Bhaalu : de toekomst van televisiekijken

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1778
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

bhaalu schreef:Onze software en hardware zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden...
Het spijt me, maar dit gaat er bij mij echt niet in. :bang: Een van de eerste zaken die jullie vermelden in het introfilmpje is dat de mensen hun weg kwijtraken met 3 afstandsbedieningen en 100 zenders. Maar met een uitspraak als deze worden jullie net een deel van het probleem! Jullie zijn alweer de zoveelste met een eigen box én afstandsbediening die we moeten kopen, om naast al onze andere Belgacom/Telenet decoders, DVD-spelers, HTPC's, HiFi-systemen en dergelijke te zetten. Op dat vlak is WeePee zelfs innovatiever want die laten alles toe wat een browser of AirPlay kan draaien (ook al werkt dat ook niet zo feilloos naar integratie toe).

Is het nu echt zo moeilijk om iets feilloos te laten samenwerken met XBMC? We hebben al hardware, dus waarom weer een doos kopen die enkel beperkte software draait? Een stuk hardware dat onlosmakelijk met de software is verbonden is niets meer dan een PC met spyware out of the box.
Afbeelding
bhaalu
Official
Official
Berichten: 41
Lid geworden op: 05 jun 2013, 21:40
Bedankt: 61 keer

jorgo schreef:@bhaalu

Is het toegelaten om de bhaalu-box voor andere doeleinden te gebruiken wanneer je GEEN gebruik maakt van jullie diensten?
Iets concreter zou ik af en toe gebruik van XBMC willen gebruiken via een usb stick op de bhaalu-box. Dat jullie hier geen ondersteuning voor (kunnen) geven spreekt voor zich. Wel ben ik benieuwd of er bewust (hardwarematige) restricties zijn die dit niet mogelijk maken?
Kenw00t schreef:
bhaalu schreef:Onze software en hardware zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden...
Het spijt me, maar dit gaat er bij mij echt niet in. :bang: Een van de eerste zaken die jullie vermelden in het introfilmpje is dat de mensen hun weg kwijtraken met 3 afstandsbedieningen en 100 zenders. Maar met een uitspraak als deze worden jullie net een deel van het probleem! Jullie zijn alweer de zoveelste met een eigen box én afstandsbediening die we moeten kopen, om naast al onze andere Belgacom/Telenet decoders, DVD-spelers, HTPC's, HiFi-systemen en dergelijke te zetten. Op dat vlak is WeePee zelfs innovatiever want die laten alles toe wat een browser of AirPlay kan draaien (ook al werkt dat ook niet zo feilloos naar integratie toe).

Is het nu echt zo moeilijk om iets feilloos te laten samenwerken met XBMC? We hebben al hardware, dus waarom weer een doos kopen die enkel beperkte software draait? Een stuk hardware dat onlosmakelijk met de software is verbonden is niets meer dan een PC met spyware out of the box.
Mijn vorig antwoord hierop plaatste ik iets te snel, waardoor het misschien verkeerd overkwam. Ik bedoelde dat onze software niet apart te verkrijgen is om te gebruiken in een eigen hardware. Maar ik had de vraag duidelijk niet goed begrepen. Laat me het even opnieuw beantwoorden:

Wij geloven in mogen, niet in moeten en dus in toelatingen. Daarom heten we Right Brain: toelatingen, moeten, niet-mogen zijn linker-hersenhelft projecties, terwijl vrijheid, mogen en creativiteit rechter-hersenhelf (right brain) projecties zijn.

Wettelijk en contractueel moeten wij ons wel houden aan het beschermen van de rechten van auteurs (zenders en andere content makers). Daarom dienen we content te beveiligen tegen ongeautoriseerd gebruik, bv het aftappen van content van de box naar andere niet beveiligde platformen. Naast gesloten content bestaat er natuurlijk ook heel veel open (internet) content, daarvoor willen we de box open houden.

Dus, ja sluit maar aan, maar verwacht niet dat je zomaar content kan aftappen die gesloten is.

Groeten,
Yuri van bhaalu
Jack3770
Member
Member
Berichten: 66
Lid geworden op: 06 apr 2011, 16:06
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 6 keer

Maar valt de box nog als klassieke htpc te gebruiken als je stopt met Bhaalu?
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Op de website van Bhaalu heb ik gelezen dat je de Bhaalu-box koopt (na volledige betaling van 300 euro) en dus logischerwijs eigenaar wordt van de hardware. Je kan dus doen wat je wil met die hardware wanneer je de overeenkomst voor het gebruik van Bhaalu beëindigt. (In de voorwaarden spreekt men over de beëindiging van het "bhaalu Community Lidmaatschap") http://bhaalu.com/_docs/bhaalu_algemene_voorwaarden.pdf

(Maar als jouw doel is om Vlaamse televisie via XBMC te kijken dan komen er dit najaar wel leukere kant-en-klare satellietontvangers op de Europese markt: http://www.prismcube.com/ http://www.e2bmc.nl/)
Slevin
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 32
Lid geworden op: 19 nov 2008, 08:33
Bedankt: 5 keer

Ik vind het steeds interessanter klinken nu dat de juridische lingo wat verduidelijkt wordt. Ik ben al even aan het wachten op deze manier van tv kijken, en dit is precies wat bhaalu brengt. Eindelijk gedaan met die opnames (vooral van series) die steeds mislukken bij belgacom tv :)

Persoonlijk vind ik het kunnen draaien van xbmc ook wel belangrijk aangezien dit de prijs van de box wat meer rechtvaardigt. Verder spijtig dat de muziekzender Trace er niet inzit, maar dit is echt een klein minpuntje (en eerder een persoonlijke voorkeur).
Natuurlijk is het niet zeker of dit gaat aanslaan, en dus of Bhaalu gaat blijven bestaan (wat een behoorlijk risico is als je een box van 300 euro moet aanschaffen), maar ik hoop alvast van wel.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

VOiD schreef:@Bhaalu: Al nagedacht over een samenwerking met Weepee ? De focus van Weepee ligt blijkbaar vooral op distributie (geen apps...) terwijl jullie focus meer op de front-end ligt (distributie is voor de 'community') ?
En wat zou de toegevoegde waarde zijn van een WeePeeTV voor Bhaalu ?

Bhaalu heeft z'n distributie prima in orde (misschien nog wat optimalisatie van de stream) en staat op ieder punt (zenders, opnames, UI) gewoon veel verder dan WeePeeTV.
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2273
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

Wat wordt er precies verstaan onder "een opname"?
Als ik puur hypothetisch naar een uitzending/opname van Familie wil zien van vorige week, krijg je dan reclame voor en na en in't midden? Of is er dat allemaal van gestript? (het doorspoelen met credits ken ik)

Kunnen "opnames" mislukken?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

ddd schreef:Of is er dat allemaal van gestript? (het doorspoelen met credits ken ik)
Ik betwijfel het al moet Bhaalu wel perfect (tot op de seconde) weten waar de reclame zit... anders kan hun credit systeem nooit werken (werkt het trouwens wel, kan iemand van de Bhaalu box bezitters dit bevestigen ?).
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

Dat credit systeem voor reclame is pas voor het najaar, momenteel is daar niets van te zien of te merken.
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2273
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

Maar wat krijg je te zien als je een opname start? De start van het programma? Of eerst nog reclame?
En als ze afgaan op EPG, kunnen opnames dan ook mislukken?
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

Je krijgt ongeveer 5 minuten voor en 5 minuten na het programma.
Gebruikersavatar
gbmed
Erelid
Erelid
Berichten: 542
Lid geworden op: 07 apr 2013, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 228 keer
Bedankt: 126 keer

bhaalu schreef:Mijn vorig antwoord hierop plaatste ik iets te snel, waardoor het misschien verkeerd overkwam. Ik bedoelde dat onze software niet apart te verkrijgen is om te gebruiken in een eigen hardware. Maar ik had de vraag duidelijk niet goed begrepen. Laat me het even opnieuw beantwoorden:

Wij geloven in mogen, niet in moeten en dus in toelatingen. Daarom heten we Right Brain: toelatingen, moeten, niet-mogen zijn linker-hersenhelft projecties, terwijl vrijheid, mogen en creativiteit rechter-hersenhelf (right brain) projecties zijn.

Wettelijk en contractueel moeten wij ons wel houden aan het beschermen van de rechten van auteurs (zenders en andere content makers). Daarom dienen we content te beveiligen tegen ongeautoriseerd gebruik, bv het aftappen van content van de box naar andere niet beveiligde platformen. Naast gesloten content bestaat er natuurlijk ook heel veel open (internet) content, daarvoor willen we de box open houden.

Dus, ja sluit maar aan, maar verwacht niet dat je zomaar content kan aftappen die gesloten is.

Groeten,
Yuri van bhaalu
Ik bewonder de openheid van Bhaalu. Eén vraagje waarop ik graag een open en eerlijk antwoord zou krijgen zoals dat tot nu toe is gebeurd. Op welke manier denken jullie te kunnen concureren met Netflix (zodra ze in België aanwezig zullen zijn) ?
Afbeelding Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

gbmed schreef:Op welke manier denken jullie te kunnen concureren met Netflix (zodra ze in België aanwezig zullen zijn) ?
Zoiets is geen concurrentie... het zijn twee totaal verschillende en complementaire producten.
Gebruikersavatar
gbmed
Erelid
Erelid
Berichten: 542
Lid geworden op: 07 apr 2013, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 228 keer
Bedankt: 126 keer

Ha, des te beter ! Bedankt voor je reactie.
Afbeelding Afbeelding
bhaalu
Official
Official
Berichten: 41
Lid geworden op: 05 jun 2013, 21:40
Bedankt: 61 keer

r2504 schreef:
gbmed schreef:Op welke manier denken jullie te kunnen concureren met Netflix (zodra ze in België aanwezig zullen zijn) ?
Zoiets is geen concurrentie... het zijn twee totaal verschillende en complementaire producten.
Klopt helemaal!

We zien Netflix niet als een concurrent maar als een mogelijke partner. Wij treden op als makelaar voor de consument en partijen die hun content via ons platform naar de kijker willen brengen zijn welkom. En zeker Netflix. Bovendien is de content van Netflix complementair met de content met de Vlaamse zenders dus dat past goed.
bhaalu
Official
Official
Berichten: 41
Lid geworden op: 05 jun 2013, 21:40
Bedankt: 61 keer

@ddd: Er is geen stripping van reclame, zoals je aangeeft is er wel het creditsysteem. Daarbij start je met met 60 minuten reclame-doorspoeltijd. Wanneer je reclame kijkt, bouw je opnieuw 'doorspoeltijd' op (1 minuut kijken = later 1 minuut doorspoelen). Meer info op http://bhaalu.com/#!/faq/reclame

Garantie op het lukken van opnames kunnen we moeilijk geven: het blijft een technologisch product. Zo kunnen bugs en externe factoren (brand, storm, falen hardware, ...) zorgen voor storingen. Natuurlijk zorgen onze software ontwikkelaars ervoor dat deze storingen tot een minimum beperkt worden!

*Yuri
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

bhaalu schreef:@ddd: Er is geen stripping van reclame, zoals je aangeeft is er wel het creditsysteem. Daarbij start je met met 60 minuten reclame-doorspoeltijd. Wanneer je reclame kijkt, bouw je opnieuw 'doorspoeltijd' op (1 minuut kijken = later 1 minuut doorspoelen). Meer info op http://bhaalu.com/#!/faq/reclame
De vraag blijft hoe jullie weten wanneer ik naar reclame kijk... hiervoor met je de exacte tijden kennen.
bhaalu schreef:Garantie op het lukken van opnames kunnen we moeilijk geven: het blijft een technologisch product. Zo kunnen bugs en externe factoren (brand, storm, falen hardware, ...) zorgen voor storingen.
Ik denk eerder dat je "lukken" moet zijn als zorgen dat je ook het einde van het programma hebt (aangezien de EPG nooit juist is).
bhaalu
Official
Official
Berichten: 41
Lid geworden op: 05 jun 2013, 21:40
Bedankt: 61 keer

@r2504: Reclame kijken zal je zelf moeten triggeren adhv een knop op de afstandsbediening. Anders kan je gewoon reclame opzetten en gaan slapen of het gras afrijden of... en dat zou dan weer niet eerlijk zijn tegenover de content makers. Reclame doorspoelen (om die dan later te bekijken) is een onwrikbaar consumentenrecht. Zo worden de rechten van de tv-kijker gerespecteerd en ook de rechten van de commerciële zenders. http://bhaalu.com/#!/faq/reclame

Het probleem van afgekapte opnames bestaat eigenlijk niet, aangezien je ALLE content opneemt. Het klopt dat de EPG niet altijd even juist zal zijn, ik neem even een concreet voorbeeld: Stel nu dat Thuis 15 minuten langer duurt dan oorspronkelijk gepland. Dan zal je daar helemaal geen hinder van ondervinden tijdens het kijken, alles speelt gewoon door zoals je live zou kijken. Volgens de EPG zal dan het volgende programma al begonnen zijn, maar je kijkt dus gewoon nog naar Thuis. Die garantie is er wel, je zal nooit te maken krijgen met een afgekapt programma (los van mogelijke bugs en invloed van externe factoren zoals ik eerder zei).
Laatst gewijzigd door bhaalu op 22 jun 2013, 14:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Moet je wie knop dan inhouden terwijl je kijkt? :D

[Afbeelding Post made via mobile device ]
ldw
Plus Member
Plus Member
Berichten: 220
Lid geworden op: 11 okt 2010, 09:47
Uitgedeelde bedankjes: 141 keer
Bedankt: 25 keer
Contacteer:

Doet me een beetje aan Black Mirror denken ( http://youtu.be/QleMXX24v5g )
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

bhaalu schreef:Reclame doorspoelen (om die dan later te bekijken) is een onwrikbaar consumentenrecht.
Tja... maar jullie kunnen nooit weten hoeveel reclame ik doorspoel zonder EXACT te weten wanneer reclame wordt uitgezonden !
bhaalu schreef:@r2504: Reclame kijken zal je zelf moeten triggeren adhv een knop op de afstandsbediening. Anders kan je gewoon reclame opzetten en gaan slapen of het gras afrijden of... en dat zou dan weer niet eerlijk zijn tegenover de content makers.
Tja, vroeger gingen we ook naar de WC of naar de ijskast/snoepkast als de reclame speelde... we gaan er dus op achteruit :bang:

Wat bedoel je trouwens exact met "zal je zelf moeten triggeren adhv een knop op de afstandsbediening"... wat moet ik me daar bij voostellen ?
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Je kan nooit checken of iemand echt kijkt noch met de huidige noch met uitgestelde reclame. Reclame moet eigenlijk opgaan in de omgeving voor mij. De beste reclame is die diz je ziet maar waarvan je je dat niet bewust bent.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
bhaalu
Official
Official
Berichten: 41
Lid geworden op: 05 jun 2013, 21:40
Bedankt: 61 keer

@r2504: Zoals eerder gepost hebben we daar een patent pending software oplossing voor. Die herkent wanneer er reclame speelt en wanneer niet.

Hoe het triggeren van reclame zal werken, kan ik nu nog niet in detail beschrijven, die functionaliteit staat gepland voor in het najaar. Wanneer je in het begin van een reclameblok op de knop drukt (die aangeeft dat je reclame kijkt), kan je nog altijd naar het toilet, je e-mails checken, de frigo/snoepkast opendoen, ... Het zal zeker niet zo zijn dat je de knop moet blijven indrukken. Dat zou inderdaad nogal :bang: zijn :wink:
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

En wat met de openbare omroep? Gaat dit systeem ook van toepassing zijn op de VRT?
Want tussen elk programma zit ook vaak reclame, gaat het skippen ervan (hoe kort ze soms ook zijn) ook credits kosten?
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1778
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

bhaalu schreef:Wij geloven in mogen, niet in moeten en dus in toelatingen. Daarom heten we Right Brain: toelatingen, moeten, niet-mogen zijn linker-hersenhelft projecties, terwijl vrijheid, mogen en creativiteit rechter-hersenhelf (right brain) projecties zijn.

Wettelijk en contractueel moeten wij ons wel houden aan het beschermen van de rechten van auteurs (zenders en andere content makers). Daarom dienen we content te beveiligen tegen ongeautoriseerd gebruik, bv het aftappen van content van de box naar andere niet beveiligde platformen. Naast gesloten content bestaat er natuurlijk ook heel veel open (internet) content, daarvoor willen we de box open houden.
Mooi antwoord, maar van het Right Brain concept hoef je mij niet van te overtuigen, dat is inderdaad goed. We kunnen stellen dat de creatieve productiehuizen ook "Right Brain" minded zijn, aangezien zij steeds zaken produceren die goed gesmaakt worden door het publiek (zowel op Vlaams als internationaal niveau). Uiteindelijk begrijpen producenten en eindgebruikers elkaar wel, maar zijn het nog steeds de auteursrechtenorganisaties die opgesloten zitten in hun linkerhersenhelft. Ik zou dus ook willen vragen om jullie tot die mannen te wenden om ze van het Right Brain concept te overtuigen. Nu heb ik de indruk dat jullie in hun "val" trappen met al die beperkingen die het de brave eindgebruiker altijd moeilijker maken, terwijl de piraat veel gemakkelijker bediend is.

Ooit al eens gehoord van de combinatie XBMC + CouchPotato + SickBeard? Zolang een legaal en open alternatief niet voorhanden is, zal de piraat blijven doen wat hij gewoon is. Waarom moeten wij anders steeds meer vrijheid opgeven ten opzichte van vroeger? Een eerlijk mens wil zeker betalen voor kwaliteit, maar die krijgt nu nog steeds een stel handboeien in plaats van een merci!
Afbeelding
bhaalu
Official
Official
Berichten: 41
Lid geworden op: 05 jun 2013, 21:40
Bedankt: 61 keer

Kenw00t schreef:Mooi antwoord, maar van het Right Brain concept hoef je mij niet van te overtuigen, dat is inderdaad goed. We kunnen stellen dat de creatieve productiehuizen ook "Right Brain" minded zijn, aangezien zij steeds zaken produceren die goed gesmaakt worden door het publiek (zowel op Vlaams als internationaal niveau). Uiteindelijk begrijpen producenten en eindgebruikers elkaar wel, maar zijn het nog steeds de auteursrechtenorganisaties die opgesloten zitten in hun linkerhersenhelft. Ik zou dus ook willen vragen om jullie tot die mannen te wenden om ze van het Right Brain concept te overtuigen. Nu heb ik de indruk dat jullie in hun "val" trappen met al die beperkingen die het de brave eindgebruiker altijd moeilijker maken, terwijl de piraat veel gemakkelijker bediend is.

Ooit al eens gehoord van de combinatie XBMC + CouchPotato + SickBeard? Zolang een legaal en open alternatief niet voorhanden is, zal de piraat blijven doen wat hij gewoon is. Waarom moeten wij anders steeds meer vrijheid opgeven ten opzichte van vroeger? Een eerlijk mens wil zeker betalen voor kwaliteit, maar die krijgt nu nog steeds een stel handboeien in plaats van een merci!


We feel yo pain brother! :wink:

De wet kunnen we helaas niet veranderen, daarvoor moet je de politiek in...

EDIT:
svenska schreef:En wat met de openbare omroep? Gaat dit systeem ook van toepassing zijn op de VRT?
Want tussen elk programma zit ook vaak reclame, gaat het skippen ervan (hoe kort ze soms ook zijn) ook credits kosten?
@svenska: het creditsysteem zal enkel van toepassing zijn op de commerciële zenders! :beerchug:
Laatst gewijzigd door TiTanium op 24 jun 2013, 20:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: dubbeltje samen gevoegd ;)
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1778
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

Wat zijn dan exact de beperkingen die de wet oplegt? Als jullie als "opnamedienst" via een box moeten werken en niet via de browser zoals WeePee, wil dit dan zeggen dat WeePee ook enkel opnames via een box mag aanbieden en niet via de browser/AirPlay zoals het nu is? Misschien vreemd dat ik het aan jullie vraag, maar aangezien je dit laten uitpluizen hebt door advocaten lijken jullie het antwoord wel te weten wat mag/niet mag.
Afbeelding
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

Sinds een week crashed mijn Bhaalu box geregeld, met een herstart tot gevolg.
Meestal na het zappen tussen zenders en dan na een aantal seconden kijken naar een programma.
Is in totaal al een 8 keer gebeurd.

Nog iemand hier met Bhaalu die dit heeft?
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Hmm kan het een temperatuurprobleem zijn?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Slevin
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 32
Lid geworden op: 19 nov 2008, 08:33
Bedankt: 5 keer

Ik heb dit een 2-tal keer voorgehad in een week. Zou een probleem kunnen zijn in de opname, hiervan zijn ze op de hoogte. Gelukkig herstart de box in 1-2-3 in tegenstelling tot een Belgacom box, dus je bent snel terug tv aan het kijken. En in tegenstelling met het traditionele "live tv" mis je niets, omdat je toch altijd naar een opname kijkt :)
bhaalu
Official
Official
Berichten: 41
Lid geworden op: 05 jun 2013, 21:40
Bedankt: 61 keer

@iedereen: Dit probleem is inderdaad bij ons bekend. Op dit moment werken we aan de fix, we verwachten deze binnen enkele dagen opgelost te hebben!

@Kenwoot: mijn juridische ervaring gaat niet ver genoeg om daar correct op te antwoorden... Ik denk ook dat deze info onder 'interne bedrijfsinformatie' zal vallen :wink:

Groeten,
Yuri
nino920
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 jul 2011, 14:15

@bhaalu:Ik lees hier en daar dat de kwaliteit nog niet goed is van de streams, die zal wel nog beter worden hoop ik.

1:Ik gebruik nogal veel de streaming dienst van NFL Gamepass daar zit een feature in waar men zelf kan kiezen welke kwaliteit men wil, zie feature HD VIDEO
https://gamepass.nfl.com/nflgp/secure/p ... v#features
Hebben jullie plannen om ook zoiets in te voeren?

2:Ook in een vorige post was het niet mogelijk om in de bios te geraken, als ik nu wil stoppen met uw dienst zou het dan mogelijk zijn om een originele bios te flashen, te verkrijgen via jullie site of deze van de Zotac site, zodat men de box terug kan gebruiken als een gewone htpc?
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Ik vermoed dat een bios reset (https://www.zotacusa.com/help/index.php ... reset-bios) voldoende is om terug toegang te krijgen tot de bios. Bij voorkeur de jumper methode.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
bhaalu
Official
Official
Berichten: 41
Lid geworden op: 05 jun 2013, 21:40
Bedankt: 61 keer

@nino920: Dat er HD stream komt staat vast, alleen weten we nog niet met zekerheid hoe we dit zullen implementeren... Wat betreft het flashen van de bios, dat is iets wat mijn petje te boven gaat :-) Ik vraag het wel even na bij onze technische mensen!

Voor de geïnteresseerden, vorige week hebben ze bij DataTestLab (Diskidee) en Bloovi de bhaalu-box grondig uitgetest. De resultaten daarvan kan je lezen op volgende links:
http://www.diskidee.be/2013/07/04/tv-pr ... alu/32139/
http://www.bloovi.be/nieuws/detail/bhaa ... sie-review
adeprol
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 35
Lid geworden op: 16 jun 2012, 13:10
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

@ Bhaalu

Weet je of er gewerkt wordt aan gewoon een stuk software die je op een HTPC kan installeren?
Of een andere manier waarom ik geen 2 van dergelijke boxen moet hebben.
(heb nu een Zotac Zbox als HTPC).

Bedankt.
bhaalu
Official
Official
Berichten: 41
Lid geworden op: 05 jun 2013, 21:40
Bedankt: 61 keer

@Adeprol

Momenteel is onze software enkel verkrijgbaar via de bhaalu-box. Als je niet wil, hoef je niet persé de bhaalu-box te kopen.
Met de tablet versie alleen, kan je ook bhaalu kijken, waar en wanneer je maar wil! :beerchug:

Groeten,
Philippe
adeprol
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 35
Lid geworden op: 16 jun 2012, 13:10
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

dus met een android stick in de TV zou het mogelijk zijn (in de toekomst dan).

Nog even afwachten dan, het concept van Bhaalu spreekt me zeker wel aan, aangezien ik toch altijd vergeet zaken op te nemen ;)
Slevin
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 32
Lid geworden op: 19 nov 2008, 08:33
Bedankt: 5 keer

Right Brain heeft blijkbaar nog wat geld opgehaald bij investeerders, en heeft reeds 500 private testers en consumentenklanten. http://datanews.knack.be/ict/nieuws/6-m ... 082901.htm
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

goeie investering, op voorwaarde dat zij stievie aan boord kunnen krijgen...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

wied schreef:op voorwaarde dat zij stievie aan boord kunnen krijgen...
Euh... verklaar je nader, Stievie is namelijk een concurrend platform... op zich is er geen synergie.
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”