn zus is inmiddels toch terug bij Proximus :) het gras was niet groener aan de andere kant. Ze had wel geen nummeroverdracht gedaan, dus kon gewoon haar oude nummer bij Proximus terug opnemen.
frado
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 4 keer

Vergeten up te daten: AR nog steeds niet actief, maar als ik manueel een herlading doe krijg ik ook de 10 mb EU, dusja :) . K'ben content als ik die mb's krijg. De rekening van die eerste 20 euro wel nooit gekregen..
johcla
Elite Poster
Elite Poster

Ik heb overdracht naar MV aangevraagd terwijl AR nog actief is.
Px heeft nu de overdracht geweigerd omdat ik het als een prepaid had aangeduid en volgens Px is het een postpaid.
MV heeft me gevraagd de factuur door te mailen, hopelijk komt het vlug in orde.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

Het is toch postpaid? je betaalt je 20 euro pas aan het einde van de maand dus dat klopt wel.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster

Neen het is en blijft prepaid, de belwaarde is overdraagbaar (bij postpaid niet).

Ik heb enkele maanden geleden met succes een nr naar MV overgezet, ook al was de AR actief.

Verstuurd van mijn GT-I8190

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

Zo bekeek ik dat eigenlijk nooit. Eerst betalen en dan krijgen = prepaid in mijn ogen, eerst krijgen achteraf betalen is postpaid in mijn ogen. Alleja, de naam zegt het zelf, van verdere regeltjes heb ik geen weet.
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

Vaganzza schreef:Neen het is en blijft prepaid, de belwaarde is overdraagbaar (bij postpaid niet).

Ik heb enkele maanden geleden met succes een nr naar MV overgezet, ook al was de AR actief.

Verstuurd van mijn GT-I8190
Fout. Het is niet omdat het met belkrediet werkt dat het daarom ook prepaid is. Bij een AR heb je wel degelijk een klantenrekening bij Proximus. Bij nummeroverdracht moet je dus 'postpaid' kiezen en je gsm-nummer en het nummer van je klantenrekening ingeven. Bij prepaid zou dat je gsm-nummer en je simkaartnummer zijn. Als men jouw gsm-nummer heeft overgedragen zonder dat je het nummer van je klantenrekening hebt opgegeven, dan heb je waarschijnlijk gewoon geluk gehad.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster

Voor mij blijft dit prepaid. Ok je krijgt wel wat uitstel van betaling, maar je betaalt wel een vast bedrag voor het einde van het vervallen van je bundel. Bij postpaid betaal je het bedrag pas nadat je bundel vervallen is (je weet dus in feite het bedrag niet dat je zal moeten betalen). Als je - ik zeg maar wat - een sms ticket van De Lijn koopt, dan zal deze extra op je factuur verschijnen bij postpaid, bij prepaid niet. GC AR valt duidelijk onder het 2de. Of ben ik enige die zo redeneert???

philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

nickz schreef: Fout. Het is niet omdat het met belkrediet werkt dat het daarom ook prepaid is. Bij een AR heb je wel degelijk een klantenrekening bij Proximus.
Ik volg deze redenering niet. Mijn vrouw had vroeger een Pay-and-Go kaartje, met automatisch reload (10 EUR/maand), waarvoor we telkens een factuur kregen. We kregen dus ook "krediet" (en de factuur werd opgestuurd nadat de 10EUR er maandelijks bijkwam).
We hadden dus ook een klantenrekening. Maar dat maakt het verschil niet: dit was en bleef Pay-and-Go, en we hebben dit nummer zonder probleem naar MV geporteerd.

Volgens mij is Generation Connect ook een soort Pay-and-Go, en valt dus onder de "pre-paid" formule.
Het is niet omdat er een automatische oplading gebeurt, dat je dat als een abonnement kan beschouwen.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

Het gaat er helemaal niet om of het een abonnementsformule betreft of een formule met belkrediet, maar wel om het feit of het voorafbetaald (prepaid) of op factuur is (postpaid). Pay&Go / Generation Connect met AR is op factuur, dus postpaid. Bij een nummeroverdracht dient dan normaal het nummer van de klantenrekening te worden vermeld. Het kan goed zijn dat men in veel gevallen niet moeilijk doet als je 'prepaid' aanduidt (en dus enkel je gsm-nummer en simkaartnummer ingeeft), maar officieel gezien is dit niet correct en kan je daar dus problemen mee hebben (zoals ook uit deze thread blijkt). Als je nu een aanvraag doet via de website van Proximus, dan staat daar trouwens niet 'postpaid', maar 'ik ontvang een maandelijkse factuur', wat dus o.a. het geval is bij AR.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”