Scarlet TRIO

Nieuws omtrent telecom
C1nder
Pro Member
Pro Member

Waarom zou je een (veel te hoge) activatiekost moeten betalen als je bijvoorbeeld van Scarlet One hierop overstapt? Alles is reeds aanwezig, zeker aangezien er staat dat de decoder behouden blijft.
Momenteel krijgen we hier maar 25/2, dus met Trio zou er dan waarschijnlijk niets veranderen aan de snelheid? Enkel spijtig dat er dan bijna geen ruimte is voor upgrade vanaf ze beginnen met vectoring en zo...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

C1nder schreef:Waarom zou je een (veel te hoge) activatiekost moeten betalen als je bijvoorbeeld van Scarlet One hierop overstapt?
Kwestie van bestaande klanten te ontmoedigen te downgraden zeker ?
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Volgens de scarlet website moet je geen activatie betalen à 50€ maar wel een installatie à 99€... :bang:
http://www.scarlet.be/nl/packs/trio-int ... onie/#tab1

edit: oeps, de erg kleine lettertjes niet gelezen...
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
punk
Pro Member
Pro Member
Twitter: RikLeys
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 27 keer

Blijkbaar kunnen bestaande klanten pas op 1 september overstappen.
Die €50 activatiekost was wel te verwachten.
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

als nieuwe klant doe je maar na 7 maand profijt mindere snelheid minder upload en veel minder zenders.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
C1nder
Pro Member
Pro Member

Als bestaande klant net hetzelfde door de activatiekost. Tegen dat je er voordeel uithaald is er waarschijnlijk al iets nieuws...
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

MaartenH schreef:
  • Bestaande Scarlet TV klanten die naar een Trio gaan, zullen een activatiekost van € 50 moeten betalen (indien er reeds een decoder is geïnstalleerd).
Jawadde, zoals aangehaald tegen wanneer dat terugverdiend is...
Hoe lang hangen we dan terug vast aan Scarlet?
MaartenH schreef:
  • FON en TV Overal zal niet beschikbaar zijn en ook niet worden.
En dat wordt het wel bij Scarlet One, als ik me niet vergis hebben jullie dit idee een ruim jaar gelanceerd op twitter/facebook, inmiddels nog niks te bespreuren helaas.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

99 euro installatiekosten... is die verplicht of kan je de installatie zelf doen? Als die verplicht is, blijf ik ook waar ik ben.
LaserJet
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 28 keer

Tja, 99 euro intallatie.
Snow vraagt ook al 99.

En daar hebben we het verschil tussen de "low cost producten" en de "duurdere producten".

Heb nog nooit meer dan 20 € activatie / installatie kosten gezien bij bv. Belgacom / Telenet.

Op jaarbasis (geldt voor Snow & Scarlet Trio):

99/12 = 8.25

39+8.25 = € 47.25

Je betaalt in je éérste jaar dus 47€/maand. Voor wat? 30/2,5mbit , gratis bellen naar vaste lijnen na 16u - NIET naar mobiele nummers.
Véél minder zenders, géén voetbal (scarlet).
Indien je naar mobiele nummers wilt bellen, moet je bij Snow 9 euro extra betalen, bij Scarlet 5 euro..(niet zeker).

Dan zitten we al aan 52€ bij Scarlet (eigenlijk gewoon de Scarlet One prijs dus, maar dan zonder promoties en mindere snelheid).
En bij Snow zitten we dan al aan 56 € (ook lagere snelheid dan de andere).

Ter vergelijking: Belgacom Comfort kost vandaag de dag 63€ - tot het einde van het jaar in promotie voor 49€ (inclusief alles).

Bovendien heb je géén andere voordelen zoals TV Overal, Internet everwhere 3G, Fonspots, etc.

Tot zover dus de "low budget" providers. Ze proberen toch op één of andere manier een mooi bedrag aan je te verdienen.

Na je eerste jaar zit je dan wel weer goed. Maar tegen dan heb je weer promoties van Belgacom/Telenet waardoor je éérste jaar bij die bedrijven weer voordeliger zal zijn.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Alles hangt er (ongeveer) van af,of je een passionele tv kijker bent,of een ' toevallige' kijker.Die lagere internet snelheid,is voor mij ook niet van toepassing,want ik kan niet meer halen dan 30 mbps.De 'overstapprijs' van een 50€,vind ik wel veel,maar ook al omdat we veel mildere prijzen gewoon zijn,bij Scarlet(maar U mag wel Uw digibox houden).Voor de rest kan men nog moeilijk een oordeel vellen,over Trio,vind ik.Gewoon omdat men niet weet,wat de extra packs gaan geven.Het enige wat we zeker weten,is dat ze 6€ gaan kosten,maar bij Snow bijv.zou ik ook extra een pack bijnemen(daar is de samenstelling,en de prijs gekend)
Ik vraag mij ondertussen nog steeds af,of de One een Upgrade zal krijgen.
Vladimirke
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

MaartenH schreef:FON ..... zal niet beschikbaar zijn en ook niet worden.
MaartenH schreef:Nieuwe klanten hebben geen activatie kost in de lanceringspromo.
Scarlet houd duidelijk heel veel van klanten die al jaren bij hun zijn. NOT! :evil:

Tijd om eens te bekijken wat de alternatieven zijn.
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

+1

One is zo competitief niet meer als je vergelijkt inderdaad.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

MaartenH schreef:Eventjes al wat antwoorden op de vragen hierboven bij elkaar gezet.
Wanneer dan wel voor de Scarlet One klanten? :roll: Want die belofte is al heeeeeeel lang geleden gedaan :roll:
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 88 keer

Ik zou er niet te hard op hopen, het risico dat One klanten overlopen naar Snow hebben ze nu ingedekt met TRIO en de klanten die de extraatjes willen, moeten maar overstappen naar BGC formules, dat brengt weeral meer op...

[Afbeelding Post made via mobile device ]
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

Het abo dat wat vergelijkbaar is scheelt 131 euro per jaar (12 x 52 vs. 12 x 62,95). Hebben we hier niet echt over puur om opnames online te kunnen plannen :) en teveel features die we niet gebruiken.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster

Het is een 53,25€,voor een Telenet Whop abbo,en dit met Dig.tv,met een kaartje.Met een internet van 60 mbps down,3 mbps Up.1000 min per maand bellen naar mobiele nr,tussen 1600h,en 8h s'morgens(onbeperkt naar vaste tel).Trilling App inbegrepen.Yelo tv.ook inbegrepen.Alleen internet is beperkt,tot een 100 gb.per maand.Scarlet One heeft dus onbeperkt internet,en een digibox,op alle andere vlakken moeten ze het onderspit delven,en dit voor 1,25€ per maand meer.Dit is de absoluute realiteit voor Scarlet(One).Het One abbo heeft geen Upgrade nodig,maar een totale verbouwing!!!!
proz
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 52 keer

Missing link: Scarlet Duo (Internet & TV) voor een prijs tussen de 30 en 35 euro.
Iedereen op UB belt toch al via OVH, Weepee of Betamax.
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 92 keer

Ik betaal nu 47 euro voor de "Duo" bij scarlet (Internet & BGCTV)
Afbeelding
CindyV
Starter Plus
Starter Plus
Bedankt: 32 keer
Contacteer:

MClaeys schreef:
MaartenH schreef:Eventjes al wat antwoorden op de vragen hierboven bij elkaar gezet.
Wanneer dan wel voor de Scarlet One klanten? :roll: Want die belofte is al heeeeeeel lang geleden gedaan :roll:
Er zijn helaas ook geen plannen om FON noch TV overal beschikbaar te maken voor Scarlet One :(
http://www.scarlet.be - We offer high speed internet, fixed & mobile telephony and Digital TV!
http://www.scarlet.be/klant - Toegang tot mijn.scarlet, webmail, online support, netwerkstatus en de wachttijden op onze helpdesk.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster

Ik heb die extra packs,bij Scarlet Trio even bekeken,en die zijn helemaal niet aangepast aan het Licht abbo.m.a.w volgens mij zijn dat gewoon de Belgacom packs,die U normaal bij het One abbo,of bij de Belgacom abbo's kan kopen.Dat is gewoon ondermaats,op dat gebied doet Snow het dan echt wel veel beter.Als men bijv. Animal Planet wil,kan men dat nooit krijgen,op trio,zelfs met geen enkel pack.En zo is het met alle zenders,die op de One wel zitten,en niet standaard op het Trio Pack zitten.Men moet kijken Bij 'Tarieven',of bij 'Dig Tv',Onderaan.

http://www.scarlet.be/nl/packs/trio-int ... onie/#tab1
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Vladimirke schreef:
MaartenH schreef:Nieuwe klanten hebben geen activatie kost in de lanceringspromo.
Scarlet houd duidelijk heel veel van klanten die al jaren bij hun zijn. NOT! :evil:

Wil je dat ze alles nog eens komen installeren dan? :roll: De installatiekost bedraagt 100 euro en die moet wel betaald worden. Dus uiteindelijk doe je 50 euro profijt.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Lord Utopia schreef:Wil je dat ze alles nog eens komen installeren dan? :roll: De installatiekost bedraagt 100 euro en die moet wel betaald worden. Dus uiteindelijk doe je 50 euro profijt.
Ik dacht dat de opmerking sloeg op bestaande klanten... daar valt helemaal niets te installeren... dus waarom 50 euro ?
fluppie
Elite Poster
Elite Poster

En men moet er rekening mee houden,dat de zenders,die men minder heeft,met trio,niet kan inwinnen met een pack te nemen.Die extra Packs bij Trio,hebben dus eigenlijk niet de functie,als deze bij Snow,ik zou zelfs durven zeggen,dat de meeste klanten deze overbodig/niet aangepast gaan vinden.
Lord Utopia
Erelid
Erelid

r2504 schreef: Ik dacht dat de opmerking sloeg op bestaande klanten... daar valt helemaal niets te installeren... dus waarom 50 euro ?
Mensen moeten daar ook het nodige voor doen bij Scarlet -> administratieve kost. Akkoord, ik vind het ook veel geld voor iets aan te passen dat simpel lijkt, maar 't is low-cost provider die ergens zijn geld moet halen. Trouwens, na vier maanden heb je het terugverdiend.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

fluppie schreef:Het is een 53,25€,voor een Telenet Whop abbo,en dit met Dig.tv,met een kaartje.Met een internet van 60 mbps down,3 mbps Up.1000 min per maand bellen naar mobiele nr,tussen 1600h,en 8h s'morgens(onbeperkt naar vaste tel).Trilling App inbegrepen.Yelo tv.ook inbegrepen.Alleen internet is beperkt,tot een 100 gb.per maand.Scarlet One heeft dus onbeperkt internet,en een digibox,op alle andere vlakken moeten ze het onderspit delven,en dit voor 1,25€ per maand meer.Dit is de absoluute realiteit voor Scarlet(One).Het One abbo heeft geen Upgrade nodig,maar een totale verbouwing!!!!
Die hebben dan weer andere nadelen, maar die discussie gaan we hier niet nog eens voeren. Genoeg andere topics daarvoor.
CindyV schreef:Er zijn helaas ook geen plannen om FON noch TV overal beschikbaar te maken voor Scarlet One :(
Zeer jammer, voor een profiel met favoriete films kan ik de digibox koppelen aan de Skynet tv-gids, ik had voor online opnames plannen toch iets gelijkaardig verwacht.
Vladimirke
Plus Member
Plus Member

Lord Utopia schreef:
Vladimirke schreef:

Wil je dat ze alles nog eens komen installeren dan? :roll: De installatiekost bedraagt 100 euro en die moet wel betaald worden. Dus uiteindelijk doe je 50 euro profijt.
Bij bestaande klanten, gelijk ik, is er niks te installeren.

Maar ik vind het nogal cru dat nieuwe klanten in de watten worden gelegd en bestaande klanten, ik al meer dan 10 jaar, gewoon de hoogste boom in kunnen.
Dan betaal in voor Internet en Telefonie netjes de volle pot maar van VDSL is hier nog steeds geen sprake. :evil:
Lord Utopia
Erelid
Erelid

Dan betaal in voor Internet en Telefonie netjes de volle pot maar van VDSL is hier nog steeds geen sprake.
Dan doet uw overschakeling er niet toe, want voor televisie bij Scarlet heb je VDSL nodig...

Toen jij Scarlet klant werd, ben je toch ook in de watten gelegd?

Ik bedoel maar: nieuwe klanten moeten 100 euro betalen, bij TV/telefonie & Internet is dat 50 euro (activatiekosten), bestaande klanten ook 50. Ik zie Scarlet hierin niet bestaande klanten benadelen, maar alle klanten evenwaardig te behandelen, niet?
Vladimirke
Plus Member
Plus Member

Lord Utopia schreef: Ik zie Scarlet hierin niet bestaande klanten benadelen, maar alle klanten evenwaardig te behandelen, niet?
Neen, want ik heb al eens een activatie betaald. Nu is het niks te activeren maar een wijziging van een bestaand contract. :roll:

En VDSL kan ik krijgen ALS ik overstap naar Belgacom Tv maar dit minderwaardig achterhaald product wil ik zeker niet.
Nu even niet in discussie gaan hé, die Nederlandse helpdesk-medewerker zei dat zeer duidelijk. Ik krijg geen VDSL of ik moet hun tv nemen.
Klantvriendelijk hé.
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

Voor bestaande klanten is 50 euro inderdaad veel, bij Belgacom is dat maar 6,20 euro.
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

Vladimirke schreef:Neen, want ik heb al eens een activatie betaald. Nu is het niks te activeren maar een wijziging van een bestaand contract. :roll:

En VDSL kan ik krijgen ALS ik overstap naar Belgacom Tv maar dit minderwaardig achterhaald product wil ik zeker niet.
Nu even niet in discussie gaan hé, die Nederlandse helpdesk-medewerker zei dat zeer duidelijk. Ik krijg geen VDSL of ik moet hun tv nemen.
Klantvriendelijk hé.

Zet uw telefoonnummer dan even over naar een voip provider en pak scarlet internet only vdsl2?
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

Vladimirke schreef:
Lord Utopia schreef: Ik zie Scarlet hierin niet bestaande klanten benadelen, maar alle klanten evenwaardig te behandelen, niet?
Neen, want ik heb al eens een activatie betaald. Nu is het niks te activeren maar een wijziging van een bestaand contract. :roll:

Klantvriendelijk hé.
Ze maken u blazen wijs, bij Internet + telefonie staat duidelijk dat ze van VDSL2 gebruik maken, dus als VDSL2 beschikbaar is zouden ze u gewoon moeten overschakelen. Hier hebben ze dat ook gedaan toen VDSL2 beschikbaar kwam. We moesten wel ons contract vernieuwen en normaal 50 euro activering betalen maar die hebben ze kwijt gescholden als geste. De installatie was gratis als actie. Nu staat op de site dat dat 40 kost per maand, gratis installatie en modem maar wel 50 euro activering. Dus in principe kan je je contract zelfs vernieuwen door het gewoon op de site te bestellen en aan te duiden dat je al Scarlet klant bent.
Vladimirke
Plus Member
Plus Member

Interessantie optie MClaeys, ik ga dat eens even uitpluizen.
hobbit
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

Nieuw bij Scarlet is nu het pakket trio
op het eerste zicht een mooi aanbod, maar weer is dit enkel goed voor de nieuwe klant
i.p.v. 52 € voor het pakket Scarlet One betaal je nu 39€ voor dit Trio pakket: 13 € minder.
En wat krijg je hiervoor minder:
DL van 30 Mbps ipv 50 Mbps ( kan geen kwaad want in de praktijk kom ik toch maar aan 28 uit)
Slechts 26 zenders ( kan geen kwaad, is normaal voldoende)

Hiervoor vraagt men installatiekosten van 99 € Dit voor nieuwe leden.
Want voor oude leden komt er nog eens bij (klein geschreven tekst en voetnoten
- Een maand langer wachten voor aansluiting. Men betaalt dan nog een maand langer voor Scarlet One ( 13 € verschil)
- Raar maar waar, ze vragen nog eens 50 € activatiekosten omdat je reeds een HD decoder is geïnstalleerd. Hierbij komt nog dat je vast blijft zitten aan je "oud" model HD recorder. Een nieuwe klant krijgt het model V4

Besluit
Als oude,trouwe klant betaal je 63 € meer als een nieuwe klant en je blijft zitten met een ouder model van HD recorder
Wie is er weer de peanut hier. Alles herhaalt zich, bestaande klanten worden weer eens "in de zak gezet"

Hoe zou het zitten met contract opzeggen en onmiddellijk een nieuw aanvragen ?

[Mod Edit] post samengevoegd met bestaande topic over Scarlet Trio
rolandvc
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 6 keer

In punt 5 van de kleine lettertjes staat het volgende : 5. Wanneer er reeds een HD decoder is geïnstalleerd door Scarlet (Scarlet One en Scarlet Internet & TV), bedragen de eenmalige kosten € 50 (activatiekost).
Vermits de totale eenmalige kosten voor nieuwe klanten 99 euro bedragen, maak ik hier uit op dat de totale kost voor bestaande klanten 50 euro is (activatiekost en dus geen installatiekosten vermits de decoder er al staat).
Vreemde formulering, voor discussie vatbaar, best te bevragen bij Scarlet zelf.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster

Hierbij komt nog dat je vast blijft zitten aan je "oud" model HD recorder. Een nieuwe klant krijgt het model V4

Als het zo is,dat je als One klant al een ouder model heeft,zal het inderdaad hetzelfde blijven.Er staat duidelijk,dat One klanten,die overstappen,hun HD recorder mogen behouden.Als je al een ouder model hebt,doe je je voordeel met de Trio,want je moet zowiezo minder betalen(zo kan je het ook bekijken).Die activatiekost van 50€,is veel,maar als je een jaar klant blijft,is het zowieso intresant.Als je tevreden bent,met de tv zenders in het Basis pack,(zonder voetbal,Zonder Anne,Animal planet,BCC world,CNN),dan ga je voor 39€ niet veel beter vinden.
Die extra Packs vind ik trouwens niet compatibel,voor het Trio abbo.
Laatst gewijzigd door fluppie 19 jul 2013, 11:34, in totaal 3 gewijzigd.
MaartenH
ISP Staff
ISP Staff
Bedankt: 7 keer
Contacteer:

hobbit schreef: ... Een nieuwe klant krijgt het model V4 ...
Deze stelling is niet helemaal correct. Bij de scarlet Trio wordt standaard geen V4 geleverd. De Trio is en blijft een voordelig basisaanbod zonder franjes (zoals de allernieuwste decoder).
http://www.scarlet.be/klant - Toegang tot mijn.scarlet, webmail, online support, netwerkstatus en de wachttijden op onze helpdesk.
proz
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 52 keer

@MaartenH van Scarlet

Wordt het product Internet & TV ook vervangen door een nieuw product (lees: wordt "Internet & TV" goedkoper)?
Waarom zou iemand 47 euro betalen voor internet & TV ipv 39 euro voor Scarlet Trio?

--
Een 'promotie' waarbij 99 euro éénmalige installatiekosten worden aangerekend, vind ik misleidende reclame.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster

Ik heb,i.v.m. die packs,de vraag doorgestuurd aan Scarlet,hier het antwoord::

U heeft het inderdaad goed gezien dat Scarlet Trio een minder ruim zenderaanbod heeft en dat sommige zenders die normaal binnen het comfort pakket van Scarlet One zitten niet opgevraagd kunnen worden. Ik heb hiervoor mijn collega's gecontacteerd en deze geven ook aan dat hier bewust voor is gekozen. Wij kunnen de prijs ook alleen verlagen door het op deze manier aan te bieden, veel klanten hebben geen behoefte bij alles wat binnen het Scarlet One pakket valt en daarom dat er een keuze is gemaakt voor de zenders die het meest worden gekeken in zowel Vlaanderen als Walonie.
Lord Utopia
Erelid
Erelid

proz schreef:@MaartenH van Scarlet

Wordt het product Internet & TV ook vervangen door een nieuw product (lees: wordt "Internet & TV" goedkoper)?
Waarom zou iemand 47 euro betalen voor internet & TV ipv 39 euro voor Scarlet Trio?

--
Een 'promotie' waarbij 99 euro éénmalige installatiekosten worden aangerekend, vind ik misleidende reclame.
Wat is daar misleidend aan?
activering en modem worden gratis gegeven en daar is een promo op. Wat is hier misleidend?
zaf
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 6 keer

Voor hetzelfde geld heb je bij Snow wel 32 zenders en bij Scarlet 'maar' 26 ... Toch een vrij groot verschil.

Zolang national geographic er niet tussen zit schakel ik niet over naar Scarlet trio. :(
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”